abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57687561
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk, dit is een willekeurige Amerikaanse stad.

[ afbeelding ]

En dat een typisch Hollandse

En dat allemaal om onderstaand te behouden

[ afbeelding ]

Nederland vergelijken met Amerika

Post eens een plaatje van een Amerikaanse stad met dezelfde bevolkingsdichtheid als Nederland, zou ik zeggen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57687777
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:28 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nederland vergelijken met Amerika

Post eens een plaatje van een Amerikaanse stad met dezelfde bevolkingsdichtheid als Nederland, zou ik zeggen.
Tis een voorstad van Fort Worth, een stad met meer dan 600.000 inwoners en een bevolkingsdichtheid van meer dan 700/km2. Véél hoger dus dan de bevolkingsdichtheid van Nederland

Fort Worth
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:37:37 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57687831
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
Tis een voorstad van Fort Worth, een stad met meer dan 600.000 inwoners en een bevolkingsdichtheid van meer dan 700/km2. Véél hoger dus dan de bevolkingsdichtheid van Nederland

Fort Worth
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57688074
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:37 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die linkse idioten zijn op argumenten altijd al makkelijk te kloppen, maar dit was wel een heel erg inkoppertje
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:52:57 #105
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57688293
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
Die linkse idioten zijn op argumenten altijd al makkelijk te kloppen, maar dit was wel een heel erg inkoppertje
Ze worden steeds wereldvreemder.

Wat koeien, zompige weilanden en huizen op de achtergrond noemen ze al natuur???
pi_57688371
Wie schrijft er een wedstrijd uit voor de herinrichting van het midden van Nederland
compleet met financieringsplan.??

Moet voor een landschapsarchitect / stedebouwkundige een droomobject zijn

Vereisten:
40% vrij toegankelijk bos en campings en div. droge recreatie
5% behoud van authentieke boerderijen compleet met hooiberg, biest en boerenmeid
10% waterrecreatie (meertjes, rivier)
10% verkoop van kavelgrond voor de financiering 20.000 stuks 600 m2 a 250.000 euro
30% behoud van aanwezige rechten en nw B- wegen
05% Nieuwe snelweg Den Haag Utrecht

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 29-03-2008 10:37:32 ]
pi_57688437
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze worden steeds wereldvreemder.

Wat koeien, zompige weilanden en huizen op de achtergrond noemen ze al natuur???
Inderdaad. Nou past het ook wel, communisten zijn immers fervente aanhangers van alles wat lelijk is en van slechte kwaliteit.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:59:56 #108
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57688493
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Inderdaad. Nou past het ook wel, communisten zijn immers fervente aanhangers van alles wat lelijk is en van slechte kwaliteit.
Communisten zijn vooral liefhebber van beton, vooral het soort dat afbrokkelt. Nu krijgen ze de kans om tonnen van dat spul te storten, is het ook weer niet goed.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 00:59:57 #109
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_57688494
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]
communisten zijn immers fervente aanhangers van alles wat lelijk is en van slechte kwaliteit.
Frans Bauer fans dus?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_57689439
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Natuur. Velden vol met kunstmest en vervuilde slootjes.
laten we eens kijken wat er allemaal op een weiland leeft in Nederland:

Naast het feit dat bij het gras zich ook planten spontaan kunnen vestigen is het weiland van groot belang voor de weidevogels, zoals de kievit, grutto, veldleeuwerik en scholekster. En van de kraaienfamilie de roek, kauw en zwarte kraai. Ook de zwaluwsoorten als boerenzwaluw en huiszwaluw kunnen we in de weide aantreffen.

Ook een aantal andere dieren weten de weide te vinden zoals de veldmuis, de hermelijn, de wezel en de mol. Bovendien zijn er ook talrijke insecten te vinden als bijvoorbeeld de langpootmug, kniptor en hooivlinder. Het is duidelijk dat de weide hierdoor meer is dan alleen een noodzakelijke verblijfplaats voor het vee.
pi_57689521
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk, dit is een willekeurige Amerikaanse stad.

[ afbeelding ]

En dat een typisch Hollandse

En dat allemaal om onderstaand te behouden

[ afbeelding ]

Nederland: 394,3 / km²

Verenigde Staten: 31,3 / km²
pi_57689585
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Naast het feit dat bij het gras zich ook planten spontaan kunnen vestigen is het weiland van groot belang voor de weidevogels, zoals de kievit, grutto, veldleeuwerik en scholekster. En van de kraaienfamilie de roek, kauw en zwarte kraai. Ook de zwaluwsoorten als boerenzwaluw en huiszwaluw kunnen we in de weide aantreffen.

Ook een aantal andere dieren weten de weide te vinden zoals de veldmuis, de hermelijn, de wezel en de mol. Bovendien zijn er ook talrijke insecten te vinden als bijvoorbeeld de langpootmug, kniptor en hooivlinder. Het is duidelijk dat de weide hierdoor meer is dan alleen een noodzakelijke verblijfplaats voor het vee.
Vogelbescherming-propaganda. In werkelijkheid is de biodiversiteit van een modern weiland niet zo groot. Zal komende ochtend eens kijken of ik daar wat meer materiaal over kan vinden, is nu een beetje laat.
pi_57689600
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 00:35 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Fort Worth

Rotterdam: 584.046

2.852 inw/km²

pi_57689608
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:48 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Nederland: 394,3 / km²

Verenigde Staten: 31,3 / km²
Je snapt zijn punt niet, kijk nog eens goed.
pi_57689684
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:53 schreef 6L6 het volgende:

[..]

Je snapt zijn punt niet, kijk nog eens goed.
Zal me niks verbazen als dat de enigste wijk die zo is, vol met rijke mensen, rest volgebouwd.
pi_57689716
En maar mensen binnen laten komen, en maar die buitenlanders 10 kinderen laten nemen

wat wil je doen als er geen ruimte meer is ? als me kinderen niet eens meer in het bos kunnen wandelen omdat alles is volgebouwd omdat elke pauper uit de derde wereld landen hier komen wonen ?

Meer bouwen ? nee, mensen eruit gooien, totale emigratie.
pi_57690767
maar OT
Het is een goed plan van de PVV
Leefbaarheid voor mensen boven leefbaarheid voor subsidiekoeien
pi_57691111
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:58 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als dat de enigste wijk die zo is, vol met rijke mensen, rest volgebouwd.
Daar zou ik eigenlijk niet eens op in moeten gaan, maar kom laat ik het toch eens doen. Hoe denk jij dat je als grote stad uitkomt op slechts een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 700km2 (dat is nl erg laag...)? Juist, dat kan niet alleen komen doordat de rijken wat ruimer wonen (zoals in Nederland), dat kan alleen als ook de middenklasse ruim woont.: de groep rijken is immers veel te klein om het gemiddelde drastisch omlaag te halen...

Nu kan je roepen: 'ja maar dat kan niet in Nl hoor!', maar dat kan dus wel... Rotterdam kan makkelijk zijn stadsgebied verdubbelen, en dan gaat de gemiddelde bevolkingsdichtheid met een zelfde percentage omlaag. Wat denk je nu: zou dat niet wat prettiger wonen?
pi_57691172
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Daar zou ik eigenlijk niet eens op in moeten gaan, maar kom laat ik het toch eens doen. Hoe denk jij dat je als grote stad uitkomt op slechts een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 700km2 (dat is nl erg laag...)? Juist, dat kan niet alleen komen doordat de rijken wat ruimer wonen (zoals in Nederland), dat kan alleen als ook de middenklasse ruim woont.: de groep rijken is immers veel te klein om het gemiddelde drastisch omlaag te halen...

Nu kan je roepen: 'ja maar dat kan niet in Nl hoor!', maar dat kan dus wel... Rotterdam kan makkelijk zijn stadsgebied verdubbelen, en dan gaat de gemiddelde bevolkingsdichtheid met een zelfde percentage omlaag. Wat denk je nu: zou dat niet wat prettiger wonen?
En als je Nederland op die manier wil bebouwen, heb je dus 56% van de oppervlakte in Nederland verstedelijkt. 18% van de oppervlakte van NL is water (41.528 km² [4] (18,41% water), wikipedia), je hebt nog ruimte voor de natuurgebieden (17,5%, bron.
Dan heb je al 92% van de oppervlakte benut. Is er bij Forth worth ook voldoende werkgelegenheid om de bevolking bezig te houden, of heb je nog extra ruimte voor bedrijven nodig? Daarnaast zul je nog verbindingen tussen de steden nodig hebben. En dan kom je al aardig richting de 100%.
Heb je geen ruimte meer voor landbouw, kassen etc.
Kortom: het lijkt me redelijk onhaalbaar om Nederland op die manier vol te bouwen.

Overigens: een aantal van de VInexwijken liggen in het groene hart. Leidsche Rijn bijvoorbeeld, daar worden tot 2025 30.000 woningen gebouwd.
pi_57691338
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 08:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En als je Nederland op die manier wil bebouwen, heb je dus 56% van de oppervlakte in Nederland verstedelijkt. 18% van de oppervlakte van NL is water (41.528 km² [4] (18,41% water), wikipedia), je hebt nog ruimte voor de natuurgebieden (17,5%, bron.
Dan heb je al 92% van de oppervlakte benut. Is er bij Forth worth ook voldoende werkgelegenheid om de bevolking bezig te houden, of heb je nog extra ruimte voor bedrijven nodig? Daarnaast zul je nog verbindingen tussen de steden nodig hebben. En dan kom je al aardig richting de 100%.
Heb je geen ruimte meer voor landbouw, kassen etc.
Kortom: het lijkt me redelijk onhaalbaar om Nederland op die manier vol te bouwen.

Overigens: een aantal van de VInexwijken liggen in het groene hart. Leidsche Rijn bijvoorbeeld, daar worden tot 2025 30.000 woningen gebouwd.
ja maar het gaat niet om volbouwen maar om herinrichting met ruimte voor recreatie en bos
pi_57691490
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:17 schreef henkway het volgende:

[..]

ja maar het gaat niet om volbouwen maar om herinrichting met ruimte voor recreatie en bos
Dat mag van mij, maar Diederick_dick stelde wat anders.

En uit de OP:
quote:
Het Groene Hart en de Hoeksche Waard mogen naar hartenlust worden volgebouwd met woningen. Dat heeft Tweede Kamerlid Barry Madlener van de PVV donderdag gezegd.
Dus de stelling van de PPV is wel degelijk om het groene hart vol te bouwen met woningen.
pi_57691549
Een slechte "film", een boek met lelijke foto's... Het begint me steeds meer te dagen. De PVV leden zijn ooit afgewezen voor de kunstacademie.
pi_57691633
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 09:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat mag van mij, maar Diederick_dick stelde wat anders.

En uit de OP:
[..]Dus de stelling van de PPV is wel degelijk om het groene hart vol te bouwen met woningen.
Nou ja het is voor de economie beter dan al die subsidiekoeien en overbemesting met schadelijke stoffen in die weilanden met prikkeldraad waar je toch niet mag fietsen of lopen, dat is duidelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 29-03-2008 10:41:59 ]
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:41:27 #124
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57692069
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:44 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Wat een onzinargument is dit! Waar waren al die beestjes duizend jaar terug? Met het verdwijnen van wat weilanden redden die beestjes zeg ook wel hoor. Als enkele honderden jaren terug iedereen zo als jou was waren die estetisch prachtige weilanden er ook niet geweest, omdat niemande de poeltjes van de visjes wilde bepolderen. Klaarblijkelijk mocht een moeraslandschap wel in walgelijke polderweilanden veranderd worden, maar er een paar bossen op zetten is dan weer zielig voor die beestjes, die er nog maar net komen kijken.... !
pi_57692086
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Tussen Leersum / Zeist en Maartensdijk / Hollandse Rading kan ik uren door het bos fietsen
Absoluut, omgeving is prachtig hier.. Het jammerlijke is alleen dat de deze bossen afgelopen tijd in hoge snelheid gekapt worden Opzich geen punt als daar betaalbare woningen voor terugkomen, maar alle huizen die hier zijn komen te liggen zijn duurder dan ¤750.000, totaal niet betaalbaar voor starters. Ook hier in de buurt moet binnenkort een bos plat en wat komt er voor terug, meer onbetaalbare woonruimte voor starters.

En dat is ook het probleem, het groene hart volbouwen heb ik persoonlijk geen enkel probleem mee, maar de stelling 'is er meer ecologie te vinden in een villawijk' gaat voor mij niet op. Is er immers tekort aan villawijken, of duur betaalde woonruimte? Dure woonruimte is er genoeg, het probleem is dat er te weinig goedkope woonruimte is. Verder zal het ook leiden tot meer infrastructurele problemen op de snelwegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')