Goed topic idd!quote:Op zondag 22 juni 2008 01:27 schreef Deskjet het volgende:
Leuk topic
Barilla is mijn favoriet. De Cecco ken ik niet, maar ga ik proberen. Na mijn laatste vakantie in Italie heb ik een volle boodschappentas pasta meegenomen. Kwam er hier een Italiaan bij me langs en die was onder de indruk van wat ik had meegenomen.
Voiello "Trafilata Al Bronzo" le Mafaldine n.155 was ongelofelijk goed volgens hem, die heb ik nog niet geproefd. Je ziet idd dat het oppervlak niet helemaal vlak is, het is ruw. Barilla was ook prima volgens hem en hij baalde goed van "hollandse" pasta.
Over pastasauzen: die grote hollandse potten pastasaus smaken nergens naar. Ik eet zelden kant en klare saus maar mijn favoriet is: Barilla Pesto alla Siciliana -con Ricotta e Noci-. Dat zit in een potje van 185 ml, andere smaken uit deze serie zijn ook lekker! Bij de Jumbo hebben ze die saus ook, maar dan in een grotere pot. En ja, die smaakt minder goed, flauwer van smaak!
En wij hebbenb hier natuurlijk weer geen Jumbo. Gelukkig wel in Rdam.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:26 schreef tim2308 het volgende:
Ja ik was erg verrast door het assortiment aan Barilla in Jumbo Ter Apel, of alle places. Alleen al een reden waarom de Jumbo de beste supermarkt is van NL.
Dan gaan we van de week eventjes de Bas in.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Barilla is ook gewoon verkrijgbaar bij Dirk van den Broek/Digros/Bas vd Heijden
Klopt...licht aan het soort bloem heb ik me laten vertellenquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:11 schreef tim2308 het volgende:
Ik had het bestand ook eergister gekregen maar geen tijd gehad om de conclusies er uit te trekken. Het is dus opvallend dat de meerderheid van de pasta in dezelfde groep zit (b) en dat alleen Divella (a) en Granoro (c) er resp. positief als negatief uitspringen. SMA is trouwens een huismerk van de Auchan, een grote supermarktketen.
Weet jij trouwens wat dat "wrinkled" is?
Ik had trouwens vandaag Panzani taggliatelle (Panzani is een Frans pastamerk) na een paar keer Barilla gegeten te hebben. Het is echt net schoenleer als bite en zonder smaak. Dat komt dus nooit meer in huisWat me wel opviel is dat het minder lijkt te schuimen dan Barilla, en juist dat niet-schuimen zou een teken van kwaliteit zijn....
Pics or it didn't happen..zo nu eerst je verhaal lezenquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:37 schreef tim2308 het volgende:
LOL, gister een Italiaanse familie in de Auchan met een moeder ą la Monica Bellucci. Zitten eerst te ruziėn over het feit of ze al dan niet zelf moeten gaan koken. (waarom zou je als je op vakantie bent met tig restaurants in de buurt denk je dan) Pakken eerst een pot kant en klare pomodorisaus van Panzani (zeg maar de Honig van Frannkrijk) die in de aanbieding was, openen het, ruiken, kijken vies en zetten hem snel weer terug. Bekijken dan kritisch alle huismerk pasta's, pakken een paar keer iets op, leggen het even vaak weer neer, je ziet ze denken van laat maar, maar zien echt de schap met Barilla een halve meter ernaast over het hoofd. Ik wilde ze er nog op wijzen onder het mom van "Dove c'č Barilla Dove c'č casa"(Weet je ook weer waarom ze Barilla als laatst hebben in de looproute - waarschijnlijk te weinig marge omdat die maar 10 ct duurder is dan de Panzani. Ik hoorde iemand ook de Panzini terugleggen ter faveure van de Barilla:"Je vais pas manger le merde pour 10 centimes en plus".... Heerlijk vak, consumenten gedrag....
Garofalo is een Napolitaans pastamerk en 1 van de beste die je kunt kopen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:01 schreef Flashwin het volgende:
Garofalo Linguine...verkopen ze bij AH XL. Geloof me, betere pasta (op verse na) is er niet.
in Isernia staat i.i.g. een grote fabriek van ze, weet alleen niet welke producten ze op die lokatie maken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 12:20 schreef TheMidasTouch het volgende:
[..]
fok, en ik maar denken dat Bertolli italiaans is.. dat wordt overstappen.
Zo groot is het prijsverschil absoluut niet (In Italie dan)quote:Op vrijdag 30 mei 2008 17:22 schreef W1ZZ het volgende:
Barilla is overigens de helft goedkoper dan DeCecco/Voiello, dat kan er goed mee te maken hebben.
Wordt vaak alla Puttanecsa gegeten, is een heerlijk volle saus voor deze pasta.quote:Op zondag 22 juni 2008 01:27 schreef Deskjet het volgende:
Voiello "Trafilata Al Bronzo" le Mafaldine n.155 was ongelofelijk goed volgens hem, die heb ik nog niet geproefd.
In het Italiė waar ik tot voor een jaar geleden woonde kostte een halve kilo Barilla spaghetti 48ct en een halve kilo Voiello 90ct, beide bij de Esslunga. In welk Italiė woon(de) jij?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:43 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Zo groot is het prijsverschil absoluut niet (In Italie dan)
Deze kwam als beste naar voren in het eerdere genoemd onderzoekquote:Op zondag 6 juli 2008 20:32 schreef DIGGER het volgende:
Ook een goede pasta, doorgaans relatief goedkoop, is Divella.
Nou, er is in een jaar tijd veel gebeurd, voor 48 cent koop je, zelfs in de aanbieding, absoluut geen pondje merk pasta meer.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:42 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
In het Italiė waar ik tot voor een jaar geleden woonde kostte een halve kilo Barilla spaghetti 48ct en een halve kilo Voiello 90ct, beide bij de Esslunga. In welk Italiė woon(de) jij?
Geen idee, ik kan slechts gissen.quote:Op maandag 7 juli 2008 03:06 schreef tim2308 het volgende:
In deze test komen Barilla en DeCecco als laatsten naar voren. Zijn de pasta's zo slecht, zijn de producten voor de amerikaanse markt slechter (wordt van Barilla gezegd) of is de Amerikaanse smaak anders ?
Echt waar? De laatste keer dat ik er was was afgelopen december en toen was de Voiello bij mijn weten nog steeds dezelfde prijs. Maar ik weet wel dat de prijzen omhoog zijn gegaan inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:05 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Nou, er is in een jaar tijd veel gebeurd, voor 48 cent koop je, zelfs in de aanbieding, absoluut geen pondje merk pasta meer.
Voor Barilla zit je nu, afhankelijk van regio/supermarkt zo rond de 80, 85 cent, Voiello richting de 1,10 a 1,20.
Pasta merkt de Itaiaan natuurlijk hard in de beurs, maar ook diverse andere voedingsmiddelen (salami, pure alcohol & pecorino bv) zijn rap fors duurder geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |