quote:huh? Wat een slechte TT.
Ik zal vanavond eens proberen of Leopard de HFS+ share op m'n Ubuntu-server wil accepteren voor TM. Dat is namelijk wel de bedoeling en het heeft ooit gewerkt toen ik die hack activeerde. Maar ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb het nooit gebruiktquote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Oh...toch niet.![]()
Maar goed, TM en AE moet dus nu werken, maar ik heb het nog niet voor mekaar.
De TT is slecht, maar wel heel erg mijquote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:58 schreef Vagere_Hein het volgende:
Wat voor TT moet het worden? Iets met "zonder gezaag over programmeertalen" hopelijk? En klopt het nummer nu?
234quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:01 schreef G.Fawkes het volgende:
Het nummer moet wel 224 zijn...
Ok. I'll shut up nowquote:
Als dat werkt, kun je in Windows ook een HFS+ share maken? Is m'n windows servertje ook nog een keertje nuttig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zal vanavond eens proberen of Leopard de HFS+ share op m'n Ubuntu-server wil accepteren voor TM. Dat is namelijk wel de bedoeling en het heeft ooit gewerkt toen ik die hack activeerde. Maar ik vertrouwde het toch niet helemaal en heb het nooit gebruikt
Als het werkt, ga ik even als een gek een grotere harddisk in m'n server zetten en iedereen daarop laten backuppen. Via wifi
Puike omschrijving voor een neger.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:05 schreef RacerDKB het volgende:
Dat is altijd bij die dingen die groot zijn maar toch goedkoop. Zo traag als dikke stront.
quote:
Stil nou. Ze waren het net vergetenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:15 schreef JoMo0 het volgende:
tvp.
Zijn we nog steeds programmeerpiemels aan het vergelijken .. ?
Stelletje technofoben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:18 schreef Anthraxx het volgende:
Goed, ik weet mijn plek weer. Als ik vragen heb over developers dingen dan hoef ik hier dus ook niet terecht.
Geen idee. HFS+ share is trouwens niet helemaal de juiste term, ik bedoelde eigenlijk AFP-share. Dat is namelijk waar het om gaat, de disk hoeft helemaal niet HFS+ geformatteerd te zijn. De disks in m'n Ubuntu-box zijn gewoon Ext3, maar omdat ik er Netatalk op heb geïnstalleerd en daarmee een aantal AFP-shares heb gemaakt, kan ik toch makkelijk vanuit OS X op die disk lezen en schrijven.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als dat werkt, kun je in Windows ook een HFS+ share maken? Is m'n windows servertje ook nog een keertje nuttig.
Mis ik iets ?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:18 schreef Anthraxx het volgende:
Goed, ik weet mijn plek weer. Als ik vragen heb over developers dingen dan hoef ik hier dus ook niet terecht.
Login / Logout helpt misschien?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:22 schreef super-muffin het volgende:
Heb nog wel een vraagje over TextMate.
Ik heb de Edit In TextMate bundel geïnstalleerd maar hij werkt nergens. De bundel staat in /Library/InputManagers/Edit In Textmate.bundle maar onder wijzig staat in geen enkele applicatie 'Edit In Textmate'
Wat doe ik verkeerd?
Genoeg. Gexkie en ik mogen geen programmeerpiemels meer vergelijken omdat het als irritant beschouwd wordt. Die van mij is toch langer, maar tochquote:
Ik post toch wel gewoon wat ik wilquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:19 schreef Jarno het volgende:
Mja, wel een beetje gezanik hoor. Laat mensen toch praten, programmeren is voor iemand anders net zo interessant als de zoveelste iPhone unlock tool voor weer iemand anders is.
Ik programmeer ook geregeld hoor, ben laatst (opnieuw) begonnen met Objective-C en ik ben van plan de iPhone SDK te downloaden. Dus je kunt het altijd proberen hoorquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:18 schreef Anthraxx het volgende:
Zie signature.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Genoeg. Gexkie en ik mogen geen programmeerpiemels meer vergelijken omdat het als irritant beschouwd wordt. Die van mij is toch langer, maar toch.
Waar staat dat het niet mag ? Irritant is het niet , je mag toch posten wat je wilt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Genoeg. Gexkie en ik mogen geen programmeerpiemels meer vergelijken omdat het als irritant beschouwd wordt. Die van mij is toch langer, maar toch.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:26 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waar staat dat het niet mag ? Irritant is het wel een beetje , je mag toch posten wat je wilt.Wie ben ik om te zeggen wat je wel en niet mag posten
Ok, dank je. Ik ga eens kijken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Geen idee. HFS+ share is trouwens niet helemaal de juiste term, ik bedoelde eigenlijk AFP-share. Dat is namelijk waar het om gaat, de disk hoeft helemaal niet HFS+ geformatteerd te zijn. De disks in m'n Ubuntu-box zijn gewoon Ext3, maar omdat ik er Netatalk op heb geïnstalleerd en daarmee een aantal AFP-shares heb gemaakt, kan ik toch makkelijk vanuit OS X op die disk lezen en schrijven.
Ik heb geen idee of Netatalk er ook voor Windows is en hoe dat dan werkt. Ik ben allang blij dat ik het voor Linux aan de praat heb gekregen
Heb je je iPod al dan ?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:30 schreef Sjoewe het volgende:
Aah is het weer de traditionele hommeles in de Apple SC.
Ik heb zo langzamerhand een knagende gedachte in m'n kop: vervangende telefoon doorverkopen, iPod van de hand doen, en maybe toch maar aan de iPheun.
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:19 schreef Jarno het volgende:
Mja, wel een beetje gezanik hoor. Laat mensen toch praten, programmeren is voor iemand anders net zo interessant als de zoveelste iPhone unlock tool voor weer iemand anders is.
Hij heeft ook gelijkquote:
Nee, ik heb ze allebei nog niet. Maar goed dat moet aan het einde van de week wel geregeld zijn denk ik / hoop ik. Ik heb nu zolang op die klere iPod zitten wachten dat ik 'm eigenlijk niet meer wil.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Heb je je iPod al dan ?
Trouwens ik ga straks ook maar even een harde schijf aan m'n AE doen. Kijken of het inderdaad wel werkt.
Dat is opzich best snel gegaan. Je hebt em geen maand geleden besteld, toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:37 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze allebei nog niet. Maar goed dat moet aan het einde van de week wel geregeld zijn denk ik / hoop ik. Ik heb nu zolang op die klere iPod zitten wachten dat ik 'm eigenlijk niet meer wil.![]()
Zo heb ik mijn eerste ipod mini gekocht(maar dan niet in USA) . Deze heb ik toen ook maar 2 weken gebruikt. Mijn huidige ipod gebruik ik al bijna 2 jaarquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:41 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n iPod gekocht als impulsaankoop toen ik toevallig in de Apple store op 5th Avenue stond. Je gaat toch niet een maand op zo'n ding zitten wachten
Wrm geen iPhone maar wel een Touch dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:47 schreef Anthraxx het volgende:
Zelfs als mijn iPod dood zou gaan dan zou ik nog geen iPhone kopen. Wel een touch.
Ik ga het straks 's proberen.quote:1) Attach your drive to Disk Utility and format the drive for HFS+ Journaled so it's a fresh drive (for some reason it requires this)
2) Plug in the drive to your airport extreme and verify that the drive comes up as an available drive on the network
3) Open TERMINAL on any of your computers and type the following string into terminal and then press enter:
defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1
4) Reboot machine and it will then appear as a Time Machine capable network drive
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:40 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat is opzich best snel gegaan. Je hebt em geen maand geleden besteld, toch?
Helaas wel.quote:From: ebay@ebay.nl
Subject: Je hebt een object gewonnen op eBay!
Date: 21 februari 2008 22:30:18 GMT+01:00
Ja, dit is dus die hack die al vanaf 10.5.0 werkt. Toen ik dit deed, kon ik TM'em op de AFP-shares op m'n Ubuntu-box, ook via Wifi, dus op zich werkt het wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dit moet TM en AE blijkbaar werkend krijgen
[..]
Ik ga het straks 's proberen.
Nope, helaas.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:25 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik probeer wel eerst uit te loggen, daarna pas weer inloggen.Maar ik ga het proberen.
Ik zit op de laatste versie van een MacBook. Heeft het daar iets mee te maken?quote:No 64-bit processes can load any bundle input managers.
Daar lijkt het wel op, de C2D is een 64-bit processor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:52 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik lees wel op de blog van TextMate dat er iets veranderd is qua InputManagers, waar onder dit:
[..]
Ik zit op de laatste versie van een MacBook. Heeft het daar iets mee te maken?
Wat heb je er uiteindelijk eigenlijk voor betaald?quote:
Nee dat was ook niet de bedoeling. Maar ja, bestellen uit de states en een gezellig DOA'tje, dat kost wel wat meer tijd dan gehoopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:41 schreef Tijn het volgende:
Ik heb m'n iPod gekocht als impulsaankoop toen ik toevallig in de Apple store op 5th Avenue stond. Je gaat toch niet een maand op zo'n ding zitten wachten
Mijn beste vriend heeft een 32GB Touch gekocht. En ik moet bekennen dat ik het maar een beetje een stom ding vindt.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:47 schreef Anthraxx het volgende:
Zelfs als mijn iPod dood zou gaan dan zou ik nog geen iPhone kopen. Wel een touch.
Mwoah, zit je een beetje te youtuben op de bank, moet je weer oordopjes indouwen.quote:
Omdat ik al een goede telefoon heb en ik het niet nuttig vind om alles te combineren in 1 apparaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:48 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Wrm geen iPhone maar wel een Touch dan?
120 euro met de verzendkosten.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:54 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Wat heb je er uiteindelijk eigenlijk voor betaald?
Blijft toch een zeer nette prijs, imhoquote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, de C2D is een 64-bit processor.
En dan ook een HP iPod ofniet?quote:
Mja, eigenlijk was ik na de iPod wel klaar met het kopen van electronica. Ik ga reizen van de zomer en daar besteed ik m'n geld dan liever aan. But thanks for asking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sjoewe, anders doe je mee met ons MyUS-verhaal ;-)
Een iPod 5G 30GB. 329 eypo toendertijd. Behoorlijke impulsaanschaf.quote:
De goede oude tijd ..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een iPod 5G 30GB. 329 eypo toendertijd. Behoorlijke impulsaanschaf.
Als ik kijk naar wat het nu waard is, hoe bekrast hij is en mijn ontevredenheid over de bulkerige traagheid.... is het maar goed dat ik mijn impulsen tegenwoordig onder controle heb.
Ben jij wel eens tevreden over een product wat je koopt? Ik heb je echt nog nooit iets goeds zien schrijven over iets wat je hebt, volgens mij...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een iPod 5G 30GB. 329 eypo toendertijd. Behoorlijke impulsaanschaf.
Als ik kijk naar wat het nu waard is, hoe bekrast hij is en mijn ontevredenheid over de bulkerige traagheid.... is het maar goed dat ik mijn impulsen tegenwoordig onder controle heb.
Wat voor 1tje? En de prijs? Mijn zusje wil een MB.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:13 schreef JoMo0 het volgende:
Over een impulsaanschaf gesproken : iemand een MacBook kopen .. ?
Dikke kans dat dit snel gefixt wordt, lijkt me. De lui bij TextMate kunnen het niet maken om alle nieuwe Macs niet te ondersteunen, toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:01 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Met iScrobbler had ik al een probleem. Die moet ik nu in 32-bit modus draaien. Maar die optie zie ik niet bij TextMate of bijvoorbeeld Scripteditor. Jammerlijk.
Verder is de iPod 5G geweldig, alleen die traagheid he. Dat je vier maal op de Menu knop drukt en jouw input niet direct verwerkt word, gecombineerd met dat de animaties schokkend gingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:11 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ben jij wel eens tevreden over een product wat je koopt? Ik heb je echt nog nooit iets goeds zien schrijven over iets wat je hebt, volgens mij...
Ik heb zelf de iPod 5G 60GB en ik ben er best tevreden over. Idd soms duurt het lang voordat de hdd doorstart, maar zo erg vind ik dat niet...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Verder is de iPod 5G geweldig, alleen die traagheid he. Dat je vier maal op de Menu knop drukt en jouw input niet direct verwerkt word, gecombineerd met dat de animaties schokkend gingen.
Ik heb korte tijd een iPod 4G gehad, dat ding was gewoon perfect. De UI was geweldig, paste bij het apparaat en ging op de hardware vloeiend.
Volgens mij is het een beperking in Leopard als ik het zo lees. Maar goed, ik kan op zich wel zonder. Het is alleen jammer.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dikke kans dat dit snel gefixt wordt, lijkt me. De lui bij TextMate kunnen het niet maken om alle nieuwe Macs niet te ondersteunen, toch?
Dat van de HDD doorstarten vind ik niet zo erg, in de tijd dat ik moet wachten pak ik alvast de Vaseline erbij.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:24 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik heb zelf de iPod 5G 60GB en ik ben er best tevreden over. Idd soms duurt het lang voordat de hdd doorstart, maar zo erg vind ik dat niet...
Misschien zelf ook maar eens installen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:43 schreef Tijn het volgende:
Ondertussen laat m'n Shotfactory iedereen in het stof achter terwijl hij de 3000e screenshot voor vandaag uitpoept. iMac FTW
Ik kom er net achter dat het nog geld oplevert ookquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Misschien zelf ook maar eens installen.
Sobchakken was nog nooit zo makkelijk!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi....de Extreme is nu de iMac aan het backuppen via TM. Straks ff de MPB eraan hangen. Ben benieuwd.
Keep us posted will youquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kom er net achter dat het nog geld oplevert ookMensen kunnen een premium account kopen bij Browsershots.org en de helft van dat geld wordt verdeeld onder de mensen die een factory draaien. Hoe meer screenshots je uploadt, hoe groter het deel is wat je krijgt. Niet dat je er rijk mee wordt natuurlijk, maar toch... ik ben heel benieuwd hoeveel het per maand opbrengt.
Ik zou de admin ff mailen (johann@browsershots.org). Maar zolang je Factory niet actief is, sta je in elk geval ook niet in de lijst.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:17 schreef Geqxon het volgende:
Dat Browsershots eh.. hoe verwijder je een Factory?
Ik heb er gisteren al 81 cent meer verdiendquote:
Das beter dan google ads betalenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren al 81 cent meer verdiendHij update het bedrag elke dag om 12 uur 's middags, dus morgen kan ik zien wat de opbrengst van vandaag was.
Het hangt erg af van hoeveel screenshots er op worden gevraagd en hoeveel procent ik daarvan weet te produceren, maar ik schat dat ik zeker 20 tot 30 euro per maand ermee binnen moet kunnen halen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das beter dan google ads betalen
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:28 schreef Tijn het volgende:
Volgens mij heb je X11 niet nodig. En Xcode ook niet.
En als ik het installeer zonder Xcode 3.0 en X11 doet hij het niet.quote:Please note that in order to install and run MacPorts on Mac OS X, your system must have installations of the following components:
1. Apple's
Xcode 3.0 Developer Tools for the Leopard platform or 2.4.1 for Tiger, found at the
Apple Developer Connection site or on your Mac OS X installation CDs/DVD.
2. The X11 windowing environment (A.K.A. “X11 User”) and its related SDK package (“X11SDK”)
for ports that depend on the functionality they provide to compile and run.
Je bent dingen aan het installeren die iedereen sowieso op z'n machine zou moeten hebbenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb overigens niks tegen codekloppen, maar als ik kijk wat ik nu moet doen om een simpele shotfactory te installeren.... doe mij maar gewoon een GUI.
Maar ik vind het wel leuk wat ik hier allemaal van leer!
Och. Ik gebruik mijn Macbook niet als develop machine. Daar heb ik een werkpaard voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent dingen aan het installeren die iedereen sowieso op z'n machine zou moeten hebben
Zolang je het lekker blijft 'spammen' in Apple-topics moet dat bedrag wel kunnen oplopen dunkt mequote:Op dinsdag 25 maart 2008 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren al 81 cent meer verdiendHij update het bedrag elke dag om 12 uur 's middags, dus morgen kan ik zien wat de opbrengst van vandaag was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |