quote:Wikipedia
In de beginjaren bouwde de band al een behoorlijke reputatie op, maar de doorbraak naar het grote publiek kwam met het album Out Of Time en de hits Losing My Religion en Shiny Happy People. Losing My Religion en het van Automatic For The People afkomstige Everybody Hurts worden gerekend tot de klassiekers in de popmuziek. In oktober van 1997 verlaat drummer Bill Berry, vanwege een zware depressie de groep. In 1995 werd Berry tijdens een concert in Oostenrijk getroffen door een hersenbloeding. Hij verruilde het leven van rockster in voor een leven op de boerderij.
Kenmerkend voor R.E.M. is de krachtige, karakteristieke zang van Michael Stipe, de eigenzinnige composities, die een combinatie van folk en rock laten horen en de meestal zeer gedreven optredens die muziektechnisch zeer verzorgd zijn. Stipe uit regelmatig zijn maatschappelijk engagement en maakt daar ook tijdens optredens geen geheim van.
In de jaren tachtig van de vorige eeuw werd de band wel gezien als een schoolvoorbeeld van alternatieve muziek. Opmerkelijk is dat dit imago sindsdien weinig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet, hoewel ze inmiddels al jarenlang wereldwijd ook commercieel zeer succesvol zijn.
ouwe lulquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:35 schreef cafca het volgende:
Vroeger was alles beter....maar toch.....best leuk
Vind ik niet. Ik vind REM wat eentoniger klinken.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik heb gehoord dat dit bandje muziek maakt zoals Live. Is R.E.M. ook net zo goed als hun voorbeeld?
Dat vond ik ook het enige minpunt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:55 schreef PDOA het volgende:
Die plaat had wel iets langer gekund zeg. Vierendertig en een halve minuut is ietwat karig. Eerste nummer klinkt wel lekker btw! Beetje zoals de oude R.E.M.
De zanger is toch homo?quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:24 schreef peaceman het volgende:
Best een leuk bandje...
Hij heeft er onlangs zelfs een speciale persconferentie over gehouden!quote:
Paniek! Peeuw! Als je naar hem luistert wordt je ook homo!quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 15:10 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Paniek! Peeuw! Als je naar hem luistert wordt je ook homo!
Jij kijkt naar RTL 4???quote:Op donderdag 3 april 2008 20:30 schreef cafca het volgende:ik zag net TV reclame op RTL4 voor het nieuwe album van REM!
Om 20:30???quote:
quote:20:00 - 20:30 Goede tijden, slechte tijden RTL 4
En het begin van HELP!! mijn man is een klusser.quote:
Alleen al daarom zou ik dit soort albums nooit online bestellen. Wel kl*te voor jou trouwens.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
De levering door cdwow is uitgesteld, ze hopen de cd nu op 7 april te kunnen versturen. *zucht* Nog langer wachten.
Gewoon cancelen en bij een willekeurige Media Markt voor 15,- of minder kopen. Slaat toch nergens op zo lang wachten...quote:Op donderdag 3 april 2008 23:11 schreef Doedezemaar het volgende:
De levering door cdwow is uitgesteld, ze hopen de cd nu op 7 april te kunnen versturen. *zucht* Nog langer wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |