Toen die van mij nog klein was kon ik niet ook mezelf zijn als ik op bezoek zou gaan bij iemand met een wit bankstel, de gruwel zeg, als ik dat wist dan nam ik de ukkepuk niet mee !!!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:29 schreef DarkElf het volgende:
Ik vind kinderen heel leuk en lief en vind het geen probleem als ze meekomen, ze zijn onderdeel van dat gezin dus welkom
maar het is niet leuk als vervolgens idd jouw bank ondergemorst wordt ( wit want tsjah jij hebt geen kinderen) er een blijedvd aanmoet waar iig het kind niet naar kijkt want die is druk jouw huis aan het onderzoeken (logisch) met een bezorgde moeder erachteraan (ook logisch want ik heb nergens kindveilige sluitingen enwhatever want die heb ik niet nodig) of waar een kind mijn katten mishandelt waarbij ouders alleen zeggen: "niet te hard he? aaien.. zo..."
Gelukkig vluchten mijn katten en als die ene niet vlucht grijp ik wel in
Als het kindje dan eindelijk op bed ligt, wat ik ook geen probleem vind in mijn huis lijkt me logisch, denk je: "hehe eindelijk weer even gewoon kletsen" maar nee, voor de eerste borrel op is en voor het werk enzo besproken is is kindlief wakker, zet een keel op en hoppakee.... daar gaan we weer....
Natuurlijk is het normaal dat mensen kinderen krijgen, en natuurlijk is het normaal dat ze daar dolgelukkig mee zijn (schijnbaar want soms denk ik) maar goed... das verschil in denken... Maar het is wel erg jammer dat mensen niet zichzelf én ouder kunnen zijn...
Maar goed het zal aan mij liggen want ik verander niet mee.
er zijn uitzonderingen op de regel en ik ken bijvoorbeeld een stel die dus gewoon *** en **** zijn mét kind.... erg plezant om mee om te gaan![]()
Je hoeft alleen nog maar kinderen te krijgen zie ikquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:07 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarop verkijkt. Ik ga lang niet zo vaak meer uit, omdat ik de prijzen van zo'n avondje uit exorbitant hoog vind. Veel vaker ga ik langs bij vrienden/familie of komen ze bij mij voor een avondje keuvelen of spelletjes doen. Puur persoonlijk dit, maar wellicht ben ik wel een uitzondering.
Heb je wel eens over de hei gebanjerd? De mind numbing leegte! Je lult over alles wat maar remotely interessant is.quote:No problem, als ze daarnaast ook interesse kunnen tonen in wat míj beweegt.
Nee, ook nog kwijl, snot, limonade op je kleed en vingerverf op je behang.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:31 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, je kan het bijvoorbeeld hebben over onderwijsvormen, entingsprogramma's, ontwikkelingsfases....kinderen zijn niet alleen maar schijt en pies hoor.
[..]
kinderen worden ook ouder dan 3 hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:14 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nee, ook nog kwijl, snot, limonade op je kleed en vingerverf op je behang.
En er is dus een fase waarin dat kind dat dus nog écht niet kan!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:15 schreef DarkElf het volgende:
ik haal mijn knuffelkat weg als die lomperd zelf niet wegloopt en zij moeten hun kind leren wat echt aaien is of anders gewoon afblijven
En daarom ga je als ouders gewoon maar niet meer. Ik hou mijn hart vast als ik in een huishouden kom zonder kinderen. Zeker als er 'smettelijke' tapijten en dergelijke in het spel zijn. Voor mij niet leuk, voor het kind niet leuk en voor de gastheer/vrouw niet leuk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:15 schreef DarkElf het volgende:
snap ik maar tis ook niet zo dat iemand zijn huis zo maar even kindproof kan maken terwijl hijof zij geen kinderen heeft... ik denk dat zo'n situatie aan beide kanten wat flexibiliteit eist...
Tja, ik heb zelf 2 katten en wij roepen continue tegen onze zoon van net een jaar 'aaaaaai poes' en wrijven dan met zijn handjes over de vacht. Maar de motoriek van kinderen van die leeftijd is nog niet zo ontwikkeld he... en het concept 'nee' gaat pas vanaf een jaar of anderhalf jaar engizins werken... Dat betekent dus continue je wijntje (ver) op de tafel zetten, opspringen en jouw kat weer redden.... Ik blijf wel thuis.quote:ik haal mijn knuffelkat weg als die lomperd zelf niet wegloopt en zij moeten hun kind leren wat echt aaien is of anders gewoon afblijven
of je spreekt gewoon ergens anders af, in t bos (leuk voor de kleine) bij een kroeg (leuk voor de ouderen die ff lekker willen zitten en eten) of wat je al dan niet meer kan bedenken... of de kleine gaat naar opa en oma en je spreekt elkaar ergens in een restaurant ofzo... of je gaat naar Scheveningen... weet ik het.quote:
dan vind ik, ja vindenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
En er is dus een fase waarin dat kind dat dus nog écht niet kan!
Er zijn echt mensen bij wie ik niet langs ga omdat ik dan alleen maar politieagent aan het spelen ben.
Ik denk dat veel dingen ook niet meer gaan als je kinderen hebt, zowel qua planning als qua financien.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:22 schreef Maeghan het volgende:
Trouwens, over dat materialisme, ik denk dat dat niet te maken heeft met wel of geen kinderen hebben. De een is dol op auto's, luxe vliegreizen, dure etentjes en merkkleding en de ander niet. Het eerste soort mensen zal als ze kinderen krijgen waarschijnlijk ook veel merkkleding voor de kinderen kopen, merkfietsje, duur speelgoed, met het kind op vakantie naar een luxe resort op een eiland, etc. terwijl sommige ouders praktisch denken dat het kind toch met een paar maanden weer uit de schoenen gegroeid is en ze gewoon bij de Bristol haalt en begrijpt dat een kind net zo blij is met een doosje stoepkrijt of met een dagje naar de speeltuin.
Dan heeft het toch niks meer te maken met op visite gaan? Met andere ergens op een kindvriendelijke omgeving afspreken is hierboven al besproken. Zie mijn 'hei' post.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
of je spreekt gewoon ergens anders af, in t bos (leuk voor de kleine) bij een kroeg (leuk voor de ouderen die ff lekker willen zitten en eten) of wat je al dan niet meer kan bedenken... of de kleine gaat naar opa en oma en je spreekt elkaar ergens in een restaurant ofzo... of je gaat naar Scheveningen... weet ik het.
tis allemaal zo star wat je zegt, wat is er mis met flexibel zijn?
DE, soms is het gewoon te veel gedoe om van alles te regelen. Ik heb het liefst dat mensen bij mij komen. Mijn huis is kindveilig ingericht zodat ik gewoon lekker kan kletsen en mijn kind zelf kan spelen zonder allerlei gevaarlijke toeren uit te halen. Bovendien kan hij dan ook gewoon zijn middagslaapje doen in zijn eigen bed zodat hij niet de rest van de dag chagrijnig is.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
of je spreekt gewoon ergens anders af, in t bos (leuk voor de kleine) bij een kroeg (leuk voor de ouderen die ff lekker willen zitten en eten) of wat je al dan niet meer kan bedenken...
tis allemaal zo star wat je zegt, wat is er mis met flexibel zijn?
En omdat je er gewoon geen zin meer in hebt. Vergeet niet dat kinderen ook gewoon (veel) extra werk met zich meebrengen. Als ze jong zijn regelmatig een gebroken nachtje (vannacht werd mijn dochter nog wakker van hagel op het raam... PANIEK), rommel in huis wat je pas kan opruimen als die kinderen op bed liggen, etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel dingen ook niet meer gaan als je kinderen hebt, zowel qua planning als qua financien.
Wij gaan nu heel regelmatig uit eten, naar de bios, theater, etc. Als wij een kind zouden hebben, zou dat zeker minder worden, gewoonweg omdat de financien minder worden en omdat je niet 3-4 keer per week oppas wilt en kunt regelen zodat je weg kunt.
Zij moeten toch ook voor ánderen moeite doen?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:33 schreef DarkElf het volgende:
Tuurlijk snap ik dat maar je kan niet altijd maar van mensen "verwachten" (vragen) dat ze altijd jouw kant op komen, mensen hebben vaak ook nog andere dingen te doen en bovendien; het moet van twee kanten komen en als mensen dan voorstellen hebben hoe dingen makkelijker kunnen voor ánderen nota bene en ook dat is te moeilijk dan vind ik eerlijk gezegd dat dingen wel erg van een kant komen.
[..]
....quote:moet het altijd "op visite zijn" dan? is gewoon iets leuks doen en elkaar zien niet goed? te moeilijk? te vervelend, te lastig?..
En dus verwateren sommige vriendschappen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:33 schreef DarkElf het volgende:
Tuurlijk snap ik dat maar je kan niet altijd maar van mensen "verwachten" (vragen) dat ze altijd jouw kant op komen, mensen hebben vaak ook nog andere dingen te doen en bovendien; het moet van twee kanten komen en als mensen dan voorstellen hebben hoe dingen makkelijker kunnen voor ánderen nota bene en ook dat is te moeilijk dan vind ik eerlijk gezegd dat dingen wel erg van een kant komen.
Klopt en das klote , en dat alleen maar door "die kinderen"quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
En dus verwateren sommige vriendschappen.
En jouw kolere katten!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt en das klote , en dat alleen maar door "die kinderen"
Nou ja, kloten... Ik heb er een heel leuk vriendje voor in de plaats gekregen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt en das klote , en dat alleen maar door "die kinderen"
Je begrijpt hopelijk dat het gewoon een geintje was voortbordurend op jouw 'die kinderen' geintje...quote:
zag je de PI niet men?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk dat het gewoon een geintje was voortbordurend op jouw 'die kinderen' geintje...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |