abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57684001
Ik vind dit juist weer een reden om niet op de PVV te stemmen, ruimte en groen is belangrijk, zelf al is het maar een weiland, belangrijker dan de hele klote randstad bijelkaar.

Maar een weiland ?

laten we eens kijken wat er allemaal op een weiland leeft in Nederland:

Naast het feit dat bij het gras zich ook planten spontaan kunnen vestigen is het weiland van groot belang voor de weidevogels, zoals de kievit, grutto, veldleeuwerik en scholekster. En van de kraaienfamilie de roek, kauw en zwarte kraai. Ook de zwaluwsoorten als boerenzwaluw en huiszwaluw kunnen we in de weide aantreffen.

Ook een aantal andere dieren weten de weide te vinden zoals de veldmuis, de hermelijn, de wezel en de mol. Bovendien zijn er ook talrijke insecten te vinden als bijvoorbeeld de langpootmug, kniptor en hooivlinder. Het is duidelijk dat de weide hierdoor meer is dan alleen een noodzakelijke verblijfplaats voor het vee.
pi_57684259
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:17 schreef zoethout002 het volgende:
Ik vind dit juist weer een reden om niet op de PVV te stemmen, ruimte en groen is belangrijk, zelf al is het maar een weiland, belangrijker dan de hele klote randstad bijelkaar.
laten we eens kijken wat er allemaal op een weiland leeft in Nederland:

Naast het feit dat bij het gras zich ook planten spontaan kunnen vestigen is het weiland van groot belang voor de weidevogels, zoals de kievit, grutto, veldleeuwerik en scholekster. En van de kraaienfamilie de roek, kauw en zwarte kraai. Ook de zwaluwsoorten als boerenzwaluw en huiszwaluw kunnen we in de weide aantreffen.

Ook een aantal andere dieren weten de weide te vinden zoals de veldmuis, de hermelijn, de wezel en de mol. Bovendien zijn er ook talrijke insecten te vinden als bijvoorbeeld de langpootmug, kniptor en hooivlinder. Het is duidelijk dat de weide hierdoor meer is dan alleen een noodzakelijke verblijfplaats voor het vee.
Alleen een mens die mag er niet komen
Het meeste wat je zult vinden in een weiland is stront meneertje
pi_57684302
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Alleen een mens die mag er niet komen
Dus ? ik mag op de meeste plekken op de Hoge Veluwe ook niet komen.
pi_57684357
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:28 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Dus ? ik mag op de meeste plekken op de Hoge Veluwe ook niet komen.
Op de posbank en park hoge veluwe ed mag je overal wandelen en fietsen
hier in het bos ook hoor
pi_57684432
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:29 schreef henkway het volgende:

[..]

Op de posbank en park hoge veluwe ed mag je overal wandelen en fietsen
hier in het bos ook hoor
En die verboden te betreden bordjes dan ?

anyhoe, gaat erom, je kan er wel tussen fietsen, als mensen zo graag alles willen volbouwen gaan ze maar naar het midden oosten, alleen maar zand hoef je niks te kappen.
pi_57684545
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:33 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

En die verboden te betreden bordjes dan ?

anyhoe, gaat erom, je kan er wel tussen fietsen, als mensen zo graag alles willen volbouwen gaan ze maar naar het midden oosten, alleen maar zand hoef je niks te kappen.
Tussen Leersum / Zeist en Maartensdijk / Hollandse Rading kan ik uren door het bos fietsen
pi_57684622
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Tussen Leersum / Zeist en Maartensdijk / Hollandse Rading kan ik uren door het bos fietsen
Houden zo.
pi_57684660
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:40 schreef zoethout002 het volgende:

[..]

Houden zo.
Als men het groene hart gaat herstructureren kan het daar ook , leuk voor de randstadmensen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:44:06 #84
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57684707
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:33 schreef zoethout002 het volgende:
Ik heb geen behoefte om in de Randstad te wonen, dus ik pas. Echter, er zijn zat mensen die dat wel willen, met een tuintje nog wel, en die moet je toch ergens kwijt, zeker met de open deur die gezinshereniging heet.

Natuurlijk kun je pogen die lui elders kwijt te raken, maar ik hoef ze in Limburg niet. Alsjeblieft niet, die kuthollanders. Feit is wel dat het groene hart bestaat uit wat saaie moerassige weilanden en boerderijen die echt geen waarde hebben dus waarom niet daar bouwen als je ruimte nodig hebt? Lijkt me handiger een goedkoper dan een tulpeiland voor de kust of iets dergelijks.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_57684862
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:42 schreef henkway het volgende:

[..]

Als men het groene hart gaat herstructureren kan het daar ook , leuk voor de randstadmensen
Een gedeelte maar ja, gewoon zou houden, als er een woningstekort is dan gooien ze de grenzen maar dicht en schoppen ze een deel van de buitenlanders (moslims) er maar uit, probleem gelijk opgelost, vreemd dat de PVV daar niet mee komt.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:53:11 #86
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57684937
Goed voorstel van de PVV!
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57685985
Stel anti-Nederland idioten hier, willen zeker alleen mcdonalds en disco's zien inplaats van natuur
pi_57686051
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:37 schreef henkway het volgende:

[..]

Je kunt ook uren in het Groene Hart fietsen.

Tot voor kort woonde ik in Dordrecht, en fietste ik veel in de Hoekse Waard. Ik zou er echt niet vrolijk van zijn geworden als ze dat volgebouwd hadden.
Nu is polder ook niet mijn favoriete landschap, maar da's beter dan in de bebouwde kom rondfietsen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:34:13 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57686053
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:31 schreef zoethout002 het volgende:
Stel anti-Nederland idioten hier, willen zeker alleen mcdonalds en disco's zien inplaats van natuur
Natuur. Velden vol met kunstmest en vervuilde slootjes.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:36:49 #90
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57686114
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:31 schreef zoethout002 het volgende:
Veluwe e.d. Natuur
Groene hart: Agrarische rotzooi.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57686164
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte om in de Randstad te wonen, dus ik pas. Echter, er zijn zat mensen die dat wel willen, met een tuintje nog wel, en die moet je toch ergens kwijt, zeker met de open deur die gezinshereniging heet.

Natuurlijk kun je pogen die lui elders kwijt te raken, maar ik hoef ze in Limburg niet. Alsjeblieft niet, die kuthollanders. Feit is wel dat het groene hart bestaat uit wat saaie moerassige weilanden en boerderijen die echt geen waarde hebben dus waarom niet daar bouwen als je ruimte nodig hebt? Lijkt me handiger een goedkoper dan een tulpeiland voor de kust of iets dergelijks.
Kortom: je wilt graag dat een gebied ver bij jouw vandaan volgebouwd wordt, waar je zelf geen waarde aan hecht, maar anderen wel, zodat het er bij jou in de buurt het blijft zoals het nu is.
Klassiek geval van nimby.
pi_57686183
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 18:18 schreef Yildiz het volgende:
Belachelijk. Het groene hart hoeft niet één lap groen te zijn. Dat er nu één spoorlijn loopt is nog niet een reden om het maar helemaal vol te plempen met Vinex-wijken.

De argumentatie is verder niet te begrijpen, en klopt daarnaast ook nog eens niet.
Een simpele google-earth vluchtje zou het hele argument al onderuit halen. Er is niet veel echte natuur in het groene hart inderdaad, maar dat is nergens ooit een argument geweest om het maar vol te bouwen.

Debiele borrelpraat van de PVV, we zouden eerder de hoogte in moeten.
Waarom zouden we de hoogte inmoeten? De mensen vreten die smaak alleen maar omdat er geen keus is, de doorsnee Hollander wil gewoon een huis met tuin, liefst vrijstaand. En dat kan gewoon als je gaat bouwen in het Groene Hart.

Uitstekend plan van de PVV derhalve, en zeer sociaal bovendien.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:42:58 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57686274
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: je wilt graag dat een gebied ver bij jouw vandaan volgebouwd wordt, waar je zelf geen waarde aan hecht, maar anderen wel, zodat het er bij jou in de buurt het blijft zoals het nu is.
Klassiek geval van nimby.
Uh... nee, wij zijn een apart volk die onze zaakjes goed voor elkaar hebben, bij jullie is het een overbevolkte, geislamiseerde puinhoop. Bovendien hebben wij echt mooi en waardevol landschap. Een goede manier om dat op te lossen is om die onbenullige zompige weilandjes vol te bouwen.
pi_57686385
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Uh... nee, wij zijn een apart volk die onze zaakjes goed voor elkaar hebben, bij jullie is het een overbevolkte, geislamiseerde puinhoop. Bovendien hebben wij echt mooi en waardevol landschap. Een goede manier om dat op te lossen is om die onbenullige zompige weilandjes vol te bouwen.
Zoals gezegd, die 'onbenullige zompige weilandjes' hebben voor jou misschien geen waarde, maar voor de mensen die in de Randstad wonen wél.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:51:44 #95
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57686512
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Wombcat het volgende:
Zoals gezegd, die 'onbenullige zompige weilandjes' hebben voor jou misschien geen waarde, maar voor de mensen die in de Randstad wonen wél.
Een aantal, die kennelijk niet weten wat natuur is, kennelijk wel. Maar de rest wil gewoon wonen, met tuin. En niet in Drente, maar dichtbij de grote steden. Want aan goede verbindingen doen we ook niet in dit land.

Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat die agrarische rommel daar wijkt.
pi_57686580
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt ook uren in het Groene Hart fietsen.

Tot voor kort woonde ik in Dordrecht, en fietste ik veel in de Hoekse Waard. Ik zou er echt niet vrolijk van zijn geworden als ze dat volgebouwd hadden.
Nu is polder ook niet mijn favoriete landschap, maar da's beter dan in de bebouwde kom rondfietsen.
De Hoeksche Waard is een Nationaal Landschap (link) maar behoort m.i. tot de lelijkste polderlandschappen van Nederland. Onbegrijpelijk dat dat zo opgehemeld wordt. Zelfs waar ik woon (kop van Noord-Holland) is het minder lelijk, en ik kan je verzekeren dat hier ook genoeg spuuglelijke weilanden liggen, plus de prachtige bollenteelt natuurlijk.
Waarom rust er toch zo'n taboe op het wijzigen van de bestemming van landbouwgrond? M.i. wordt een deel gebruikt voor woningbouw, met riantere kavels dan gebruikelijk in VINEX-wijken, en een ander deel omgevormd tot echte natuur, ook geschikt om te recreëren. En dan blijft er nog genoeg ruimte over voor de boeren.
pi_57686640
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Welnee man, die veldjes hebben alleen waarde voor de boeren (en het CDA dus) en wat verdwaalde milieufanaten die zo achterlijk zijn dat ze niet weten dat de verafschuwde grote stad een veel grotere biodiversiteit kent dan die lelijke monoculturen die voor 'natuur' moeten doorgaan.
pi_57686746
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:54 schreef 6L6 het volgende:

[..] En dan blijft er nog genoeg ruimte over voor de boeren.
in 2011 wordt de melksubisdie afgeschaft en in 2014 de produktiebeperking per land op melk (de zogenaamde melkquotum) binnen de EU.
Dan gaat oostduitsland er volop tegenaan.

En in 2009 wordt de subsidie op suikerbieten afgeschaft en dan is suikerriet goedkoper, en dan kan Afrika er tegenaan
pi_57686814

Kijk, dit is een willekeurige Amerikaanse stad.

En dat een typisch Hollandse

En dat allemaal om onderstaand te behouden

zaterdag 29 maart 2008 @ 00:26:10 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_57687466
Natuur. Overal zie je huizen, koeien en kerktorens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')