Homo's?quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:59 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, enkele decennia geleden werden de christenen 'geschoffeerd'. En nu is het de beurt aan een volgende overgevoelige groep.
Solipsisme noemt men dat toch?quote:
Werkelijkwaar?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Die zijn daar zelf al heel goed in.
Hoezo ná?quote:Op woensdag 26 maart 2008 21:09 schreef IRW het volgende:
De vraag is nu hoe Nederland na de film van Geert Wilders reageert op een tweede anti-islamfilm.
Wat was het gevolg van al dat schofferen, en wat hoopt men te bereiken met het schofferen van moslims?quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:59 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, enkele decennia geleden werden de christenen 'geschoffeerd'. En nu is het de beurt aan een volgende overgevoelige groep.
Klopt, maar die bestaat tenminste. Tenminste, als je niet helemaal mataglap bent.quote:
Is het nou 21 december of 12 december btw?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:05 schreef Picchia het volgende:
Alvast een voorspelling over de gevolgen van mijn film:
Die mag je uitleggen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:04 schreef Ryan3 het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat we veel moslimgezeik juist te danken hebben aan de overgevoeligheid van homo's.
Als radicaal-atgeïst zou je dan zeggen dat het ik ook niet bestond, want alles dat naar goddelijkheid riekt is radicaal niet aanwezig. En dan heb je dus een probleem, want dan bestaat er in eens niets meer om vast te stellen dat God radicaal weg is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:06 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt, maar die bestaat tenminste. Tenminste, als je niet helemaal mataglap bent.
21, dus hou daar rekening mee als je een vakantie wilt boeken naar het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is het nou 21 december of 12 december btw?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat was het gevolg van al dat schofferen
Hoezo moet er per se een doel zijn? Een Hans Teeuwen bijvoorbeeld vindt het gewoon lollig.quote:en wat hoopt men te bereiken met het schofferen van moslims?
Bottom -- Carnival. Maar dan live.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:27 schreef OldJeller het volgende:
Wie heeft er al een pak pampers ingeslagen voor de dag dat de film wordt uitgezonden en de nasleep?
12-12-'12 vind ik poëtischer staan hoor, valt er niets aan die datum te doen?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
21, dus hou daar rekening mee als je een vakantie wilt boeken naar het Midden-Oosten.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als radicaal-atgeïst zou je dan zeggen dat het ik ook niet bestond, want alles dat naar goddelijkheid riekt is radicaal niet aanwezig. En dan heb je dus een probleem, want dan bestaat er in eens niets meer om vast te stellen dat God radicaal weg is.
quote:
Waarmee het atheïsme zou worden bewezen (maar aan wie), maar nog niet de mogelijkheid van radicaal-atheïsme.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:10 schreef gronk het volgende:
[..]
'Oops.... and the universe dissapears in a puff of smoke'
Nou, als in die tekenfilm Betty Boop gegangbangd zou worden door twee moellahs die lijken op Jami en Wilders zou het toch wel een glimlach op onze gezichten kunnen tovereren hoor.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:11 schreef gronk het volgende:
[..]. Alleen jammer dat deze herhaling wordt uitgevoerd door 2 clowns die echt niet grappig zijn.
Je kan gewoon stilletjes voor jezelf atheïst zijn, je kan gelovigen lastig vallen met je mening, en je kan bommen leggen bij religieuze gebouwen. Volgens mij kan je dus zowel radicaal als extremistisch Atheïst zijn.quote:
quote:- Still, at least we got the duck!
- The duck...
- Yeah! It's made out of plastic!
- Eddie, what in the name of greek buggery is the use of a plastic duck?
- It floats... in the bath.
- But why?
- It's hollow!
- Why the duck?
- It came free with the telly!
- Eddie, everything came free with the telly, we were looting! Why didn't you get a free telly with the telly?!
- Well it would sink in the bath!
Als ik met zekerheid het einde van de wereld over vier jaar kon voorspellen, dan zou ik vandaag stoppen met studeren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
12-12-'12 vind ik poëtischer staan hoor, valt er niets aan die datum te doen?
Is het niet het meest radicaal om te stellen dat een God onmogelijk is en nooit bestaan heeft? Dan hoef je ook niet te zegen dat ie weg is.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als radicaal-atgeïst zou je dan zeggen dat het ik ook niet bestond, want alles dat naar goddelijkheid riekt is radicaal niet aanwezig. En dan heb je dus een probleem, want dan bestaat er in eens niets meer om vast te stellen dat God radicaal weg is.
Dat ze net zo ongevoelig worden voor beledigingen en het bespotten van hun religie als christenen. Dan kunnen normale mensen gewoon hun mening geven, films en cartoons maken, zonder meteen bang te hoeven zijn voor aanslagen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat was het gevolg van al dat schofferen, en wat hoopt men te bereiken met het schofferen van moslims?
Hoezo is dat radicaal, laat staan het meest radicaal?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het niet het meest radicaal om te stellen dat een God onmogelijk is en nooit bestaan heeft? Dan hoef je ook niet te zegen dat ie weg is.
quote:
quote:Richie: Some people are short-tempered, aren't they?
Eddie: Yeah. well, about four or five thousand of 'em, by the looks of things.
Richie: Yeah. But it's wonderful, though, Eddie. I mean, look. All the local communities are out there, on the streets.
Eddie: Beating the shit out of each other.
Richie: Yeah! Oh, I love carnival time. Oh, look at that policeman over there!
Eddie: Which one?
Richie: The one jumping up and down, waving his arms.
Eddie: The one that's on fire?
Richie: Yeah!
Eddie: Now, well, he's got no one to blame but himself. It was him who started it all by appealing for calm.
Richie: Was it?
[To policeman]
Richie: Provocative bastard!
Eddie: I mean, what's the point in having a carnival if you can't get your shopping done?
Dat studeren doe je toch om je eigen honger naar kennis te stillen, dat gaat toch door totdat alles stopt? Als je zou weten dat je plotseling zou doodgaan bij een stom verkeersongeluk (of iig dat die kans erg groot is) dan stop je ook met studeren?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:16 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als ik met zekerheid het einde van de wereld over vier jaar kon voorspellen, dan zou ik vandaag stoppen met studeren.
omdat het niet radicaler kan?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo is dat radicaal, laat staan het meest radicaal?
Als ik weet dat ik over 2 weken dood ben weet ik alles wat ik weten moet, is mijn honger naar kennis gestild en kan ik dus stoppen met studeren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat studeren doe je toch om je eigen honger naar kennis te stillen, dat gaat toch door totdat alles stopt? Als je zou weten dat je plotseling zou doodgaan bij een stom verkeersongeluk (of iig dat die kans erg groot is) dan stop je ook met studeren?
Ja, maar volgens mij bestaat er geen gradatie toch. Radicaler leidt tot asbsurdisme. En het begint gewoon bij God bestaat niet en heeft nooit bestaan. Full stop.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
omdat het niet radicaler kan?
Ja, okee, voor kortere termijn, en een zeker weten, kan ik daar bij inkomen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ik weet dat ik over 2 weken dood ben weet ik alles wat ik weten moet, is mijn honger naar kennis gestild en kan ik dus stoppen met studeren.
quote:
Toch denk ik dat je je als Atheïst gematigd of radicaal kan opstellen. Misschien zit het hem alleen in de houding die je hebt. Ik kan net doen alsof ik gelovigen serieus neem en respect voor ze heb als ze hun regels (in de vorm van wetten bijvoorbeeld) aan anderen proberen op te dringen. Ik kan er ook vol tegen in gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij bestaat er geen gradatie toch. Radicaler leidt tot asbsurdisme. En het begint gewoon bij God bestaat niet en heeft nooit bestaan. Full stop.
Maar als je het niet zeker weet wil je het wel weten en is er dus honger.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, voor kortere termijn, en een zeker weten, kan ik daar bij inkomen.
Maar bij een niet zeker weten?
Ieder van ons kan morgen dood zijn agv een verkeersongeluk hè.
Dat kan, maar ik denk dat je het dan wrs hebt over een meer algemene karaktertrek van een bepaalde atheïst. Atheïsme is op zich een stelling die niet uiteen kan vallen in een soort gradatie, omdat wat niet is, niet radicaler niet kan zijn. Wat wel is kan wel uiteenvallen in een soort gradatie (denk aan de deïsten) los van de karaktertrek van degene die het wel zijn aanhangt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch denk ik dat je je als Atheïst gematigd of radicaal kan opstellen. Misschien zit het hem alleen in de houding die je hebt. Ik kan net doen alsof ik gelovigen serieus neem en respect voor ze heb als ze hun regels (in de vorm van wetten bijvoorbeeld) aan anderen proberen op te dringen. Ik kan er ook vol tegen in gaan.
Amenquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:41 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, en ik ben atheïst hè.
Toen God het atheïsme uitdeelde, stond ik voor aan..
Klopt. Het zit 'm in hoeverre je jouw mening wilt opleggen aan anderen, of dat je je eigen principes opzij zet voor sociale situaties. Voorbeeldje: als je een goede relatie hebt met je bejaarde katholieke buren, zou je dan vanwege je atheisme niet naar de kerkdienst gaan wanneer een van beiden het loodje legt?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toch denk ik dat je je als Atheïst gematigd of radicaal kan opstellen. Misschien zit het hem alleen in de houding die je hebt. Ik kan net doen alsof ik gelovigen serieus neem en respect voor ze heb als ze hun regels (in de vorm van wetten bijvoorbeeld) aan anderen proberen op te dringen. Ik kan er ook vol tegen in gaan.
Ik ga dan wel naar de kerk, maar ik zing en bid niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Het zit 'm in hoeverre je jouw mening wilt opleggen aan anderen, of dat je je eigen principes opzij zet voor sociale situaties. Voorbeeldje: als je een goede relatie hebt met je bejaarde katholieke buren, zou je dan vanwege je atheisme niet naar de kerkdienst gaan wanneer een van beiden het loodje legt?
Welquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga dan wel naar de kerk, maar ik zing en bid niet.
Radicaal of niet?
Aardig compromis.quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga dan wel naar de kerk, maar ik zing en bid niet.
Radicaal of niet?
Ok, nu ga ik slapenquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wacht, ik zet nu Bach op.
Wir setzen uns in tränen nieder.
Ik ken geen gezangen of gebeden, dus ik heb weinig keusquote:
quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wacht, ik zet nu Bach op.
Wir setzen uns in tränen nieder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|