abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:28:29 #1
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57605869
quote:
SGP wil actie tegen zelfmoordgids

ANP
gepubliceerd op 25 maart 2008 18:20, bijgewerkt op 18:20

DEN HAAG - De SGP wil dat het kabinet onderzoekt of een boek dat adviezen geeft voor zelfdoding in strijd is met het Wetboek van strafrecht. Dat blijkt uit schriftelijke vragen die Tweede Kamerlid Van der Staaij dinsdag heeft gesteld aan minister Hirsch Ballin (Justitie) en staatssecretaris Bussemaker (Volksgezondheid).

Het gaat om een boek van de stichting Wetenschappelijk Onderzoek naar Zorgvuldige Zelfdoding, dat binnenkort verschijnt. Het is geschreven door een aantal wetenschappers, onder wie de psychiater Boudewijn Chabot.

Volgens Van der Staaij gaat het boek rechtstreeks in tegen het bestaande beleid om zelfmoord zoveel mogelijk te voorkomen. Van der Staaij wijst erop dat volgens het Wetboek van strafrecht hulp bij zelfdoding strafbaar is.
http://www.volkskrant.nl/(...)moordgids?source=rss

En jahoor, de volgende betutteling vanuit de overheid. Deze keer niet eens vanuit de regering, hoewel die vast braaf de SGP zal volgen. En wat voor een verbod weer, een verbod op informatie hoe je jezelf op een nette manier kan doden. Dat kan natuurlijk niet, want je lichaam en geest zijn blijkbaar van de overheid en alleen die bepaalt of, hoe en wanneer je dood mag gaan.

Het wordt hoog tijd om het verbod op hulp bij zelfdoding af te schaffen. Als mensen dood willen moeten ze dat recht hebben om met een arts te bespreken en op een zelfgekozen tijdstip waardig dood te gaan. Het huidige gedoe dat je óf door moet leven tenzij een stel dokters e.d. beslissen dat je in aanmerking komt voor euthanasie óf jezelf van kant moet maken op een meestal pijnlijke en rommelige manier is alleen maar aanleiding voor een hoop ellende.

[ Bericht 4% gewijzigd door ethiraseth op 25-03-2008 19:52:37 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_57605929
Eens, je moet toch zelf wel kunnen bepalen of je dood wilt
If house is a nation, I wanna be president.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:32:32 #3
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_57605953
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:31 schreef House-Musik het volgende:
precies...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:36:00 #4
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_57606033
Zoals de SGP feitelijk verboden zou moeten worden wegens seksediscriminatie?

In naam van Gristus, keer mij uw wangen toe!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:40:09 #5
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_57606129
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:31 schreef House-Musik het volgende:
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_57606185
Ipv dat artsen bepalen of jij dood mag moeten artsen juist bepalen wanneer jij niet dood mag ( doordat je geestelijk o pdat moment niet helemaal in orde bent)
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57606228
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En jahoor, de volgende betutteling vanuit de overheid. Deze keer niet eens vanuit de regering, hoewel die vast braaf de SGP zal volgen.
Zou het? Denk dat dit nog wel meevalt .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:45:18 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:47:04 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_57606310
tip: altijd eerst maagtabletten slikken voordat je aan het echte spul begint. Je wilt niet hevig verkrampt aangetroffen worden in een staat van shock
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:48:11 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_57606344
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:45 schreef pfaf het volgende:
Wat een ziek voorstel.
Wat is er ziek aan?

Ik vind het eigenlijk een vrij normale actie en had van de SGP niet anders verwacht. En waarom niet? Laat de Minister maar uitzoeken of het in strijd is met het Wetboek van Strafrecht, ik hoop dat die zal concluderen dat dit niet het geval is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_57606377
De regering heeft hier niet speciaal iets over te zeggen; hooguit kan de minster het OM verzoeken er een zaak van te maken, en daarna kan de rechter iets zeggen over een verbod op dit boekje.

Je kan tegen dat wettelijk verbod op hulp bij zelfdoding zijn, maar een verzoek de wet serieus te nemen lijkt me niet zo belachelijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 maart 2008 @ 19:51:45 #12
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57606436
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat is er ziek aan?
Omdat het neigt naar censuur.
quote:
Ik vind het eigenlijk een vrij normale actie en had van de SGP niet anders verwacht. En waarom niet? Laat de Minister maar uitzoeken of het in strijd is met het Wetboek van Strafrecht, ik hoop dat die zal concluderen dat dit niet het geval is.
Het is ook hun goed recht, bovendien had ik van de SGP ook niet anders verwacht. Het blijft een eng clubje.
pi_57606710
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Omdat het neigt naar censuur.
Toetsing na publicatie door de rechter is geen censuur.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:04:18 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57606844
Kunnen ze daarna de bijbel verbieden?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57607763
Is het niet wat om deze gids actief te gaan promoten onder zieken, verslaafden en uitkeringstrekkers. Wellicht dat een deel van deze mensen er wel wat in ziet, het kan op die manier de kosten van allerlei sociale regelingen drukken en wellicht kan ook de ziektenkostenpremie omlaag.
pi_57607882
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet wat om deze gids actief te gaan promoten onder zieken, verslaafden en uitkeringstrekkers. Wellicht dat een deel van deze mensen er wel wat in ziet, het kan op die manier de kosten van allerlei sociale regelingen drukken en wellicht kan ook de ziektenkostenpremie omlaag.
De bureaucratische rompslomp die komt kijken bij promotie (drukken, selecteren juiste ontvangers, verstrekken, controleren, hulpverlening, ambulances, intensive care, slachtofferhulp nabestaanden en protheses overlevenden) zullen de kosten van allerlei sociale regelingen opstuwen en uiteraard gaan de premies omhoog.
pi_57607954
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef sigme het volgende:
De bureaucratische rompslomp die komt kijken bij promotie (drukken, selecteren juiste ontvangers, verstrekken, controleren, hulpverlening, ambulances, intensive care, slachtofferhulp nabestaanden en protheses overlevenden) zullen de kosten van allerlei sociale regelingen opstuwen en uiteraard gaan de premies omhoog.
Ik denk het niet hoor. Ik betaal overigens graag mee aan zo'n campagne hoor. Ook al moet ik er een extra bijbaan voor nemen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 20:49:10 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57608004
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57608078
quote:
Wel informatief die site.

dinsdag 25 maart 2008 @ 20:56:16 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57608181
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

"Untermenschen"

Hoe kun je in godsnaam zulke teksten uit je kanis krijgen? En dan ga je nog in dat bankencrisistopic beweren dat je het zo goed voor hebt met de 'onderklasse'.

Was jij maar niet met een zilveren lepel in de mond geboren.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57608212
Een mens kan sprongen van verbazend grote hoogten overleven. En de heren medici kunnen mensen daarna ook weer heel aardig oplappen. Al moet ik zeggen dat ik de persoon die van een flat sprong niet meer kon herkennen - alleen zijn ogen leken nog op die van vroeger.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:03:45 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57608362
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:57 schreef sigme het volgende:
Een mens kan sprongen van verbazend grote hoogten overleven. En de heren medici kunnen mensen daarna ook weer heel aardig oplappen. Al moet ik zeggen dat ik de persoon die van een flat sprong niet meer kon herkennen - alleen zijn ogen leken nog op die van vroeger.
Klopkoeks tip van de maand:

Dit overleeft niemand. Armen en benen wijd houden en ogen dicht
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57608364
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
En dan ga je nog in dat bankencrisistopic beweren dat je het zo goed voor hebt met de 'onderklasse'.
Nou, lees het dan nog maar eens keer:
"mensen die het minder goed hebben maar wel hun best doen". Dat is dus niet de onderklasse, dat is bijvoorbeeld hardwerkend allochtone slager die helaas niet voldoende geld heeft om zijn zoon aan de universiteit te laten studeren, zo'n iemand zou ik graag van een studiebeurs willen voorzien. Of bijvoorbeeld iemand die is opgelicht, de dader kan verder niks betalen, en hij staat op het punt zijn huis uit te worden gegooid, zo'n iemand zou ik ook graag helpen.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:10:46 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57608542
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"mensen die het minder goed hebben maar wel hun best doen". Dat is dus niet de onderklasse, dat is bijvoorbeeld hardwerkend allochtone slager die helaas niet voldoende geld heeft om zijn zoon aan de universiteit te laten studeren, zo'n iemand zou ik graag van een studiebeurs willen voorzien. Of bijvoorbeeld iemand die is opgelicht, de dader kan verder niks betalen, en hij staat op het punt zijn huis uit te worden gegooid, zo'n iemand zou ik ook graag helpen.
Goh, dan is het liberalisme in 100 jaar tijd dus toch vooruit gegaan. Vroeger wilden die naievelingen niet eens geloven dat de paupers überhaupt in staat waren om hard te werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57608620
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
Goh, dan is het liberalisme in 100 jaar tijd dus toch vooruit gegaan. Vroeger wilden die naievelingen niet eens geloven dat de paupers überhaupt in staat waren om hard te werken.
Alsof ik de belichaming ben van het liberalisme op Aarde.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:18:25 #26
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57608789
Vroeger waren er ook linkse mensen zoals Bertrand Russell die wel wat in Eugenetica zagen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:18:49 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57608802
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je kan ze beter advies geven dan geld. Ik verdien steeds meer en ik werk steeds minder hard. "Je best doen" is bullshit man.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:28:11 #28
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_57609060
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:28 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)moordgids?source=rss

En jahoor, de volgende betutteling vanuit de overheid. Deze keer niet eens vanuit de regering, hoewel die vast braaf de SGP zal volgen. En wat voor een verbod weer, een verbod op informatie hoe je jezelf op een nette manier kan doden. Dat kan natuurlijk niet, want je lichaam en geest zijn blijkbaar van de overheid en alleen die bepaalt of, hoe en wanneer je dood mag gaan.

Het wordt hoog tijd om het verbod op hulp bij zelfdoding af te schaffen. Als mensen dood willen moeten ze dat recht hebben om met een arts te bespreken en op een zelfgekozen tijdstip waardig dood te gaan. Het huidige gedoe dat je óf door moet leven tenzij een stel dokters e.d. beslissen dat je in aanmerking komt voor euthanasie óf jezelf van kant moet maken op een meestal pijnlijke en rommelige manier is alleen maar aanleiding voor een hoop ellende.
In beginsel ben ik het volledig met je eens. Niemand heeft gevraagd om te mogen leven, dus waarom zou iemand dat ongevraagde geschenk niet weg mogen doen?

Er zijn imo echter wel wat praktische bezwaren. Op een zeker punt kan praktische hulp omslaan in beïnvloeding. Niet in alle gevallen is iemand die tot zelfdoding of euthanasie wil overgaan stabiel genoeg om aan eventuele beïnvloeding weerstand te bieden. Achteraf is het vrij lastig om vast te stellen of er sprake is van beïnvloeding en of dat doorslaggevend is geweest. Dat lijkt mij wel een reden om terughoudend te zijn t.a.v. legalisatie van hulp bij zelfdoding en er erg voorzichtig mee om te springen.

Het bovenstaande neemt niet weg dat indien ik er zelf ooit eens definitief mee wil stoppen en niet meer in staat ben dat zelf te doen, ik hoop dat iemand datgene doet wat ik zelf niet meer kan.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:44:30 #29
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57609434
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

In beginsel ben ik het volledig met je eens. Niemand heeft gevraagd om te mogen leven, dus waarom zou iemand dat ongevraagde geschenk niet weg mogen doen?

Er zijn imo echter wel wat praktische bezwaren. Op een zeker punt kan praktische hulp omslaan in beïnvloeding. Niet in alle gevallen is iemand die tot zelfdoding of euthanasie wil overgaan stabiel genoeg om aan eventuele beïnvloeding weerstand te bieden. Achteraf is het vrij lastig om vast te stellen of er sprake is van beïnvloeding en of dat doorslaggevend is geweest. Dat lijkt mij wel een reden om terughoudend te zijn t.a.v. legalisatie van hulp bij zelfdoding en er erg voorzichtig mee om te springen.

Het bovenstaande neemt niet weg dat indien ik er zelf ooit eens definitief mee wil stoppen en niet meer in staat ben dat zelf te doen, ik hoop dat iemand datgene doet wat ik zelf niet meer kan.
Hulp bij zelfdoding legaliseren zou dan ook bijvoorbeeld beperkt kunnen worden tot artsen. Je buurman die je stiekem een lading slaappillen in een glas water geeft zou daar dan niet onder vallen. En bijvoorbeeld een psychologisch behandelingstraject voor er definitief tot euthanasie wordt overgegaan zou ook geen slecht idee zijn, juist om het alsnog zoveel mogelijk te proberen tegen te houden.

Maar het volstrekte verbod op hulp bij zelfdoding en de zware regels waaraan voldaan moeten worden voor euthanasie mag worden toegepast gaan m.i. veel te ver. Ook mensen die niet ongeneeslijk ziek zijn en geen zware psychische klachten hebben maar gewoon klaar zijn met het leven (ok, je zou dat op zich een psychische klacht kunnen noemen, maar oke) moeten het recht krijgen om met ondersteunende hulp te kunnen sterven op een zelfgekozen tijdstip. Ik ga denk ik toch nog liever eerder dood dan dat ik mijn laatste jaren moet slijten in een verzorginstehuis, langzaam aftakel en niks meer zelf kan. Dat vind ik mensonwaardiger dan rustig inslapen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 21:57:33 #30
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_57609782
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hulp bij zelfdoding legaliseren zou dan ook bijvoorbeeld beperkt kunnen worden tot artsen. Je buurman die je stiekem een lading slaappillen in een glas water geeft zou daar dan niet onder vallen. En bijvoorbeeld een psychologisch behandelingstraject voor er definitief tot euthanasie wordt overgegaan zou ook geen slecht idee zijn, juist om het alsnog zoveel mogelijk te proberen tegen te houden.
Lijkt mij een mooi compromis.
quote:
Maar het volstrekte verbod op hulp bij zelfdoding en de zware regels waaraan voldaan moeten worden voor euthanasie mag worden toegepast gaan m.i. veel te ver. Ook mensen die niet ongeneeslijk ziek zijn en geen zware psychische klachten hebben maar gewoon klaar zijn met het leven (ok, je zou dat op zich een psychische klacht kunnen noemen, maar oke)
Dat het van psychische aard is, wil nog niet zeggen dat het ook met psychologische inzichten is te behandelen.
quote:
moeten het recht krijgen om met ondersteunende hulp te kunnen sterven op een zelfgekozen tijdstip. Ik ga denk ik toch nog liever eerder dood dan dat ik mijn laatste jaren moet slijten in een verzorginstehuis, langzaam aftakel en niks meer zelf kan. Dat vind ik mensonwaardiger dan rustig inslapen.
Ook daar ben ik het mee eens. Dieren laten we inslapen wanneer ze aan het einde van hun Latijn zijn, dat vinden we humaan. Wanneer het op mensen aankomt staan we echter op onze achterste benen. Hoe ik er tegenaan kijk als ik echt oud en versleten raak (en niet eerder dood ga door kanker, zelfmoord, domme acties, of iets anders) weet ik niet, maar op dit moment zou ik in zo'n geval ook liever het licht uit doen, slapen en nooit meer wakker worden in plaats van dagelijks verder aftakelen.. Maar dat zeg ik nu, ik weet niet hoe ik er dan tegenaan kijk.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:36:52 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57610789
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Toetsing na publicatie door de rechter is geen censuur.
Daar gaat het niet over, het is de intentie van de SGP.
pi_57610844
In het huidige informatietijdperk kan elke tiener/twintiger/dertiger en zelfs veertiger wel zijn weg op internet vinden. Op internet staat alles, zo ook manieren om je leven te beëindigen. Internet maar censureren dan?

Ik ben van mening dat in een vrij land mensen vrij moeten zijn in hun keuze te beslissen over hun leven. Jammer genoeg zijn er veel gevallen waarin voornamelijk bejaarden dat niet meer kunnen beslissen i.v.m. ouderdomsziekten. Algemene regels kan je over dergelijke gevallen niet maken aangezien geen twee gevallen precies hetzelfde zijn. Het enige waar ik op hoop is om niet als een hulpeloze zielige man gekluisterd aan het bed in leven te worden gehouden door talloze machines omdat slechts ene God over leven en dood mag beslissen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_57610873
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:36 schreef pfaf het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over, het is de intentie van de SGP.
Nou, hun verzoek is te kijken naar de strafbaarheid ervan in combinatie met de wet die hulp bij zelfdoding verbiedt.

Om daaruit te concluderen dat ze het liefst censuur zouden willen vind ik wat vergezocht.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:46:39 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57611067
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 22:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, hun verzoek is te kijken naar de strafbaarheid ervan in combinatie met de wet die hulp bij zelfdoding verbiedt.

Om daaruit te concluderen dat ze het liefst censuur zouden willen vind ik wat vergezocht.
Dat concludeer ik niet hoor.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 22:49:43 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_57611156
Wat is er toch gebeurd met het Christelijke principe van je naaste man hulp bieden wanneer hij in nood is?

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57619706
Het gaat eigenlijk nergens om. Wie zichzelf echt wil doden, slaagt daar vroeger of later toch wel in, al dan niet met hulp. Geen 100 SGP's die daar iets aan kunnen veranderen. Zie ook de zaak met de Franse mevrouw afgelopen week. Ongeneeselijk ziek, ernstig, zeer pijnlijk gezwel in haar gezicht dat haar ook nog eens ernstig verminkt.

Het enige waar het hier nog om gaat, is menselijke waardigheid. Het recht als mens om waardig te sterven, in plaats van je te moeten aanpassen aan Christenfundi's die hun religieuze denkbeelden aan andere mensen willen opleggen.
pi_57648937
Ik ben het helemaal met TS eens. Het is toch belachelijk dat de politiek zich hiermee bemoeid! Ik vind dat iedereen het recht heeft om te kiezen wat hij met zijn leven doet, tenzij je iemand lastig valt.
  donderdag 27 maart 2008 @ 19:39:22 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57654422
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kunnen ze daarna de bijbel verbieden?
eerste de Bijbel dan deze gids?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:13:30 #39
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_57661932
Ik kan slechts hopen dat die fundamentalisten door een vreselijke aftakeling worden getroffen, bijvoorbeeld dat gezwel van die Franse mevrouw, en dan ten overstaan van de gehele familie het uitgillen om er een end aan te maken.

Op dat moment kom ik graag even de kamer binnen om te zeggen; 'de almachtige God heeft het toch zo gewild?'
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:22:51 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57663947
Waarom wordt er niet opgetreden tegen de politieke correcte sfeer die nu heerst?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')