quote:Wikipedia
In de beginjaren bouwde de band al een behoorlijke reputatie op, maar de doorbraak naar het grote publiek kwam met het album Out Of Time en de hits Losing My Religion en Shiny Happy People. Losing My Religion en het van Automatic For The People afkomstige Everybody Hurts worden gerekend tot de klassiekers in de popmuziek. In oktober van 1997 verlaat drummer Bill Berry, vanwege een zware depressie de groep. In 1995 werd Berry tijdens een concert in Oostenrijk getroffen door een hersenbloeding. Hij verruilde het leven van rockster in voor een leven op de boerderij.
Kenmerkend voor R.E.M. is de krachtige, karakteristieke zang van Michael Stipe, de eigenzinnige composities, die een combinatie van folk en rock laten horen en de meestal zeer gedreven optredens die muziektechnisch zeer verzorgd zijn. Stipe uit regelmatig zijn maatschappelijk engagement en maakt daar ook tijdens optredens geen geheim van.
In de jaren tachtig van de vorige eeuw werd de band wel gezien als een schoolvoorbeeld van alternatieve muziek. Opmerkelijk is dat dit imago sindsdien weinig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet, hoewel ze inmiddels al jarenlang wereldwijd ook commercieel zeer succesvol zijn.
ouwe lulquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:35 schreef cafca het volgende:
Vroeger was alles beter....maar toch.....best leuk
Vind ik niet. Ik vind REM wat eentoniger klinken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik heb gehoord dat dit bandje muziek maakt zoals Live. Is R.E.M. ook net zo goed als hun voorbeeld?
Dat vond ik ook het enige minpunt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:55 schreef PDOA het volgende:
Die plaat had wel iets langer gekund zeg. Vierendertig en een halve minuut is ietwat karig. Eerste nummer klinkt wel lekker btw! Beetje zoals de oude R.E.M.
De zanger is toch homo?quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:24 schreef peaceman het volgende:
Best een leuk bandje...
Hij heeft er onlangs zelfs een speciale persconferentie over gehouden!quote:
Paniek! Peeuw! Als je naar hem luistert wordt je ook homo!quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Paniek! Peeuw! Als je naar hem luistert wordt je ook homo!
Jij kijkt naar RTL 4???quote:Op donderdag 3 april 2008 20:30 schreef cafca het volgende:ik zag net TV reclame op RTL4 voor het nieuwe album van REM!
Om 20:30???quote:
quote:20:00 - 20:30 Goede tijden, slechte tijden RTL 4
En het begin van HELP!! mijn man is een klusser.quote:
Alleen al daarom zou ik dit soort albums nooit online bestellen. Wel kl*te voor jou trouwens.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
De levering door cdwow is uitgesteld, ze hopen de cd nu op 7 april te kunnen versturen. *zucht* Nog langer wachten.
Gewoon cancelen en bij een willekeurige Media Markt voor 15,- of minder kopen. Slaat toch nergens op zo lang wachten...quote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
De levering door cdwow is uitgesteld, ze hopen de cd nu op 7 april te kunnen versturen. *zucht* Nog langer wachten.
Dat is een leuk blokje "cadeautjes" zegquote:Op zondag 25 mei 2008 20:27 schreef xTomer het volgende:
Life and How to Live It
Harborcoat
These Days
Ignoreland
helemaal akoustischquote:Op maandag 26 mei 2008 12:41 schreef ioko het volgende:
Als ze Let me in spelen met distortion ga ik naar de hemel denk ik
Als ze s.o. Central Rain spelen op Werchter dan bén ik in de hemel!quote:Op maandag 26 mei 2008 12:41 schreef ioko het volgende:
Als ze Let me in spelen met distortion ga ik naar de hemel denk ik
nu wel!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:36 schreef _dirkjan_ het volgende:
Zijn er nog mensen die er over denken om ook naar Oberhausen te gaan 17 september? Vanuit Arnhem kost een treinkaartje retour maar 24 euro, en een simpel hostel kost ook maar iets van 15 euro
Wat een briljante setlist... hoop dat ze in Amsterdam aan het experimenteren blijvenquote:Op zondag 1 juni 2008 14:57 schreef xTomer het volgende:
Berkely 1:
Horse To Water
Little America
What's The Frequency, Kenneth
Ignoreland
Accelerate
Man-Sized Wreath
Imitation of Life
West of the Fields
Hollow Man
Wolves, Lower
Walk Unafraid
Houston
Electrolite
The One I Love
Final Straw
Find The River
Let Me In
Losing My Religion
Living Well Is The Best Revenge
Bad Day
Orange Crush
I'm Gonna DJ
Supernatural Superserious
Mr. Richards
Driver 8
Life And How To Live It
Man On The Moon
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Alleen even wat oudere liedjes voorzien van commentaarquote:Op maandag 2 juni 2008 09:12 schreef xTomer het volgende:
Berkely 2:
These Days
Living Well Is the Best Revenge
Begin the Begin![]()
What's the Frequency, Kenneth
Accelerate
Ignoreland
Drive
Man-sized Wreath
So. Central Rain![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hollow Man
Auctioneer![]()
Houston
Electrolite
Disturbance at the Heron House![]()
![]()
![]()
![]()
Final Straw
I've Been High
Let Me In
Losing My Religion
Bad Day
Horse to Water
Orange Crush
Man on the Moon
encore
Fall on Me
Carnival of Sorts (Boxcars)
The One I Love
Until the Day Is Done
I'm Gonna DJ
Geen Walk Unafraid![]()
WEL Boxcars! en So. Central Rain!
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:35 schreef xTomer het volgende:
Fall On Me (w/ Johnny Marr)
hmm eerlijk gezegt valt deze setlist me een beetje tegenquote:Op maandag 9 juni 2008 09:39 schreef xTomer het volgende:
Toronto 6/08/08 Setlist
These Days
Horse To Water
WTFK
Drive
Man-Sized Wreath
So Fast, So Numb
Ignoreland
Accelerate
7 Chinese Bros.
Hollow Man
Bad Day
Houston
Electrolite
Living Well
The One I Love
Final Straw
Until The Day Is Done
Let Me In
Begin The Begin
Animal
Orange Crush
I'm Gonna DJ (at the end of the wooooooooooooooooooooooooorld)
Encore:
Losing My Religion
Second Guessing
Fall On Me (with J. Marr)
Man On The Moon
Donequote:Op donderdag 12 juni 2008 18:21 schreef _dirkjan_ het volgende:
the_alex_files je moet je priveberichten even lezen
Zeg dat wel zegquote:Op zaterdag 14 juni 2008 09:50 schreef xTomer het volgende:
Leg 'm daar maar neer.
Hier een linkje naar de website waar je het boek kunt bestellen. Plus een plaatsje reserveren voor de signeersessie.quote:Michael Stipe in Amsterdam
Uitgegeven: 11 juni 2008 10:29
Laatst gewijzigd: 11 juni 2008 10:33
AMSTERDAM - Wie altijd al een handtekening heeft gewild van Michael Stipe, moet op 1 juli naar Amsterdam komen. Op die dag signeert de zanger van R.E.M. exemplaren van het fotoboek 'Hello' in het American Book Center in de hoofdstad.
Wenn
Ook fotograaf David Belisle, die het boek over de band maakte, is aanwezig bij de signeersessie. Voor 'Hello' volgde Belisle de bandleden zeven jaar lang, niet alleen tijdens concerten en opnames, maar ook in hun privéleven.
Dit resulteerde in 175 foto's, die worden vergezeld van handgeschreven aantekeningen van de bandleden en een voorwoord van Michael Stipe.
Concert
Een dag na de signeersessie geeft R.E.M.. een openluchtconcert in het Amsterdamse Westerpark. De band reist momenteel de wereld over om het veertiende studioalbum 'Accelerate' onder de aandacht te brengen.
Ik ben daarbijquote:Op zondag 15 juni 2008 15:34 schreef Acathla het volgende:
[..]
Hier een linkje naar de website waar je het boek kunt bestellen. Plus een plaatsje reserveren voor de signeersessie.
Waar is dit?quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:16 schreef xTomer het volgende:
SETLIST:
Harborcoat ("Good evening")
Living Well
Bad Day
Kenneth
1,000,000 ("Hey you people on the lawn, check this shit out")
Man-Sized Wreath
Welcome To The Occupation
Accelerate
7 Chinese Brothers
Hollow Man
Imitation of Life ("Our first #1 single...in Japan")
Houston ("This is about the Katrina situation")
Electrolite ("This is a west-coast song, and we're sending it out to Modest Mouse")
Walk Unafraid
The One I Love
Final Straw
Find The River
Let Me In
Horse To Water
Auctioneer (Another Engine)
Orange Crush
I'm Gonna DJ
Losing My Religion
Pretty Persuasion ("This is about growing up queer in the south")
Fall On Me ("Please welcome to the stage, Johnny Marr!")
Sitting Still ("You might have noticed the two men to our right, Mitch Easter and Don Dixon. This is called Sitting Still")
Man On The Moon
fuck yeah
Doen we!quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:10 schreef Diaan73 het volgende:
Ben erg benieuwd hoe het was... wij moeten nog een dagje langer wachten en zien ze "pas" 3 juli op Rock Werchter... even snel posten zodat wij het nog kunnen lezen voordat wij afreizen naar België
Was dat in 1999?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:30 schreef linebear het volgende:
heb ook er ook best zin in.... ben niet de grootste fan, ken dus ook lang niet alle nummers die ik bij de stlists voor bij zie komen.
Maar dat zal er niet voor zorgen dat ik me minder vermaak
Heb ze tig jaar geleden al eens op Torhout/Werchter gezien, toen waren ze al stoer
Het wordt aan alle kanten afgeraden omdat het naast een woonwijk ligt en er niet veel echte parkeerplaatsen zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:21 schreef ioko het volgende:
[..]
Doen we!
Gaan er mensen met de auto naar Amsterdam, ben nog nooit bij het Westerpark geweest, kun je een beetje parkeren daar?
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:21 schreef ioko het volgende:
[..]
Doen we!
Gaan er mensen met de auto naar Amsterdam, ben nog nooit bij het Westerpark geweest, kun je een beetje parkeren daar?
Check!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij gaan 1 juli naar het concert van Radiohead daar en hebben een tip gekregen voor het parkeren. Die zullen we uitproberen en dan wel even pm-en hoe dat ging.....
Het OV is ook al kut daar. Hmmz.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:03 schreef SpaceSpiff het volgende:
[..]
Het wordt aan alle kanten afgeraden omdat het naast een woonwijk ligt en er niet veel echte parkeerplaatsen zijn.
http://www.students.let.uu.nl/3114147/remtour.xlsquote:Op maandag 30 juni 2008 17:12 schreef MaJo het volgende:
Nerd dat ik ben heb ik een paar setlists gepakt en gekeken welk nummer hoe vaak is gespeeld. Op basis van 5 setlists van de laatste paar weken kom ik hierop uit:
Maar 1 (!!!) nummer van Out of TimeWel een hele mooie maar waar zijn Endgame, Half a World Awa en Texerkana?
Van AftP ook maar 4 nummers. Gelukkig wel Drive maar daar missen ook een paar pareltjes. Ik zal Accelerate vaker gaan luisteren (eerste indruk: goed, maar wel heel anders
) en even uitvogelen waar die nummers die vaak gespeeld worden vandaan komen.
voorprogramma is Modern Skirts, REM verwacht ik rond kwart voor 9, 9 uurquote:Op maandag 30 juni 2008 18:27 schreef Kolkus het volgende:
Het begint om half 8, maar is ook bekend hoe laat REM begint en is er nog een voorprogramma??
Cool!quote:Op maandag 30 juni 2008 21:10 schreef xTomer het volgende:
[..]
http://www.students.let.uu.nl/3114147/remtour.xls
check it out!
En ze kosten wel ¤ 2,30 per stuk!! Belachelijk.quote:Op woensdag 2 juli 2008 11:06 schreef Q. het volgende:
Oh, de munten die je vanavond koopt zijn niet te gebruiken bij één der andere Westerpark-concerten. En je kan ze alleen per 5 kopen. Denk daar even aan. De afzetters.
Daar ben ik op zich ook wel een beetje bang voor...quote:Op woensdag 2 juli 2008 13:51 schreef Echoes het volgende:
hopen dat het goed komt met het weer. Zie het somber in. als het gaat onweren zullen ze er wel mee moeten nokken denk ik ivm veiligheid op zo'n open veld met al die uitstekende palen van geluid midden op het veld.
Er ligt een parkeergarage direct bij Westerparkquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:21 schreef ioko het volgende:
[..]
Doen we!
quote:Op woensdag 2 juli 2008 15:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Er ligt een parkeergarage direct bij Westerpark. Check.
En wat gebeurt er (ff van onder naar boven lezen)?quote:July 2nd, Amsterdam, Netherlands
Share Your Concert Media!
Tag for this show: remamsterdam
In Flickr, tag your photos "remamsterdam"
In Twitter, add "#remamsterdam" to your Tweets
On YouTube, tag your video "remamsterdaml"
If you blog about the show, please add "#remamsterdam" to your blog entry.
quote:#remamsterdam de productie gaat nu kijken naar mijn opnames en haalt er alles af wat ILLIGAAL is. Hoop dat ze de geboorte video leuk vinden.
2 minutes ago from TwitterBerry
#remamsterdam waarom hebben ze nu bezwaar dat ik mij sanyo high definition camera gebruik om een paar leuke snapshotjes te maken?
3 minutes ago from TwitterBerry
vincente #remamsterdam mijn camera is in beslag genomen. Beetje erg hyper zeg. 4 minutes ago from TwitterBerry
vincente #remamsterdam er komen nu 5 anderen erbij. Ik heb blijkbaar iets heel vervelend gedaan 6 minutes ago from TwitterBerry
vincente #remamsterdam discussie met de manager2. Alles wissen op die kaart. Ik nee. Min dochter staat erop en de geboorte. 7 minutes ago from TwitterBerry
vincente #remamsterdam ik moet nu mee naar de security 10 minutes ago from TwitterBerry
vincente #marketingfacts Ik ben nu door de bewaking gepakt. Ik heb een camera. Ze willen nu mijn geheugenkaartje 11 minutes ago from TwitterBerry
Dat waren roze fanclub bandjes, die mensen mochten kwartiertje eerder naar binnenquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:53 schreef Idioteque het volgende:
Weet iemand toevallig wat voor bandje je om kreeg in het voorste vak? Als het niet dezelfde als bij Radiohead was, dan kan ik deze af doen
Vriend van me heeft een bekken meegestolen uit Paradiso toen Nirvana het drumstel in elkaar sloeg na hun legendarische concert in Paradiso.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:00 schreef _dirkjan_ het volgende:
Oh, op het eind heb ik nog de lyrics van Horse to Water gescoord, die gooide Stipe in het publiek
Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterdquote:Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Het concert was tofalleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij
gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten
hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Desondanks zat het tempo er lekker in, en leken de heren goed op dreef...quote:Op donderdag 3 juli 2008 03:53 schreef MaJo het volgende:
Het concert was tofalleen wel jammer dat ik maar 2 cd's écht goed ken waardoor heel veel onbekend was voor mij
gelukkig de nieuwe cd wel een paar keer beluisterd dus dat bracht wat herkenning. Maar desalnietemin enorm genoten
hoogtepunten: drive, man on the moon en losing my religion
Haha, dan stond ik vlak naast jequote:Op donderdag 3 juli 2008 10:04 schreef Q. het volgende:
Dolf Jansen stalkt me, vorige week bij Elbow stond hij al recht voor me, bij Radiohead zag ik hem nog en nu stond hij achter me.
Ik zie het niet op hun site staan. Misschien gesneuveld ivm Betancourt?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:
[..]
Haha, dan stond ik vlak naast je![]()
Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:16 schreef Numbie het volgende:
[..]
Haha, dan stond ik vlak naast je![]()
Anyway, vanavond zendt EenVandaag een item uit over het bezoek van REM aan NL, inclusief beelden van de signing, de soundcheck van gisteravond en een paar quotes van mr. Stipe
Dat mag ik wel aannemen, en anders ff vragen of iemand het kan rippen naar youtube oidquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
What's The Frequency, Kenneth? (monster)
Bad Day (-)
Drive (automatic)
Man Sized Wreath (accelerate)
Ignoreland (automatic)
Accelerate (accelerate)
Walk Unafraid (up)
Hollow Man (accelerate)
Imitation Of Life (reveal)
7 Chinese Bros. (reckoning
Driver 8 (fables)
Houston (accelerate)
Rockville (reckoning)
Great Beyond (-)
One I Love (document)
Until The Day Is Done (accelerate)
Let Me In (monster)
These Days (lrp)
Horse To Water (accelerate)
Orange Crush (green)
I'm Gonna DJ (accelerate)
(encore break)
Supernatural (accelerate)
Losing My Religion (oot)
Electrolite (naihf)
Pretty Persuasion (reckoning)
Man On The Moon (automatic)
http://www.parool.nl/paro(...)oel-weer-terug.dhtmlquote:Bij R.E.M. is het gevoel weer terug
Zodra de eerste klank van Losing my religion klinkt, gaan de schijnwerpers op rood. Michael Stipe zingt de tweede toegift in een warme, nostalgische gloed. De boodschap van het toneelbeeld is helder: dit is een hit uit de verleden tijd. Een verleden tijd die door R.E.M. inmiddels met allure wordt gekoesterd.
R.E.M. stond gisteren als de tweede grote band geprogrammeerd in de concertreeks Live at Westerpark, en het Amerikaanse trio, aangevuld met extra gitarist Scott McCaughney en drummer Bill Rieflin, had er zin in. Het Amsterdamse optreden was het eerste concert van de nieuwe wereldtournee buiten Amerika, en om die reden leek de groep extra scherp. Het tempo lag hoog, en de set list vormde een pittig amalgaam van bekende en nieuwe nummers.
''Het is fijn weer eens in Amsterdam te zijn in een andere rol dan die van toerist,'' zei Stipe kort nadat het publiek massaal op gang was gekomen bij Imitation of life, de laatste echte hit uit 2001.
Die opmerking kwam uit het hart. R.E.M. worstelde lange tijd met een identiteitscrisis. Het grote succes van de jaren tachtig en negentig eiste zijn tol, en de groep raakte op drift. Het werk werd een soort tombola: de ene keer was het prijs, en een volgende keer kon het helemaal niets zijn. Bovendien leidde de verbeten behoefte om authentiek te blijven ook tot spanningen binnen de band. Drummer Bill Berry stapte op, om gezondheidsredenen. En Stipe en bassist Mike Mills hadden sterk uiteenlopende opvattingen over hoe R.E.M. zich diende te ontwikkelen.
Met de verschijning van hun nieuwste cd Accelerate is de crisis definitief bezworen. R.E.M. klinkt daarop robuust en melancholiek tegelijk, en dat allemaal in up-tempo. Met als hoogtepunt de song Man-sized wreath, één van de beste R.E.M.-nummers ooit.
Het zelfvertrouwen vulde gisteren het podium in het Westerpark, waar de bijna vijftiger Stipe als een jonge hond een groot deel van de aandacht opeiste met zijn hoekige poses en zijn nog altijd prachtige stem.
De opbouw van de avond zegt veel over de huidige, eindelijk weer gelukkige staat van de band. Er waren veel songs van Accelerate, maar ook oude nummers als Driver 8 kwamen voorbij. Tussendoor nam Stipe de tijd voor korte, begeleidende teksten, waarin hij grapjes maakte over de dreigende wolken boven het park, terloops wees op de politieke context van een song, en soms, niet gebruikelijk, de nodige zelfspot toonde.
Ook de omlijsting van het optreden getuigde van herwonnen zelfvertrouwen. Op grote schermen werden bewerkte beelden van het optreden vertoond; bewust gruizig van stijl, alsof het digitale tijdperk nog moet beginnen. Die keuze is kenmerkend voor de stijl van de avond, waarop trends en modes er niet toe deden en eigenzinnigheid de richting aangaf.
Bij de toegift volgde nog Man on the moon, waarbij de handen van het publiek lonkend de lucht in gingen en de in maatkostuum gestoken Stipe zelf ook smachtend naar de inmiddels donkere hemel keek.
Toen kwam de magie dichtbij. Het Westerpark, niet helemaal uitverkocht, veranderde in een plek waar rock-'n-roll, engagement en romantiek als vanzelfsprekend samenklonterden. (RONALD OCKHUYSEN)
Dan stond je vlak naast mijquote:Op donderdag 3 juli 2008 13:06 schreef xTomer het volgende:
Tijdens het concert stond ineense de zanger van de Modern Skirts naast me. Ook leuk
Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 04:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom heb je hun eerdere albums niet eerst beluisterd
Niet geweest deze keer?quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, vet! Dat komt wel op uitzendinggemist.nl neem ik aan? Ben niet in de gelegenheid om vanavond te kijken.
11quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken out of time en automatic for the people. Accelerate heb ik gechecked omdat daar deze tour van is. Had geen tijd meer om hun andere 22 albums te checken
Zeker wel! Maar dat item bij eenvandaag lijkt me wel leuk.quote:
Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:56 schreef Lotjeb het volgende:
De acoustische versie van "Let me in" was trouwens echt prachtig
Ik kende alleen de rauwe versie dus vond dit dus wel bijzonderquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:00 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik zal wel een zeikerd zijn ( en ik vond hem echt niet slecht) maar ik zou zo graag de echte versie eens live horen, dat nummer hoort te janken en te scheuren. Ik vond Houston ook niet rauw genoeg eigenlijk.
Oh zeker, maar niet zo met je rug naar het publiek, als een soort jamsessie met elkaar. Dat doen ze thuis maarquote:Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef xTomer het volgende:
Ik vond Let Me IN wel mooi, een paar minuutjes iets intiemer mag best van mij.
Zeker heel erg goed, R.E.M. doet dat altijd erg leuk en het komt ook niet oudbollig over. Dan valt het pas op hoe weinig bands hier nog goed gebruik van maken. Geluid was super, niet te hard (wat zelfs op festivals zelden lukt) en toch zuiver.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:21 schreef SCH het volgende:
Dat akoestische nummer was echt enorm kut. Dat doe je niet bij zo'n groot concert.
Enorme complimenten voor de video's - was ik zwaar van onder de indruk. En wat is het geluid op dat terrein goed zeg - zeker in vergelijking met sommige stadions.
Het goede aan Let me In is dat het ook met distortion een heel intiem nummer is, het is zo'n persoonlijke schreeuw van frustratie en onmacht dat het geluid je eigenlijk alleen maar dichter bij dat gevoel brengt. Het is een van de meest persoonlijke nummers en mede daardoor zo goed.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:26 schreef xTomer het volgende:
Ik vond Let Me IN wel mooi, een paar minuutjes iets intiemer mag best van mij.
Ik heb daar echt enorm van genoten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 14:21 schreef SCH het volgende:
Dat akoestische nummer was echt enorm kut. Dat doe je niet bij zo'n groot concert.
Afwezigquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:16 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe was 't blubbergehalte gister?
Laag. Geen regen en overal matten van plastic. (of bedoel je de muziek?quote:
Even terugkijkenquote:Op donderdag 3 juli 2008 20:34 schreef SCH het volgende:
Gemiste kans van eenvandaag, wat een slechte vragen
Echt ?quote:
Heb het vannacht gezien.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:08 schreef xTomer het volgende:
Inderdaad. En dan doodleuk de stukjes uitzenden waar hij de vragen niet wenst te beantwoorden omdat de interviewer zijn huiswerk niet goed gedaan heeft.
Te triest voor woorden, echt,quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb het vannacht gezien.
Waaarom zenden ze zoiets in hemelsnaam uit
Precies.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:51 schreef MaJo het volgende:
Dat interview is behoorlijk suf inderdaad. Ook dat die presentatrice aan het einde zegt "en zo werd het toch nog gezellig", waar slaat dat nou weer op? Stipe blijft bijzonder vriendelijk terwijl de journalist suffe vragen stelt
En het hem dan zelf op laten zoekenquote:Op maandag 7 juli 2008 09:09 schreef Diaan73 het volgende:
Net ook even gekeken, en inderdaad wat een suffe vragen... en een vraag stellen waar hij niet eens weet in welke context iets gezegd is....
en het dan helemaal niet kunnen vindenquote:Op maandag 7 juli 2008 12:13 schreef xTomer het volgende:
[..]
En het hem dan zelf op laten zoekenEn het dan uitzenden
![]()
![]()
Haha, grapjas die je bent.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 23:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
De 'bekende' nummers van R.E.M. vind ik vaak wel goed te doen, maar ik hoorde/zag pas een concert van ze op MTV, dan is het toch wel veel van hetzelfde. Dan zijn het nog wel leuke nummers, maar er zit zo weinig verschil in.
Als ik zou weten welke nummers het waren had ik het wel gezegd. Maar ik had het op de achtergrond aanstaan en het leek gewoon een lang nummer, van een half uur ofzo.quote:Op woensdag 9 juli 2008 09:18 schreef Acathla het volgende:
Ik gun iedereen z'n mening, maar geef dan eens aan welke nummers je op elkaar vindt lijken. Nu zit ik wat videobeelden (!) van de webstream van Werchter te kijken. Echt, ik kan met alle eerlijkheid niet zeggen dat ik nummers op elkaar vind lijken.
Everybody Hurts <-> Strange Currencies. Daar kan ik mezelf nog wel iets bij voorstellen.
mijn tip is om een best-of te downloaden (in time en/of i feel fine) en er eens goed naar te luisterenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:41 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Als ik zou weten welke nummers het waren had ik het wel gezegd. Maar ik had het op de achtergrond aanstaan en het leek gewoon een lang nummer, van een half uur ofzo.
Ik heb er in ieder geval geen last van.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:57 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die Michael Stipe echt sexy vindt bij die signeersessie?
Neequote:Op woensdag 9 juli 2008 18:57 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die Michael Stipe echt sexy vindt bij die signeersessie?
Hoezo?quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:04 schreef Q. het volgende:
Lotjeb, ik heb echt het idee dat jij vlak bij mij stond bij R.E.M..
Al gedaan? De remaster is uitstekend moet ik zeggen. Zonder de originele intensies om zeep te helpen hebben ze het toch een modernere sound weten te geven.quote:Op maandag 24 november 2008 19:29 schreef emokid het volgende:
http://www.pitchforkmedia(...)urmur-deluxe-edition
De Murmur reissue krijgt hier een mooie 10, ik moest dat album toch nog checken, kan ik nu mooi doen.
Deze is het!! Wij hebben de special edition.quote:Op zaterdag 21 november 2009 01:00 schreef Operc het volgende:
Is er een nieuwe dan? Ik heb er alleen een met 22 nummers en een DVD.
Ik ook, geweldig album. Lekker ongedwongen sfeertje ook, en heerlijk rock & roll. Die oude songs klinken daardoor alsof ze gisteren zijn geschreven.quote:Op zaterdag 21 november 2009 07:56 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Deze is het!! Wij hebben de special edition.
quote:Op donderdag 26 november 2009 09:57 schreef ioko het volgende:
Heeft iemand die DVD al gekeken? Wat een slecht geluid zeg, Dat jullie daar positief over kunnen zijn. Of hebben jullie het alleen over de cd's?
Ik ben bij REM wel genoeg vage beeldregistraties gewend (soms wat beter gelukt dan anders), maar het geluid vond ik echt te slecht, het piept en kraakt. Maar ja, dat zal wel smaak zijnquote:Op donderdag 26 november 2009 10:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]Ikke!! Het geluid is niet geweldig maar ook de opnames niet, het geeft gewoon een heerlijke sfeer weer. Ik vond het erg leuk om het zo te zien. Het is natuurlijk ook niet een uitgebreid geregisseerd concert, het is een weergave van 5 oefensessies incl. achter de schermen.
Moet zeggen dat het mij niet echt opgevallen is dat het piept en kraakt eigenlijkquote:Op donderdag 26 november 2009 10:13 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik ben bij REM wel genoeg vage beeldregistraties gewend (soms wat beter gelukt dan anders), maar het geluid vond ik echt te slecht, het piept en kraakt. Maar ja, dat zal wel smaak zijn.
De cd's zijn wel goede kwaliteit hoop ik ?
En verdorie, ik ben het met je eens. Een van de meest pure albums ooit, weinig productie maar pure muziek.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:37 schreef contactpersoon het volgende:
Ik heb R.E.M. de laatste tijd een beetje 'herontdekt', was bijna vergeten hoe goed ze waren!
New Adventures in HIFI is trouwens een schandelijk ondergewaardeerd album! Twee van hun beste nummers - E-bow the Letter en Leave - staan hier op!
Jazeker! Op 8 maart brengen de heren hun nieuwe album Collapse Into Now uit. De volgende nummers zijn al ergens online te beluisteren:quote:» Er is al 403 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Ik opteer mee :-)quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:36 schreef Diaan73 het volgende:
Leuk zeg. Ben benieuwd!! Mag ik opteren voor optreden op Lowlands? Dat zou wel een keer erg leuk zijn.
Pinkpop mag ook inderdaad...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:46 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik opteer mee :-)
Al is Pinkpop ook prima, maar daar zullen ze dan geen headliner zijn en niet zo lang mogen spelen..
Ik denk zelf dat de kans op Pinkpop groter is omdat R.E.M. te mainstream voor Lowlands is. Maar wie weet...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Pinkpop mag ook inderdaad...maar liever Lowlands!!
Inderdaad doe maar Pinkpop. Als R.E.M. al niet meer goed genoeg is voor Lowlands..... Daarnaast is het meer een band voor Pinkpop.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 15:42 schreef DrowningMan het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat de kans op Pinkpop groter is omdat R.E.M. te mainstream voor Lowlands is. Maar wie weet...
Zelfs dat zou een belediging zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Operc het volgende:
Maar R.E.M. niet als headliner, zijn ze daar niet te groot voor? Of het moet voor Coldplay zijn..
Ik moest huilenquote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:14 schreef Operc het volgende:
Maar R.E.M. niet als headliner, zijn ze daar niet te groot voor? Of het moet voor Coldplay zijn..
Sorryquote:
quote:
Inderdaad. CD als geheel wordt nog steeds beter.quote:Op donderdag 5 mei 2011 13:46 schreef Arcee het volgende:
Prachtig mooi nieuw nummer.
Dat stuk van 1:06 tot 1:20.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |