Toch wel raar dat veel mensen het toch echt anders ervaren.....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:14 schreef Vivi het volgende:
En nogmaals, ik ken dat soort mensen niet. die eerst "normaal" waren en na het krijgen van kinderen niet meer. Mischien ligt het toch gewoon aan jou en jouw tunnelvisie.
Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze niet bestaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:14 schreef Vivi het volgende:
En nogmaals, ik ken dat soort mensen niet. die eerst "normaal" waren en na het krijgen van kinderen niet meer. Mischien ligt het toch gewoon aan jou en jouw tunnelvisie.
Je leest anders genoeg verhalen (ook van mij) van mensen die ze wel kennen, tot op het treurige af.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volwassen manier van discussieren heb je.
Ik zie niet in waarom?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:22 schreef texelonia het volgende:
Misschien kunnen jullie dan beter de mensen bij wie jullie dit ervaren aanspreken, dan een discussie aangaan met mensen die dit zelf niet zo ervaren
Echt waar?? Lees het topic met veel interesse. Sta zelf op het punt moeder te worden, als een van de laaste in de verschillende vriendenkringen. Ik herken veel van wat gezegd wordt, maar ook weer niet alles. Ik hoop dat ik in ieder geval niet zo'n moeder wordt die het alleen over haar kind kan hebben. Ik kan zelf ook niet wachten om na mijn bevalling weer eens lekker de kroeg in te duiken en door te zakken, en baal als een stekker dat ik Lowlands ga missen dit jaar.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Sterker nog, als mijn kind niet welkom is op een simpele verjaardag steek dan die hele vriendschap lekker op een donker plekje, zou ik zeggen.
Ik wel. But I am working on it.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:58 schreef texelonia het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik voel me totaal niet aangesproken
Nou ja het ligt eraan wat je wil ja. Als je alleen maar een bepaalde groep mensen ongeneerd wilt afzeiken is dit de juiste plek. Maar als je zou willen dat er wat zou veranderen, moet je toch echt bij die betreffende mensen zijn.quote:
Die hebben het te druk met hun waterwratjes, snotneuzen, hand-voet-en-mondziekten en rennen van zwemles naar voetbal via ballet en de dagelijkse ronde AH voor de smurfen (o nee, nu naar bruna voor Nijntjequote:Op woensdag 26 maart 2008 11:23 schreef Vivi het volgende:
Maar misschien hebben ouders daar gewoon geen tijd voor, dat kan ook.
Tja. Je kan er natuurlijk boos om worden en het is misschien best lullig in jouw optiek, maar je kan het ook omdraaien en zeggen dat JIJ geen echte vriend bent omdat je blijkbaar niet kan accepteren dat je vriend in een andere levensfase is beland en dus andere prioriteiten stelt dan vroegah. Je goed recht om er dan mee te breken natuurlijk, vriendschap is toch meestal gestoeld om het hebben van iets gemeenschappelijks, maar leg het verwijt voor inflexibiliteit dan niet alleen bij die ander..quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je leest anders genoeg verhalen (ook van mij) van mensen die ze wel kennen, tot op het treurige af.
Laatste praktijk voorbeeld, kind was er, dus "moet je ook trouwen" Lijkt me de gelegenheid om nog een los te gaan met de vrienden he? Dus alles geregeld, was een toffe dag verder. Tot meneer het om 22:30 wel tijd vond om naar huis te gaan, op je fucking vrijgezellenavond.
Normaal? I really don't think so, ben ook niet op de bruiloft geweest, vertikte het...
Herkenbaar ja. Ik heb zo'n collega die zo is. Iemand anders had kinderen, ging ze vragen of ze niet daar eens langs mocht komen om met de kinderen te spelen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:09 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
En dan die zogenaamde vrienden die je ineens heel interessant vinden omdat je een kind hebt. Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in jou als persoon, maar je kind is de WERELD! En ze willen zó graag oppassen. Ik kan het niet heel duidelijk omschrijven, maar die ruik ik vanaf een afstandje al
En ja... sommige vrienden ben ik kwijt. Ik ben nu eenmaal ook aan het groeien. Vriendschappen raak je ook kwijt door verhuizen, andere studie, vaste relatie, gewoon volwassen worden.
Wow, je mist echt compleet het punt van discussie hier.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:23 schreef Vivi het volgende:
Nou iig, ik vind dat je best veel praat over mensen die alleen maar over hun kinderen praten, heb je geen interessantere gespreksonderwerpen? Serieus, dan zoek je toch gewoon andere mensen om mee om te gaan, ik heb hier nog geen een ouder een klaagtopic zien openen over een single vriend die het alleen nog maar over zijn russische postorderbruid heeft bijvoorbeeld. Maar misschien hebben ouders daar gewoon geen tijd voor, dat kan ook.
Je kan ook problemen creeeren vind ik hoor. Move on, ofzo.
En dat sommige mensen uitsluitend zulke mensen kennen, betekent ook neit dat er die andere mensen die niet zo veranderen ook niet bestaan.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:19 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat jij ze niet kent, betekent niet dat ze niet bestaan.
En Krea is niet de enige die dit constateert, getuige dit topic.
Wij hebben onze kinderen altijd meegesleept. Kunnen gewoon prima in een vreemd bed slapen en dat vonden/vinden ze prima. Ik zie het probleem dan ook niet....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:24 schreef peterfan het volgende:
Ik vind de kinderen van mijn vrienden echt lief hoor. Maar wij (en ik) vieren onze verjaardag altijd als een feestje: veel mensen, veel drank, soms dansen, harde muziek, statafels. Dat doen we al jaren, vanaf een uur of vijf en ik hoop dat te blijven doen. Onze vrienden weten dat, waren hier ook altijd bij maar gaan nu ook opeens hun kinderen meenemen. Nou sorry hoor, daar zit ik, en de rest van het gezelschap echt niet op te wachten!
![]()
Wij zijn met oud en nieuw bij vrienden geweest, drank, muziek en dansen, en de kids zaten even verderop met een beamer naar ratatouille te kijken, terwijl ze af en toe lekker een hapje kwamen snaaien of een knuffel halen. Haske gezellig hoorquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:24 schreef peterfan het volgende:
[..]
Echt waar?? Lees het topic met veel interesse. Sta zelf op het punt moeder te worden, als een van de laaste in de verschillende vriendenkringen. Ik herken veel van wat gezegd wordt, maar ook weer niet alles. Ik hoop dat ik in ieder geval niet zo'n moeder wordt die het alleen over haar kind kan hebben. Ik kan zelf ook niet wachten om na mijn bevalling weer eens lekker de kroeg in te duiken en door te zakken, en baal als een stekker dat ik Lowlands ga missen dit jaar.![]()
Ik vind de kinderen van mijn vrienden echt lief hoor. Maar wij (en ik) vieren onze verjaardag altijd als een feestje: veel mensen, veel drank, soms dansen, harde muziek, statafels. Dat doen we al jaren, vanaf een uur of vijf en ik hoop dat te blijven doen. Onze vrienden weten dat, waren hier ook altijd bij maar gaan nu ook opeens hun kinderen meenemen. Nou sorry hoor, daar zit ik, en de rest van het gezelschap echt niet op te wachten!
![]()
Afsluitend: ik ben de vriendin van mijn vrienden. Niet van hun kinderen. Ze horen er bij, zijn meestal hartstikke lief maar ik spreek liever met ze af zonder dat de kinders er bij zijn. Dat is dus minder dan voorheen, klopt. Maar als we elkaar dan zien, dan hebben we tenminste ook aandacht voor elkaar zonder dat de kinderen elk gesprek onderbreken.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:26 schreef miss_sly het volgende:
En dat sommige mensen uitsluitend zulke mensen kennen, betekent ook neit dat er die andere mensen die niet zo veranderen ook niet bestaan.
Gut, wat bekrompen Heat.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je leest anders genoeg verhalen (ook van mij) van mensen die ze wel kennen, tot op het treurige af.
Laatste praktijk voorbeeld, kind was er, dus "moet je ook trouwen" Lijkt me de gelegenheid om nog een los te gaan met de vrienden he? Dus alles geregeld, was een toffe dag verder. Tot meneer het om 22:30 wel tijd vond om naar huis te gaan, op je fucking vrijgezellenavond.
Normaal? I really don't think so, ben ook niet op de bruiloft geweest, vertikte het...
Was je misschien niet opgevallen, maar FOK! is mede een DISCUSSIE forum. het gaat hier toch niet om daadwerkelijke oplossingen? Het gaat om de vraag waarom mensen zo mak als schapen allemaal hetzelfde gedrag vertonen na een kind.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:25 schreef texelonia het volgende:
[..]
Nou ja het ligt eraan wat je wil ja. Als je alleen maar een bepaalde groep mensen ongeneerd wilt afzeiken is dit de juiste plek. Maar als je zou willen dat er wat zou veranderen, moet je toch echt bij die betreffende mensen zijn.
Nee hoor, ik vind alleen dat jullie problemen moeten onderscheiden van gemekker. Wat jullie doen is dat laatste.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:26 schreef Misstique het volgende:
[..]
Wow, je mist echt compleet het punt van discussie hier.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind alleen dat jullie problemen moeten onderscheiden van gemekker. Wat jullie doen is dat laatste.
Ik zie geen verschil tussen je hond of je kind in een bench zetten. Ik vind het allebei not done.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een kind dump je dan ook niet zo makkelijk in een bench.
Nee hoor, ik heb alleen geleerd niet zo door te zagen over trivialiteiten andere mensen te accepteren zoals ze zijn, en ze in hun waarde te laten, ongeacht of ik persoonlijk een andere keuze zou maken, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat komt niet zo over geloof ik.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je mist -weer- het complete punt.....
Dat is ook geen enkel probleem. Sterker nog, prima, kun je samen komen. Als je leven er maar niet om draait en je niet elke discussie ombuigt tot een discussie over luiers en uitscheuren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wij hebben onze kinderen altijd meegesleept. Kunnen gewoon prima in een vreemd bed slapen en dat vonden/vinden ze prima. Ik zie het probleem dan ook niet....
goh wat verbazendquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vind deze topic gewoon lachwekkend huilie namelijk.
Dat is het juist....het ís voor velen geen triviaal punt.....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb alleen geleerd niet zo door te zagen over trivialiteiten andere mensen te accepteren zoals ze zijn, en ze in hun waarde te laten, ongeacht of ik persoonlijk een andere keuze zou maken, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat komt niet zo over geloof ik.
Ik vind deze topic gewoon lachwekkend huilie namelijk.
Als ik mijn kind bij elk feest moet dumpen dan zou het wel erg vaak bij opa en oma zitten. Nee daar doe ik niet aan, en ik denk dat de meeste ouders net zo denken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef peterfan het volgende:
Jij misschien niet, maar de vrienden die het feest geven misschien wel. Op zo'n feest passen kinderen gewoon niet.Ik heb geen zin om lollies, fristi en K3 in te slaan om het voor hen ook leuk te maken. Geen zin in verwijtende blikken als er gerookt wordt of de muziek te hard staat. Het is geen kinderverjaardag! En zeg eens eerlijk, kun jij je echt goed vermaken als je je kind de hele tijd in de gaten moet houden?
![]()
Ik heb al eerder opmerkingen gezien van moeders die niet naar een bruiloft gaan als hun kind niet uitgenodigd is. Echt onbegrijpelijk vind ik dat. Maar dit terzijde.
Tja ik denk zelf dat de mensen waar jullie het over hebben juist de uitzonderingen zijn, maar goed.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Was je misschien niet opgevallen, maar FOK! is mede een DISCUSSIE forum. het gaat hier toch niet om daadwerkelijke oplossingen? Het gaat om de vraag waarom mensen zo mak als schapen allemaal hetzelfde gedrag vertonen na een kind..
Ik heb (zoals al vaker aangegeven) heel vaak mijn best gedaan, maar het werkt gewoon niet. De breintjes zijn dood en verlaten op 1 deel na, het mama/papa deel.
En ja, er zijn dus uitzonderingen, maar daar hebben we het niet over.
Ah. Nu komen we ergens. Dus als jouw BESTE vriend, die je al 27 jaar door en door kent, INEENS van de een op de andere dag alléén nog maar over kastanjebomen (zo boeiend vind ik babygesprekken) kan en wil praten omdat het zijn grote nieuwe hobby is, dan pas jij je gewoon aan. Whoppa! Jij bent zo ontzettend goed, jij bent echt onnavolgbaar. jij accepteert het en praat de hele dag over kastanjebomen.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef Vivi het volgende:
Nee hoor, ik heb alleen geleerd niet zo door te zagen over trivialiteiten andere mensen te accepteren zoals ze zijn, en ze in hun waarde te laten, ongeacht of ik persoonlijk een andere keuze zou maken, dat probeer ik duidelijk te maken, maar dat komt niet zo over geloof ik.
Je lacht maar een eind weg, ik vind het uitermate triest als 25 man zich de pest hebben uitgesloofd voor een topdag, en je dan ook nog eens het kippenpak bespraren.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Sorry, maar hier moet ik om lachen. Dus jij mag bepalen wat iemands bedtijd is? Wanneer iemand wel of niet naar huis mag?
Het lijkt me dat het hier los staat van wel of geen kinderen. Maar dat jij een avond niet meer gezelllig vind als deze naar jou smaak te vroeg eindigt.![]()
Jij hoefde toch niet naar huis? Als jij tot de volgende ochtend wilt beesten moet je dat zelf weten. En een ander de ruimte geven om eerder weg te gaan zou ook fijn zijn.
Persoonlijk had ik ook langer doorgefeest. Maar ja, dat is mijn persoonlijke insteek.
Ik hoop dat ik mijn vrienden hun keuzes kan laten maken en zij de mijne. Zodra dit elkaar gaat bijten is er dus geen grond meer voor diezelfde vriendschap.
Het begint nu een beetje te klinken alsof jij niet kan verdragen dat dingen niet meer zo zijn als vroeger, dat mensen veranderen en een andere kant opgaan dan jij. Misschien vinden diezelfde vrienden wel dat jij stilstaat.
Dit staat dus volledig los van het alleen maar hebben over kinderen. op feestjes. Dit is iets wat er volkomen los van staat. Verkeerde voorbeeld
Waarom wil je dan een kind als je geen zin hebt om hem of haar bij je leven te betrekken dan, of moeite te doen om het voor je kind óók leuk te maken. Ik maak zelf die scheiding van "kindergelegenheid"of "volwassengelegenheid" niet op een verjaardag hoor. Dan ga ik wel een avondje clubben ofzo, als ik dat wil. Mijn kind hoort bij mijn leven, en niet alleen alleen als het mij het beste uitkomt. Ik vind het ook alleen maar gezellig, als ik zie dat die moppies het onderling ook leuk hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef peterfan het volgende:
Jij misschien niet, maar de vrienden die het feest geven misschien wel. Op zo'n feest passen kinderen gewoon niet.Ik heb geen zin om lollies, fristi en K3 in te slaan om het voor hen ook leuk te maken. Geen zin in verwijtende blikken als er gerookt wordt of de muziek te hard staat. Het is geen kinderverjaardag! En zeg eens eerlijk, kun jij je echt goed vermaken als je je kind de hele tijd in de gaten moet houden?
![]()
Ik heb al eerder opmerkingen gezien van moeders die niet naar een bruiloft gaan als hun kind niet uitgenodigd is. Echt onbegrijpelijk vind ik dat. Maar dit terzijde.
Als dat een reactie op mij was: op het moment dat een feest echt een'feest' wordt, liggen ze toch echt al op bed.....quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef peterfan het volgende:
![]()
Tja, terwijl ik niets storender vind dan een bruiloft, begrafenis of wat voor andere gelegenheid dan ook waar een of ander kind door de plechtigheid zit te jengelen. Zeker in een kerk of zo waar het lekker galmt. Dan denk ik, laat dat kind thuis of ga even buiten staan in plaats van het voor iedereen te verzieken.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef peterfan het volgende:
![]()
Stop met reageren op die muts. Heeft geen enkele zin.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
je wil het gewoon niet begrijpen hè???? Jezus christus, wat heb jij een plaat voor je kop. Ik zeg toch al 100x dat het erom gaat dat het dan alleen nog maar over die kinderen gaat en dat dát me irriteert? Verdraai m'n woorden dan niet zo. Of blijf gewoon weg uit dit topic.
Zodat Krea en/of Heatwave volgende maand een topic kan openen over compleet ontspoorde kids die te pas en onpas bij een babysit gedumpt worden omdat pa en ma zonodig willen feesten? Nah.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:32 schreef peterfan het volgende:
![]()
Dan hebben ze nog niet echt veel meegemaakt in hun leven.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is het juist....het ís voor velen geen triviaal punt.....
quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef Ynske het volgende:
tuurlijk is t niet tof om alleen over uitscheuren, naweeen, afscheiding etc te praten
maar van de andere kant... om maar altijd met de heren mee te moeten luisteren/praten over voetbalautos
etc
waarbij de heren totaal geen interesse tonen in wat vrouwen ook interessante gespreksonderwerpen kunnen vinden??? tuurlijk jurkjes, make-up etc is ook niets voor jullie
maar ben eens realistisch, hoeveel houd jij rekening (al voor er kids om de hoek komen) met je gespreksonderwerpen of "iedereen" in de groep dat interesseert???
Achja, het kinderkrijg wereldje is sowieso "eng" echt, het toontje altijd. Neem nou de Ohra 9 maandenbeurs stand reclames. Echt, mijn teennagels lijken zichzelf uittrekkenquote:Op woensdag 26 maart 2008 11:36 schreef peterfan het volgende:
Nog wat anders, al eerder gezegd hier: het valt mij trouwens ook wel op dat sinds ik zwanger ben, mensen alleen daar nog maar naar vragen. En als ik aangeef dat ik bijvoorbeeld het stappen erg mis, of een biertje op z'n tijd, wordt er gezegd "dat moet je er maar voor over hebben, je krijgt er zo veel moois voor terug" .. Dat is natuurlijk wel zo, maar het zijn wel dingen die ik graag deed voor ik zwanger was en die mij, mij maakten. Maar daar "mag" ik het dus niet meer over hebben. Je wordt dus als zwangere ook wel een beetje zo " gemaakt" dat je het nergens anders meer over hebt!
(
Als op het moment dat er kinderen zijn, mensen het alleen nog maar daarover kunnen hebben, dan heb je inderdaad gelijk...quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan hebben ze nog niet echt veel meegemaakt in hun leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |