ik denk dat het grootste probleem, die nauwelijks benoemd word, is dat de ideologie van de islam sneller zal aanzetten tot haat, geweld, en ander onacceptabel gedrag, dan van andere, vergelijkbare ideologienquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef Qeh het volgende:
Ik niet, ik weet nog steeds dat niet alle moslims zo zijn, alleen extremisten walg ik wat meer van door die beelden maar meer niet
De film is gebaseerd op feiten die extremistische moslims op hun geweten hebben.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:33 schreef House-Musik het volgende:
Ookal weet ik dat die film gewoon keiharde onzin is en dat die filmpjes er al waren ( had het meeste al gezien). Toch voel ik van binnen toch ineens een soort van moslimhaat....![]()
Nog meer mensen die hier last van hebben ?
dank je voor het wijzen op mijn spelfoutquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
Er is in elk geval iets gruwelijk mis met je moerstaal Prupke.
Te lang tussen 'hun' gewoond?
volgens mij is dit geen taalkundige discussie.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
Er is in elk geval iets gruwelijk mis met je moerstaal Prupke.
Te lang tussen 'hun' gewoond?
Dat denk ik ook, maar ik denk ook dat dat wel veranderd kan worden zonder dat de Islam verdwijnt, maar hoe weet ik niet :pquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik denk dat het grootste probleem, die nauwelijks benoemd word, is dat de ideologie van de islam sneller zal aanzetten tot haat, geweld, en ander onacceptabel gedrag, dan van andere, vergelijkbare ideologien
Inderdaad, ik ken genoeg moslims die absoluut niet zo zijn, ik werk bij een moslimgezin en zij waren vorige week ook oprecht geïnteresseerd in wat pasen betekend. Die mensen staan ook open voor andere religies en zaken dan de islam. Helaas is er een groep extremisten die het verziekt voor de hele groep. Die mensen haat ik. Ik haat niet snel mensen, maar ik haat wel mensen die mij hun wil proberen op te leggen en die niet accepteren dat er mensen zijn die anders over dingen denken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef Qeh het volgende:
Ik niet, ik weet nog steeds dat niet alle moslims zo zijn, alleen extremisten walg ik wat meer van door die beelden maar meer niet
Islam don't kill people, people kill peoplequote:Op donderdag 27 maart 2008 22:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
ik denk dat het grootste probleem, die nauwelijks benoemd word, is dat de ideologie van de islam sneller zal aanzetten tot haat, geweld, en ander onacceptabel gedrag, dan van andere, vergelijkbare ideologien
Eigenlijk wel, je standpunt vind ik behoorlijk intelligent.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:54 schreef prupke het volgende:
[..]
dank je voor het wijzen op mijn spelfout
Was dat het enige minpunt in mijn reactie??
Ja maar dat hebben ze altijd al gedaan, dat soort gezeik staat ook in de bijbel. God liet niet voor jan lul Noach een ark bouwen en de aarde overstromen. Niet dat het veel hyeeft opgelostquote:Op donderdag 27 maart 2008 22:58 schreef Ro_bin het volgende:
[..]
Islam don't kill people, people kill people
Ja maar dat is ook weer iets wat je in die film zag, dat meisje van 3,5 die al gehersenspoeld was... En nu niet denken dat ik bedoel dat alle moslims zo zijn, ik doel erop dat die extremisten zulke dingen dus doen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:03 schreef erkel het volgende:
Moslims (de meerderheid dan) in Nederland zijn het probleem niet. Die zijn nog redelijk ontwikkeld. Vooral mensen in het Midden-Oosten geloven al die onzin en volgen de koran letterlijk.
Zeker, ik heb ook hele fijne marokkaanse buren die altijd vriendelijk en geinteresseerd zijn...quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:57 schreef Catwoman1986 het volgende:
Inderdaad, ik ken genoeg moslims die absoluut niet zo zijn, ik werk bij een moslimgezin en zij waren vorige week ook oprecht geïnteresseerd in wat pasen betekend. Die mensen staan ook open voor andere geloven en zaken dan de islam. Helaas is er een groep extremisten die het verziekt voor de hele groep. Die mensen haat ik. Ik haat niet snel mensen, maar ik haat wel mensen die mij hun wil proberen op te leggen en die niet accepteren dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
Hier zijn ook kinderen van drie die naar de kerk moeten en in engelen geloven, hier zijn ook kinderen van 3 die in de creche naast de koninkrijkszaal verhaaltjes te horen krijgen over duivels, in elk geloof zijn volwassen mensen bezig om hun kinderen te hersenspoelen, dat is niet iets wat alleen aan moslims voorbehouden is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:06 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook weer iets wat je in die film zag, dat meisje van 3,5 die al gehersenspoeld was... En nu niet denken dat ik bedoel dat alle moslims zo zijn, ik doel erop dat die extremisten zulke dingen dus doen.
Hier in nederland valt het wel mee. Helaas hebben we hier ook van dat opgefokte tuig, maar ik denk ook dat het in het midden oosten allemaal net wat erger is.
Dat klopt, alleen denk ik dat het punt is dat die mensen ook bang zijn voor de gevolgen. Het klopt dan wel dat het grootste deel van de moslims niets verkeerd doet, het is echter wel zo dat er wel veel invloed komt vanaf de extremisten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:04 schreef fratsman het volgende:
De film haalt emoties naar boven die men had ten tijde van de beelden. 9/11 Theo van Gogh, Madrid, etc. etc.
Ik merkte toen aan mezelf dat je op die momenten niet rationeel denkt. Je reageert met je onderbuik. Fitna haalt dit ook weer een beetje naar boven.
Wat ik zo jammer vind is dat de overige moslims, vanaf het moment dat dat zgn. extremisme begon, geen vuist hebben gemaakt. "Ho! maar DIT is onze islam niet!" Het gros heeft gewoon langs de zijlijn staan toekijken. Als er vanaf het begin een tegengeluid van die kant was geweest, was het, denk ik, lang zo erg niet geweest.
Dat klopt, daar ben ik het ook absoluut niet mee eens. Maar waar ik op doelde is dat zoiets juist gebeurt bij de extreme gevallen. In het geval van de film bij de moslims, maar zulke dingen gebeuren ook zeker bij andere religies. Dat is ook in van de zaken waarom ik het niet zo op religies heb, maargoed, das weer een heel ander verhaal.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hier zijn ook kinderen van drie die naar de kerk moeten en in engelen geloven, hier zijn ook kinderen van 3 die in de creche naast de koninkrijkszaal verhaaltjes te horen krijgen over duivels, in elk geloof zijn volwassen mensen bezig om hun kinderen te hersenspoelen, dat is niet iets wat alleen aan moslims voorbehouden is.
Maar in het christelijk geloof wordt niet ingepeperd dat Joden of een ander bevolkingsgroep apen en zwijnen zijn. En indirect wordt daarmee ook aangegeven dat het helemaal niet erg is als ze uitgeroeid worden, want ze zijn toch minderwaardig.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Hier zijn ook kinderen van drie die naar de kerk moeten en in engelen geloven, hier zijn ook kinderen van 3 die in de creche naast de koninkrijkszaal verhaaltjes te horen krijgen over duivels, in elk geloof zijn volwassen mensen bezig om hun kinderen te hersenspoelen, dat is niet iets wat alleen aan moslims voorbehouden is.
Heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Pfff....wat een vergelijking durf jij te maken zeg. In engelen geloven of verhalen over duivels te horen krijgen is redelijk fictief, zo niet didactisch. Een kind wijsmaken dat joden apen en zwijnen zijn is iets geheel anders. Je reactie raakt kant noch wal...quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat opgefokte tuig hier zijn vooral Marokkanen uit het rifgebergte. Dat zit gewoon in het bloed van die mensen, de onwil om aan te passen en de neiging om zich af te zetten (denk ik). Dat heeft weinig met de islam te maken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:06 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Ja maar dat is ook weer iets wat je in die film zag, dat meisje van 3,5 die al gehersenspoeld was... En nu niet denken dat ik bedoel dat alle moslims zo zijn, ik doel erop dat die extremisten zulke dingen dus doen.
Hier in nederland valt het wel mee. Helaas hebben we hier ook van dat opgefokte tuig, maar ik denk ook dat het in het midden oosten allemaal net wat erger is.
Ja, en zo'n beetje iedereen is het met je eens dat dat niet kan. Zie ook het jodentopic hier. Het is niet iets van de Islam. Dus om om die reden de Islam maar te haten, is net zo onwetend als dat kind.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef JudgeKing het volgende:
[..]
Pfff....wat een vergelijking durf jij te maken zeg. In engelen geloven of verhalen over duivels te horen krijgen is redelijk fictief, zo niet didactisch. Een kind wijsmaken dat joden apen en zwijnen zijn is iets geheel anders. Je reactie raakt kant noch wal...
Dan kan je me vast een artikel laten zien waarin moslims zich hard makenquote:Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Die passieve houding waar je het over hebt, is dus niet aanwezig. Sterker nog, alle actieve houdingen worden redelijk genegeerd, want dat is geen hip nieuws.
Ik vind van niet, het gaat hier namelijk helemaal niet om Wilders... Ik ben overigensquote:Als je alleen al kijkt rondom Fitna, zijn er zó ontzettend veel oproepen vanuit de moslimgemeenschap geweest om rustig en kalm te blijven, maar bijvoorbeeld ook een Wilders uit te nodigen om te discussieren, dat het wel heel lastig is om te spreken van een passieve houding.
Vol met vredige mensen die ontvlammen in blinde woede als er een spotprent overquote:Daarnaast zenden ze het natuurlijk niet als nieuwsbericht uit dat er in de miljoenen overige moskeeën die er zijn wordt gepredikt over vrede en allerlei goede dingen.
Licht toe.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:27 schreef GasTurbine het volgende:
en de moslimextremisten liggen de groei van west europa ook aardig in de weg.
Is dat dan niet link? Het gaat erom wat ze geloven om ernaar te handelen...quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:18 schreef erkel het volgende:
Mensen in het Midden-Oosten hebben weinig toegang tot Westerse media en worden daar ook zoveel mogelijk weg van gehouden. De informatie komt van Imams en gekleurde media en zo worden ze dom gehouden en kunnen ze makkelijk beinvloedt worden.
Zonder de 11 septemberhype was de VS geen dollarverslindende oorlog begonnen. Zonder de anti-terreurwetten voelen mensen zich bespied (ik niet, zeer zeker niet. Heb er geen problemen mee, maar ik heb het dan ook over anderen.) en voelen zich neit optimaal. Het klinkt als bullshit, maar als je zojuist fitna hebt gezien, probeer dan maar even een werkopdracht voor te bereiden, ik noem maar wat.quote:
Ik denk dat het wederzijds is.. ze zullen ons ook wel haten.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:33 schreef House-Musik het volgende:
Ookal weet ik dat die film gewoon keiharde onzin is en dat die filmpjes er al waren ( had het meeste al gezien). Toch voel ik van binnen toch ineens een soort van moslimhaat....![]()
Nog meer mensen die hier last van hebben ?
Zowel 9/11 als Israel-Palestina hebben geen geloofsachtergrond, lees je in.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:39 schreef GasTurbine het volgende:
Klopt, alleen is het jammer dat dat opgefokte tuig wel net doet alsof het wat met de islam te maken heeft.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:18 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat opgefokte tuig hier zijn vooral Marokkanen uit het rifgebergte. Dat zit gewoon in het bloed van die mensen, de onwil om aan te passen en de neiging om zich af te zetten (denk ik). Dat heeft weinig met de islam te maken.
Mensen in het Midden-Oosten hebben weinig toegang tot Westerse media en worden daar ook zoveel mogelijk weg van gehouden. De informatie komt van Imams en gekleurde media en zo worden ze dom gehouden en kunnen ze makkelijk beinvloedt worden.
Afghanistan binnenvallen was nergens voor nodig. Er zijn genoeg totalitaire regimes met 'fout' gedachtegoed, maar daar treden de VS niet tegenop hoor. Hetzelfde geldt voor Irak. Ze hadden ook gewoon een CIA mannetje die leider kunnen laten uitschakelen, maar nee ze gaan naar Irak toe.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:39 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Zonder de 11 septemberhype was de VS geen dollarverslindende oorlog begonnen. Zonder de anti-terreurwetten voelen mensen zich bespied (ik niet, zeer zeker niet. Heb er geen problemen mee, maar ik heb het dan ook over anderen.) en voelen zich neit optimaal. Het klinkt als bullshit, maar als je zojuist fitna hebt gezien, probeer dan maar even een werkopdracht voor te bereiden, ik noem maar wat.
Misschien als de EU en vooral de VS eens wat neutraler in de kwestie zijn kunnen ze wellicht tot een oplossing komen.quote:Daarnaast heb ik het nog niet over de Israëlkwestie waar we miljarden in pompen.
De Chinezen lopen die landen niet zo hard te naaien.quote:Al dat ontwikkelingsgeld wat erdoorheen gejaagd wordt komt meestal door burgeroorlogen tussen regeringen en modjahadin.
In de middeleeuwen heeft europa een enorme terugval in het aantal jonge mannen (je stierf toch al vroeg) gekregen door die achterlijke kruistochten.
Die debiele terreuroefeningen kosten ons tonnen met geld en dat hele coördinator terrorimebestrijding bestond niet voor 9/11.
Meestal hebben die extremistengroepen in andere landen het voor het zeggen en die weren westerse bedrijven (tenzij voor een aardige smak geld). Tegen Chinezen hebben ze vaak weinig, dat zie je terug in Nigeria, ik dacht dat de totale export en import van dat land 60% chinese waar bedraagt.
De kwestie met de EU en turkije ligt ook voor een deel aan de geschiedenis van Turkije, om over die moslimpartij die ze willen verbieden nog maar te zwijgen.
Doorgaan?
Ze benoemden het als geloofskwestie en een soort van payback voor de kruistochten, en in palestina krijgen ze hulp van het halve midden oosten uit naam van de Islam.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zowel 9/11 als Israel-Palestina hebben geen geloofsachtergrond, lees je in.
Weegt niet echt op de jaarlijkse miljardensteun, wapensteun (nieuwste technologieën) en politieke steun die ze van de VS krijgen (en in mindere mate, maar voornamelijk politiekgewijs van de EU).quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:52 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
in palestina krijgen ze hulp van het halve midden oosten uit naam van de Islam.
Sorry moet ik me nu als nederlandse atheist die hoeveel 100 jaar na dat feit is geboren op m'n verantwoordelijkheid aangesproken voelen door een dergelijke gebeurtenis?quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef Cothen het volgende:
Mag ik u allen er aan herinneren dat onze voorvaderen te voet naar het Oosten gingen om de mensen daar hardhandig te overtuigen over de goede bedoelingen van het Christendom. Iets met kruistochten was dat.
niet dat ik het goed wil praten, maar 'wij' kunnen net zo erg zijn als 'zij'.
Overigens haat ik elke Christen,Moslim, Jood en alle andere gelovigen en niet-gelovigen die tereuraanslagen of andere moordpartijen op zijn/haar geweten heeft.
Wel echt goed inlezen dan. De kruistochten begonnen nadat moslims aan christelijke pelgrims de toegang tot het heilige land hadden ontzegd. M.a.w. pelgrims mochten Jerusalem niet meer bezoeken. Hierna kwam Europa in beweging om kruistochten te voeren.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef Cothen het volgende:
Mag ik u allen er aan herinneren dat onze voorvaderen te voet naar het Oosten gingen om de mensen daar hardhandig te overtuigen over de goede bedoelingen van het Christendom. Iets met kruistochten was dat.
niet dat ik het goed wil praten, maar 'wij' kunnen net zo erg zijn als 'zij'.
Overigens haat ik elke Christen,Moslim, Jood en alle andere gelovigen en niet-gelovigen die tereuraanslagen of andere moordpartijen op zijn/haar geweten heeft.
Ik had het over Palestina die hulp krijgt uit naam van de Islam, jij hebt het toch over Israël? (even voor mezelf om het op een rijtje te zetten, 't is immers al laat)quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Weegt niet echt op de jaarlijkse miljardensteun, wapensteun (nieuwste technologieën) en politieke steun die ze van de VS krijgen (en in mindere mate, maar voornamelijk politiekgewijs van de EU).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |