Spaghetti/tagliatelle maak ik wel gewoon vers als ik 't eet, maak dan gewoon een kleine hoeveelheid pastadeeg.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:34 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Vreselijk woord batches.. Maar goed![]()
Hoe bewaar jij die vellen? En de spaghetti ?
quote:Op zondag 24 maart 2013 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Spaghetti/tagliatelle maak ik wel gewoon vers als ik 't eet, maak dan gewoon een kleine hoeveelheid pastadeeg.
Vellen kook ik even kort voor in zout water, laat ik afkoelen (hele keuken vol) en dan in cling film om en om in pakjes van 4 velletjes, aangezien ik 4 vellen in mijn lasagneschaaltje kwijt kan. Moet me echter nog eens ertoe zetten om ook pastabatches (
) te maken en in te vriezen, maar moet dan nog even zien hoe ik dat het beste doe zonder ze aan elkaar te laten plakken.
Maak het zelf eens. Zoveel lekkerder dan uit een pakkie.quote:Op maandag 25 maart 2013 08:20 schreef _Loki het volgende:
Ik proef eigenlijk weinig verschil, je het kookwater maar goed zout en weet wanneer het beetgaar is. Die twee dingen schelen zo enorm veel. Moet naar zeewater smaken, heb ik ooit gehoord.
Maar als ik moet kiezen, ga ik voor gedroogde eiertagiatelle, ieder merk deed 't tot nu toe goed.
Als ik er een normale keuken voor zou hebben zonder huisgenoten zou ik het zo doenquote:Op maandag 25 maart 2013 09:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maak het zelf eens. Zoveel lekkerder dan uit een pakkie.
Al zijn barilla en de cecco ook niet vervelend.
Bij mij pasta maken dan?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:23 schreef _Loki het volgende:
[..]
Als ik er een normale keuken voor zou hebben zonder huisgenoten zou ik het zo doen
quote:Op maandag 25 maart 2013 10:23 schreef _Loki het volgende:
[..]
Als ik er een normale keuken voor zou hebben zonder huisgenoten zou ik het zo doen
Wanneer?quote:
Het water moet zou zout zijn als de Middellandse zee (voor aardappelen hou ik de Noordzee aan).quote:Op maandag 25 maart 2013 08:20 schreef _Loki het volgende:
Ik proef eigenlijk weinig verschil, je het kookwater maar goed zout en weet wanneer het beetgaar is. Die twee dingen schelen zo enorm veel. Moet naar zeewater smaken, heb ik ooit gehoord.
Iiieuw, zoutekauw?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het water moet zou zout zijn als de Middellandse zee (voor aardappelen hou ik de Noordzee aan).
Nee, ik eet helemaal niet zout. Ik hou wel van zout maar het went en dan is de lol er af. Maar bij spaghetti heb ik die graag vrij zout, en de saus dan niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iiieuw, zoutekauw?
moet er niet aan denken mijn pasta zo zout te eten
Ligt denk ik ook aan de regio en wat er bij de pasta geserveerd wordt.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik eet helemaal niet zout. Ik hou wel van zout maar het went en dan is de lol er af. Maar bij spaghetti heb ik die graag vrij zout, en de saus dan niet.
Het is een Italiaanse uitdrukking, maar die zal wel op verse pasta slaan die maar heel kort in dat zoute water ligt.
Mosselen misschien niet maar garnalen zeker.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook aan de regio en wat er bij de pasta geserveerd wordt.
Bij een tomatensaus maakt het niet zoveel uit maar bij een saus met vis is het eigenlijk wel logisch.
Mosselen kook je ook in zout water tenslotte.
Mwa, als ik een tomatensaus maak, die behoorlijk op smaak is gebracht, hoeft mijn pasta niet naar de zee te smakenquote:Op maandag 25 maart 2013 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het water moet zou zout zijn als de Middellandse zee (voor aardappelen hou ik de Noordzee aan).
Het is een uitdrukking. De Middellandse Zee is vrij zout tov van gezouten water waarin je iets anders kookt, en het verschil tussen de Adriatische en de Tyreense zee zal vrij marginaal zijn schat ik. De boodschap is dus: flink wat zout. Maar ja, dan moet je de saus niet ook nog eens zout maken natuurlijk, zeker niet als er ook nog vrij zoute kaas overheen gaat. Ik vind het wel een zinnige boodschap, want het wordt er lekkerder van als juist de pasta zelf zout is.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook aan de regio en wat er bij de pasta geserveerd wordt.
Bij een tomatensaus maakt het niet zoveel uit maar bij een saus met vis is het eigenlijk wel logisch.
Ik niet. Nee, ik gooi geen zout bij het water als ik ze gewoon kook, en de laatste tijd probeer ik ze in hun eigen nat te koken, en dat is dan vooral zilt. Die zeesmaak krijg je niet met zout toevoegen.quote:Mosselen kook je ook in zout water tenslotte.
Dat doet die ook niet, voor zeesmaak moet je je best doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:27 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Mwa, als ik een tomatensaus maak, die behoorlijk op smaak is gebracht, hoeft mijn pasta niet naar de zee te smaken
Neuh, heb ook gewoon droge pasta van de aldi voor even snel een pasta als ik niet echt veel tijd heb om te koken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 01:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zal wel gek zijn, maar ik vind die van de Aldi prima
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |