abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:45:14 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57695120
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:15 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

En religie is opium voor het volk, ontstaan uit een achterlijke cultuur...
Iedereen gebruikt drugs, daar is niks mis mee. Het gaat er om dat je het niet op dringt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57695143
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:35 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ja, daar zeg je nu wat, maar wat is er dan daadwerkelijk veranderd in de Koran?
Al duizend jaren niks, volgens mij...
En toch grijpen ze er elke keer naar als het hun blieft...

Dat vind ik persoonlijk het enge van de Koran, het staat er, het is het enige geschrift wat de waarheid bevat, maar een of andere malloot kan er zo'n draai aan geven dat het iets heel anders uit komt.

Maar goed, ik denk nog steeds dat er meer moslims zijn die wel een verstandig stel hersenen hebben, die ook toepassen in het dagelijks leven en zo ook op de Koran.
Eerlijk gezegd zie ik die malloten die haat en verderf zaaien niet als moslims.
Maar hoeveel moslims zie jij nu nog teruggrijpen op de Koran als reden om ook te trouwen met 6-jarige meisjes?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 13:52:13 #28
pi_57695259
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is wel degelijk meer dan een religie. En zelfs meer dan een cultuur omdat het een levenswijze is. In tegenstelling tot het christendom wat inderdaad maar een religie is met weinig tot geen invloed op het dagelijks leven van mensen.
Toch vreemd dat de Islamitische "cultuur" er in Afrika en Indonesië heel anders uit ziet als in Saoedi-Arabië.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57695362
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:46 schreef Misstique het volgende:

[..]

Maar hoeveel moslims zie jij nu nog teruggrijpen op de Koran als reden om ook te trouwen met 6-jarige meisjes?
Geen idee, ik weet niet alles wat er in andere landen gebeurd.
Want daar gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen.
Ik denk dat we maar een fractie te zien krijgen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:18:20 #30
pi_57695387
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:43 schreef Super7fighter het volgende:
Wat denk je zelf?

Hoeveel Moslims zijn er heden ten dage getrouwd met een negenjarige?

Volgens mij vertonen meer Westerlingen pedofiele neigingen en uitvoeringen dan Moslims ( hoewel er ook smeerlappen in de Moslimwereld zijn).
Natuurlijk, maar moslims houden dat onder de pet om hun famillie/cultuur/stad/geloof te beschermen. Hetzelfde zie je bij fundamentalistische christenen. Daar zitten ook smeerlappen tussen, maar het komt niet naar buiten.
quote:
Denk eens aan de grote Westerse pedofiele netwerken in Europa en Amerika.
Maar het is bekend dat die bestaan omdat de westerse cultuur veel opener is. Wat weten we over islamitische pedo-netwerken? Zelfs het bestaan homofilie word ontkent, terwijl homo's worden opgehangen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 14:55:45 #31
272 R@b
No-nonsens
pi_57696053
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:03 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze 9 was wordt allang al niet meer aangenomen onder de moslims, enkel onder de critici:

Dus de moslims geloven de Sahih Hadith niet meer?, de verzameling als authentiek beschouwde geschriften over het leven van Mohammed en zijn naasten.

Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

-

Pure nonsens dus jouw verhaal dat alleen critici dat nog aannemen. Het komt moslims misschien goed uit om aan te nemen dat ze geen negen was, maar dat is ze volgens de Sahih Hadith, en die neemt de islamitische wereld heel serieus, wel degelijk: negen.

=
Aisha was de dochter van Abu Bakr, een van de belangrijkste volgelingen van de profeet Mohammed (vzmh). Toen ze nog maar negen jaar oud was trouwde ze met Mohammed (vzmh), die toen al 54 was. De huwelijksceremonie was erg eenvoudig, Aisha was nog aan het spelen en werd door haar moeder binnengeroepen en aangekleed. Vervolgens dronken Mohammed (vzmh) en Aisha een schaaltje melk, wat ze deelden met de andere genodigden en hiermee was het huwelijk voltrokken.

Ondanks haar huwelijk bleef Aisha gewoon een klein meisje en haar vriendinnetjes kwamen bij haar spelen

http://mens-en-samenlevin(...)mmed-vzmh-aisha.html

Het enige juiste antwoord op de vraag: Hoe oud was het vriendinnetje van de profeet? luidt: 6 en toen ze trouwde 9.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:02:06 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_57696149
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:03 schreef OldJeller het volgende:
Volgens mij waren in die tijd zo'n beetje alle mannen over de hele wereld pedofiel naar huidige maatstaven.

.
Dan had je mogen verwachten dat iemand die zegt het woord van God door te krijgen, daar wat aan had gedaan en het goede voorbeeld te geven.

Dat deed Mohammed volgens de overlevering echter in het geheel niet. Hij schaakte het meisje toen ze 9 was. Geen best voorbeeld. Een profeet onwaardig zou je haast zeggen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:09:54 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57696231
In die tijd waren vrouwen wel vroeger rijp dan tegenwoordig.
In onze cultuur heeft de gemiddelde vrouw van 21 alleen nog maar op school gezeten.
In de tijd van Mohammed had een 14-jarige al 2 of 3 kinderen.
Dus.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57696232
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:02 schreef R@b het volgende:

[..]

Dan had je mogen verwachten dat iemand die zegt het woord van God door te krijgen, daar wat aan had gedaan en het goede voorbeeld te geven.

Dat deed Mohammed volgens de overlevering echter in het geheel niet. Hij schaakte het meisje toen ze 9 was. Geen best voorbeeld. Een profeet onwaardig zou je haast zeggen.
En dat zouden andere belangrijke religieuze figuren uit die tijd, die in contact stonden met hun God, ook moeten verkondigen tegen hun medemens.. daar is echter ook niets van terug te vinden.
Ik weet niet hoe lang mensen in die tijd leefden en wanneer de vrouwen al vruchtbaar waren etc, dus wellicht was het normaal voor die tijd. Blijkbaar...
Een paar honderd jaar geleden was de gemiddelde leeftijd niet ouder dan 40 jaar.. ik vraag me dus af hoe het zit met een paar duizend jaar geleden.
pi_57696286
Naar de huidige maatstaven kan je sowieso ernstig twijfelen aan de geestelijke gesteldheid van de profeet nog even los van het feit dat of hij een pedofiel was of niet. Natuurlijk moet je dat allemaal in het perspectief van de tijd zien en was dat toen waarschijnlijk de normaalste zaak van de wereld.

Opzich legitiem dat je daartegen in brengt dat het in de tijd waarschijnlijk normaal was. Dat zou eigenlijk bij meerdere zaken moeten gebeuren. Ik zie hier de Kruistochten genoemd worden maar dat was in die tijd ook normaal in (West) Europa hetzelfde kan gezegd worden over slavernij.
pi_57696334
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:55 schreef R@b het volgende:

[..]

Dus de moslims geloven de Sahih Hadith niet meer?, de verzameling als authentiek beschouwde geschriften over het leven van Mohammed en zijn naasten.

Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

-

Pure nonsens dus jouw verhaal dat alleen critici dat nog aannemen. Het komt moslims misschien goed uit om aan te nemen dat ze geen negen was, maar dat is ze volgens de Sahih Hadith, en die neemt de islamitische wereld heel serieus, wel degelijk: negen.

=
Aisha was de dochter van Abu Bakr, een van de belangrijkste volgelingen van de profeet Mohammed (vzmh). Toen ze nog maar negen jaar oud was trouwde ze met Mohammed (vzmh), die toen al 54 was. De huwelijksceremonie was erg eenvoudig, Aisha was nog aan het spelen en werd door haar moeder binnengeroepen en aangekleed. Vervolgens dronken Mohammed (vzmh) en Aisha een schaaltje melk, wat ze deelden met de andere genodigden en hiermee was het huwelijk voltrokken.

Ondanks haar huwelijk bleef Aisha gewoon een klein meisje en haar vriendinnetjes kwamen bij haar spelen

http://mens-en-samenlevin(...)mmed-vzmh-aisha.html

Het enige juiste antwoord op de vraag: Hoe oud was het vriendinnetje van de profeet? luidt: 6 en toen ze trouwde 9.
Ja hoi, lees het stukje even, een hadith uit mond van aisha is anders dan hadith uit mond van de profeet.

In mijn stukje wordt ook de hadith van 6 / 9 jaar behandeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2008 15:16:40 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:23:35 #37
272 R@b
No-nonsens
pi_57696480
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja hoi, lees het stukje even, een hadith uit mond van aisha is anders dan hadith uit mond van de profeet.

In mijn stukje wordt ook de hadith van 6 / 9 jaar behandeld.
Ja en? Allemaal geklets en gedraai om die Hadith te ontkrachten.

Prima, maar als die hadtith niet klopt, kun je de rest ook wel wegsmijten. Wie zegt dat die dan wel correct zijn.

Bovendien stel jij: Dat ze 9 was wordt allang al niet meer aangenomen onder de moslims, enkel onder de critici.

Dus alle moslims hebben deze hadith bij het grof vuil geparkeerd en enkel criticasters geloven hem nog wel?
pi_57696575
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Ja en? Allemaal geklets en gedraai om die Hadith te ontkrachten.

Prima, maar als die hadtith niet klopt, kun je de rest ook wel wegsmijten. Wie zegt dat die dan wel correct zijn.

Bovendien stel jij: Dat ze 9 was wordt allang al niet meer aangenomen onder de moslims, enkel onder de critici.

Dus alle moslims hebben deze hadith bij het grof vuil geparkeerd en enkel criticasters geloven hem nog wel?
Beste R@b, nogmaals lees eerst het stukje even, weerleg het ipv met stel oneliners mijn stukje proberen te weerleggen.

Hadith wegsmijten, nogmaals en ik benadruk, let nu even op, er is een verschil in hadith, iets wat door Mohammed is overgeleverd en zo gemeld is wanneer het betrouwbaar wordt geacht niet weg te smijten, een hadith wat door Mohammed is overgeleverd en ook zodanig gemeld is wel mogelijk om over te twisten, want het komt niet van de profeet en alleen wat van de profeet komt mag je niet verwerpen remember?

En ja, ik heb 4 jaar in het midden oosten gestudeerd, daar werd verteld en zoals jij ook wel op de hoogte bent waarschiijnlijk dat er verschillende hadith zijn waarin wordt geclaimd dat Aisha 9, 12, 16 en in sommge gevallen zelfs 18 was, ook in dezelfde overleveringen, sterker nog Aisha was voor Mohammed nog verloofd met een niet-moslim die werd verbroken omdat ze te jong was.

Alleen hier in het westen wordt er constant gehamerd op 9 x 9 +9 = 9.
pi_57696598
De hadith van de negen-jarige leeftijd is vanuit een ahad ketting van overleveringen.
Ahad wilt zeggen dat dit gezegd via 1 persoon is overgeleverdt. In de Hadith wetenschap is men nagegaan waar allerlei citaten vandaan kwamen en zo heeft men klassificaties aangebracht, via 1 persoon, via 2 personen, via meerdere personen die elkaar nooit ontmoet hebben etc etc.

Bukhari heeft wat betreft geschiedenis ahad hadith(overleveringen) iets makkelijker geaccepteerd dan wat betreft Islamitische wetgeving (fiqh). Daar waren wat strengere voorwaarden.

In vroegere Islamitische geschiedenis zijn er al geleerden geweest die de leefdtijd, zoals in deze hadith wordt aangegeven, hebben betwist. Dit omdat zij ook andere hadith in ogenschouw namen, berekeningen erop loslieten en gewoon een tegenstrijdigheid zagen.
En een ding kan je op vertrouwen, de geleerden van vroeger waren niet 'politiek correct' om bepaalde zaken te veranderen zodat het wat beter was te verkopen aan de buitenwereld.

Voor mij als Moslim doet het er niet toe trouwens.
De algemeen aanvaarde (geschiedkundige) opinie is vanuit deze hadith dat ze 6 was toen ze trouwde. Daarvoor was ze met een ander verloofd, maar die verloving is verbroken.
Maar deze opinie (dat ze 6 was) is dus betwist en niet als absolute waarheid te zien. Of in ieder geval is het rechtmatiger om aan te geven dat er (ook van Islamitische geleerden zelf) critici zijn die goede argumenten hebben om dit te betwisten en dat ook hebben geuit.

Dus voordat mensen mij erop vast nagelen, de aanvaarde opinie wilt niet zeggen dat Moslims dat 'als de enige authentieke waarheid zien' wat betreft de leeftijd. Hiermee bedoel ik gewoon de leeftijd van Aisha (ra) die onder de doorsnee Moslim bekend dat ze trouwde. De doorsnee Moslim op de straat is niet echt op de hoogte, over het algemeen, (denk ik) van de kritiek van vroegere, en hedendaagse geleerden die deze leeftijd betwijfelen.

6 of 12 jaar doet er voor mij niet, gezien de context en andere maatstaven.
Ik voel me dus ook niet in de positie gedrukt om 'dit nou eens te verantwoorden naar niet-Moslims' toe.
X
pi_57696667
Sowieso is het frapant dat figuren die de koran als sprookjesboek wegzetten hier op blijven hameren.
pi_57696695
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:30 schreef Alulu het volgende:

6 of 12 jaar doet er voor mij niet, gezien de context en andere maatstaven.
Ik voel me dus ook niet in de positie gedrukt om 'dit nou eens te verantwoorden naar niet-Moslims' toe.
Precies, iets wat in die tijdperk in heel de - bekende - wereld gebeurde te weten en te accepteren en vervolgens alleen je op Mohammed richten om een 'punt' te maken is niets meer dan subjectief en ideologisch reageren.
pi_57696714
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:34 schreef gelly het volgende:
Sowieso is het frapant dat figuren die de koran als sprookjesboek wegzetten hier op blijven hameren.
Komt niet voor in de Koran, alleen in overleveringen, de Ahadith, niet Mohammeds woorden, maar vermeende Aisha's woorden die ze op andere plaatsen ook tegenspreekt (Lees: afwijkende biografie)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 15:40:33 #43
272 R@b
No-nonsens
pi_57696783
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:34 schreef gelly het volgende:
Frapant?

Het toont aan dat de man die het sprookjesboek zegt te hebben overgeleverd gekregen van God persoonlijk, er allesbehalve een goddelijke levensstijl op nahield.

Hij hakte joden de koppen af, deelde het bed met een 9-jarige. Ik zou hem niet graag als mijn profeet hebben.
pi_57696810
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 12:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik hoorde laatst 9 jaar maar kan dat nauwelijks geloven, als dat echt zo is dan is de islam een nog achterlijkere cultuur dan ik al dacht (vrouwenbesnijdenis, steniging, ophanging homo's)
De Islam is een geloof, geen cultuur. Maar props voor het herkennen dat zulke dingen inderdaad cultuurgebonden zijn en niet aan geloof.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_57696847
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Frapant?

Het toont aan dat de man die het sprookjesboek zegt te hebben overgeleverd gekregen van God persoonlijk, er allesbehalve een goddelijke levensstijl op nahield.
Hij had dan ook geen aandeel in het goddelijke.
quote:
Hij hakte joden de koppen af, deelde het bed met een 9-jarige. Ik zou hem niet graag als mijn profeet hebben.
Ook dat zijn allemaal sprookjes waar wij de moslims in geloven, wat weer los staat van de Koran btw, dat hebben we gewoon als secundaire sprookjesboek genomen.
pi_57696869
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:40 schreef R@b het volgende:

[..]

Frapant?

Dus je gelooft dat alles waar is wat er in de Koran en Hadiths staat ?
pi_57697264
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je gelooft dat alles waar is wat er in de Koran en Hadiths staat ?
Of selectief shoppen waar de moslim van wordt beschuldigd.
pi_57697313
Ik wacht nog even op een antwoord

al blijft dat uit denk ik
pi_57697352
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:08 schreef gelly het volgende:
Ik wacht nog even op een antwoord

al blijft dat uit denk ik
Op je beurt wachten
pi_57697481
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar moslims houden dat onder de pet om hun famillie/cultuur/stad/geloof te beschermen. Hetzelfde zie je bij fundamentalistische christenen. Daar zitten ook smeerlappen tussen, maar het komt niet naar buiten.
[..]

Maar het is bekend dat die bestaan omdat de westerse cultuur veel opener is. Wat weten we over islamitische pedo-netwerken? Zelfs het bestaan homofilie word ontkent, terwijl homo's worden opgehangen.
Wat een flauwe kul. Het is echt niet bewezen dat christenen en moslims pedofieler zijn dan de mensen buiten die groepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')