abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57660493
Ookal weet ik dat die film gewoon keiharde onzin is en dat die filmpjes er al waren ( had het meeste al gezien). Toch voel ik van binnen toch ineens een soort van moslimhaat....

Nog meer mensen die hier last van hebben ?
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57660651
Ik niet, ik weet nog steeds dat niet alle moslims zo zijn, alleen extremisten walg ik wat meer van door die beelden maar meer niet
pi_57660758
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef Qeh het volgende:
Ik niet, ik weet nog steeds dat niet alle moslims zo zijn, alleen extremisten walg ik wat meer van door die beelden maar meer niet
ik denk dat het grootste probleem, die nauwelijks benoemd word, is dat de ideologie van de islam sneller zal aanzetten tot haat, geweld, en ander onacceptabel gedrag, dan van andere, vergelijkbare ideologien
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_57660931
Ik kan het allemaal wel een beetje nuanceren voor mezelf... Maar die opruiende teksten maakten wel wat bij me los. Toen ik die baardapen hoorde roepen dat Europa moet buigen voor de Islam en dat soort blabla dacht ik wel "over mijn lijk".

Maar goed, denk niet dat dat soort uitspraken representatief zijn voor de gemiddelde Nederlandse moslim.

Dat hoop ik tenminste.
pi_57660977
Mensen uit theocratische landen
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:47:46 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57660980
Die haat heeft dan al in je moeten zitten en zegt meer over jou als mens dan over dat pruts promotje van Wilders.

Kus op je ziel!
pi_57661016
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:33 schreef House-Musik het volgende:
Ookal weet ik dat die film gewoon keiharde onzin is en dat die filmpjes er al waren ( had het meeste al gezien). Toch voel ik van binnen toch ineens een soort van moslimhaat....

De film is gebaseerd op feiten die extremistische moslims op hun geweten hebben.

Ik heb niets tegen mensen die een geloof hebben/volgen of het nu christenen , joden , boedhisten, islamieten, jehova's , amish, of noem maar op.
Zolang ze maar wel willen accepteren dat een ander niet hun geloof willen delen met hen.

Als je dat niet kan accepteren...dan is er iets mis.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:50:21 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57661070
Er is in elk geval iets gruwelijk mis met je moerstaal Prupke.
Te lang tussen 'hun' gewoond?
pi_57661211
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
dank je voor het wijzen op mijn spelfout

Was dat het enige minpunt in mijn reactie??
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:55:24 #10
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_57661228
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:50 schreef SHE het volgende:
volgens mij is dit geen taalkundige discussie.
Kom op zeg reageer niet zo kinderachtig....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_57661230
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

ik denk dat het grootste probleem, die nauwelijks benoemd word, is dat de ideologie van de islam sneller zal aanzetten tot haat, geweld, en ander onacceptabel gedrag, dan van andere, vergelijkbare ideologien
Dat denk ik ook, maar ik denk ook dat dat wel veranderd kan worden zonder dat de Islam verdwijnt, maar hoe weet ik niet :p
pi_57661286
Heel mooi, maar dit past niet echt in INT hè? Wat wil je nu? Dat we de haat wegnemen of dat mensen je bijstaan ofzo?

De haat wegnemen kan alleen door je in te lezen en te begrijpen dat Wilders polariseert. Inlezen kan je hier doen, discussie over Wilders elders. Net als medestanders zoeken.
pi_57661333
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:37 schreef Qeh het volgende:
Inderdaad, ik ken genoeg moslims die absoluut niet zo zijn, ik werk bij een moslimgezin en zij waren vorige week ook oprecht geïnteresseerd in wat pasen betekend. Die mensen staan ook open voor andere religies en zaken dan de islam. Helaas is er een groep extremisten die het verziekt voor de hele groep. Die mensen haat ik. Ik haat niet snel mensen, maar ik haat wel mensen die mij hun wil proberen op te leggen en die niet accepteren dat er mensen zijn die anders over dingen denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Catwoman1986 op 27-03-2008 23:00:59 (Taalfoutje :P) ]
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_57661361
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:41 schreef Bensel het volgende:

[..]

Islam don't kill people, people kill people
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:00:15 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57661419
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:54 schreef prupke het volgende:

[..]

dank je voor het wijzen op mijn spelfout

Was dat het enige minpunt in mijn reactie??
Eigenlijk wel, je standpunt vind ik behoorlijk intelligent.

@Buzzer..doe niet zo knorrig
pi_57661450
haat?
Ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die zulks geloven wat er gepredikt word.
En dit geld absoluut niet alleen voor moslim, maar even zogoed voor elk ander geloof.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:03:42 #17
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57661549
Moslims (de meerderheid dan) in Nederland zijn het probleem niet. Die zijn nog redelijk ontwikkeld. Vooral mensen in het Midden-Oosten geloven al die onzin en volgen de koran letterlijk.
Weisst
pi_57661550
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:58 schreef Ro_bin het volgende:

[..]

Islam don't kill people, people kill people
Ja maar dat hebben ze altijd al gedaan, dat soort gezeik staat ook in de bijbel. God liet niet voor jan lul Noach een ark bouwen en de aarde overstromen. Niet dat het veel hyeeft opgelost
Ik denk ook niet dat er ooit 'world piece' is of komt.
Feauteaux
pi_57661583
De film haalt emoties naar boven die men had ten tijde van de beelden. 9/11 Theo van Gogh, Madrid, etc. etc.
Ik merkte toen aan mezelf dat je op die momenten niet rationeel denkt. Je reageert met je onderbuik. Fitna haalt dit ook weer een beetje naar boven.

Wat ik zo jammer vind is dat de overige moslims, vanaf het moment dat dat zgn. extremisme begon, geen vuist hebben gemaakt. "Ho! maar DIT is onze islam niet!" Het gros heeft gewoon langs de zijlijn staan toekijken. Als er vanaf het begin een tegengeluid van die kant was geweest, was het, denk ik, lang zo erg niet geweest.
pi_57661633
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:03 schreef erkel het volgende:
Moslims (de meerderheid dan) in Nederland zijn het probleem niet. Die zijn nog redelijk ontwikkeld. Vooral mensen in het Midden-Oosten geloven al die onzin en volgen de koran letterlijk.
Ja maar dat is ook weer iets wat je in die film zag, dat meisje van 3,5 die al gehersenspoeld was... En nu niet denken dat ik bedoel dat alle moslims zo zijn, ik doel erop dat die extremisten zulke dingen dus doen.

Hier in nederland valt het wel mee. Helaas hebben we hier ook van dat opgefokte tuig, maar ik denk ook dat het in het midden oosten allemaal net wat erger is.
Feauteaux
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:06:20 #21
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_57661634
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:57 schreef Catwoman1986 het volgende:
Inderdaad, ik ken genoeg moslims die absoluut niet zo zijn, ik werk bij een moslimgezin en zij waren vorige week ook oprecht geïnteresseerd in wat pasen betekend. Die mensen staan ook open voor andere geloven en zaken dan de islam. Helaas is er een groep extremisten die het verziekt voor de hele groep. Die mensen haat ik. Ik haat niet snel mensen, maar ik haat wel mensen die mij hun wil proberen op te leggen en die niet accepteren dat er mensen zijn die anders over dingen denken.
Zeker, ik heb ook hele fijne marokkaanse buren die altijd vriendelijk en geinteresseerd zijn...

Ik vind persoonlijk wel dat er vanuit de moslimgemeenschap in het algemeen weinig
weerwoord komt of enigszins een poging gedaan wordt om zulk soort radicale
moslimpredikers recht te zetten...

Een passieve houding aan de ene kant en een aggressieve houding als het om
mensen als Wilders gaat is zeer hypocriet, in beide gevallen gaat het om
verloochening van hun geloof...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2008 @ 23:09:22 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57661770
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:06 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Ja maar dat is ook weer iets wat je in die film zag, dat meisje van 3,5 die al gehersenspoeld was... En nu niet denken dat ik bedoel dat alle moslims zo zijn, ik doel erop dat die extremisten zulke dingen dus doen.

Hier in nederland valt het wel mee. Helaas hebben we hier ook van dat opgefokte tuig, maar ik denk ook dat het in het midden oosten allemaal net wat erger is.
Hier zijn ook kinderen van drie die naar de kerk moeten en in engelen geloven, hier zijn ook kinderen van 3 die in de creche naast de koninkrijkszaal verhaaltjes te horen krijgen over duivels, in elk geloof zijn volwassen mensen bezig om hun kinderen te hersenspoelen, dat is niet iets wat alleen aan moslims voorbehouden is.
pi_57661776
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:04 schreef fratsman het volgende:
De film haalt emoties naar boven die men had ten tijde van de beelden. 9/11 Theo van Gogh, Madrid, etc. etc.
Ik merkte toen aan mezelf dat je op die momenten niet rationeel denkt. Je reageert met je onderbuik. Fitna haalt dit ook weer een beetje naar boven.

Wat ik zo jammer vind is dat de overige moslims, vanaf het moment dat dat zgn. extremisme begon, geen vuist hebben gemaakt. "Ho! maar DIT is onze islam niet!" Het gros heeft gewoon langs de zijlijn staan toekijken. Als er vanaf het begin een tegengeluid van die kant was geweest, was het, denk ik, lang zo erg niet geweest.
Dat klopt, alleen denk ik dat het punt is dat die mensen ook bang zijn voor de gevolgen. Het klopt dan wel dat het grootste deel van de moslims niets verkeerd doet, het is echter wel zo dat er wel veel invloed komt vanaf de extremisten.
En daarbuiten trekken zij zich er niet zoveel van aan denk ik. De moslims die ik ken trekken zich er niets van aan in ieder geval (van de film). Die hebben zoiets van, ik voel me niet aangesproken dus boeiend. Wie de schoen past, trekt hem aan...
Feauteaux
pi_57661863
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hier zijn ook kinderen van drie die naar de kerk moeten en in engelen geloven, hier zijn ook kinderen van 3 die in de creche naast de koninkrijkszaal verhaaltjes te horen krijgen over duivels, in elk geloof zijn volwassen mensen bezig om hun kinderen te hersenspoelen, dat is niet iets wat alleen aan moslims voorbehouden is.
Dat klopt, daar ben ik het ook absoluut niet mee eens. Maar waar ik op doelde is dat zoiets juist gebeurt bij de extreme gevallen. In het geval van de film bij de moslims, maar zulke dingen gebeuren ook zeker bij andere religies. Dat is ook in van de zaken waarom ik het niet zo op religies heb, maargoed, das weer een heel ander verhaal.
Feauteaux
pi_57661884
Die passieve houding waar je het over hebt, is dus niet aanwezig. Sterker nog, alle actieve houdingen worden redelijk genegeerd, want dat is geen hip nieuws. Als je alleen al kijkt rondom Fitna, zijn er zó ontzettend veel oproepen vanuit de moslimgemeenschap geweest om rustig en kalm te blijven, maar bijvoorbeeld ook een Wilders uit te nodigen om te discussieren, dat het wel heel lastig is om te spreken van een passieve houding. Daarnaast zenden ze het natuurlijk niet als nieuwsbericht uit dat er in de miljoenen overige moskeeën die er zijn wordt gepredikt over vrede en allerlei goede dingen.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:13:41 #26
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57661936
quote:

[..]

Maar in het christelijk geloof wordt niet ingepeperd dat Joden of een ander bevolkingsgroep apen en zwijnen zijn. En indirect wordt daarmee ook aangegeven dat het helemaal niet erg is als ze uitgeroeid worden, want ze zijn toch minderwaardig.
Weisst
pi_57661952
Hoe kan je zomaar een hele groep haten n.a.v. een film of iets wat je leest?
Je bent denk ik niet geheel eerlijk tegenover jezelf indien je dit beweert, aangezien er vast wel genoeg tussen zitten waar je mee op zou kunnen schieten en aardig zou vinden.
Een beetje ongefundeerde gevoelens waar niet jij of een ander zich beter van voelt.

Wat me opvalt is dat mensen die dit gevoel (beweren te) hebben, meestal ergens uit de provincie komen en bij het woord 'Moslim' direct denken aan iemand die rechtstreeks uit de woestijn komt & aanslagen beraamt en dat dit ook 'de Moslim' (dat überhaupt al niet bestaat, net zoals 'de Christen' of 'de Jood' ) is die in Nederland woont. Of mensen die direct denken aan reljeugd in de randstand die waarschijnlijk niet nauwelijks (praktiserend) gelovige zijn, als ze het woord 'Moslim' horen.
pi_57661959
quote:

[..]

Heb je helemaal gelijk in

Alleen het verschil is bv bij christenen die, als ze dus een leeftijd hebben bereikt dat ze het geloof willen laten vallen, dat die niet worden afgeslacht door de familie (en ja dit is ff grof gezegd)

Het enige is dat ze ruzie krijgen met de familie maar verder niets, ja elkaar voor een jaartje of 20 niet zien.
pi_57661969
quote:

[..]

Pfff....wat een vergelijking durf jij te maken zeg. In engelen geloven of verhalen over duivels te horen krijgen is redelijk fictief, zo niet didactisch. Een kind wijsmaken dat joden apen en zwijnen zijn is iets geheel anders. Je reactie raakt kant noch wal...
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:18:04 #30
75556 erkel
back from Dagestan
pi_57662079
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:06 schreef Catwoman1986 het volgende:

[..]

Dat opgefokte tuig hier zijn vooral Marokkanen uit het rifgebergte. Dat zit gewoon in het bloed van die mensen, de onwil om aan te passen en de neiging om zich af te zetten (denk ik). Dat heeft weinig met de islam te maken.

Mensen in het Midden-Oosten hebben weinig toegang tot Westerse media en worden daar ook zoveel mogelijk weg van gehouden. De informatie komt van Imams en gekleurde media en zo worden ze dom gehouden en kunnen ze makkelijk beinvloedt worden.
Weisst
pi_57662174
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef JudgeKing het volgende:

[..]

Pfff....wat een vergelijking durf jij te maken zeg. In engelen geloven of verhalen over duivels te horen krijgen is redelijk fictief, zo niet didactisch. Een kind wijsmaken dat joden apen en zwijnen zijn is iets geheel anders. Je reactie raakt kant noch wal...
Ja, en zo'n beetje iedereen is het met je eens dat dat niet kan. Zie ook het jodentopic hier. Het is niet iets van de Islam. Dus om om die reden de Islam maar te haten, is net zo onwetend als dat kind.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:23:11 #32
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_57662264
De film bevat geen verzonnen dingen en alleen aan het einde komt de mening van Wilders uit de verf.
Het grootste deel bestaat uit beelden die, hoe schokkend ze soms ook zijn (onthoofding) toch echt mensen weergeven die claimen uit naam van Allah te handelen.

De film voegt weinig toe, is wel aardig in elkaargezet als zijnde propaganda-materiaal. Maar Wilders had zich de tijd, de moeite en het geld wel kunnen besparen
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_57662299
wat mij betreft verbieden ze het om ELKE religie in het openbaar te vertonen. Het is toch te gek voor worden dat de hele wereld elkaar al eeuwen afslacht omdat iedereen zo graag willen laten zien dat ''hun" god de beste is. Het is niet alleen de islam,Wilders is zo schijnheilig als de pest. neem nou de kruistochten,de romeinen,maar ook nu nog in Israel.Dat de islam hier nou zo zwart in het nieuws wordt gebracht is heel logisch,maar we hebben allemaal een bloedneus. De islam beperkt ons in onze vrijheid,maar wat probeert de christenunie dan te doen??ook voor onze "eigen bestwil"?? Nee,ze proberen de wil van HUN god aan ons op te leggen. Net als de islam,en elke religie probeert wel ergens op de wereld te overheersen.

Of mensen willen geloven of niet moeten ze zelf weten,maar niet meer in het openbaar. Ik vind dat er een verbod moet komen om in de politiek of in de media over het geloof te praten. Wat mensen privé met hun geloof doen moeten ze zelf weten. En ook al past dit idee niet bij een democratie,ik vind het wel de beste oplossing.
pi_57662361
Tuurlijk. Volgens mij heeft iedereen dat gevoel wel op het moment dat ze een of andere haatimam horen zeggen dat Europa en het Westen kapot moeten. Het zou ook slecht zijn als het je niks doet, want dan betekent het eigenlijk dat het al te laat is.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:26:41 #35
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_57662416
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Die passieve houding waar je het over hebt, is dus niet aanwezig. Sterker nog, alle actieve houdingen worden redelijk genegeerd, want dat is geen hip nieuws.
Dan kan je me vast een artikel laten zien waarin moslims zich hard maken
tegen haatzaaiende predikers omdat ze hun geloof verloochenen?
quote:
Als je alleen al kijkt rondom Fitna, zijn er zó ontzettend veel oproepen vanuit de moslimgemeenschap geweest om rustig en kalm te blijven, maar bijvoorbeeld ook een Wilders uit te nodigen om te discussieren, dat het wel heel lastig is om te spreken van een passieve houding.
Ik vind van niet, het gaat hier namelijk helemaal niet om Wilders... Ik ben overigens
ook helemaal geen fan van die gast, maar ik vind de discussie wel heel belangrijk...
En ik weet zeker dat er heel veel mensen met dit soort vragen rondlopen...
quote:
Daarnaast zenden ze het natuurlijk niet als nieuwsbericht uit dat er in de miljoenen overige moskeeën die er zijn wordt gepredikt over vrede en allerlei goede dingen.
Vol met vredige mensen die ontvlammen in blinde woede als er een spotprent over
hun profeet gemaakt wordt en Nederland en Denemarken beschuldigen van iets
wat maar 1 persoon per land geinitieerd heeft...

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet... Van niet gelovigen wordt altijd begrip
en empathie verwacht maar bij gelovigen kan/mag je daar niet vanuit gaan...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:27:51 #36
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_57662449
Ik heb allang een sterke haat. Naar godsdienst. Het is het slechtste wat er is gebeurd.
Ik weet bijna zeker, dat als er geen kerk, moskee of synagoge was, we minstens 50 jaar in technologie voor liepen op nu.
De kerk had een enorme macht in de middeleeuwen en men moest zich niet met vliegende dingen, en andere dingen bezig houden, en de moslimextremisten liggen de groei van west europa ook aardig in de weg.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_57662500
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:27 schreef GasTurbine het volgende:
en de moslimextremisten liggen de groei van west europa ook aardig in de weg.
Licht toe.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:30:42 #38
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57662544
Waarom haat? Haat is zo energie verslindend, dat je moet oppassen met bepaalde groeperingen ok, en hiermee bedoel ik de extremen.
Hier ligt een taak bij de overheid, die alles in goede banen behoort te begeleiden.
Ze hebben alles weer zo enorm gedemoniseerd, wat een lachertje!
Wilders is geen dom mannetje wat ze ons graag willen doen geloven, hij denkt wel na.
Als men een geloof heeft prima, zolang ik er geen last van heb is dat ok.
Maar ik baal wel van mooie vrouwen met hoofddoeken omdat ik het een zonde vind tegen de vrouw zelf.
Als ik hier een hoofddoek zou moeten dragen, ben ik hier weg.
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:34:41 #39
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_57662687
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:18 schreef erkel het volgende:
Mensen in het Midden-Oosten hebben weinig toegang tot Westerse media en worden daar ook zoveel mogelijk weg van gehouden. De informatie komt van Imams en gekleurde media en zo worden ze dom gehouden en kunnen ze makkelijk beinvloedt worden.
Is dat dan niet link? Het gaat erom wat ze geloven om ernaar te handelen...

Dat mensen op andere plekken op de wereld het kunnen relativeren maakt
niet dat die mensen minder haten...

Alleen moslims in gematigde landen zouden wellicht veel invloed kunnen
uitoefenen maar dat gebeurt niet...
B-FliP Youtube Channel
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:39:35 #40
158899 GasTurbine
pi_57662832
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:29 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Licht toe.
Zonder de 11 septemberhype was de VS geen dollarverslindende oorlog begonnen. Zonder de anti-terreurwetten voelen mensen zich bespied (ik niet, zeer zeker niet. Heb er geen problemen mee, maar ik heb het dan ook over anderen.) en voelen zich neit optimaal. Het klinkt als bullshit, maar als je zojuist fitna hebt gezien, probeer dan maar even een werkopdracht voor te bereiden, ik noem maar wat.

Daarnaast heb ik het nog niet over de Israëlkwestie waar we miljarden in pompen.

Al dat ontwikkelingsgeld wat erdoorheen gejaagd wordt komt meestal door burgeroorlogen tussen regeringen en modjahadin.
In de middeleeuwen heeft europa een enorme terugval in het aantal jonge mannen (je stierf toch al vroeg) gekregen door die achterlijke kruistochten.
Die debiele terreuroefeningen kosten ons tonnen met geld en dat hele coördinator terrorimebestrijding bestond niet voor 9/11.
Meestal hebben die extremistengroepen in andere landen het voor het zeggen en die weren westerse bedrijven (tenzij voor een aardige smak geld). Tegen Chinezen hebben ze vaak weinig, dat zie je terug in Nigeria, ik dacht dat de totale export en import van dat land 60% chinese waar bedraagt.
De kwestie met de EU en turkije ligt ook voor een deel aan de geschiedenis van Turkije, om over die moslimpartij die ze willen verbieden nog maar te zwijgen.
Doorgaan?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:39:48 #41
130233 OssieMan
Winners do it hardcore
pi_57662839
quote:

Ik denk dat het wederzijds is.. ze zullen ons ook wel haten.

Ik voorzie een 3e wereldoorlog
pi_57662963
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:39 schreef GasTurbine het volgende:
Zowel 9/11 als Israel-Palestina hebben geen geloofsachtergrond, lees je in.
pi_57663017
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:18 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat opgefokte tuig hier zijn vooral Marokkanen uit het rifgebergte. Dat zit gewoon in het bloed van die mensen, de onwil om aan te passen en de neiging om zich af te zetten (denk ik). Dat heeft weinig met de islam te maken.

Klopt, alleen is het jammer dat dat opgefokte tuig wel net doet alsof het wat met de islam te maken heeft.
'Je moet respect voor mij hebben en Allah'...etc etc etc

Flikker toch op met je respect. Normale moslims krijgen respect van mij omdat zij ook respectvol met anderen (en andere gelovigen) omgaan.
Van die opgefokte kutextremisten krijgen geen respect, die moeten eerst meer eens opzoeken wat respect eigenlijk betekend.

En het is idd erg jammer dat de bevolking op verschillende plaatsen zo dom wordt gehouden. En als ze wel weten wat er gaande is, dat ze onderdrukt worden waardoor ze niet kunnen protesteren.
Feauteaux
pi_57663068
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:39 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Zonder de 11 septemberhype was de VS geen dollarverslindende oorlog begonnen. Zonder de anti-terreurwetten voelen mensen zich bespied (ik niet, zeer zeker niet. Heb er geen problemen mee, maar ik heb het dan ook over anderen.) en voelen zich neit optimaal. Het klinkt als bullshit, maar als je zojuist fitna hebt gezien, probeer dan maar even een werkopdracht voor te bereiden, ik noem maar wat.
Afghanistan binnenvallen was nergens voor nodig. Er zijn genoeg totalitaire regimes met 'fout' gedachtegoed, maar daar treden de VS niet tegenop hoor. Hetzelfde geldt voor Irak. Ze hadden ook gewoon een CIA mannetje die leider kunnen laten uitschakelen, maar nee ze gaan naar Irak toe.
Denk je dat iemand daar blij is? Het is nu al 4 / 5 jaar helemaal klote, heel veel doden en niemand heeft het beter dan ten tijde van Saddam Hoessein.
Dus voor de Iraakse bevolking doen ze het echt niet. En zo'n bedreiging was hij ook weer niet, waar zijn die WOM?
Olie?
quote:
Daarnaast heb ik het nog niet over de Israëlkwestie waar we miljarden in pompen.
Misschien als de EU en vooral de VS eens wat neutraler in de kwestie zijn kunnen ze wellicht tot een oplossing komen.
quote:
Al dat ontwikkelingsgeld wat erdoorheen gejaagd wordt komt meestal door burgeroorlogen tussen regeringen en modjahadin.
In de middeleeuwen heeft europa een enorme terugval in het aantal jonge mannen (je stierf toch al vroeg) gekregen door die achterlijke kruistochten.
Die debiele terreuroefeningen kosten ons tonnen met geld en dat hele coördinator terrorimebestrijding bestond niet voor 9/11.
Meestal hebben die extremistengroepen in andere landen het voor het zeggen en die weren westerse bedrijven (tenzij voor een aardige smak geld). Tegen Chinezen hebben ze vaak weinig, dat zie je terug in Nigeria, ik dacht dat de totale export en import van dat land 60% chinese waar bedraagt.
De kwestie met de EU en turkije ligt ook voor een deel aan de geschiedenis van Turkije, om over die moslimpartij die ze willen verbieden nog maar te zwijgen.
Doorgaan?
De Chinezen lopen die landen niet zo hard te naaien.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:52:53 #45
158899 GasTurbine
pi_57663211
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Zowel 9/11 als Israel-Palestina hebben geen geloofsachtergrond, lees je in.
Ze benoemden het als geloofskwestie en een soort van payback voor de kruistochten, en in palestina krijgen ze hulp van het halve midden oosten uit naam van de Islam.

Begrijp mij niet verkeerd, heb niks tegen moslims. Heb wat tegen alle geloven. Niet de mensen

Ik lijk gvd op wilders daarmee ook
pi_57663351
Mag ik u allen er aan herinneren dat onze voorvaderen te voet naar het Oosten gingen om de mensen daar hardhandig te overtuigen over de goede bedoelingen van het Christendom. Iets met kruistochten was dat.

niet dat ik het goed wil praten, maar 'wij' kunnen net zo erg zijn als 'zij'.

Overigens haat ik elke Christen,Moslim, Jood en alle andere gelovigen en niet-gelovigen die tereuraanslagen of andere moordpartijen op zijn/haar geweten heeft.
So we just called him Fred too
pi_57663353
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:52 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

in palestina krijgen ze hulp van het halve midden oosten uit naam van de Islam.
Weegt niet echt op de jaarlijkse miljardensteun, wapensteun (nieuwste technologieën) en politieke steun die ze van de VS krijgen (en in mindere mate, maar voornamelijk politiekgewijs van de EU).
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:01:49 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_57663464
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef Cothen het volgende:
Mag ik u allen er aan herinneren dat onze voorvaderen te voet naar het Oosten gingen om de mensen daar hardhandig te overtuigen over de goede bedoelingen van het Christendom. Iets met kruistochten was dat.

Overigens haat ik elke Christen,Moslim, Jood en alle andere gelovigen en niet-gelovigen die tereuraanslagen of andere moordpartijen op zijn/haar geweten heeft.
Sorry moet ik me nu als nederlandse atheist die hoeveel 100 jaar na dat feit is geboren op m'n verantwoordelijkheid aangesproken voelen door een dergelijke gebeurtenis?

Ik snap niet dat mensen in discussies over moslims altijd maar weer met het oude "maar wij christenen zijn ook geen lievertjes geweest" argument komen.

- "Wij christenen" moet je bij mij niet aankomen want ik schop je in je kruis.
- "Geweest" is een sleutelwoord.
- Two wrongs don't make a right
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_57663466
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef Cothen het volgende:

Wel echt goed inlezen dan. De kruistochten begonnen nadat moslims aan christelijke pelgrims de toegang tot het heilige land hadden ontzegd. M.a.w. pelgrims mochten Jerusalem niet meer bezoeken. Hierna kwam Europa in beweging om kruistochten te voeren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:02:04 #50
158899 GasTurbine
pi_57663473
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:57 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Weegt niet echt op de jaarlijkse miljardensteun, wapensteun (nieuwste technologieën) en politieke steun die ze van de VS krijgen (en in mindere mate, maar voornamelijk politiekgewijs van de EU).
Ik had het over Palestina die hulp krijgt uit naam van de Islam, jij hebt het toch over Israël? (even voor mezelf om het op een rijtje te zetten, 't is immers al laat)
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:07:04 #51
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57663556
Ik denk dat ze een hele andere humor hebben dan wij.
Theo van Gogh had ook best een rare humor maar als je dat snapte was het best funny.
Maar hij werd niet zo erg gewaardeerd helaas..door..enzo dus
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57663961
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:02 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Ik had het over Palestina die hulp krijgt uit naam van de Islam, jij hebt het toch over Israël? (even voor mezelf om het op een rijtje te zetten, 't is immers al laat)
HmHm.
De 'steun', voor zover de Palestijnen dat krijgen en wat ze eraan hebben, komt doordat Moslims onderling een band hebben met hun mede-Moslim. Ze zijn kwaad door het onrecht, vandaar.
Zie deze post als voorbeeld.
Verder is het hier een beetje offtopic + ik ga slapen.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:25:18 #53
158899 GasTurbine
pi_57664003
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

HmHm.
De 'steun', voor zover de Palestijnen dat krijgen en wat ze eraan hebben, komt doordat Moslims onderling een band hebben met hun mede-Moslim. Ze zijn kwaad door het onrecht, vandaar.
Zie deze post als voorbeeld.
Verder is het hier een beetje offtopic + ik ga slapen.
Eens. En toch vind ik geloof nogsteeds het kutste wat ons is overkomen. Truste.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:23:45 #54
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_57664911
Ik ben pro-Wilders, maar zelfs het woordje haat gaat mij te ver.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:52:54 #55
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57665242
Nee, tenminste niet meer dan eerst.

Nee ik heb geen hekel aan moslims ik heb een hekel aan extremisten, in welke vorm dan ook.
Maar het kassameisje met hoofdoekje zal ik morgen nog net zo vriendelijk goedendag zeggen als dat ik vandaag heb gedaan.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 09:04:01 #56
103012 Nies
Die hekse
pi_57666895
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef OldJeller het volgende:
Wat me opvalt is dat mensen die dit gevoel (beweren te) hebben, meestal ergens uit de provincie komen en bij het woord 'Moslim' direct denken aan iemand die rechtstreeks uit de woestijn komt & aanslagen beraamt en dat dit ook 'de Moslim' (dat überhaupt al niet bestaat, net zoals 'de Christen' of 'de Jood' ) is die in Nederland woont. Of mensen die direct denken aan reljeugd in de randstand die waarschijnlijk niet nauwelijks (praktiserend) gelovige zijn, als ze het woord 'Moslim' horen.
Sorry, maar hiermee voel ik me toch even flink op mijn pik getrapt ( ik ben vrouw )
De provincie hiero (Almelo) heb we weinig tot geen overlast van turken/marokkanen/antillianen of wat voor mensen met welk kleurtje dan ook. Over het algemeen zijn deze groepen heel degelijk geintegreerd, spreken grotendeels (heel behoorlijk) de taal, werken voor hun centen en draaien mee in de samenleving. 'Deze mensen' worden hier niet eens gezien als allochtoon. Ze lullen zelfs plat mee.
Uitspraak van collega: "Hij spreekt toch nederlands? Hij werkt toch voor zijn centen? Dan is dat gewoon een nederlander"
De 'problematiek' die speelt ken ik hier helemaal niet....

Zo.
Vanuit de provincie.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_57667114
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:04 schreef Nies het volgende:

[..]

Sorry, maar hiermee voel ik me toch even flink op mijn pik getrapt ( ik ben vrouw )
De provincie hiero (Almelo) heb we weinig tot geen overlast van turken/marokkanen/antillianen of wat voor mensen met welk kleurtje dan ook. Over het algemeen zijn deze groepen heel degelijk geintegreerd, spreken grotendeels (heel behoorlijk) de taal, werken voor hun centen en draaien mee in de samenleving. 'Deze mensen' worden hier niet eens gezien als allochtoon. Ze lullen zelfs plat mee.
Uitspraak van collega: "Hij spreekt toch nederlands? Hij werkt toch voor zijn centen? Dan is dat gewoon een nederlander"

Zo.
Vanuit de provincie.
En zo simpel is het...als al "die lui" inderdaad gewoon Nederlands spreken, gewoon werken voor hun centjes en zich een beetje normaal gedragen is er niks aan de hand..
Maar dit hele debat wordt aangewakkerd door een stelletje kutmarrokaantjes met hun Rezzpect....
Ik ben geen racist want er zijn ook Koptische Christenen...Islam is geen ras....
Ik voel ook geen haat tegen de Islam..want dit is ( ik heb de Koran gelezen ja ) in principe een mooie godsdienst. Ik haat extremistische Moslims en dom volk..ongeletterde schapenneukers die bij het minste geringste de straat op gaan om te demonstreren..denk je nu echt dat een stelletje Afghanen ooit een Deense krant hebben gelezen of uberhaupt weten waar Denemarken ligt... owjee nu gaan ze Nederland boycotten...donder op ... die mafkezen hebben van de honger geen ontlasting..

[ Bericht 0% gewijzigd door helldeskr op 28-03-2008 09:28:13 ]
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_57672125
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:04 schreef Nies het volgende:

[..]

Zo.
Vanuit de provincie.
Ik had het over de mensen die (beweren) Moslims te haten. Dat die meestal uit een of ander wit dorp komen en er nog nooit één ontmoet hebben, middels de media hun mening vormen en daardoor plots 'haat' voelen.
Jouw dorp kwam dus niet echt in aanmerking ook al moest ik het wellicht iets helderder formuleren.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:54:54 #59
181126 MouzurX
Misschien?
pi_57672431
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Heel mooi, maar dit past niet echt in INT hè? Wat wil je nu? Dat we de haat wegnemen of dat mensen je bijstaan ofzo?

De haat wegnemen kan alleen door je in te lezen en te begrijpen dat Wilders polariseert. Inlezen kan je hier doen, discussie over Wilders elders. Net als medestanders zoeken.
Het toont voor mezelf aan dat de film wel degelijk haat zaait, waar nogal een discussie over is.

[ Bericht 0% gewijzigd door MouzurX op 28-03-2008 14:02:57 ]
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:27:53 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57680724
Opgeschoond, doe eens verder wiebele over het onderwerp, gebitch naar elkaar open je maar een catfighttopic in ONZ voor.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 maart 2008 @ 20:54:24 #61
194791 crew  harry64
Ouwe Radiopiraat
pi_57681526
Nee, geen last van Moslimhaat.
Wel last van het feit hoe Jan Peter Balkenende en aanhang zich gedragen hebben.
Die Fitna film deed wat betreft inhoud niet zo veel.

De houding van onze eigen regering naar het buitenland maakt me wel heel erg boos.
Dat kruiperige onderdanige naar de bekpratende gedrag van die laffe zakkenvullers.
Ook hoe ze alsnog Wilders politiek proberen te slachten nu blijkt dat er helemaal geen Nederlandse wetten zijn geschonden, zo ook de zielige reactie's van grote huilbabys over het feit dat er in Fitna een klein stukje was te zien van interviews of een foto....

Nederland is één groot schoolplein geworden, dat maakt me droevig.
pi_57681579
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:14 schreef OldJeller het volgende:

Hier zou je bést wel eens gelijk in kunnen hebben . Ik zapte net wat rond en kwam terecht bij een stukje Netwerk. De verslaggevers waren de straat op gegaan in Venlo om de reacties onder de burgers te peilen. "Ja Wilders komt uit Venlo dus vind ik hem een goeie gozer, heel dapper wat ie doet" . Serieus, als ik dat hoor, schaam ik me de botten uit mijn lijf voor de bewoners van de stad waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Maar goed dat ik zo nu en dan kan vluchten naar mn kamertje in Amsterdam
I'm Not A Golddigger...I Just Dig Your Money..:)
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:57:54 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_57681632
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:54 schreef harry64 het volgende:

De houding van onze eigen regering naar het buitenland maakt me wel heel erg boos.
Dat kruiperige onderdanige naar de bekpratende gedrag van die laffe zakkenvullers.
Ook hoe ze alsnog Wilders politiek proberen te slachten nu blijkt dat er helemaal geen Nederlandse wetten zijn geschonden, zo ook de zielige reactie's van grote huilbabys over het feit dat er in Fitna een klein stukje was te zien van interviews of een foto....

Amen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_57688646
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:54 schreef harry64 het volgende:

Het feit dat ze wilders nu willen "aanvallen" over de film , dat maakt me ook droevig. Balkenende moet niet zo heilig doen.
Het enige wat wilders gedaan heeft is feiten verzamelen en die te tonen , en stukken uit de koran laten vertalen.

Nu riep er ook een of andere politieke gast : dat wilders dan het lef gehad moest hebben om daadwerkelijk een bladzijde uit de koran te scheuren....

dan vraag ik me af.. : zou die persoon dat ook gedaan hebben... ws niet
En dat wilders dat niet gedaan heeft zegt in mijn ogen dat hij de koran wel kan waarderen maar dus niet de haatoproepende verzen!
pi_57688888
Ik word zooooo moe van sommige Hollanders.. Waarom zeiken jullie zo veeeeeelll!!!!

IK KAN HET WOORD MOSLIM NIET MEER HOREN...

ik werk fulltime.. ik betaal belasting. ik spreek Nederlands. Ga lekker uit. Drink op zijn tijd een Baco. Al mijn collega's zeggen oh meid, wat ben je geod geintegreerd etc.

En toch, toch word IK betrokken in elke discussie regarding Wilders, moslims etc. Ik wil geen vuist maken tegen extremisten, want die losers beschouw ik als afvalligen! Als er al iemand in de hel brand is dat niet mijn lieftallig buurgenoot die in jezus gelooft, nee dan zijn het die Losers die mensen vermoorden omdat ze niet in Allah geloven.

Ik wil verdorie gewoon niet meer steeds mezelf te moeten verdedigen. Word daar zo moe en ongelukkkig van
pi_57688971
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:17 schreef Toksa het volgende:
Ik word zooooo moe van sommige Hollanders.. Waarom zeiken jullie zo veeeeeelll!!!!

ik werk fulltime.. ik betaal belasting. ik spreek Nederlands. Ga lekker uit. Drink op zijn tijd een Baco. Al mijn collega's zeggen oh meid, wat ben je geod geintegreerd etc.

En toch, toch word IK betrokken in elke discussie regarding Wilders, moslims etc. Ik wil geen vuist maken tegen extremisten, want die losers beschouw ik als afvalligen! Als er al iemand in de hel brand is dat niet mijn lieftallig buurgenoot die in jezus gelooft, nee dan zijn het die Losers die mensen vermoorden omdat ze niet in Allah geloven.

Ik wil verdorie gewoon niet meer steeds mezelf te moeten verdedigen. Word daar zo moe en ongelukkkig van
dat vraagt toch ook niemand van je ???
of ik lees iets verkeerd

En ik ben geen Hollander, ik ben een Nederlandse

Hoi en aangenaam

je zegt dat extremisten losers zijn en voor jou dus afvalligen...
en die losers vermoorden mensen die niet in Allah geloven...

of het is een typfoutje? (kan natuurlijk )
of je wil iets anders zeggen maar het komt er niet helemaal goed uit
pi_57689081
Hallo Prupke, och ja,dat is ook zo'n discussie. Mijn welgemeende excuses, het is laat en ik was even vergeten dat ik in het Hollandse gedeelte woon en de rest in het Nederlandse gedeelte

Mensen vragen het niet? je moest eens weten.. Waarom hebben jullie dit (WTC aanslag) gedaan? Pardon?? Hoeze jullie? ik wist er niets vanaf hoor, was toen lekker thuis.
Of toen ik als cassiere werkte in mijn middelbare schooltijd, JULLIE met jullie tering Allah. Goh denk ik dan..

Ik las het net wel. Waarom maken de liberale moslims geen vuist? Omdat wij moe zij van het maken van een vuist in onze dagelijks leven is mijn persoonlijke antwoord. Mijn tekst van net was ook net even te fel. Voelde even iets van irritatie. Excuses.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:26:29 #68
210829 Urban-Ninja
Train and don't give up.
pi_57689104
Neem maar niet al te persoonlijk aan, maar als je door die film van Geert meer moslim haat hebt gekregen, vind ik je maar zielig
Ik bedoel, er staat niet eens 1 ding wat er gebeurt in NL, maar je ziet alleen maar die extremisten in het oosten praten. Heb jij ooit een imam zo zien praten in NL ?
Stand up, Fight back, This time you won't Fail!
pi_57689144
Sinds we zelf Weed kweken is die Hash niet meer nodig.
***** Kraak.....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:28:30 #70
158899 GasTurbine
pi_57689146
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef Urban-Ninja het volgende:
Neem maar niet al te persoonlijk aan, maar als je door die film van Geert meer moslim haat hebt gekregen, vind ik je maar zielig
Ik bedoel, er staat niet eens 1 ding wat er gebeurt in NL, maar je ziet alleen maar die extremisten in het oosten praten. Heb jij ooit een imam zo zien praten in NL ?
Ja. Die gast die laatst is uitgezet.
pi_57689147
Och, wat ik daarmee bedoelde.. *tis laat, helder denken is lastig..

Extremisten zijn in jullie ogen moslims. In mijn ogen zijn het geen moslims. Een ieder die bomaanslagen pleegt om hun doel te bereiken zie ik niet meer als iemand die in Allah gelooft. Iemand die gelooft kan niet zoiets doen.
Deze mensen vermoorden anderen die niet in hun God willen geloven. Ik zie niet in waarom ik een vuist moet maken tegen de extremisten. Want zie ze nml niet als mijn geloofsgenoten.

Ik hoop dat dit duidelijk is?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:28:57 #72
158899 GasTurbine
pi_57689158
En de elfseptemberaars kwamen ook niet uit amerika zelf.
pi_57689203
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:25 schreef Toksa het volgende:
Mijn tekst van net was ook net even te fel. Voelde even iets van irritatie. Excuses.
Neem een bacootje, geloof dat het daar nu wel de juiste tijd voor is.
pi_57689214
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:25 schreef Toksa het volgende:
Hallo Prupke, och ja,dat is ook zo'n discussie. Mijn welgemeende excuses, het is laat en ik was even vergeten dat ik in het Hollandse gedeelte woon en de rest in het Nederlandse gedeelte

Mensen vragen het niet? je moest eens weten.. Waarom hebben jullie dit (WTC aanslag) gedaan? Pardon?? Hoeze jullie? ik wist er niets vanaf hoor, was toen lekker thuis.
Of toen ik als cassiere werkte in mijn middelbare schooltijd, JULLIE met jullie tering Allah. Goh denk ik dan..

Ik las het net wel. Waarom maken de liberale moslims geen vuist? Omdat wij moe zij van het maken van een vuist in onze dagelijks leven is mijn persoonlijke antwoord. Mijn tekst van net was ook net even te fel. Voelde even iets van irritatie. Excuses.
Hoi

is niet erg hoor, in dit soort topcis gaan mijn tenen ook ooit krullen tot aan mijn hakken

maar ik denk (zoals ik het lees , en lezen is totaal anders dan van horen zeggen) dat als een moslim nou gewoon eens zou zeggen als hem /haar iets gevraagd word in de trand van : waarom hebben jullie dat gedaan??
Zeg dan bv gewoon : hoezo jullie? (wat jezelf ook al zegt ) En als ze daar op reageren dat jij er wel bij hoort dan zitten hun er gewoon goed naast (en laat die lui lekker links liggen )
ik heb geen hekel aan moslims , maar wel een hekel aan sommige gedachtengangen van moslims...
en dat mag ik vinden en dat recht heb ik ook.

trek het je niet aan als nederlanders (of hollanders ) alle moslims over een kam scheren, want als je verder gaat praten kom je uit dat ze alleen tegen de extremisten zijn
pi_57689259
quote:

Als er al iemand in de hel brand is dat niet mijn lieftallig buurgenoot die in jezus gelooft, nee dan zijn het die Losers die mensen vermoorden omdat ze niet in Allah geloven.
Ik dacht na de eerste keer lezen dat je mensen bedoelde die mensen vermoorden omdat ze niet in Allah geloven, als in "ik moord omdat ik niet in Allah geloof". Snapt iemand nog wat ik bedoel?

Maar je bedoeld dus mensen die in Allah geloven en mensen vermoorden omdat de vermoorde mensen niet in Allah geloofden.

Dat terzijde, met al die oproer ben je gewoon interessant. Als iemand jou niet kent en hij komt met jou in gesprek mag je toch wel weer je verhaal doen en zijn vragen beantwoorden. Dit is eigenlijk met alles, als je iets aparts meemaakt mag je het ook keer op keer weer gaan vertellen als een beetje bekende het ook na enige tijd heeft gehoord en ernaar gaat vragen. Accepteren is het!
quote:

Wil je hiermee zeggen dat je geen echte moslim bent?
pi_57689266
quote:

Mijn opa was een zigeuner en zo heeft dit land een bevolking met vele achtergronden.
***** Kraak.....
pi_57689455
Vragen mogen altijd.. Maar opmerkingen als, jullie moeten jullie zelf verdedigen etc, tja.. daar kan ik niet veel mee?

Had laatst n discussie met 1 collega. niet normaal wat ik hoorde. Alle moslims zijn terroristen, alle moslims haten joden, alle moslims vinden Christen honden... Ik heb normaal gereageerd, maar ik weiger nog n discussie aan te gaan met iemand die niets over de islam weet.

Rick,
Waarom ben ik geen echte moslim? Omdat ik een Baco drink of was je opmerking sarcastisch? Het ontgaat mij even
pi_57689486

[ Bericht 100% gewijzigd door Toksa op 29-03-2008 01:47:01 (ging wat fout) ]
pi_57689512
En steeds worden die Zigeuners wer in de hoek geschoven ik ga er een film over maken.
***** Kraak.....
  zaterdag 29 maart 2008 @ 02:03:21 #80
210829 Urban-Ninja
Train and don't give up.
pi_57689773
Ben het helemaal eens met Toksa.
Ik zie die extremisten en terroristen ook niet als Moslims. Maar je hebt gewoon van die Nederlanders die niet willen begrijpen dat zij, niet het zelfde zijn als de moslims in Nederland. Ik zeg ook altijd als ik met iemand hierover discuseer: Ik haat die terroristen en extremisten ook....
enige wat ze doen is de islam aggresief naar voren brengen, is dat wat van jullie wordt gevraagt? Dacht het niet.
Stand up, Fight back, This time you won't Fail!
pi_57692020
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 02:03 schreef Urban-Ninja het volgende:
Ben het helemaal eens met Toksa.
Ik zie die extremisten en terroristen ook niet als Moslims. Maar je hebt gewoon van die Nederlanders die niet willen begrijpen dat zij, niet het zelfde zijn als de moslims in Nederland. Ik zeg ook altijd als ik met iemand hierover discuseer: Ik haat die terroristen en extremisten ook....
enige wat ze doen is de islam aggresief naar voren brengen, is dat wat van jullie wordt gevraagt? Dacht het niet.
Ik zie moslimextremisten die aanslagen plegen én ik zie moslimjongeren die overlast veroorzaken.
Nou misschien vind jij niet dat die jongeren moslims zijn, maar dan moet de moslimgemeenschap daar maar eens duidelijk afstand van nemen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 maart 2008 @ 10:42:45 #83
163650 Greys
pi_57692094
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:26 schreef Urban-Ninja het volgende:
En ik maar denken dat dat Nederlands grondgebied was waar Theo van Gogh lag met een mes tussen zijn ribben.... Heb je die film uberhaupt wel gezien?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 maart 2008 @ 10:56:24 #84
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_57692292
Haat? Ik geloof niet dat dat het is wat je voelt. Het zal afwijzing zijn.

Wilders film stelde mij teleur. Ik had er meer van verwacht.

Vlaggen en poppen in de fik steken. Roepen "dood aan de denen en nederlanders"
Primitieve en barbaarsre akties.
Het geeft wel wat voor godsdienst de islam is.
Die jongens daar hebben nog heel wat te leren, en dat zal lang gaan dure. Als ze het ooit zullen leren om zich beschaafder op te stellen en dat soort akties achterwege te laten.
Tot die tijd zal integratie onmogelijk zijn
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_57694859
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 10:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik zie moslimextremisten die aanslagen plegen én ik zie moslimjongeren die overlast veroorzaken.
Nou misschien vind jij niet dat die jongeren moslims zijn, maar dan moet de moslimgemeenschap daar maar eens duidelijk afstand van nemen.
`

Waarom zou ik afstand moeten nemene van die jongeren? ik ken ze niet eens? Hun ouders zijn verantwoordelijk, niet ik.
pi_57694977
Moslimhaat? Ik denk eerder Westerlingenhaat door die film. Van autochtone westerlingen & allochtonen & islamitische landen.

Hebben de Imams vrijdagavond nog wat uitgesproken gezegd? Of is het bij maassluis gebleven?
A little bit hateful
pi_57695406
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 13:28 schreef Toksa het volgende:

[..]

[/b][/i]`

Waarom zou ik afstand moeten nemene van die jongeren? ik ken ze niet eens? Hun ouders zijn verantwoordelijk, niet ik.
Omdat zij moslim zijn en als jij een moslim bent hoor je daar afstand van te nemen
pi_57696028
quote:

Niet meer dan dat deze evt al aanwezig is bij mij...
Wilders zijn "film" is niets meer dan een soort compilage van wat reeds bekende haatfilmpjes en wat foute korantexten.
Nou boehoe, je gaat mij niet vertellen dat er in bijvoorbeeld de bijbel niet iets soortgelijks te vinden is als je het wil lezen.

Daarnaast bewijst heel die film weer dat Wilders volledig de weg kwijt is. Hij richt zich continu op de Koran, maar ik constateer problemen met Marokkanen en andere soortgelijke etnische afkomsten in bepaalde wijken, maar ik denk dat die problemen wel iets groter zijn dan dat boekje en dat je je als politicus helemaal niet bezig moet houden met dat boekje.

Ik word geconfronteerd met criminaliteit, geen acties als direct gevolg van de Koran.
Mijn "haat" gaat dus ook meer uit naar de daadwerkelijk problematiek dan wat er in dat boek staat.
Daarom zal Wilders nooit mijn stem krijgen. Dat krijgt geen enkele one-issue partij trouwens van mij maar dat laat ik in het midden.

[ Bericht 2% gewijzigd door McKillem op 29-03-2008 15:03:04 ]
pi_57698820
quote:

Nee ik zeg niet dat je geen moslim bent en ik was ook niet sarcastisch, met deze opmerking lijkt het net dat jij probeert te zeggen dat een moslim dat allemaal NIET doet..

Zo van "Ik werk etc.etc. maar toch word IK betrokken (maar toch word IK als moslim gezien..)"

ik hoop dat het overkomt wat ik bedoel, want het is alweer laat en alcohol enz.
  zondag 30 maart 2008 @ 22:08:20 #90
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_57724540
quote:
Omdat we zeikerds zijn
quote:

Da's geen maatstaf!
quote:
En toch, toch word IK betrokken in elke discussie regarding Wilders, moslims etc. Ik wil geen vuist maken tegen extremisten, want die losers beschouw ik als afvalligen!
Hoezo word jij daarin betrokken?

quote:
Als er al iemand in de hel brand is dat niet mijn lieftallig buurgenoot die in jezus gelooft, nee dan zijn het die Losers die mensen vermoorden omdat ze niet in Allah geloven.
Huh? lees ik dat nu goed.Ik ben ook geen moslim
quote:
Waarom neem je dan deel aan dit soort discussies
Security Matters
pi_57725985
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 14:19 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Omdat zij moslim zijn en als jij een moslim bent hoor je daar afstand van te nemen
Hoort? Is daar een regel voor? Nemen alle Christenen ook publiekelijk afstand van de uitspraken van de paus mbt Homo's en condooms?
  zondag 30 maart 2008 @ 23:02:32 #92
181126 MouzurX
Misschien?
pi_57726142
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:57 schreef Toksa het volgende:

[..]

Hoort? Is daar een regel voor? Nemen alle Christenen ook publiekelijk afstand van de uitspraken van de paus mbt Homo's en condooms?
nee maar als je dan over 1 kan wordt geschoren met die andere moslims moet je niet gaan huilen.
pi_57726190
Heb je mij zien huilen? Nee toch?

het hoort niet. Doe het dan ook niet. moet ik het wel doen, oke, maar kunnen alle gelovigen dat ook doen?

Joden afstand nemen van de acties van hun gemeenschap, moslims en christenen ook.
Dat lijkt me wel zo eerlijk.
pi_57729939
Jammer dat mn post keihard word ontweken,
Je bent moslim maar je zegt: "Ik werk, ik heb een baco op zn tijd etc.etc, maar tóch word ik bij een discussie betrokken die over wilders/moslims gaat"

Vind je dat raar dan? Als je moslim bent? Dat je werkt en goed geïntegreerd bent heeft er weinig mee te maken als je nog steeds een moslim bent..
pi_57732072
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:28 schreef GasTurbine het volgende:
En de elfseptemberaars kwamen ook niet uit amerika zelf.
Boeie, ze dronken bakken alcohol en gingen naar de hoeren. Erg Islamitisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57741850
Vroeg me af of de mensen wat gespannender zouden zijn in het open, voor mijn idee is er niets verandernd, ook niet in mij. Had alles al gezien, er zitten een paar tussen die het zo bezien, maja zo heb je ook nazi's en dit en dat en zus en zo mensen die ook iets dergelijks willen doen. Dat eronder de jongeren wat tuig zit, tja daar mag wel wat aan gedaan worden, maar zo evenmin ook de autochtone hangjongeren en weet ik wat. De gewone moslim of op lijkende zie ik niet anders dan als een gewone mens. We wonen hier immers in een land met een individualistisch cultuur, wat dus inhoudt dat je er zelf wat van moet bakken. Als iemand laat zien dat ie aardig is en goed in de omgang, zullen mensen je vrijwel automatisch te vriend houden/willen hebben.

Ik denk zelf niet dat het ze ooit zal lukken om dergelijke sharia wetten in een echt westerse land te krijgen (zonder slag of stoot, tenzij een hard falen van onze regering/rechtsysteem).

[ Bericht 2% gewijzigd door koffiegast op 31-03-2008 18:32:10 ]
  maandag 31 maart 2008 @ 20:22:54 #97
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_57744560
quote:
Het gaat erom dat de enige mensen die enige inbreng kunnen hebben, de moslims
uit de gematigde landen zijn... Elk dialoog en elk kritiek dat door niet-moslims gestart
word, wordt bij voorbaat sceptisch bekeken...

Wij kunnen nooit zoveel weten van de islam als moslims zelf, en we kunnen ons
waarschijnlijk moeilijk inbeelden wat een moslim voor zijn geloof voelt... Hoe kunnen
we dan ooit een echt dialoog aangaan die diep ingaat op wat de islam inhoud, en
hoe we de betrekkingen kunnen verbeteren?

Als er een kritiek komt en een dialoog ondernomen wordt vanuit de islamitische wereld
zelf tegenover moslim-extremisme, zal dat zeker eerder serieus genomen worden,
en kan het dialoog gestart worden door mensen die er wel wat vanaf weten...

Ik vind dat de tijd van vingertjes wijzen wel een btje voorbij is, het is tijd voor oplossingen
en het zou des te sterker zijn als het goede voorbeeld vanuit de moslimgemeenschap
gegeven wordt... Overigens, als je die Wilders aanhangers en ook heel die Neo-Con
kliek echt pissig wil hebben, dan weet ik zeker dat het daardoor zal gebeuren...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:42:03 #98
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_57918139
quote:

[..]

Hangt er vanaf welke christenen je bedoeld
Security Matters
  dinsdag 8 april 2008 @ 20:43:44 #99
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_57918174
quote:
Op maandag 31 maart 2008 02:31 schreef RickTheGreatest het volgende:
Jammer dat mn post keihard word ontweken,
t..
Dat gevoel had ik ook al. Wie ontwijkt nu debat, Wilders (en aanhang) of Toksa?:)
Security Matters
pi_57920350
quote:

[..]

Er is geen regel voor denk ik
Ik ben volgens de papieren een christen.
Maar ik heb niets tegen homo's niets tegen condooms en de Paus : ja die is er nu eenmaal , maar daar heb ik dus echt niets mee.
Ik ga nooit naar de kerk. Ik bid niet.

Verder heb ik geen hekel aan mensen met een ander geloof, want dat is hun pakkie an wat ze geloven, en dat mogen ze van mij gerust.
MIts ze mij maar niet met hun geloof gaan "lastigvallen" (en hier bedoel ik dus mee dat ze niet hun geloof moeten gaan opdringen aan mij )

Ook weet ik dat de moslims (de meesten dan ) ook tegen het geweld zijn van de extremistische moslims!

Ik denk niet dat de mensen de moslims meer gaan haten , maar de inhoud van de Koran.
(deze zin is voor mij zelf van toepassing)
pi_57920728
De inhoud van de Koran gaan haten door verdraaiing (en weglaten) van woorden door een randdebiel. Het moet niet gekker worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57920858
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
De inhoud van de Koran gaan haten door verdraaiing (en weglaten) van woorden door een randdebiel. Het moet niet gekker worden.
Ga nou eens niet meteen schelden
dat heeft toch geen enkel nut?

Er staat : IK denk.... dus misschien is het helemaal niet zo.
Ik ken de koran verder niet, nooit gelezen en ben het misschien ooit nog wel eens een keer van plan....misschien.
pi_57921831
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:18 schreef prupke het volgende:

[..]

Ga nou eens niet meteen schelden
dat heeft toch geen enkel nut?

Er staat : IK denk.... dus misschien is het helemaal niet zo.
Ik ken de koran verder niet, nooit gelezen en ben het misschien ooit nog wel eens een keer van plan....misschien.
Ach, net zoals iemand anders het al zei. De herhaling van zetten in het gehele debat is gewoon vervelend. Op een gegeven moment wordt je het zat en ga je zo reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_57921947
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ach, net zoals iemand anders het al zei. De herhaling van zetten in het gehele debat is gewoon vervelend. Op een gegeven moment wordt je het zat en ga je zo reageren.
Het is ook vervelend , maar omdat het schijnbaar toch iets is waar de meningen over verdeelt zijn , blijft de discussie lopen

Als ik het echt zat ben , reageer ik gewoon even niet.
  donderdag 10 april 2008 @ 00:04:13 #105
212142 MiddleGround
S.A.P.P.H.I.R.E
pi_57947696
Het probleem is dat Wilders voornamelijk beelden en fragmenten liet zien van enxtremistische moslims. De extremistische moslims zijn zeer streng in hun geloof. In feite zijn ze zelfs zo streng, dat ze dreigen van Islam af te vallen, door eigen regeltjes te maken, zoals ongelovigen willen doden, homo's ophangen, verkrachte meisjes stenigen en ga zo maar door. De meeste moslims die de ware Islam aanhangen zijn degenen die vredelievend met andere culturen en religies omgaan. Respectvol. Ik ben zelf moslima en ik geef om elk individu, ongeacht ras, huidskleur of geloofsovertuiging. Ik háát de moslims in Iran, Irak en die ontzettend hersenloze extremen als Mohammed B en dergelijke wandelende miskramen. Ze maken ons zwart. Ik zeg altijd, "moslims, kijk uit. De ware vijand van de Islam is namelijk de moslim zelf!"
[i]Wie Zijn Billen Brandt Moet Maar Oude Koeien Uit De Sloot Halen![/i]
pi_57949759
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:04 schreef MiddleGround het volgende:
Het probleem is dat Wilders voornamelijk beelden en fragmenten liet zien van enxtremistische moslims. De extremistische moslims zijn zeer streng in hun geloof. In feite zijn ze zelfs zo streng, dat ze dreigen van Islam af te vallen, door eigen regeltjes te maken, zoals ongelovigen willen doden, homo's ophangen, verkrachte meisjes stenigen en ga zo maar door. De meeste moslims die de ware Islam aanhangen zijn degenen die vredelievend met andere culturen en religies omgaan. Respectvol. Ik ben zelf moslima en ik geef om elk individu, ongeacht ras, huidskleur of geloofsovertuiging. Ik háát de moslims in Iran, Irak en die ontzettend hersenloze extremen als Mohammed B en dergelijke wandelende miskramen. Ze maken ons zwart. Ik zeg altijd, "moslims, kijk uit. De ware vijand van de Islam is namelijk de moslim zelf!"
Je beseft dat haten weer van de duivel is, en omdat je nu heb gezegd dat je Irakeze, Iraneze moslims haat, ben je in allemaal in hun haq gekomen. Keihard over één kam scheren + giybet. Dat doe je goed
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_57952058
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:13 schreef erkel het volgende:

[..]

Maar in het christelijk geloof wordt niet ingepeperd dat Joden of een ander bevolkingsgroep apen en zwijnen zijn. En indirect wordt daarmee ook aangegeven dat het helemaal niet erg is als ze uitgeroeid worden, want ze zijn toch minderwaardig.
klopt,de christenen noemen het ongelovigen en ketters en daarna trekken ze ten strijde tegen de as van het kwaad .. of is je al die christelijke retoriek in de laatste decennia en in de aanloop naar 2003 ontgaan .. de satanische krachten van Reagan en meer van dat soort bullshit ? God told me to get Saddam and I did ?
pleased to meet you
pi_57952153
quote:

[..]

Tja, maar als je al 6½ jaar lang dagelijks minstens 2 keer nadrukkelijk afstand moet nemen ben je het onderhand ook wel zat lijkt mij
pleased to meet you
pi_57954822
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:22 schreef B-FliP het volgende:
Wij kunnen nooit zoveel weten van de islam als moslims zelf, en we kunnen ons
waarschijnlijk moeilijk inbeelden wat een moslim voor zijn geloof voelt... Hoe kunnen
we dan ooit een echt dialoog aangaan die diep ingaat op wat de islam inhoud, en
hoe we de betrekkingen kunnen verbeteren?
Ik denk dat de gemiddelde moslim in een van de derde Wereldlanden, Afghanistan, Sudan, Pakistan, etc ook weinig kennis heeft van de Islam. Delen van die mensen zijn nog analfabeet en de enige manier om kennis te nemen van de koran is dan toch via een Imam die er zijn eigen interpretatie aan kan geven. En ik vraag me af hoeveel % van het totale aantal moslims de koran in zijn arabische vorm gelezen heeft. De enige echte zoals moslims altijd beweren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58004080
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:23 schreef wolferl het volgende:
Ik ben pro-Wilders, maar zelfs het woordje haat gaat mij te ver.
pro wilders staat gelijk aan haat
dat kun je niet ontkennen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  † In Memoriam † zaterdag 12 april 2008 @ 15:42:31 #111
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58004297
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 15:30 schreef Meki het volgende:

[..]

Jawel, ik ontken dat

En moslims zijn vredelievend en doen niets fout, dat kun je niet ontkennen.
  zondag 13 april 2008 @ 23:34:59 #112
212142 MiddleGround
S.A.P.P.H.I.R.E
pi_58033347
quote:
Op donderdag 10 april 2008 07:02 schreef Burakius het volgende:

[..]

Je beseft dat haten weer van de duivel is, en omdat je nu heb gezegd dat je Irakeze, Iraneze moslims haat, ben je in allemaal in hun haq gekomen. Keihard over één kam scheren + giybet. Dat doe je goed
Dat zou ik ook hebben gezegd als ik een sjiiet was.
[i]Wie Zijn Billen Brandt Moet Maar Oude Koeien Uit De Sloot Halen![/i]
pi_58033598
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 15:30 schreef Meki het volgende:

[..]

ik ontken ook !

haat is een diepe afkeer hebben van iets met de begeerte om leed te doen...
begeren is het verlangen...dus denken en vooral niet doen.
verlangen is willen...

Willen is nog geen doen.
pi_58036367
quote:
Op zondag 13 april 2008 23:34 schreef MiddleGround het volgende:

[..]

Dat zou ik ook hebben gezegd als ik een sjiiet was.
Cool want ik ben Soenniet.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_58069234
Mensen die opeens moslims gaan haten door deze film
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_58361002
quote:

[..]

Waar slaat dit nou weer op..?

wie zegt dat we dat niet doen?

Wat denk jij zelf dan? dat we gewoon keihard meedoen?
If you cant beat them, join them
  maandag 28 april 2008 @ 17:36:20 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_58362703
quote:
Op maandag 28 april 2008 16:00 schreef Rezistance het volgende:

[..]

Waar slaat dit nou weer op..?

wie zegt dat we dat niet doen?

Wat denk jij zelf dan? dat we gewoon keihard meedoen?
Als je actieef geloof beleid, ofwel en maakt deel uit van een clubje dan mag je wat mij betreft best wel de straat op als er dingen uit de naam van jouw clubje worden gedaan waar je het niet mee eens bent. Ipv dat zien we moslims eigenlijk alleen maar protesteren als zij zelf ergens een belang hebben.

Als we het dan hebben over huidskleur of afkomst dan slaat het weer nergens op aangezien je niet vrijwillig lid bent geworden van een "ras". Maar gelovigen mogen wat mij betreft best wel eens wat bewuster met hun standpunten en imago om gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')