abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58503642
Die fout heeft hij eigenhandig herstelt afgelopen donderdag, de meest belangrijke Ajax-goal in de playoffs.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 00:38:57 #206
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58503754
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:23 schreef jorienvdherik het volgende:
grote fout bij de goal donderdag,
vandaag weer een fout

valt wel op
Jorien wil jij nou echt niet serieus genomen worden hier? Constant als er een bepaalde speler van Ajax een foutje maakt kom jij hier posten, als je consequent bent maak je na elke wedstrijd een verslagje en zie je dat hij duidelijk meer goed dan fout doet.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 10 mei 2008 @ 23:22:07 #207
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58602504
MOrgen te gast bij Jack, Hugo & YOuri
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58887620
Is vandaag weer een beetje door de mand gevallen, kan het echte topniveau simpelweg niet aan.
pi_58887706
Zo slecht vond ik hem niet hoor. Een slechte terugspeelbal, verder weinig foutjes opgemerkt zelf.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_58887737
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 22:54 schreef Addicted_To_House het volgende:
Is vandaag weer een beetje door de mand gevallen, kan het echte topniveau simpelweg niet aan.
Met welke acties is hij dan door de mand gevallen?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:12:38 #211
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_58888214
Hij kwam weer heerlijk op
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59079104
Wat zal de foto van hem in Atletico shirt verschrikkelijk zijn om aan te zien..

Sjonnie
  dinsdag 3 juni 2008 @ 00:08:14 #213
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59080971
Hopelijk is de primera volgend jaar weer via digitale TV te volgen
pi_59081387
quote:
Op dinsdag 3 juni 2008 00:08 schreef _Mike_ het volgende:
Hopelijk is de primera volgend jaar weer via digitale TV te volgen
Inderdaad ja.

Tyfus media bedrijen daar ook
  vrijdag 6 juni 2008 @ 02:01:30 #215
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_59161514
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  vrijdag 6 juni 2008 @ 08:48:36 #216
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_59163675
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 02:01 schreef Ruiseart het volgende:
[ afbeelding ]
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_59167355
Vraag me nog steeds af waar Johnny gaat spelen. In het centrum of op het middenveld (met Ooijer en Mathijsen dan in het centrum). Ik hoop zelf gewoon in het centrum.
pi_59167456
Gewoon centraal achterin, Engelaar en de Jong controlerend.
  vrijdag 6 juni 2008 @ 12:55:55 #219
67174 Dos37
Come on Twente
pi_59169709
quote:
Op vrijdag 6 juni 2008 02:01 schreef Ruiseart het volgende:
[ afbeelding ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_59172615
Sjonny staat er mooi op in het 1000e topic
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_59275698
Dat Johnny de bal niet wegramde toen het voor de goal lag met een paar Italianen in de buurt...
pi_59275829
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 13:28 schreef ASSpirine het volgende:
Dat Johnny de bal niet wegramde toen het voor de goal lag met een paar Italianen in de buurt...
Hij wilde Van der Sar ook een kans geven en hield ondertussen even het overzicht
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_59275861
johnny is lekker
  donderdag 12 juni 2008 @ 14:11:03 #224
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_59335089
Tegenvaller dat hij niet in de basis staat. Maar misschien ook wel logisch. Is puur verdedigend toch wel minder dan Ooijer, Matthijsen en Boulahrouz. Zou misschien toch voor de plek van verdedigende middenvelder moeten gaan.
#FreeHat
pi_60027438
quote:
Heitinga: 'Met Atlético speel ik wel in Champions League'

John Heitinga trad donderdag voor het eerst op als speler van Atlético Madrid. In zijn beste Spaans vertelde hij dat hij 'heel gelukkig is het rojiblanco te mogen dragen', daarbij verwijzend naar het rood en wit gestreepte shirt van de Madrilenen. 'Ik ben gekomen naar een grote club, met een grote historie en een geweldige aanhang.'

Atlético presenteerde donderdag Heitinga. Voorzitter Don Enrico Cerezo sprak vol lof over de 24-jarige speler uit Aarpin aan den Rijn (zoals de website van Atlético Alphen vermeldt), die een vijfjarig contract heeft getekend bij de Madrileense club. 'Hij is een excellente speler die het spel goed kan lezen.'

Heitinga zelf: 'Ik wilde in mijn loopbaan een stap voorwaarts maken en daarom ben ik naar hier gekomen. Na al die jaren bij Ajax is dit een nieuwe uitdaging voor mij. Ik was heel teleurgesteld dat Ajax dit jaar niet in de Champions League kan spelen, maar Atlético kan dat wel en ik hoop dat we zo ver mogelijk komen.'

Voorts vertelde Heitinga dat hij de Primera División als een van de 'mooiste competities ter wereld' beschouwt, net als de Champions League. 'Ik hoop een goed seizoen te spelen en veel titels te winnen. Atlético heeft een heel sterke ploeg, het voorafgaande seizoen was een goed jaar voor de club, en ik hoop dat we die lijn kunnen voortzetten.'

Dat hij in Spanje andere Nederlandse internationals kan tegenkomen bij de tegenstanders, laat Heitinga koud. 'Sinds ik hier heb getekend, bén ik van deze club. Voor mij telt het dan niet dat ik moet gaan spelen tegen voetballers die ploeggenoten van mij zijn geweest of met wie ik in de nationale selectie zit.'
Laten we het hopen dat Atlético de derde CL-voorronde overleeft. Johnny is CL echt gegund !

pi_60028302
Titel komt hard aan
pi_60028379
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Titel komt hard aan
Want?
pi_60030828
Want appel.
pi_60030888
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:17 schreef Dj_Day-V het volgende:
Titel komt hard aan
Omdat?
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:02:41 #230
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60030927
Ik ben benieuwd of hij zich weer herpakt en ontwikkeld, als hij speelt zoals hij het laatste halfjaar bij Ajax en in Oranje deed, is 'ie binnen een jaar weer weg.
pi_60032219
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 23:00 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Omdat?
Zeg ik toch net
pi_60038250
quote:
Heitinga Spaanse clichés al machtig

BARCELONA - Al eind juni, kort na de uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK, pakte John Heitinga de auto en reed hij naar Madrid. Zoveel spullen wilde hij meenemen, inclusief zijn twee labradors, Baloe en Boemba, dat hij er de rit van 1800 kilometer over Parijs, Bordeaux en San Sebastian wel voor over had.
afbeelding vergroten John Heitinga is al populair bij de aanhang van Atlético Madrid.
De avond na zijn aankomst zou hij op televisie het duel tussen Spanje en Rusland gaan bekijken. ,,Op de Spaanse tv, want na twee jaar les moet ik het commentaar wel kunnen volgen,’’ zo schreef hij op zijn website.

Donderdag bewees Heitinga dat hij die taal ook zelf kan spreken. In correct Spaans lanceerde hij tegenover de bestuursleden van Atlético Madrid en de journalisten de clichés die je op een officiële presentatie als nieuwe speler hoort te zeggen.

,,Ik ben heel blij voor Atlético te kunnen spelen, een grote club met een grote geschiedenis en een mooie aanhang. Ik kom hier om veel prijzen te winnen.’’

Na Wesley Sneijder en Arjen Robben vorige zomer bij Real Madrid had ook Heitinga zijn volledige familie en halve vriendenkring naar de Spaanse hoofdstad laten komen om het theater rond de eerste grote stap uit zijn carrière van dichtbij mee te maken. De Nederlandse taal en de blonde koppen overheersten bijna in het Estadio Vicente Calderón.

Het eerste wat Heitinga en zijn aanhang ontdekten, was dat het begin juli in Madrid zomaar 35 graden kan worden. Binnen in het stadion functioneerde de airconditioning echter naar behoren.

Strak gekleed in een zwart pak, wit overhemd en zwarte stropdas legde de 24-jarige Alphenaar uit waarom hij deze stap heeft gemaakt. ,,Ik heb zeventien mooie jaren bij Ajax meegemaakt, maar er kwam een moment dat ik een verandering nodig had. Ik wilde graag in de Spaanse competitie spelen, één van de sterkste ter wereld. Dat ik voor Atlético heb gekozen is omdat ik mijn hart heb laten spreken. Vanaf de dag dat ik het contract tekende, voelde ik me al van Atlético,’’ aldus de Nederlandse verdediger.

In principe zal Heitinga de volgende vijf seizoenen bij de tweede club van Madrid spelen, die de bijnaam Los Colchoneros draagt. Dat betekent matrassenverkopers, omdat vroeger alle matrassen in Spanje rood-wit gestreept waren.

Kort na zijn officiële praatje deed een gebruinde Heitinga voor het eerst zijn nieuwe shirt aan. De verdediger, die onder de Mexicaanse trainer Javier Aguirre centraal in de defensie zal komen te spelen, heeft het geluk dat hij met Atlético dit seizoen wél in de Champions League zal spelen, mits de ploeg de voorronde doorkomt.

Dat is voor de Spanjaarden voor het eerst sinds 1997, toen toevallig Ajax de laatste tegenstander van Atlético in het Europese kampioenenbal was. ,,Dat we ons met Ajax nu niet gekwalificeerd hebben deed heel veel pijn, maar nu richt ik me volledig op Atlético.’’

Voorzitter Enrique Cerezo, die bereid was de gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro aan Ajax te betalen, had donderdag niets dan lof voor Heitinga én diens vorige werkgever. ,,Het stempel van Ajax is een referentie in de hele wereld. Sommige noemen hun jeugdopleiding een paradijs, een kampioenenfabriek, waar ze heel erg op het individuele talent letten. Heitinga is daar een groot voorbeeld van en onder grote trainers heeft hij heel veel geleerd,’’ aldus de preses.

Heitinga komt in het Calderón te spelen in een kleurrijk elftal waarvan drie spelers ook op het EK aanwezig waren: de Tsjech Ujfalusi zal vandaag worden gepresenteerd en de Portugees Simao en de Griek Seitaridis speelden al bij Atlético.
Sportwereld

Het gaat je goed held

Overigens mooi om te zien dat hij twee jaar Spaanse les heeft gevolgd en nu behoorlijk uit de voeten kan

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyberia18 op 11-07-2008 12:38:34 ]
pi_60038805
Zeker mooi om te zien, goede binnenkomer. Ben benieuwd hoe hij het daar gaat doen, hopelijjk zien we hem in de champions league schitteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door JOHAN410 op 11-07-2008 12:50:50 ]
pi_60039305
Ik snap niet wat iedereen in de verdediger Heitinga ziet. Als VM vind ik hem velen malen beter.

Overigens hoop ik natuurlijk ook dat hij het geweldig gaat doen daar in Spanje. En uiteraard moet hij over een paar jaar weer naar huis komen. Maar dat gaat wel gebeuren, daar ben ik van overtuigt.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 14:06:44 #235
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60040827
Klopt, het is net alsof de meeste coaches gewoon poep in hun ogen hebben, want iedereen ziet dat Heitinga alleen maar noodgedwongen centraal achterin staat, net als Drenthe eerst bij Feyenoord. En dan toch gewoon doorgaan met ze op die posities te gooien, doe eens onderzoek naar je spelers ofzo voor je ze koopt.

Ik gun het Sjonnie volledig, maar als verdediger kan ie het niveau in Spanje in ieder geval op dit moment niet aan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 14 juli 2008 @ 10:19:52 #236
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60091030
quote:
Heitinga kwam in de tweede helft als vervanger het veld in voor de tevens debuterende Braziliaan Paulo Assunção, die in de rust in de kleedkamers mocht achterblijven.
Gehaald dus als defensieve middenvelder?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_60091887
Daar is ie ook op zijn best. Hopelijk ziet de trainer dat de rest van het seizoen ook in
  maandag 14 juli 2008 @ 13:48:10 #238
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60095569
Ah, gelukkig. Weet iemand ook nog hoe ie het deed?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  maandag 14 juli 2008 @ 13:53:16 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60095714
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:48 schreef Kriegel het volgende:
Ah, gelukkig. Weet iemand ook nog hoe ie het deed?
Matig tot slecht, Spaanse media berichten over: 'onzeker', 'enkele misstappen' en 'Hij kwam daarnaast nauwelijks in het spel voor'.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 14 juli 2008 @ 14:45:20 #240
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60096960
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60097866
quote:
Leuk
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:02:25 #242
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60264905
quote:
Heitinga maakt indruk bij Atlético als alleskunner

Atlético Madrid is op trainingskamp in Mexico en verloor twee duels en speelde één keer gelijk. Een van de weinige spelers die telkens geprezen wordt in de Spaanse pers, is John Heitinga.

De voormalige Ajacied werd twee keer gebruikt als controlerende middenvelder en eenmaal als centrale verdediger door zijn Mexicaanse coach Javier Aguirre. In alle gevallen liet de Nederlandse international een goede indruk achter. Tegen Tigres (2-2) maakte Heitinga zelfs een doelpunt.

'Ik ben blij dat ik mijn eerste goal heb gemaakt voor Atlético, maar dit is niet mijn echte werk. Ik hoef niet te scoren omdat ik verdediger ben en ik allereerst behoor te verdedigen', legt de nuchtere Rojiblanco uit op de website van zijn club.

Heitinga speelt het liefst centraal in de verdediging. 'El míster (de trainer) bepaalt waar ik speel, maar ik geef de voorkeur aan die van centrumverdediger boven die van back of middenvelder. Links of rechts centraal in de defensie maakt me niet uit.'

Atlético Madrid moet snel in vorm zien te geraken. De laatste voorronde van de Champions League is op 12 en 27 augustus. 'Dat we het hoofdtoernooi bereiken, is heel belangrijk voor ons, want de club deed al zo lang niet mee aan deze competitie', aldus Heitinga.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:04:45 #243
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_60264954
Geweldig
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:09:56 #244
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60265087
Da's al een stuk aangenamer om te horen, hopelijk kan ie het in de competitie net zo waarmaken.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_60277765
Belangrijk dat hij bij de start van de competitie (en in de voorronde CL) er gelijk staat. Atlético heeft veel goede verdedigers en voor je het weet spelen zij in plaats van Heitinga. Wel erg leuk dat-ie het nu zo goed doet.
pi_60938472
quote:
Heitinga went aan Atletico: "Gelukkig is het ook rood-wit"
18 augustus 2008

In de schaduw van de vijf Nederlanders bij Real, verdient sinds deze zomer nog een Oranje-international zijn brood in Madrid. John Heitinga verruilde jeugdliefde Ajax na zeventien jaar voor Atletico Madrid. En dat is even omschakelen, laat de 24-jarige verdediger weten. "Raar om ineens een ander shirt aan te hebben."

Het was even wennen, moest Heitinga toegeven. Toen hij maandag naar de ArenA reed voor een training met het Nederlands elftal, deed hij dat niet als Ajacied. Hij was ditmaal te gast in het stadion, wat zo lang zijn thuishaven was. "Het voelde wel even raar ja, toen ik bij het stadion aankwam. Maar het voelde ook weer vertrouwd. Het doet me goed om hier even terug te zijn", zegt hij aan de rand van het veld, na de eerste training van Oranje op weg naar het wereldkampioenschap van 2010.

Heitinga meldde zich ditmaal dus niet als Ajacied, maar als speler van Atletico Madrid bij de nationale selectie. De Spaanse club legde deze zomer ongeveer tien miljoen euro op tafel om de jonge verdediger naar Madrid te halen en de eerste indrukken die Heitinga opdeed bij Atletico zijn positief. "Het is nog moeilijk om precies te zeggen waarin Atletico verschilt van Ajax, eigenlijk zou je die vraag over een paar maanden nog eens moeten stellen. Maar alles is anders: de club, de stad, het land, de cultuur, de manier van werken. Daar moest ik allemaal even aan wennen", zegt de international tegen FCUpdate.nl.

Inmiddels is Heitinga al wat gewend aan Spanje, Madrid en Atletico. "Atletico is een mooie club en Madrid een prachtige stad. En het zonnetje is ook niet verkeerd hè. Het is daar snikheet", lacht hij, met zijn gebruinde armen en benen als bewijs.

"Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik me, beetje bij beetje, thuis begin te voelen in Spanje", vervolgt Heitinga. "Ook bij de club, ik denk dat ik een goede eerste indruk achtergelaten heb. Tegen Schalke 04, in de Champions League-voorronde, speelde ik vorige week mijn eerste officiële wedstrijd, dat ging niet slecht. Natuurlijk missen we nog wat automatismen en was het jammer dat we met 1-0 verloren, maar over mijn eigen spel was ik niet ontevreden. En ach, als vrije verdediger is mijn taak natuurlijk ongeveer hetzelfde als bij Ajax. Alleen dus in een ander shirt."

Toch moet Heitinga soms nog even slikken, als hij zichzelf in het shirt van Atletico Madrid ziet. "Ik heb natuurlijk zeventien jaar in shirts van Ajax gelopen. Toen ik tijdens mijn officiële presentatie bij Atletico voor het eerst dat shirt aantrok, zag dat er toch raar uit. Maar gelukkig blijft het rood-wit", lacht de verdediger.
pi_60940388
Sjonnie.. held.. voor altijd!!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:22:49 #248
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61186309
quote:
Heitinga ziet droom uitkomen

Door onze Telesportredactie
MADRID - "Komend seizoen speel ík wel Champions League voetbal", jubelde John Heitinga. Zijn ploeg Atletico Madrid was met 4-0 veel te sterk gebleken voor Schalke 04 in de derde kwalificatieronde voor het kampioenenbal.

Atletico Madrid kreeg in Vicente Calderon steun uit onverwachtse hoek. Diego Armando Maradona was naar de Spaanse hoofdstad gereisd om zijn schoonzoon Kun Aguero en zijn ploeggenoten vooruit te schreeuwen. "Het is wel even raar opkijken", zei John Heitinga. "Als Maradona de dag voor de wedstrijd langs het trainingsveld staat, een hand geeft en zegt: 'Hé Heitinga, zorg dat jullie winnen, he!' Hij kende alle spelers van naam."
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:08:42 #249
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_61187251
is heitinga aanvoerder?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:19:32 #250
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_61187513
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:08 schreef Pikhoofd het volgende:
is heitinga aanvoerder?
Nope, dat is een rouwband.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:23:18 #251
176521 Grulez
rasgroninger
pi_61187592
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:08 schreef Pikhoofd het volgende:
is heitinga aanvoerder?
!
pi_61209643
Sjonnie kicked PSV er eigenhandig uit!!
pi_61209814
Je moet toch ergens voor juichen als je eigen cluppie in de UEFA Cup mag figureren.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_61209831
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:47 schreef CSI_MIAMI het volgende:
PSV heeft dat trucje wel door wat Heitinga bij vrije trappen doet
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_61211229
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:47 schreef CSI_MIAMI het volgende:

OH NOOOOOOO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo