1299 | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:07 |
http://www.greentec.nl Na de biostabiel, de eeuwig brandende lamp, eldorado: het land waar de gebraden duiven je in de mond vliegen, thinner om je brandstofverbruik te verminderen, een magnetische ring rond de inlaat, de eeuwige energie met magneten nu ook de nooit verouderende olie. Zonder problemen 1 miljoen kilometer rijden zonder je olie te verversen! quote:Sterker nog, je motor zal nooit geen olie meer verbruiken want de olie verbrand niet! Je bespaard zo 20% op je vebruik want de ecu kijkt wat voor mooie olie je hebt en spuit daarom minder in ![]() Bij toepassing van ons brandstof additief (extra kosten 0,01 per liter brandstof) een nog volledigere verbranding wordt gerealiseerd waardoor de uitstoot van NOx, SOx, roet en fijnstof met 70% wordt verminderd en uw auto's schoner zijn. En dat is dan de winnaar van GreenTec is de winnaar van de MKB energie innovatieprijs 2008 van Senter Novem ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:30 |
Mooi toch? ![]() SPOILER | |
Pumatje | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:44 |
Ik geloof er geen hoooout van want. 1. Olie verbruik heeft geen donder te maken met het verbranden van olie ja of nee.. Door Slecht sluitende kleppenseals, pakkingen of versleten zuigers/zuigerveren glipt de olie er wel eens doorheen waardoor hij af wordt gevoerd door de uitlaat, hoppakee.. 2 Milieu & Performance gaan zelden tot nooit samen, het is praktisch altijd kiezen uit 2 van onderstaande 3. Performance-Betrouwbaarheid-zuinigheid 3. Worden te veel willie wortel voorbeelden in gehaald als plastic van straaljagers met plasma gecreeerd door Nasa etc.etc. 4. Er kon dan wel een betere site in elkaar worden geflanst, zoiets stamt nog uit 1996 | |
GateWayX | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:53 |
Het klinkt inderdaad "wat" onwaarschijnlijk ja ![]() | |
Cylon_nr13 | dinsdag 25 maart 2008 @ 12:56 |
Lol, olie wordt niet ingespoten...... | |
HPoi | dinsdag 25 maart 2008 @ 13:03 |
yeah right. ![]() | |
fathank | dinsdag 25 maart 2008 @ 13:05 |
Hier past maar 1 reactie:SPOILER | |
Youp | dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45 |
Er is dus een kerel die er over nagedacht heeft en die beweert dat je inderdaad geen olie hoeft te verversen... dit gaat NIET in combinatie met een additief... ik heb het ergens in een boekje staan van Auto&motor techniek ofzo.. zalhet eens opzoeken ![]() | |
GT3 | dinsdag 25 maart 2008 @ 17:33 |
Motorolie vervuild altijd (omdat je zuigers er mee gesmeerd worden en dat is in een verbrandingskamer). Plus dat er in olie diverse aditieven zitten die na verloop van tijd minderen in werking. Dat is niet goed voor de motor en zonder extra rommel in brandstof/olie te gooien is het dus uitgesloten dat je geen olie hoeft te verversen. Extra aditieven toevoegen aan de olie is onzin, omdat in de meeste goede motorolie die al lang in zitten. Gewoon weer zo'n lachwekkend verhaal om mensen er toe te zetten wat te kopen en op die manier wat geld te kunnen verdienen. Had niet mistaan op TellSell als je het mij vraagt. Als je denkt zonder olie verversen te kunnen moet je dat vooral proberen en dan na een paar jaar eens gaan kijken wat het resultaat is.. | |
Rosbief | dinsdag 25 maart 2008 @ 17:37 |
Nóóóít meer drollen scheppen! | |
Robin__ | dinsdag 25 maart 2008 @ 17:53 |
Tell sell had toch ook zoiets.. dat ze met zo'n grote camper zonder olie door america gingen rijden ofzoiets? Was ook zo'n wondermiddel | |
Youp | dinsdag 25 maart 2008 @ 18:41 |
Dura Lube ![]() http://www.duralube.com/ ![]() -edit- | |
T42 | dinsdag 25 maart 2008 @ 19:50 |
nooit meer olie verversen met het olie bypass systeem (was ooit een 1 april grap) waarom je olie door de vieze motor laten lopen als et er langs kan ![]() | |
Neluhz | dinsdag 25 maart 2008 @ 21:26 |
Natuurlijk, olie die levenslang meegaat. de olie die in de verbrandingskamer terechtkomt loopt zeker via de verbrandingskamer weer terug het carter in, zonder daarbij te verbranden of enigzins vies te worden. Ook is het natuurlijk zo dat de grote oliefabrikanten dit allang uit hadden kunnen vinden, doch dat echter niet gedaan hebben omdat ze anders geen olie verkopen ![]() | |
1299 | dinsdag 25 maart 2008 @ 22:08 |
quote:Ja zo zit het! Zo heb je ook de kwaadaardige pleepapierfabrikanten die houden de fabel in stand dat je na het poepen je kont af moet vegen! Als ze zouden verklappen dat dat eigenlijk helemaal niet hoeft zouden ze geen pleepapier meer verkopen! | |
Pumatje | woensdag 26 maart 2008 @ 01:20 |
maaaaar aan de andere kant. Stadsbestuur van Amsterdam heeft er positieve ervaringen mee, net zoals Veolia.... is toch niet niets ![]() | |
Spamblik | woensdag 26 maart 2008 @ 01:45 |
Lees: De directie van dit bedrijf is met het management van veolia en het stadsbestuur van amsterdam naar een duur uitje gegaan, | |
29081963 | woensdag 26 maart 2008 @ 17:12 |
Jullie moeten eens kijken op: http://www.greentec.nl/concept.pdf . Hierin wordt uitgelegt hoe deze olie werkt met een speciaal concept. Er wordt ook uitgelegt hoe wij al 80 jaar lang bedonderd worden door de oliemaatschapijen en dat er industieel en in de automotive branche grote schades ontstaan door gebruik van de huidige smeerboel bende die ook nog eens kankerverwekkend is. GreenTec Oils heeft al duurtesten van meer als 50.000 draaiuren ( 5 jaar lang 24 uur per dag continu)doorstaan met grote energie besparingen van 8 tot 15 % en geen olie wissels meer. Dus al dat slappe gelul in de ruimte van de BIOSTABIEL enzo..... is een stukje desinterresse van partijen die zich in het OOOTJE genomen voelen door de gevestigde order niet zo belangrijk vinden maar zich wel in de broek gescheeten voelen! ! ! ! Iedereen moet een roetfilter op zijn auto hebben omdat de BRANDSTOF IN NEDERLAND ZO SUPPER BOCHT GEMAAKT WORDT DOOR DIE GROTE PARTIJEN. Shell heeft nu weer de nieuwe brandstof reclame GAZ TO LIQUID???? Lekker leuk dat je met een pyrolise proces van 80 jaar oud nu in een keer een schonere diesel van aardgas kan maken en volgend jaar de consument deze brandstof voor de hoofdprijs kan gaan kopen ( en je hebt in een keer geen roetfilter meer nodig???) Ze vertellen er niet bij dat je met deze brandstof in een keer een giga hoge CO2 UITSTOOT REALISEERD !!!!! Laat Shell en die andere olie giganten maar eens normaal hun belasting in Nederland gaan betalen dan zal de minister van financien ook weer eens blij worden.( ze betalen gemiddeld een bedrag wat misschien 8 tot 10 % is van de 25 % die ze eigenlijk moeten betalen. Nederland moet maar eens wakker geschud worden door partijen zoals GreenTec Oils. | |
29081963 | woensdag 26 maart 2008 @ 17:15 |
Jullie moeten eens kijken op: http://www.greentec.nl/concept.pdf . Hierin wordt uitgelegt hoe deze olie werkt met een speciaal concept. Er wordt ook uitgelegt hoe wij al 80 jaar lang bedonderd worden door de oliemaatschapijen en dat er industieel en in de automotive branche grote schades onstaan door gebruik van de huidige smeerboel bende die ook nog een kankerverwekkend is. GreenTec Oils heeft al duurtesten van meer als 50.000 draaiuren ( 5 jaar lang 24 uur per dag continu)doorstaan met grote energie besparingen en geen olie wissels meer. Dus al dat slappe gelul in de ruimte van de BIOSTABIEL enzo..... is een stukje desinterresse van partijen die zich in het OOOTJE genomen worden door de gevestigde order niet zo belangrijk vinden maar zich wel in de broek gescheeten voelen! ! ! ! Iedereen moet een roetfilter op zijn auto hebben omdat de BRANDSTOF IN NEDERLAND ZO SUPPER BOCHT GEMAAKT WORDT DOOR DIE GROTE PARTIJEN. Shell heeft nu weer de nieuwe brandstof reclame GAZ TO LIQUID???? Lekker leuk dat je met een pyrolise proces van 80 jaar oud nu in een keer een schonere diesel van aardgas kan maken en volgend jaar de consument deze brandstof voor de hoofdprijs kan gaan kopen ( en je hebt in een keer geen roetfilter meer nodig???) Laat Shell en die andere olie giganten maar eens normaal hun belasting in Nederland gaan betalen dan zal de minister van financien ook weer eens blij worden.( ze betalen gemiddeld een bedrag wat misschien 8 tot 10 % is van de 25 % die ze eigenlijk moeten betalen.Nederland moet maar eens wakker geschud worden door partijen zoals GreenTec Oils | |
_Drake_ | woensdag 26 maart 2008 @ 17:23 |
Het feit dat je dit keerhard door onze oren loopt te schreeuwen zegt al genoeg over de geloofwaardigheid. Zolang ik geen onafhankelijke officiele testen zie mag het van mij direct de prullenbak in. | |
Flashwin | woensdag 26 maart 2008 @ 17:26 |
Greentec ![]() | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 17:31 |
Ik wil eerst wel eens een analyse zien van een erkend laboratorium die gespecialiseerd is in smeermiddelen voordat ik conclusies ga trekken van een website opgebouwd in frontpage. Zo'n PDFje kan iedereen maken natuurlijk. Onafhankelijke onderzoeken willen we zien! Leuk dat er 50.000 draaiuren zijn gemaakt in een duurtest, waar kan ik dat terug lezen? En ook leuk hoor die site, maar waarom kan je niet gewoon een flesje olie kopen zodat ik het in mijn brommer kan gooien en zelf eens kan testen? | |
Robin__ | woensdag 26 maart 2008 @ 18:06 |
quote:Dit vond je zelf ook zo ongeloofwaardig dat je het toen snel probeerde te verwijderen maar ipv op 'edit' op de 'quote' knop duwde ofzo? Brandstof word 'super bocht' gemaakt? Ja natuurlijk want de shell heeft er helemaal geen belang bij om te stellen 'met onze nieuwe benzine heb je GEEN roetfilter meer nodig' (aangezien dat volgens jou mogelijk is?) | |
Youp | woensdag 26 maart 2008 @ 18:15 |
fantastisch.... met iedere goede olie kan je 50.000 draaiuren continu halen zonder te verversen. omdat de olie en het motorblok dan juist niets te lijden heeft. de olie lijdt voornamelijk van oververhitting, koude start, temperatuurwisselingen in het blok en zwavel uit de brandstof. door oververhitting verouderd de olie sneller bij de koude start en temperatuurswisselingen ontstaat er vocht bij de olie (condens) zwavel zit in de brandstof en laat de olie verzuren je mag mij vertellen wat greentec doet tegen de verzuring van de olie door zwavel. dat tast de lagerschalen aan. | |
RealZeus | woensdag 26 maart 2008 @ 18:19 |
![]() Ik geloof toch dat het een beter plan is dat ik vrijdag een afspraak met de garage heb om de olie en het oliefilter van mijn auto te vervangen. | |
Youp | woensdag 26 maart 2008 @ 18:21 |
torenhoge CO2 uitstoot vind ik ook een beetje vergezocht want dat ontstaat bij iedere volledige verbranding. hoe beter en schoner de verbranding in de motor hoe hoger de CO2 uitstoot. | |
Opa_vertelt | woensdag 26 maart 2008 @ 19:54 |
omfg greentec.. ![]() Ik kan alle punten van "29081963" weerleggen, maar heb nu even geen zin (moe) om er tijd aan te besteden. Weet niet wat de prijs tegenwoordig is, maar vorig jaar kostte het nog iets minder als ¤40 per liter.. ..de mensen waarvan ik weet dat ze het hebben gebruikt waren er toendertijd niet echt over te spreken en voelden zich behoorlijk genept. Die energie-besparing bleek later alleen maar mogelijk te zijn met een speciaal (nogal prijzig) brandstof-additief welke natuurlijk ook alleen maar door hun werd gemaakt. Na een jaar hebben ze toch maar olie gewisseld omdat de motoren niet helemaal lekker meer klonken, de olie was echt git- en git-zwart en (bij wijze van spreken) zo dik als pudding. Degene die de olie wisselde kreeg het over zijn handen waarna hij (is niet 100% zeker of het echt van die olie kwam, heeft hij natuurlijk geen bewijs van) een flinke uitslad op zijn huid kreeg. No fun. | |
29081963 | woensdag 26 maart 2008 @ 20:38 |
LEZEN JULLIE NOU EERST EENS GOED DIE PAGINA: http://www.greentec.nl/concept.pdf De olie van GreenTec is eigenlijk een vloeibaar kunstof die -40°C TOT 240°C kan hebben, er zit ook een heel ander doping pakket in als bij de huidige olien. Water en andere vervuiling worden er continu uit gefilterd met een dieptefiltratie die 200 x beter filtert als je huidige filtersysteem. In de huidige olien zitten allemaal chloor dopings die een cavitatie en een micro put corrosie veroorzaken, in deze gaatjes wordt elke keer olie geperst zodat er uitbraak van metalen ontstaat. GREENTEC HEEFT DIT SOORT ADDITIEVEN NIET NODIG. De zwavel die afslaat in je olie in combinatie met water geeft zwavelzuur dus voor de minerale olie weer een pluspunt om je blok lekker aan te tasten. | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 21:17 |
Heel leuk hoor, maar een motor kan op sommige punten warmer worden dan 240 graden celcius. En die PDF heb ik doorgelezen, ik kan echter weinig wetenschappelijke onderbouwing vinden. | |
Spamblik | woensdag 26 maart 2008 @ 21:21 |
quote:Ik heb een leuke sprintauto, geef mij die olie dan maar. Zullen we afspreken dat als over een jaar de olie (en motor) nagekeken word door een onafhankelijk bedrijf en er enige vorm van slijtage is ontstaan door gebruik van verkeerde/slechte/niet-ververste olie jullie een nieuw blok voor me betalen (als in; blok met minder dan 75dkm, verlichte internals, nieuwe lagers en zuigers? En owee als m'n cilinderkop schade heeft... Durf je dat aan? Zal 'm wel netjes warmrijden. | |
HPoi | woensdag 26 maart 2008 @ 21:25 |
Greentec-lovers all over the place!!!!! ![]() | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 21:33 |
Het adres van greentec.nl is trouwens gewoon een groothandel in zeer diverse producten. Waar het oorspronkelijke moederbedrijf dan mag zitten is mij een totale raadsel, want op google kan ik vrij weinig vinden over greentec buiten Nederland. Als het echt zo'n wonder olie zou zijn, moest dit al lang bekend zijn ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 26 maart 2008 @ 21:38 |
quote:geregistreerd op: woensdag 26 maart 2008 @ 16:31 laatste bezoek: 55 minuten, 41 seconden geleden. aantal posts: 3 (gemiddeld 3 per dag) ![]() | |
Pascal86 | woensdag 26 maart 2008 @ 21:42 |
Je vindt je eigen kind ook niet lelijk. | |
_Drake_ | woensdag 26 maart 2008 @ 22:08 |
quote:Wat hij zegt doe ik heel graag aan mee ![]() | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 22:12 |
quote:Warmrijden? Ben je gek! quote:Zelfs bij -20 starten en gelijk vol gassen hoor! Ideaal toch, hoef je niet eens eerst rustig aan te doen tot je hem tot in het rode kan trekken ![]() | |
1299 | woensdag 26 maart 2008 @ 22:15 |
Ik vind het behoorlijk amusant maar ook moedig dat je je hier hebt geregistreerd hebt om de kant van jouw verhaal te belichten. Je kan vast zelf niet ontkennen dat de claims die op je website staan onmogelijk dan wel hoogst onwaarschijnlijk zijn. Waarom is de marketingmanier hetzelfde als bij allerlei dubieuze middelen en goedjes die bij telsell ook een stille dood sterven? Vertel me bijvoorbeeld eerst eens hoe er voor kan zorgen dat de motor geen olie meer gaat verbruiken. De olie wordt verbruikt doordat deze mee verbrand in de cilinder en niet omdat het uit het oliecarter verdampt ofzo. We moeten eigenlijk een 'autorieit' op het gebied van olieeen hebben omdat volgens mij iemand met een beetje technische kennis zo brandhout maakt van alle gemaakt claims ![]() | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 22:34 |
Ik heb zeer diepgaande olie discussies gelezen op motor-forum.nl door een absolute specialist op dit gebied en deed ook laboratorium onderzoek op diversie oliën. Interessant om hem hier eens heen te slepen, zal kijken of ik hem kan aanspreken als ik hem kan terug vinden op dat forum. | |
1299 | woensdag 26 maart 2008 @ 22:39 |
quote:Gaarne! Lijkt me bere interresant! | |
KosterT | woensdag 26 maart 2008 @ 22:50 |
tvp ![]() | |
Opa_vertelt | woensdag 26 maart 2008 @ 22:59 |
quote:Graag! ![]() | |
densmee | woensdag 26 maart 2008 @ 23:09 |
tvp zodat ik niet vergeet mijn 10w40 weer eens af te laten | |
Pumatje | woensdag 26 maart 2008 @ 23:11 |
quote:ehm, 240 graden? Niet op plekken waar olie komt iig. | |
frenkck | woensdag 26 maart 2008 @ 23:49 |
quote:Olie komt ook wel degelijk in de verbrandingskamer terecht, zij het in zeer kleine hoeveelheden. Normaal verbrand dit, maar daardoor zou de olie hoeveelheid langzaam aan teruglopen. Bij dit wondermiddel is het bijvullen van olie niet meer nodig, dus kan ik er van uit gaan dat de olie in de verbrandingsruimte niet verbrand en weer netjes in de carter terug kan lopen. Wat mij als totale bullshit in de oren klinkt. | |
Tjabbo | donderdag 27 maart 2008 @ 00:04 |
quote:nog nooit van een olie gekoelde turbo gehoord zeker? tap maar eens een thermokoppel in een turbo. je zal schrikken welke temperaturen er voorbij komen. | |
Frenzy_ls | donderdag 27 maart 2008 @ 00:16 |
Kom op zeg, als '29081963' geen trol is weet ik het ook niet meer :S Ik twijfel alleen omdat hij zoveel tekst heeft geschreven en blijkbaar wel enigzins de moeite genomen heeft vak-termen te pas en onpas in z'n posts te plempen. Dus,.. 29081963,.. ik hoop voor je, dat je niet serieus meent wat (en hoe) je schrijft,.. ![]() Ik ben zelf werktuigbouwkundigingenieur, en werkzaam in de Petrochemi. De op de site en geplaatste berichten staan bom vol tegenstrijdigheden, en doen erg amateuristisch aan. Anywayzzz; Ik zal morgen ff een link op m'n werk rondturen van de site,.. kunnen we weer ff goed lachen in de pauze ![]() | |
Pumatje | donderdag 27 maart 2008 @ 00:39 |
quote:Turbo was ik vergeten ![]() | |
Jegorex | donderdag 27 maart 2008 @ 00:44 |
Die slogans zijn ook wel leuk om te zien ![]() " GREENTEC : De lucht wordt weer blauw... " " GREENTEC = CleanTec " " GREENTEC : Doen waar anderen over dromen " " GREENTEC : Wij pakken de problemen aan niet de gevolgen " " GREENTEC : Wat er niet ingaat... " ![]() Wat er niet in gaat komt er ook niet uit? Dus GREENTEC is gewoon gebakken lucht, immers als je er geen olie in stopt komt het er ook niet uit en hoef je het niet te vervangen. Succes ermee, als je motor in puin ligt heb je pech, want ze pakken de gevolgen niet aan. ![]() | |
RealZeus | donderdag 27 maart 2008 @ 15:58 |
quote: ![]() | |
frenkck | donderdag 27 maart 2008 @ 17:42 |
Ik heb de betreffende olie specialist een mailtje gestuurd met een link naar dit topic, ben benieuwd of hij tijd en zin heeft om hier eventjes los te branden op deze olie. | |
dubidub | zondag 30 maart 2008 @ 16:30 |
Leuk, die capslock ![]() | |
ACT-F | maandag 31 maart 2008 @ 01:28 |
quote:Daar ga je al de mist in met je 'wetenschappelijke' test ![]() | |
Turquaz52 | maandag 31 maart 2008 @ 08:21 |
![]() Enige wondermiddel die ik geloof is FlashLube... ![]() ![]() Smeert de kleppen.. als je op LPG rijd, en ook als je op benzine rijd ![]() | |
Neluhz | maandag 31 maart 2008 @ 10:59 |
quote:Waarom zou je kleppen smeren als je op benzine rijdt? | |
dubidub | maandag 31 maart 2008 @ 12:28 |
quote:5 jaar lang volcontinu is bij mij 43000 uur. Toch een afwijking van 13% . | |
Neluhz | maandag 31 maart 2008 @ 13:08 |
quote:Heb je schrikkeljaren meegeteld ![]() Zoals ik zojusit zeg in het topic: Welke motorolie? quote: | |
Turquaz52 | maandag 31 maart 2008 @ 22:34 |
quote:omdat het onzin is om het af te tappen voor de eerste kilometer dat we op benzine rijden.. ![]() Het is aangesloten op een vacuum buisje na de inlaatspruitstuk.. tja dan zuigt ie uit een reservoir.. Like this: ![]() Die reservoir met de groene dop helemaal links.. Het is voor auto's die op gelode brandstof horen te rijden (of rijden) en op voertuigen op aardgas en LPG e.d. Volgens de site. http://www.flashlube-europe.com/nl/home/home.html | |
osmo | dinsdag 1 april 2008 @ 11:33 |
quote:Daar kan dus maximum 48u bij komen, dus die 50.000 uren gaat ie juist niet halen ![]() | |
ACT-F | dinsdag 1 april 2008 @ 19:51 |
quote:Had ik niet eens uitgerekend, maar inderdaad zeg ![]() Maar waar ik op doelde is dat een motor die continu draait niet representatief is voor een automotor die aan- en uitgezet wordt. Er zit zelfs een wereld van verschil in. Zoals Neluhz al aangaf gaat de kwaliteit van de olie hard achteruit als deze niet goed opgewarmd wordt, de welbekende korte ritten. | |
Dualdude | woensdag 2 april 2008 @ 18:04 |
Ik hoef ook nooit mn olie te verversen, ik rijd 2-takt ![]() De website geeft imho al wel duidelijk een beeld van de professionaliteit van die toko ![]() | |
densmee | woensdag 2 april 2008 @ 19:04 |
quote:leuk je rijd zo een echte trabant ![]() of is het een brommert ![]() ![]() | |
Robin__ | donderdag 3 april 2008 @ 00:24 |
Waarom beld mr cleantec niet ff met een berg aan tv programma's over (technische) innovatie in nederland ![]() Gratis tip voor jullie ![]() | |
lottumracing | zaterdag 5 april 2008 @ 20:07 |
Jammer dat hier zoveel geblaat wordt.... Senter Novem heeft hen de Innovatieprijs 2008 gegeven en MKB Energie Idee 2008....en ze hebben laatst in technisch weekblad of ingenieur gestaan....op de site staan meer van deze verhalen zoals deze: http://www.greentec.nl/GTA006.pdf ...dit zijn allemaal betrouwbare instituten danwel bedrijven.... er staan op de site en in de ingenieur genoeg praktijk voorbeelden die het concept aantonen....mss niet overal toepasbaar ........dit is een heel specifiek onderwerp slijtage en smering maar schijnbaar denkt iedereen hier expert in te zijn.... Dyson stofzuiger liep ook tegen veel sceptisme aan toen hij een nieuw concept stofzuiger uitvond....we kennen het complete verhaal inmiddels....ik hoop dat ook dit bedrijf het verhaal waar kan maken.... | |
ACT-F | zaterdag 5 april 2008 @ 23:40 |
quote:Vind je het gek als zo'n kwibus met GROTE LETTERS een product aanprijst en vervolgens alleen naar documenten op de Greentec site verwijst. Kom dan ook met een onafhankelijke bron als deze: http://www.senternovem.nl(...)arende_innovatie.asp In het verleden zijn er te veel kwakzalvers geweest die hetzelfde beloofden maar niet waarmaakten. Vandaar de enorme scepsis. | |
Faxie | zaterdag 5 april 2008 @ 23:55 |
En wat betekent dat voor rotatiemotors? | |
TheFreshPrince | zondag 6 april 2008 @ 00:00 |
quote:Dyson stofzuigers zijn dan ook gigantische overgehypte kutdingen. Ze zuigen. | |
ACT-F | zondag 6 april 2008 @ 00:07 |
quote: ![]() | |
lottumracing | zondag 6 april 2008 @ 00:15 |
quote:en daarbij een slechte website lijkt het inderdaad op een telsel reclame....dat geef ik wel toe ja....mijn insteek was ook andersom dat ik eerst het stuk uit de ingenieur/techn. weekblad had en daarbij de senter novem prijs....daarna ging ik zoeken op internet en kwam ik hier terecht....kan het dus ook wel een beetje begrijpen | |
Spamblik | zondag 6 april 2008 @ 00:39 |
Komt het niet gewoon bij axxon vandaan? http://www.axxon.nl/NL/sm(...)emen_automotive.html | |
Turquaz52 | zondag 6 april 2008 @ 01:08 |
quote: | |
Dualdude | donderdag 10 april 2008 @ 23:46 |
quote:Heb een Trabant inderdaad ![]() | |
Robin__ | vrijdag 11 april 2008 @ 18:35 |
Laatst een stuk in de krant.. over de 'olieverversmafia' waarin de voormalig directeur van (de nl tak?) van castrol beweerde dat zijn auto al 350.000km op die olie reed (wat natuurlijk bullshit is want na een ton is de eerst 5 liter sowieso wel weg gefikt) Het verversen van motorolie was iig complete onzin volgens de beste man.. (en nee het was geen 1 april) nog iemand dat gelezen toevallig? | |
Turquaz52 | vrijdag 11 april 2008 @ 18:52 |
quote:Laat zijn olie eens "uitdruppelen" dan ![]() | |
ACT-F | vrijdag 11 april 2008 @ 20:12 |
quote:Of zijn motor verbruikt zoveel olie dat verversen inderdaad niet nodig is. Je moet hem alleen maar bijvullen ![]() | |
Robin__ | zaterdag 12 april 2008 @ 17:32 |
kut typo 'op die olie reed' moest zijn 'op de zelfde olie reed' Gewone normale huistuin en keuken 10w40 that is.. k vond t ook nogal een vaag verhaal maar niemand die t ook gelezen heeft dus? | |
Spamblik | zondag 13 april 2008 @ 20:10 |
Die vent verkoopt nu een apparaatje wat je aan je peilstok hangt wat de kwaliteit van de olie meet en aangeeft wanneer je het moet vervangen. Hij probeert eigenlijk z'n eigen product te verkopen. | |
Repeat | zondag 13 april 2008 @ 23:36 |
Was ook bij kassa afgelopen zaterdag ![]() | |
Robin__ | maandag 14 april 2008 @ 00:00 |
quote:Opzich een goede, potentiel geld of schade besparende, zaak. Die 350dkm was meer een lokkertje dus eigenlijk. | |
joeltje | donderdag 17 april 2008 @ 11:43 |
quote:Heb je meteen je besparing gevonden ![]() | |
Hot_Baboon | donderdag 17 april 2008 @ 13:29 |
quote:Brommert ![]() | |
WHCGCronenberg | zaterdag 12 juli 2008 @ 08:41 |
De motorolie die nooit meer ververst hoeft te worden heb ik al 21 jaar geleden uitgevonden. Beloning Euro 50.000,- zie www.nooitmeerolieverversen.eu | |
Spamblik | zaterdag 12 juli 2008 @ 12:37 |
Je bedoelt dit product?![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 juli 2008 @ 12:49 |
quote:Ik ken het bewuste artikel, op het w123forum ook veel over gediscusieerd: ============== Oliemiljonair: olie verversen onnodig! door de redactie vr 04 apr 2008, 09:32 AMSTERDAM - De man die rijk werd van Castrol motorolie zegt nu dat olie verversen eigenlijk helemaal niet nodig is. Zelf rijdt hij al 350.000 kilometer op dezelfde smering. Het Grote Olieschandaal: honderden miljoenen euro's per jaar aan verspilling én een niet in geld uit te drukken schadepost voor het milieu. Henk de Groot, oud-directeur van Castrol Nederland, voert een kruistocht tegen wat hij noemt de 'olieververs maffia'. De Groot stelt dat automobilisten, motorrijders en truckers onnodig op kosten worden gejaagd omdat ze met grote regelmaat de olie van hun motoren laten verversen. Want dat schrijven garages en fabrikanten immers voor. En wie wil nu het risico nemen dat de garantie op de heilige koe in gevaar komt... ,,Mijn auto rijdt al 350.000 kilometer op dezelfde motorolie. Daarbij ontzie ik mijn portemonnee én het milieu." Henk de Groot heeft een peilstok met chip uitgevonden die aanwijzingen geeft wanneer het mis is met de kwaliteit van de motorolie. Een universeel apparaat, dat in vrijwel elke auto past. De praktijk leert, volgens de deskundige met een petrochemische én motortechnische achtergrond, dat het zwarte goedje pas na honderdduizenden kilometers of jaren van autogebruik hoeft te worden vervangen. ,,Geregeld bijvullen als het peil te laag uitkomt, is natuurlijk wel noodzaak. Voor het overige worden we met z'n allen beduveld. Het gaat om serieuze bedragen en serieuze vervuiling." Met een Nederlands autopark van zes miljoen voertuigen waarvan de olie eens per jaar wordt vervangen, praat je al snel over een bedrag van ruim 600 miljoen euro en minstens dertig miljoen liter zwarte smurrie die moet worden weggewerkt. Wereldwijd is het duizelingwekkend: 200 miljard euro aan verspilling. Om van de enorme vervuilde olieplas nog maar te zwijgen. "Ook daarom luid ik de noodklok", vertelt De Groot, "voor mijn kleinkinderen. Ik zie geregeld hoe mensen voor hun huis olie verversen en het oude spul in de afvoerput kieperen. Garagebedrijven voeren het af naar een centrale verwerking, waar de olie tot asfalt wordt gerecycled. Maar milieuorganisaties wijzen erop dat reststoffen uiteindelijk toch weer in het grondwater belanden." Henk de Groot timmert al lang aan de weg. In deze krant liet hij jaren geleden weten dat olie verversen om de 10.000, 20.000 of zelfs 30.000 kilometer onzinnig is. Er was veel belangstelling en de oud-Castrol-topman toonde met het autopark van klanten, die tot wel 300.000 kilometer reden voor ze hun motorolie lieten vervangen, aan dat verversen geldklopperij was. Met de door De Groot geleverde peilstok controleerden 'langgebruikers' de kwaliteit van de olie. Waarbij in de nieuwste versie een chip alarm slaat als het mis gaat met het zuur- of zoutgehalte. Tentakels "Maar de tentakels van de industrie zijn lang, de autobranche is machtig, de olielobby een wereldspeler", aldus Henk de Groot. " Daarom ben ik monddood gemaakt, de belangen zijn te groot. Zelfs laboratoria worden door de grote oliemaatschappijen betaald en dus beheerst. Den Haag toonde aanvankelijk interesse, maar een proef met het bedrijfswagenpark van een busonderneming - er was al voor meer dan 100.000 euro subsidie toegezegd voor het geval dat de motoren in de soep zouden lopen - werd plotseling gestopt. De overheid heeft ooit veel geld in een verwerkingscentrale bij Rotterdam gestoken, ik denk dat ze geen zin hadden om de contracten met die fabriek over de aanlevering van vervuilde olie te verbreken." Want alles draait om geld, zo zegt De Groot. "Mensen denken dat het foute boel is als olie inktzwart blijkt, het omgekeerde is waar! Vuildeeltjes in moderne olie, vaak koolstofresten, krijgen een omkapseling. De olie wordt daardoor zwart en dikker bij hitte, maar dat is juist goed. Olieverversen is een bijgeloof, door de industrie in stand gehouden. Want op elke liter motorolie maken de grote jongens veel winst. Het hele idee stamt uit de tijd van die stokoude T-Fordjes!" Een rondgang van deze krant langs garages en onderhoudsbedrijven leert dat veel monteurs hun eigen auto vaak veel langer laten doorrijden dan officieel wordt aangegeven. Maar niemand wil geciteerd worden. "Want dat kost klanten, dus broodwinning en uiteindelijk mijn baan." Bij milieuambtenaren in Den Haag ving Henk de Groot in het verleden ook tal van keren bot. "Leuk hoor, dat u meedenkt", werd hem dan fijntjes verteld, "maar onze taak is niet om afval te voorkomen, wij zijn er om afval te verwérken!" Jules Maaten, Europarlementariër voor de VVD, noemt de bevindingen van de oud-Castrol-directeur baanbrekend. "Als meneer De Groot gelijk heeft, dan ligt hier een prachtige kans voor een schonere wereld. Ik ga de Europese Commissie schriftelijke vragen stellen over de cyclussen van olieverversen. Als wij ons voor het karretje van industrie en olielobby laten spannen, moeten er stappen volgen. Automobilist en milieu worden immers al genoeg gepakt." Henk de Groot is inmiddels 86 jaar oud, maar staat nog steeds op scherp. Troonopvolger Richard ( www.niveauplus.nl) neemt de erfenis van de oliegoeroe ooit over. Want opgeven, dat is voor vader noch zoon een optie. "Ik hoop nog te mogen meemaken dat we met deze onzin stoppen", zegt Henk de Groot. "Anders moet mijn zoon verder strijden. Richard, als de nieuwe bevlogen Don Quichotte... 'Even doorsmeren', noemen ze het in de garage. Een smerig spel is het!" ====================== En nu kunnen we allemaal zelf onze mening geven ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 juli 2008 @ 12:53 |
En deze reactie van hetzelfde forum is wellicht ook interessant. Het ging erom of dure olie in oudere auto's nu wel of niet nodig is. ================= Al weer enige jaren geleden heb ik beroepshalve meegedaan in een zeer uitgebreid onderzoek naar de effecten van smeerolie op de slijtage/levensduur van motoren. Het betrof hier dieselmotoren aan boord van schepen. Vier schepen werden uitgerust ieder met een apart merk smeerolie. Zowel voor de hoofdmotoren als voor de hulpmotoren. Voor twee schepen hadden we aan twee van de grootste (en duurste!) olieleveranciers advies gevraagd welke olieen te gebruiken. Voor de andere twee schepen hebben we op basis van de motorfabrikantspecificatie de goedkoopste olie genomen die we konden krijgen. Bovendien ook nog diverse merken door elkaar gebruikt. Het betrof hier een viertal supply/anchorhandling schepen. We hebben 18 maanden lang een uitvoerig testprogramma gedraaid. Waarbij motoren onder alle omstandigheden hebben gefunctioneerd. Zo hebben we bijvoorbeeld een motor vier maanden helemaal niet gebruikt. Andere hebben bijna volcontinue gedraaid. Of bijvoorbeeld vier dagen lang stationair laten draaien (komt nou eenmaal voor in de Supplyvaart). Of 90 dagen volle kracht tijdens een sleepreis. Koelwatertemperatuur een maand lang 20 graden lager dan normaal etc. 18 maanden lang ieder maand oliemonsters genomen en bij twee verschillende labs laten onderzoeken. Daarnaast nog tientallen andere parameters bijgehouden en gerapporteerd. Onze conclussie was dat we geen correlatie konden vinden tussen het merk/type smeerolie en de slijtage. Maw het maakte geen bal uit. Wat wel uitmaakte was hoe de motor was gebruikt. Bijvoorbeeld veel stationair draaien, wisselende belasting, koelwatertemperatuur, brandstoftemperatuur etc.) Dit leverde extra slijtage en dat was goed te meten in de olie. Maar nauwelijks aan de motoren overigens. Wat daar wel bleek is dat smeeroliefilters en ook smeerolieseparatoren een veel grotere bijdrage leveren aan de levensduur van de motor dan de olie! Ergo, bespaar nooit op je filters! Idem dito voor de koelwatertemperatuur. Als die te laag wordt kon je vrij snel extra slijtage aan zuigerveren en cilinders vaststellen. Wij hebben onze testresultaten gedeeld met de twee grote (Smeer)olieleveranciers/producenten. Ze zijn de inhoudelijke discussie met ons niet echt aangegaan, maar wel onmiddelijk 50% korting gegeven op de literprijs! We hebben ook de motorfabrikanten betrokken in deze test. Die hielden zich nog al op de vlakte en gaven aan dat het enige wat zij doen is specificeren van de smeerolie. Welke fabrikaat is hen daarna om het even. Dit alles speelde zich al weer enige jaren geleden af. En auto(benzine) motoren zijn niet zonder meer natuurlijk vergelijkbaar met Scheepsdiesels. Beroepsmatig kom ik nog al eens bij de TU/TNO in Delft en kende daar wat mensen die op de afdeling motortechniek werkten. Ik heb bovenstaande met hen gedeeld. Onze conclussies deelde zij op hoofdlijn. Zij gaven aan dat zij wel degelijk de correlatie kunnen maken tussen merken/type olie en motorslijtage. Tegelijkertijd gaven ze ook aan dat die zogenaamde motorslijtage nauwelijks relevant is voor de gemiddelde autobezitter. (gaan je krukaslagers 400.000 of 500.000 kilometer mee). Ook gaven zij dat, net als bij ons onderzoek, motorslijtage vooral door andere parameters wordt veroorzaakt dan door het merk smeerolie. Overall conclussie: - Wel altijd op tijd olie verversen (je hebt op je auto geen smeerolieseparatoren) - Wel altijd goede filters gebruiken (je hebt op je auto geen smeerolieseparatoren) - Ontsteking/injectie goed en volledig - Kleppen goed afgesteld - Doe rustig aan als olie nog niet op temperatuur is. (dat duurt al gauw zo'n 10 minuten, terwijl je koelvloeistoftemperatuur veel eerder bedrijfstemperatuur aangeeft!) - Zorg dat je koelwaterthermostaat het goed doet en je motor op de juiste bedrijfstemperatuur komt - Meeste motoren hebben relatief het minste slijtage als ze zo tussen de 75 en 100% vermogen continue worden belast. Voor die rederij heeft het twee zaken opgeleverd: - Extra besparinge (vele miljoenen dollars op jaarbasis - een vervolgonderzoek op het effect van het oprekken van preventief onderhoudsbeurten op motorslijtage. ============ [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2008 12:54:04 (stukje vergeten) ] |