Nee dat komt doordat die vriendschappen dan niet zo hecht waren als dat ze leken te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Klopt en das klote , en dat alleen maar door "die kinderen"
dat vind ik wel een wat te bittere visie op vriendschap. ik ga meer mee met ET's verklaring, dat vriendschappen nou eenmaal geen vaststaande gegevens zijn. sommige veranderen met je mee, andere buigen af, raken op een lager pitje of verdwijnen gewoon helemaal. je maakt ook nieuwe vrienden in de loop van de tijd, en je kunt nou eenmaal niet een oneindig groot vriendschappen-netwerk onderhouden - zeker niet als je inderdaad in zo'n intensieve periode zit met kleine kinderen - dus vallen er ook een aantal af.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:48 schreef marlieske het volgende:
Schifting van echte vrienden vind op die momenten plaats.
En dan die zogenaamde vrienden die je ineens heel interessant vinden omdat je een kind hebt. Ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in jou als persoon, maar je kind is de WERELD! En ze willen zó graag oppassen. Ik kan het niet heel duidelijk omschrijven, maar die ruik ik vanaf een afstandje alquote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:48 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nee dat komt doordat die vriendschappen dan niet zo hecht waren als dat ze leken te zijn.
Dat merk je ook als je langere tijd ziek bent, en mensen komen niet meer langs of bellen na 3 weken niet meer op om te vragen hoe het met je gaat.
Schifting van echte vrienden vind op die momenten plaats.
Eerst iets doms zeggen en dan 100 posts nodig hebben om uit te leggen dat je het toch allemaal anders bedoelde?quote:Op woensdag 26 maart 2008 07:51 schreef Jarno het volgende:
Bij gebrek aan een eigen mening ben ik met Swets.
..die zitten er ongetwijfeld wel tussen. Maar ook met normale mensen in mijn vriendengroep zag/zie ik een significant verschil, dus dat gaat niet helemaal op.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:41 schreef milagro het volgende:
Wellicht ligt het ook een beetje aan de basis aan geestelijke bagage? waren het eigenlijk altijd al saaie lullen/trutten, maar zag jij dat niet/anders toen?
Een kind dump je dan ook niet zo makkelijk in een bench.quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
..die zitten er ongetwijfeld wel tussen. Maar ook met normale mensen in mijn vriendengroep zag/zie ik een significant verschil, dus dat gaat niet helemaal op.
Kijk, dat iemand kinderen neemt en daarmee bezig is vind ik niet zo erg, maar wáárom moet zo'n kind mee naar een verjaardag en moet IEDEREEN zich dan aanpassen aan het asociale gedrag van die ene persoon? Dat stoort me gewoon, maar kennelijk is het geoorloofd, want het gaat over kinderen.
Als je datzelfde zou doen met een herdershond ('het is m'n kindje'), dan zou 99% van de mensen hier ook zeggen dat ze eens normaal moeten doen.
...herkenbaar.quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Het hele relativeringsvermogen is gewoon weg, lijkt het. Mijn miezerige baantje valt in het niet en is niet interessant, hun kroost is alles wat telt, en als ik dan eens iets te vertellen heb over mijn o zo saaie en lege bestaan, dan onderbreken ze me midden in een zin over iets wat de kleine eens had gedaan, ook al heb je dat verhaal al drie keer gehoord.
Je kan toch een oppas regelen? Of 's middags komen ipv 's avonds? Of zorgen dat 1 vd 2 gaat?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een kind dump je dan ook niet zo makkelijk in een bench.
Dat zijn dezelfde mensen die voordat ze ueberhaupt een kind kregen uitgebreid vertelden dat ze een vaginale schimmel hadden en hoe dat eruitzag/rook, of na een operatie vroegen "Wil je mijn litteken zien?quote:Op woensdag 26 maart 2008 11:08 schreef Ireth het volgende:
Ik ken ook van die 24/7-over-kinderen-kletsende-ouders. Maar het probleem ligt hem (vind ik) niet in het feit dat ze zo graag enkel en alleen maar over de kinderen kletsen, maar dat ze totaal voor geen meter intresse hebben in wat een ander te melden heeft! Voor mijn part kletsen ze zich een tongkramp over Keesje, maar bij sommigen kom je er niet eens tussen met iets anders en als je er al tussen komt horen ze je niet en beginnen ze weer over de waterwratjes van Keesje.
Praten over je kind is zo fout nog niet, maar het niet luisteren naar wat anderen te melden hebben (en daar ook tijd voor willen hebben/maken!) wel. Sommigen horen zichzelf volgens mij erg graag praten...
Dat bedoelde ik dus! Dat hun leven om een kind draait wil nog niet zeggen dat ze dan ook maar in het middelpunt van de belangstelling hoeven te staan en dat iedereen daarom heen in het niet valt!quote:Op woensdag 26 maart 2008 10:55 schreef CherryLips het volgende:
Het hele relativeringsvermogen is gewoon weg, lijkt het. Mijn miezerige baantje valt in het niet en is niet interessant, hun kroost is alles wat telt, en als ik dan eens iets te vertellen heb over mijn o zo saaie en lege bestaan, dan onderbreken ze me midden in een zin over iets wat de kleine eens had gedaan, ook al heb je dat verhaal al drie keer gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |