+ Leuke suffe kop van die girafquote:Op donderdag 24 april 2008 09:17 schreef Nieuwskijker het volgende:
+ lekker scherp en gedetaileerd
- kan niet zien wat voor dier (stekelvarken?)
[afbeelding]
Afgelopen zondag meerlingdag in Burgers Zoo
Ziet er mooi en gevoelig uit, het egeltje's dood heeft hierdoor toch nog enige eeuwigheidswaarde gekregen!quote:
+ leuke vogelquote:Op zaterdag 26 april 2008 23:29 schreef Nieuwskijker het volgende:
++ kleur
- tekst onderin
[ afbeelding ]
+ fraai gevangen blikquote:
Die Tokina 500mm is fysiek niet veel groter dan een kitlens hoorquote:Op zondag 27 april 2008 03:05 schreef tonja het volgende:
Tering! Kanonne enzo.. Nee! ik ben niet jaloers.
+ Gaaf vogeltje, lekker beeld zo, mooi gevangen.quote:Op zondag 27 april 2008 02:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
+ fraai gevangen blik
- ietwat drukke achtergrond
Klein vogeltje met grote strot
[ afbeelding ]
met de 500mm Tokina
Dat 'plakken' is redelijk normaal bij het gebruik van een lange tele. Ik heb overigens weinig problemen met het vogeltjes op de foto zetten, het zijn meer de vogeltjes die er een probleem mee hebbenquote:Op zondag 27 april 2008 13:38 schreef PoeK het volgende:
[..]
+ Gaaf vogeltje, lekker beeld zo, mooi gevangen.
, ik heb altijd erg veel moeite met vogels op de foto zetten.
- Jammer dat het vogeltje recht van voren staat, 't lijkt net of ie erop geplakt is.
Goed probeerseltje alle probeerseltjes zijn goed. Probeer eens rustig door en kijk eens wat voor effect de ligging van het scherptevlak op de opname heeft. Het is vrijwel ondoenlijk om alle ingewanden van een tulp in de scherpte te houden en dus moet je kiezen. Die keuze heeft voornamelijk effect op de hoeveelheid vervreemding die je in je opname krijgt. Blijven spelen dus zolang er tulpen zijnquote:
De spiegeltele is inderdaad een gevalletje apart, ze fotograferen het lekkerst als je van dat spijkerharde licht hebt. In een bos valt dat soms wat tegen, maar daarvoor hebben we de schuiven en knoppen in RAWShooter. Van de Tokina heb ik inmiddels al heel wat opnamen flinke pret gehad, zeker als je bedenkt dat ie me minder kostte dan de lensdop van een grotemensentele.quote:Op zondag 27 april 2008 11:08 schreef tony_clifton- het volgende:
Wel een mooie achtergrond vind ik! (eerste plus -> geen donuts)
Jij hebt wel een soort signature-kleurenpalet, niet? Gebruik je een 'vaste' set instellingen daarvoor ofzo?
Heb gelezen dat 'mirror lenses eat contrast', komt het misschien daardoor? Niet dat dat een nadeel is ofzo, vind 't wel tof.
[..]
Die Tokina 500mm is fysiek niet veel groter dan een kitlens hoor.
Maar met zoveel tele kan je toffe dingen doen idd.
Mooi!quote:Op zondag 27 april 2008 02:43 schreef Ouwesok het volgende:
Klein vogeltje met grote strot
[ afbeelding ]
Ok, dat wist ik nietquote:Op zondag 27 april 2008 14:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Dat 'plakken' is redelijk normaal bij het gebruik van een lange tele. Ik heb overigens weinig problemen met het vogeltjes op de foto zetten, het zijn meer de vogeltjes die er een probleem mee hebben
[..]
Dank jequote:Goed probeerseltje alle probeerseltjes zijn goed. Probeer eens rustig door en kijk eens wat voor effect de ligging van het scherptevlak op de opname heeft. Het is vrijwel ondoenlijk om alle ingewanden van een tulp in de scherpte te houden en dus moet je kiezen. Die keuze heeft voornamelijk effect op de hoeveelheid vervreemding die je in je opname krijgt. Blijven spelen dus zolang er tulpen zijn![]()
![]()
[..]
Gaaf!quote:De spiegeltele is inderdaad een gevalletje apart, ze fotograferen het lekkerst als je van dat spijkerharde licht hebt. In een bos valt dat soms wat tegen, maar daarvoor hebben we de schuiven en knoppen in RAWShooter. Van de Tokina heb ik inmiddels al heel wat opnamen flinke pret gehad, zeker als je bedenkt dat ie me minder kostte dan de lensdop van een grotemensentele.
[ afbeelding ]
Deze vind ik echt geweldig, véél beter dan de eerste in mijn ogen!quote:
flauw.quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:29 schreef Nieuwskijker het volgende:
- tekst onderin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |