quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:24 schreef p_iglet het volgende:
je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren
Allemachtigquote:Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga morgen eerst een lactatiekundige raadplegen, desnoods op consult. Dan ga ik weer naar de huisarts en als die me weer niet wil helpen vraag ik via de verzekering bij welke huisarts is terecht kan voor een second opinion. Ik zit op het randje van een borstontsteking inmiddels
Als je fles of speen kapot is kun je nieuwe kopen, met borsten gaat dat zo lastig he?!
Kun je daktarin niet gewoon morgen bij de apotheek gaan halen. Is toch ook iets tegen voetschimmel ofzo, of moet dat ook op recept?quote:Op zondag 20 april 2008 21:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lactatiekundige gebeld..die komt dinsdag langs. In de tussentijd m`n borsten insmeren met miconazol en gentiaanviolet bestellen om m`n tepels en Saartje mee te behandelen, óf via de huisartsenpost proberen om daktarin los te peuteren. Dat laatste is dus niet gelukt, assistente vond dat ik maar moest kolven zodat Saartje nog wat drinken binnenkrijgt. Dat geworstel aan de borst is ook allemaal maar niets en borstvoeding niet het heiligste der heiligen.
Het lijkt verdorie wel of ik de complete anti-borstvoedingslobby op m`n pad heb gekregen
Is misschien ook wel netjes, maar de manier waarop niet. "Het is niet onze verantwoordelijkheid" vond ik behoorlijk afzeikerig overkomen. En verder het tegenstrijdige adviesquote:Op zondag 20 april 2008 20:18 schreef Kersjes het volgende:
Randa, ik vind het juist best netjes van de opticien om je te waarschuwen dat de brilsterkte die nu bij je gemeten wordt over bijv. 1 jaar niet meer toereikend is. Eigenlijk raad ik je sowieso aan om je ogen niet door een opticien te laten meten, maar door een optometrist of oogarts die pupilverwijdende druppels mag gebruiken. Da's nl. de enige manier om betrouwbare metingen te verkrijgen.
Ik weet nog niet of ik het niet wil.quote:Op maandag 21 april 2008 16:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
da`s ook mooi..ik wil het maar krijg het niet en jij krijgt het maar hoeft het niet![]()
We gaan wel aardig gelijk op met een aantal dingen zo jaquote:Op maandag 21 april 2008 21:59 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het niet wil.
Rust er een vloek op het voeden van 25 februari babies ofzo?![]()
![]()
![]()
Thomas komt nog 6 keer:quote:Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?
Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
quote:Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
(De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging)
Ive kreeg rond die leeftijd nog ongeveer 10 voedingen op een dag. Het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze 7 a 8 voedingen heeft. Ik kolfde 3x op mijn werk en dat ging prima. (Thuis rond 7 uur laatste voeding, dan 10, 13 en 16 uur kolven en thuis rond 6 uur weer Ive aan de borst).quote:Op woensdag 30 april 2008 15:07 schreef Ticootje het volgende:
Voor de moeders van de kindjes van Jennifer haar leeftijd: Hoevaak eten jullie kindjes? Jennifer wil echt nog 7 of 8 keer per dag eten. Als ik in het babietjestopic kijk dan eten flessenkindjes veel minder vaak, klopt dat?
Het is niet zo dat ik het vervelend vind, alleen ik ga straks ook weer werken. Ik vraag me een beetje af of ik dan op mn werk ook elke 2 uur moet gaan kolven, of dat mn borsten het wel langer uit gaan houden. Jen zit echt in een ritme, maar langer dan de 2 tot 2,5 uur doet ze (nog) niet.
Hij is ook geweldig, echt waar! De mijne ligt nu bij Webkim die hem ook weer te koop heeftquote:Op woensdag 30 april 2008 21:13 schreef cattie het volgende:
Een vriendin van mij is lyrisch over de Ameda Lactaline Personal, een dubbele elektrische kolf.
Op zich snap ik je wel, zo dacht ik toen bij Sara ook. Terwijl het toen acheraf handig was om wel een kolf te hebben, en ik ertoen al zo zat van was dat ik er geen 1 meer wou huren.. Maar hoe gaat dat met huren bij een thuiszorg? Kan dat ook voor de bevalling al?quote:Op woensdag 30 april 2008 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:
Fuente, ik zou van tevoren niets kopen. Voor hetzelfde geld koop je een dure (dubbele) electrische borstkolf, en werkt het niet voor je. Als ik jou was, zou ik eerst bij de thuiszorgwinkel iets huren, uitproberen, en als je goede resultaten boekt, kolf kopen. Zo kan je een beter keuze maken. Uiteindelijk gaat het toch om je opbrengst, en niet of het in een mooi rugzakje verstopt zit. (De dubbele van medela is een rugzakje, en iedere keer als ik ging kolven, vroegen de mensen of ik al naar huis ging)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |