watskebeurt?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Goedemorgen lieve mensen
gRover staat nu bij het lokale garagebedrijf... Waar op één na alle monteurs ziek zijn
Hoever was jij ook al weer met je rijlessen?quote:
0quote:Op woensdag 2 april 2008 09:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Hoever was jij ook al weer met je rijlessen?
En ik wist dat dit ging gebeuren natuurlijk. Hoort bij een barrel-leefstijl
Het is volgens mij redelijk normaal om de waterpomp bij de 200k km distru riem beurt te vervangen (was bij mijn MX-5 en R600 ook zo), dus weinig nieuws onder de zonquote:Op woensdag 2 april 2008 09:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ff serieus, het is dus idd de waterpomp die aan gort is. Precies de reden waarom ik liever luchtgekoeld rijd, maar goed, waar vind je dat tegenwoordig nog?
Belde me zonet of ie ook ff de distributieriem mocht vervangenword dure grap dus
quote:Op woensdag 2 april 2008 10:48 schreef Alexxxxx het volgende:
maar hij heeft nog maar 141k op de teller
Als de waterpomp vervangen wordt is een distributiriem maar een paar tientjes extra en dan ben je daar gelijk vanaf.quote:Op woensdag 2 april 2008 09:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ff serieus, het is dus idd de waterpomp die aan gort is. Precies de reden waarom ik liever luchtgekoeld rijd, maar goed, waar vind je dat tegenwoordig nog?
Belde me zonet of ie ook ff de distributieriem mocht vervangenword dure grap dus
Tussen de 150 en 300 euro noem ik geen praar tientjesquote:Op woensdag 2 april 2008 12:00 schreef GT3 het volgende:
[..]
Als de waterpomp vervangen wordt is een distributiriem maar een paar tientjes extra en dan ben je daar gelijk vanaf.
150 tot 300 extra voor het vervangen van de riem?quote:Op woensdag 2 april 2008 12:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Tussen de 150 en 300 euro noem ik geen praar tientjest blijft een dorpsgarage he
materiaalkosten voor een nieuwe riemquote:Op woensdag 2 april 2008 12:04 schreef GT3 het volgende:
[..]
150 tot 300 extra voor het vervangen van de riem?
dan wordt jij redelijk opgelicht denk ikquote:Op woensdag 2 april 2008 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
materiaalkosten voor een nieuwe riem
En dat alleen omdat X tegen die boom stond te knuffelen. Ik hoor de botjes nóg krakenquote:Op dinsdag 1 april 2008 17:17 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het gevoel van een MKIII die met 200+ via de vangrail om een boom gevouwen wordt
Men, daar moest je wel heel lang over nadenken... Als je reactietijd op de snelweg net zo lang is hoef je nieteens 200 te rijdenquote:Op woensdag 2 april 2008 14:29 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En dat alleen omdat X tegen die boom stond te knuffelen. Ik hoor de botjes nóg kraken
Waar is Bo?quote:Op woensdag 2 april 2008 11:54 schreef PeuRac het volgende:
Ik rij al 5 jaar Alfa, waarvan 4 jaar 155. Ik heb er 2 gehad en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Mijn onderhoud heeft zich beperkt tot standaard dingen als remmen (die zijn duur bij elke auto), onderhoudsbeurtjes en ik heb op mn huidige auto de homokineet hoezen kapot gehad, dat is wel een vervelende klus (kostte 120 euro). En toen ik em kocht had die een kapotte uitlaat.
Ik weet niet wat je budget is, maar de 8v's zijn iets goedkoper in het onderhoud als de 16v's, de V6 zou ik nog eventjes laten staan, het verbruik is wat hoger, verzekering en belasting zijn duurder en het onderhoud is toch wel een stukje extra. Een 16v is wel het zuinigst, dus het kan een betere keus zijn, afhankelijk van de kms die je maakt en je budget.
Feit is dat 155's een van de meest betrouwbare Alfa's is ooit gemaakt, ik ken weinig mensen welke bijzondere problemen hebben gehad. Let op wat je koopt en van wie, dan komt het wel goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |