http://www.volkskrant.nl/(...)moordgids?source=rssquote:SGP wil actie tegen zelfmoordgids
ANP
gepubliceerd op 25 maart 2008 18:20, bijgewerkt op 18:20
DEN HAAG - De SGP wil dat het kabinet onderzoekt of een boek dat adviezen geeft voor zelfdoding in strijd is met het Wetboek van strafrecht. Dat blijkt uit schriftelijke vragen die Tweede Kamerlid Van der Staaij dinsdag heeft gesteld aan minister Hirsch Ballin (Justitie) en staatssecretaris Bussemaker (Volksgezondheid).
Het gaat om een boek van de stichting Wetenschappelijk Onderzoek naar Zorgvuldige Zelfdoding, dat binnenkort verschijnt. Het is geschreven door een aantal wetenschappers, onder wie de psychiater Boudewijn Chabot.
Volgens Van der Staaij gaat het boek rechtstreeks in tegen het bestaande beleid om zelfmoord zoveel mogelijk te voorkomen. Van der Staaij wijst erop dat volgens het Wetboek van strafrecht hulp bij zelfdoding strafbaar is.
precies...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:31 schreef House-Musik het volgende:
Eens, je moet toch zelf wel kunnen bepalen of je dood wilt
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:31 schreef House-Musik het volgende:
Eens, je moet toch zelf wel kunnen bepalen of je dood wilt
Zou het? Denk dat dit nog wel meevaltquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En jahoor, de volgende betutteling vanuit de overheid. Deze keer niet eens vanuit de regering, hoewel die vast braaf de SGP zal volgen.
Wat is er ziek aan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:45 schreef pfaf het volgende:
Wat een ziek voorstel.
Omdat het neigt naar censuur.quote:
Het is ook hun goed recht, bovendien had ik van de SGP ook niet anders verwacht. Het blijft een eng clubje.quote:Ik vind het eigenlijk een vrij normale actie en had van de SGP niet anders verwacht. En waarom niet? Laat de Minister maar uitzoeken of het in strijd is met het Wetboek van Strafrecht, ik hoop dat die zal concluderen dat dit niet het geval is.
Toetsing na publicatie door de rechter is geen censuur.quote:
De bureaucratische rompslomp die komt kijken bij promotie (drukken, selecteren juiste ontvangers, verstrekken, controleren, hulpverlening, ambulances, intensive care, slachtofferhulp nabestaanden en protheses overlevenden) zullen de kosten van allerlei sociale regelingen opstuwen en uiteraard gaan de premies omhoog.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet wat om deze gids actief te gaan promoten onder zieken, verslaafden en uitkeringstrekkers. Wellicht dat een deel van deze mensen er wel wat in ziet, het kan op die manier de kosten van allerlei sociale regelingen drukken en wellicht kan ook de ziektenkostenpremie omlaag.
Ik denk het niet hoor. Ik betaal overigens graag mee aan zo'n campagne hoor. Ook al moet ik er een extra bijbaan voor nemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:44 schreef sigme het volgende:
De bureaucratische rompslomp die komt kijken bij promotie (drukken, selecteren juiste ontvangers, verstrekken, controleren, hulpverlening, ambulances, intensive care, slachtofferhulp nabestaanden en protheses overlevenden) zullen de kosten van allerlei sociale regelingen opstuwen en uiteraard gaan de premies omhoog.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet wat om deze gids actief te gaan promoten onder zieken, verslaafden en uitkeringstrekkers. Wellicht dat een deel van deze mensen er wel wat in ziet, het kan op die manier de kosten van allerlei sociale regelingen drukken en wellicht kan ook de ziektenkostenpremie omlaag.
Klopkoeks tip van de maand:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:57 schreef sigme het volgende:
Een mens kan sprongen van verbazend grote hoogten overleven. En de heren medici kunnen mensen daarna ook weer heel aardig oplappen. Al moet ik zeggen dat ik de persoon die van een flat sprong niet meer kon herkennen - alleen zijn ogen leken nog op die van vroeger.
Nou, lees het dan nog maar eens keer:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
En dan ga je nog in dat bankencrisistopic beweren dat je het zo goed voor hebt met de 'onderklasse'.
Goh, dan is het liberalisme in 100 jaar tijd dus toch vooruit gegaan. Vroeger wilden die naievelingen niet eens geloven dat de paupers überhaupt in staat waren om hard te werken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou, lees het dan nog maar eens keer:
"mensen die het minder goed hebben maar wel hun best doen". Dat is dus niet de onderklasse, dat is bijvoorbeeld hardwerkend allochtone slager die helaas niet voldoende geld heeft om zijn zoon aan de universiteit te laten studeren, zo'n iemand zou ik graag van een studiebeurs willen voorzien. Of bijvoorbeeld iemand die is opgelicht, de dader kan verder niks betalen, en hij staat op het punt zijn huis uit te worden gegooid, zo'n iemand zou ik ook graag helpen.
Alsof ik de belichaming ben van het liberalisme op Aarde.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:10 schreef Klopkoek het volgende:
Goh, dan is het liberalisme in 100 jaar tijd dus toch vooruit gegaan. Vroeger wilden die naievelingen niet eens geloven dat de paupers überhaupt in staat waren om hard te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |