abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:12:11 #151
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57671515
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:54 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?
Ik kan lijsten met games opnoemen die door 1 persoon in hun vrije tijd gemaakt zijn hoor.
Lees jij nog even het forum door vriend, hij kan het niet zelf maken, heeft externe programmeurs nodig, wil het groot aanpakken (reclame etc.., veel users), nee je hebt gelijk daar heb je geen geld voor nodig.

Nu zou je waarschijnlijk een reactie plaatsen die lijkt op "Ja maar het kan wel als hobby, en ik kan mensen opnoemen die het ook als hobby erbij kunnen" dan zeg ik, dat staat toch totaal niet in verband met idee wat TS hier schets, hij wil het commercieel in de markt zetten. Ik kan ook genoeg voorbeelden opnoemen die geen drol met deze situatie te maken hebben maar zullen we daar een doelloos slowchat topic voor gebruiken?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:21:26 #152
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57671687
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:12 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Lees jij nog even het forum door vriend, hij kan het niet zelf maken, heeft externe programmeurs nodig, wil het groot aanpakken (reclame etc.., veel users), nee je hebt gelijk daar heb je geen geld voor nodig.

Nu zou je waarschijnlijk een reactie plaatsen die lijkt op "Ja maar het kan wel als hobby, en ik kan mensen opnoemen die het ook als hobby erbij kunnen" dan zeg ik, dat staat toch totaal niet in verband met idee wat TS hier schets, hij wil het commercieel in de markt zetten. Ik kan ook genoeg voorbeelden opnoemen die geen drol met deze situatie te maken hebben maar zullen we daar een doelloos slowchat topic voor gebruiken?
Je hoeft me geen 'vriend' te noemen hoor, we hebben nooit samen geknikkerd.

Maar afijn, compleet irrelevant wat je allemaal loopt te miepen;
het ging niet om de game van de TS, het ging erom dat ik hier : game in ontwikkeling #2
ericjuh vroeg of ie al eens een game gemaakt had.
Het ging dus niet om de game van de TS.

En opeens kom jij gillen "Nou maar dat kan toch niet in je eentje ?"
Jawel, een game maken kan in je eentje.
Misschien niet die van de TS, maar daar ging het dus ook niet om want ik vroeg aan iemand anders of ie wel eens EEN game gemaakt heeft.

Dus als je een slowchat-topic op wilt zoeken, prima, misschien dat je daar wel mee kan doen zonder op te letten.
Kunnen we hier dan weer on-topic blijven zonder dat forum-ridders clueloos topics binnen komen vallen ?
zzz
pi_57672077
Wat de ts hier schets is een hobbygame die uitgebouwd word tot wat groters Er heeft nu tot de komende jaren nog niets te maken met een commerciele factor what so ever.

Dat de ts alles uitbesteed betekend alleen dat hij wat minder kan
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57672268
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 07:54 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?
Geen zorge,
Elke speler heeft een "support post". Een speler kan er een kleine floot in bouwen. Als een ally wordt aangevallen wordt de support floot auto verstuurt naar je ally.

Daarnaast is er ook een vakantie mode, als je een paar dagen weg gaat kan je de vakantie mode activeren. minimaal 3 dagen natuurlijk.
Als je vakantie made heb geactiveerd heb kan je nix gebeuren. Maar je kan ook nix doen.

Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 17:09:12 #155
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57676630
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

En opeens kom jij gillen "Nou maar dat kan toch niet in je eentje ?"
Jawel, een game maken kan in je eentje.
Misschien niet die van de TS, maar daar ging het dus ook niet om want ik vroeg aan iemand anders of ie wel eens EEN game gemaakt heeft.

Dus als je een slowchat-topic op wilt zoeken, prima, misschien dat je daar wel mee kan doen zonder op te letten.
Kunnen we hier dan weer on-topic blijven zonder dat forum-ridders clueloos topics binnen komen vallen ?
Oja kameraad zuurkool?
Volgens mij was jij degene die op mijn vraag:

game in ontwikkeling #2

Loopt te blaten met is irrelevant, ik kwam er niet doorheen gillen dat je niet in je eentje een game kan maken. Volgens mij kom jij hier dit topic binnenvallen met allerlei wijsneuserige opmerkingen...
Wel het verloop van een topic een beetje op een rijtje houden hé.. en niet je eigen beleving hier gaan projecteren als zijnde de realiteit.
That boy needs therapy..
pi_57677305
Ten eerste
Waar komt dat gedoe er bij met Reistijden punt a f en weet ik veel. Het is er niet.!!!

Ten 2de.
Ik heb een concept badacht, laat het maken. waarom? Omdat het anders 20 jaar gaat duren voor dat het af is.
Nou meer iets van 10 jaar. 5 jaar leren hoe ik moet coderen en 5 jaar om het te maken. Daarna is het al weer verouderd.

Ten 3de.
Dit is al eerder verteld. meschien niet zo simpel. maar het staat er dacht ik wel.
Dus waar de 1/2 van de afgelopen 2 bladzijde voor zijn snap ik ook niet.

Ten 4de.
Het maakt mij niet uit of het zelfde 2,3 of 4 keer wordt gevraagd. (er is wel een limiet)
Al zou ik het fijn vinden dat ze eerst de topic lezen. *!!goed lezen!!*

thanks,
Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57677432
O

en heb het al geprobeerd met hobby figuren, maar dat is te langzaam en voor de meeste te complex.

pi_57677494
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Roelof_Kremer het volgende:
en heb het al geprobeerd met hobby figuren
Ik las hobby frituren
  vrijdag 28 maart 2008 @ 19:52:50 #159
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57679947
Roelof ga je misschien nog iets bekend maken vanavond ofzo?

Stukje achtergrond verhaal ofzo? of een sector uit de doeken doen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57680205
Ben bezig met inscannen van een cocept art. Maar dat rot ding doet wat vaag.
En een sector vrij geven is een beetje saai. wat nummertjes en gegevens,... bah.

Mooi plaatje
zal het vandaag posten of morgen.
Ik ga eerst ff wat chillen voordat ik dat apparaat door het raam gooi.
Als het dan nog niet werk dan doe ik het raam open en dat gooi ik het apparaat naar buiten.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:31:54 #161
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57680833
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:05 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ben bezig met inscannen van een cocept art. Maar dat rot ding doet wat vaag.
En een sector vrij geven is een beetje saai. wat nummertjes en gegevens,... bah.

Mooi plaatje
zal het vandaag posten of morgen.
Ik ga eerst ff wat chillen voordat ik dat apparaat door het raam gooi.
Als het dan nog niet werk dan doe ik het raam open en dat gooi ik het apparaat naar buiten.
En de concept versie pleur in je de haard
  vrijdag 28 maart 2008 @ 20:32:41 #162
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57680843
Maar roelof als je dan eenmaal dat spel hebt lopen enz. komen er dan ook lui om alles in de gaten te houden enz?
pi_57681130
is ie al af?

hoii!

Edwin
pi_57684106
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
Maar roelof als je dan eenmaal dat spel hebt lopen enz. komen er dan ook lui om alles in de gaten te houden enz?
Tuurlijk, lijkt me wel.
Zal zelf ook een oogje op het spel houden. Want ik weet het meeste van het spel.
Maar daar naast komen ook per taal (land) minstens 2 admin.

Ook kunnen er vrijwilligers aanmelden voor "gardians". (toffe naam)
Deze hebben toegang tot alle informatie over het spel. Om dan zogoed mogelijk vragen te beantwoorden en andere spelers te helpen. Natuurlijk worden ze hier dan ff voor getraind.
Ook hebben ze een streepje voor op andere spelers. Als een van hun zegen dat je regels overtreed wordt je direct stop gezet. (natuurlijk wel met een rede)
Hun beloning zal dan de kennis zijn die hun opdoen. Of een event spelen

Roelof
pi_57684155
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:42 schreef Edwinuss het volgende:
is ie al af?

hoii!

Edwin
wat af? Het concept art wel. maar niet het spel zelf.

O en die scanner van mij die lig nu op straat in stukjes. Moet zo ff buiten vegen.
Morgen zal ik ff bij de buren scannen. Moet er tog heen voor een feesje.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:53:10 #166
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57684935
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:22 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

wat af? Het concept art wel. maar niet het spel zelf.

O en die scanner van mij die lig nu op straat in stukjes. Moet zo ff buiten vegen.
Morgen zal ik ff bij de buren scannen. Moet er tog heen voor een feesje.
Kan ik iets van 10.000 schepen krijgen als ik begin Dan kan ik zo iedereen onderdrukken!
pi_57685333
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:53 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Kan ik iets van 10.000 schepen krijgen als ik begin Dan kan ik zo iedereen onderdrukken!
Elk schip heeft ook onderhouds kosten.
10000*6237.5=62.375.000 power. Met een onderhou van 10000*2994=29.940.000 per turn. Als je 100 turns heb gedaan wordt het lastig om er weer uit het rood te komen. restart
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:09:04 #168
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57685405
Maar jij bent de god van dat spel toch jij kunt dat toch wel regelen?

Dan hou ik de boel in de gaten en als iemand kloot dan kicken we hem met 10.000 schepen whoppa!

Goed idee?
pi_57685659
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:09 schreef AQuila360 het volgende:
Maar jij bent de god van dat spel toch jij kunt dat toch wel regelen?

Dan hou ik de boel in de gaten en als iemand kloot dan kicken we hem met 10.000 schepen whoppa!

Goed idee?
Dat ontbrak er nog aan....powerhappy admins in het spel
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:23:29 #170
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57685796
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:18 schreef Cid het volgende:

[..]

Dat ontbrak er nog aan....powerhappy admins in het spel
Het is gedoemd te mislukken dit spel
pi_57687670
Nou power happy admins.

Er zullen maar een paar admins zijn. hun maken het uiteindelijke beslissing.
Elke speler kan een klagt indiennen. Als ze suspended zijn of gekickt zijn.
Daarnaast mag geen een admin een goede actief speler zijn.
De zo gehete hulpjes kunnen alleen net als ieder ander speler de admins informaren over andere die de regels overtreden. Ook al hebben de hulpjes een streepje voor. De admins maken de uiteindelijke beslissing. Als er een klagt is tegen een admin zal ik dat zeker zelf afhandelen.

Dus power hapy admin speel ik alleen maar.
pi_57726296
kickerdekick!

gewoon 2 dagen geen nieuws... stelt me toch klein beetje teleur roelof!

Ik had nu toch echt wat meer ras info gezien met een paar concept arts!
Dit keer zonder signature
  zondag 30 maart 2008 @ 23:21:28 #173
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57726759
Het is dood en over! de game gaat niet door!

Roelof is in een hutje op de hei gaan wonen en verdoet zijn tijd nu met het jagen op herten en konijnen met pijl en boog!
pi_57729040
ik zou ook idd gaan denken dat roelof een paar problemen heeft met de game. Want anders had hij allang wat info gepost een race.

zijn de problemen ernstig? Gaat de game nog door?
  maandag 31 maart 2008 @ 01:06:01 #175
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57729137
zullen we er een poll van maken??

That boy needs therapy..
pi_57738146
quote:
Op maandag 31 maart 2008 00:59 schreef Ericjuh het volgende:
ik zou ook idd gaan denken dat roelof een paar problemen heeft met de game. Want anders had hij allang wat info gepost een race.

zijn de problemen ernstig? Gaat de game nog door?
Niet egt, was ff een nachtje in het ziekenhuis. Had wat verkeerds gegeten op de bbq van zaterdag.

O ya ras. Zal ff kijken wat ik heb,.... een leuke
pi_57738182
Heb je al enig idee welke engine je wil gaan gebruiken? Of wil je er zelf een gaan bouwen? En wie gaat het programmeerwerk doen? Welke programmeertaal ga je gebruiken? Waar ga je het artwork vandaan halen? Etc.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57738292
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Seneca het volgende:
Heb je al enig idee welke engine je wil gaan gebruiken? Of wil je er zelf een gaan bouwen? En wie gaat het programmeerwerk doen? Welke programmeertaal ga je gebruiken? Waar ga je het artwork vandaan halen? Etc.
Sorry, maar dat staat echt al 100 keer uitgelegt in de 2 topics Mischien moet je eerst de topics doorlezen en dan wat posten ipv andersom
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57738440
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:38 schreef disjfa het volgende:

[..]

Sorry, maar dat staat echt al 100 keer uitgelegt in de 2 topics Mischien moet je eerst de topics doorlezen en dan wat posten ipv andersom
Ok, misschien had ik iets te vlug gepost.

Ik lees het topic later op de dag nog wel een keer door, en post dan opnieuw.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57739364
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Seneca het volgende:
Ik lever het concept en het idee van de art. En de programerings firma gaat het allemaal uitzoeken.

Ik moet vandaag het uiteindelijke begroting binnen krijgen. Zal ff een belletje geven.
  maandag 31 maart 2008 @ 17:13:18 #181
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57740209
ok.. wat zeiden ze aan de telefoon? Of sta je in de wachtrij?
That boy needs therapy..
  maandag 31 maart 2008 @ 17:17:16 #182
31101 _Led_
pi_57740280
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 17:09 schreef BereNDD het volgende:

[..]
ik kwam er niet doorheen gillen dat je niet in je eentje een game kan maken.
Neuh, dat bedoelde je helemaaaaaaaal niet toen je hier : game in ontwikkeling #2
riep dat stroom zichzelf wel betaalt etc.,
en vervolgens hier : game in ontwikkeling #2
de verkeerde vergelijking met de game van de TS ging trekken, waar het helemaal niet over ging
quote:
Volgens mij kom jij hier dit topic binnenvallen met allerlei wijsneuserige opmerkingen...

Wel het verloop van een topic een beetje op een rijtje houden hé.. en niet je eigen beleving hier gaan projecteren als zijnde de realiteit.
Ik denk dat ik iets meer credits heb om hier mee te praten dan jij eerlijk gezegd

Afijn, back on topic :

Roelof, ik ben benieuwd wat hun offerte was !
Zijn er al updates ?
zzz
  maandag 31 maart 2008 @ 17:28:43 #183
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57740545
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Neuh, dat bedoelde je helemaaaaaaaal niet toen je hier : game in ontwikkeling #2
riep dat stroom zichzelf wel betaalt etc.,
en vervolgens hier : game in ontwikkeling #2
de verkeerde vergelijking met de game van de TS ging trekken, waar het helemaal niet over ging
[..]

Ik denk dat ik iets meer credits heb om hier mee te praten dan jij eerlijk gezegd
Mafkeesje, lees nou eens goed dan.. dat was een reactie op jouw post..
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:17 schreef L.Denninger het volgende:

Hahaha, deze nomineer ik bij deze voor het 'trieste opmerking van de week' award..
Zelden zo'n trieste opmerking gelezen

hahaha
That boy needs therapy..
  maandag 31 maart 2008 @ 17:31:55 #184
31101 _Led_
pi_57740622
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:28 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Mafkeesje, lees nou eens goed dan.. dat was een reactie op jouw post..
Ja, eentje die nergens op sloeg omdat jij het hebt over het spel van TS en ik niet, maar ik ga dat niet blijven uitleggen.
quote:
Hahaha, deze nomineer ik bij deze voor het 'trieste opmerking van de week' award..
Zelden zo'n trieste opmerking gelezen
hahaha
Ik wacht op de lijst met spellen die jij dan hebt gemaakt ?
zzz
pi_57740930
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik wacht op de lijst met spellen die jij dan hebt gemaakt ?
Je loopt nu echt jezelf belachelijk te maken hé Met je credits
www.indiegamer.nl
pi_57742206
Je hebt overigens ook budget nodig om de game de eerste jaren draaiende te houden he... Hij is echt niet vanaf dag 1 winstgevend. Reken minimaal op 2 jaar.....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_57742450
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:31 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik lever het concept en het idee van de art. En de programerings firma gaat het allemaal uitzoeken.

Ik moet vandaag het uiteindelijke begroting binnen krijgen. Zal ff een belletje geven.
kwart voor 7! de onderhandelingen over de begroting zullen wel stroef lopen Roelof, stuk bij been houden en gewoon zorgen dat je niet genaaid wordt! Vooral iemand met weinig programmeer ervaring!
  maandag 31 maart 2008 @ 19:25:23 #188
31101 _Led_
pi_57743210
quote:
Op maandag 31 maart 2008 17:44 schreef disjfa het volgende:

[..]

Je loopt nu echt jezelf belachelijk te maken hé Met je credits
Hoezo ?
Simpel telsommetje hoor.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Led_ op 31-03-2008 19:34:19 ]
zzz
pi_57743217
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:39 schreef existenz het volgende:
Je hebt overigens ook budget nodig om de game de eerste jaren draaiende te houden he... Hij is echt niet vanaf dag 1 winstgevend. Reken minimaal op 2 jaar.....
De budget is op 5 jaar basis.
En er wordt ook onderhandelt over server kosten enz enz.
pi_57743398
quote:
Op maandag 31 maart 2008 18:50 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

kwart voor 7! de onderhandelingen over de begroting zullen wel stroef lopen Roelof, stuk bij been houden en gewoon zorgen dat je niet genaaid wordt! Vooral iemand met weinig programmeer ervaring!
Ik probeer het uurloon omlaag te halen. luckt aardig.

Daarnaast denk ik dat hun te moelijk denken. Over een web browser game Sommige uren zijn wel (tok....tok).

Het gaat daarnaast wel lekker. Als het goed is komt er 4 functies.

Power happy admin
Admin
Guardian
player.

Moet je raden wie die power happy admin wordt.

En omdat ik niet zo geweldig ben met program komt er een over uitgebouwde power happy admin.
Zodat ik zelf makkelijk rassen ken toe voegen veranderen . En natuurlijk andere dingen.
Dit kost wel wat natuurlijk.

Maar tja. Ik zie wel wat de uiteindelijke prijs wordt.
Probeer natuurlijk het beste te hebben.
pi_57743734
quote:
wij? omdat wij jou zoveel feedback hebben gegeven?
quote:

en als je seriues voor het helft van het geld een php/html cursus gaat volgen en het zelf gaat programmeren? dat is pas onderhandelen

btw, hoeveel (unieke) bezoekers denk jij te trekken met deze game? Want ik kan het niet terug vinden in deze 2 topics!
pi_57744985
Moet iedergeval 500 tot 1000 spelers zijn. Anders gaat het lang duren om de inversteering terug te halen.

moet wel lukken .
travian
500.000 spelers

tribal wars
283.942 spelers

Game forge production
8 miljoen spelers. Onderander ogame.

Zo te zien is er tussen 35 en de 50 duizend spelers per land.

Nou dan moet het tog wel lukken.
Daarnaast is er niet veel op space games. weet alleen van ogame en eve. En eve is full paid.
Zijn nog wel andere vage space games. denk ik. maar die gaan meestal naar de dowload en paid sector
pi_57745118
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:50 schreef Ericjuh het volgende:

en als je seriues voor het helft van het geld een php/html cursus gaat volgen en het zelf gaat programmeren? dat is pas onderhandelen

Als ik dat doe ben ik 10 jaar verder. kan ik beter gewoon laten maken. de inkomsten van de game en van 10 jaar werken hebben.
En waarscheinlijk is het spel na 10 jaar verouderd.

Dacht dat dit al eerder was?,...... zal wel aan mij liggen
pi_57745648
Had ff nog 1 vraagje.

onder welke sector vald deze game
En nee ict of game sector staat er niet tussen.

Moet wat invullen bij de kvk. vaag gedoe ook.
stomme vragen.
pi_57745818
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Had ff nog 1 vraagje.

onder welke sector vald deze game
En nee ict of game sector staat er niet tussen.

Moet wat invullen bij de kvk. vaag gedoe ook.
stomme vragen.
Kansspel
pi_57745863
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik probeer het uurloon omlaag te halen. luckt aardig.

Daarnaast denk ik dat hun te moelijk denken. Over een web browser game Sommige uren zijn wel (tok....tok).

Het gaat daarnaast wel lekker. Als het goed is komt er 4 functies.

Power happy admin
Admin
Guardian
player.

En omdat ik niet zo geweldig ben met program komt er een over uitgebouwde power happy admin.
Zodat ik zelf makkelijk rassen ken toe voegen veranderen . En natuurlijk andere dingen.

Gedacht aan latere updates? Lijkt me dat je dat dan ook moet uitbesteden.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:13:44 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57746009
quote:
Op maandag 31 maart 2008 15:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Niet egt, was ff een nachtje in het ziekenhuis. Had wat verkeerds gegeten op de bbq van zaterdag.
Wat doe je toch Roef!! Als jij echt was gestikt in dat kippebotje was die game er nooit meer gekomen

Voortaan iets voorzichtiger oke?

[ Bericht 0% gewijzigd door AQuila360 op 31-03-2008 21:34:32 ]
pi_57746629
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:13 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat doe je toch Roef!! Als jij echt was gestikt in dat kippebotje hadden was die game er nooit meer gekomen

Voortaan iets voorzichtiger oke?
Nee
allergie, had wat moeite met ademen.

Leuke zusters in die ziekehuis, y
Moet er maar vaker er naar toe gaan.
  maandag 31 maart 2008 @ 21:35:00 #199
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57746653
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Nee
allergie, had wat moeite met ademen.

Leuke zusters in die ziekehuis, y
Moet er maar vaker er naar toe gaan.
Heb je der verteld over je game?
pi_57747232
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:35 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb je der verteld over je game?

Beetje, allen dat ik er een aan het opstarten ben.

Kreeg een grote kus als bijdrage
  maandag 31 maart 2008 @ 22:17:05 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57747808
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Beetje, allen dat ik er een aan het opstarten ben.

Kreeg een grote kus als bijdrage
Ja das flauw zeg nu mag ze zeker ook een Power Happy Admin worden!

Sorry maar zover ga ik niet
pi_57750478
quote:
Moet iedergeval 500 tot 1000 spelers zijn.
Ik hoop dat je met zo'n investering toch wel wat meer dan 1000 spelers haalt. nog geeneens 1/10 zal gaan betalen voor de game. Je zult een groot gedeelte hebben die na die tijd niet meer weerkomt. De overige zullen voor grootste gedeelte gratis gaan gamen.
pi_57752711
als je kijkt naar andere web browser games hebben meer dan 20 tpt 50 duizend spelers per taal/server

(dat zijn de wat grotere)

de kleinere onbekende gaan ook naar 5-10 duizend spelers.

Dus ik denk wel dat ik 1000 actieve spelers kan vinden.
De main inkomen zal bij het begin waarscheinlijk de advertentie zijn.
Daanaast de game.
Als en Als het spel zelf genoeg $$ oplevert zal waarscheinlijk de advertentie verwijderd worden. Alleen maar iritant.
Of alleen voor paid account,.... idee
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:20:54 #204
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57758191
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:25 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hoezo ?
Simpel telsommetje hoor.
euhm.. nee hoor,
je blijft gewoon een gevalletje "ik maak mezelf gewoon lekker belachelijk hier"..
That boy needs therapy..
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:33:14 #205
31101 _Led_
pi_57758413
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:20 schreef BereNDD het volgende:

[..]

euhm.. nee hoor,
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,146474/

Kijk eens naar 'games credited' : een simpel telsommetje, toch ?
quote:
je blijft gewoon een gevalletje "ik maak mezelf gewoon lekker belachelijk hier"..
Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ik
Jji probeert zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom het Roelof niet zou lukken, maar uiteindelijk blijk je van gamedevelopment gewoon niet zo veel te weten.
Prima hoor, jij zult wel weer andere specialiteiten hebben, maar ga dan niet zo lopen miepen.
zzz
pi_57758547
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]

Kijk eens naar 'games credited' : een simpel telsommetje, toch ?
Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties hé

Goedzo, maar care.
www.indiegamer.nl
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:40:35 #207
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57758553
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Games Credited
Killzone (2004), SCEA
Shellshock: Nam '67 (2004), Eidos Interactive Ltd.

Dus een simpel telsommetje qua credits.
[..]

Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ik.
Jji probeert zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom het Roelof niet zou lukken, maar uiteindelijk blijk je van gamedevelopment gewoon niet zo veel te weten.
Prima hoor, jij zult wel weer andere specialiteiten hebben, maar ga dan niet zo lopen miepen.
Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..
Moet dat dan gelijk gepaard gaan met die arrogantie als: "ik denk wel dat ik meer credits heb in dit topic"

Wat is je doel precies dat je die lijst hier post? Is je blik zielige reacties nou nog niet leeg? Of trek je nog even een nieuw blik open?
That boy needs therapy..
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:44:28 #208
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57758625
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef disjfa het volgende:

[..]

Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties hé

Goedzo, maar care.
Het gaat idd al lang niet meer over Roelof en zijn game
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:47:41 #209
31101 _Led_
pi_57758692
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..
Moet dat dan gelijk gepaard gaan met die arrogantie als: "ik denk wel dat ik meer credits heb in dit topic"

Wat is je doel precies dat je die lijst hier post?
Jij reageerde op een post van mij, maar je begreep 't blijkbaar verkeerd (want je begon te roepen over Roelofs game terwijl ik een algemene vraag stelde) -> game in ontwikkeling #2

In plaats van dat ruitelijk toe te geven ga je over de zeik en doe je alsof ik op moet flikkeren -> game in ontwikkeling #2
en
game in ontwikkeling #2

Dus om te laten zien dat ik hier best op mijn plek ben, en geenszins van plan om op te flikkeren,
probeer ik je erop te wijzen dat
  • in tegenstelling tot jou, ik het verhaal hier wel gevolgd heb en jij maar raar reageert voor iemand die duidelijk gewoon iets fout begrepen heeft
  • ik waarschijnlijk iets meer verstand van zaken heb - maar als ik dat gewoon zou zeggen zou je dat uiteraard niet aannemen, dus onderbouw ik het even.

Zo goed ?
    Kunnen we nu Roelof's topic weer even met rust laten
  • zzz
      dinsdag 1 april 2008 @ 12:50:45 #210
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57758753
    redelijk goed..
    En voor de verandering geen arrogantie in je post..
    That boy needs therapy..
    pi_57763537
    EINDELIJK!!

back to topic.

Ben vadaag bezig met elle laatste puntjes an het invullen.
    Als het bedrag rond is en een alles akoort is gegaan wordt er een duidelijke planing gemaakt (week/maaand) indeling.
    Waneer wat alles af is.
    pi_57768897
    quote:
    Waneer wat alles af is.
    en hoe vinden je pa en ma dit?
    pi_57769544
    Mijn pa en ma?

Ze vinden het een goed idee. Maar ze willen niet dat ik te veel risico neem, dat ik met schulden mijn leven begin.

Ik ga ff pitten. morgen weer veel te doen.
    En sorry van mijn afwezigheid hier. Komt wel goed.
    pi_57770152
    quote:
    Ik ga ff pitten. morgen weer veel te doen.
    maar hoe doe je dat naast school dan? of zit je niet meer op school?
      woensdag 2 april 2008 @ 08:28:12 #215
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57773555
    Jawel hij zit op school maar hij heeft een presentatie vandaag!

Succes er mee Roelof! En strax is er champagne voor iedereen omdat de 1e steen is gelegd wat betreft de game!
    pi_57776520
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 08:28 schreef AQuila360 het volgende:
    Jawel hij zit op school maar hij heeft een presentatie vandaag!

Succes er mee Roelof! En strax is er champagne voor iedereen omdat de 1e steen is gelegd wat betreft de game!
    maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.

maar aan de andere kant. Een echte zakenman heeft ook geen tijd...
    pi_57783628
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 11:47 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.

maar aan de andere kant. Een echte zakenman heeft ook geen tijd...
    Ik heb ook voledig toestemming van mijn docenten.
    Dus als er iets is of ik wordt gebeld.
    Dan mag ik daar op reageren en gewoon uit de les lopen. Bellen/msn enz enz
    Tenzij het een toets of een presentatie is. Dan mag het niet.

Daarnaast heb ik nu al bijna geen vrije tijd. Maar dit zijn ook tijden waar ik voledig bij moet zijn.
    Het concept heb ik tot de puntjes uit getyped. Zodat ze zoveel mogelijk zonder mij verder kunnen. En daarom ben ik nu ook bezig de laatste puntjes met de team leider aan het door nemen.

Naast mijn les uren ben ik ook met een school project bezig. Het walibi project heb ik net afgerond. Het nieuwe project is een boot. Van de grond af op te bouwen. 14 meter lang met een KAP2 systeem die ik mag gaan bedenken. Cool

Maar moet weer verder. mensen zitten te wachten.

Thanks.
    pi_57783708
    ist al klaar?
    pi_57789129
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 17:28 schreef Edwinuss het volgende:
    ist al klaar?
    wat, welke, huu??
    pi_57794492
    De url is al bekend: www.gw-games.com
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_57795497
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 23:43 schreef existenz het volgende:
    De url is al bekend: www.gw-games.com
    cool gevonden.

zat al te wachten hoe lang het ging duren.

Maar nee. die is alleen tijdelijk aangemaakt.
    Om te testen en voor mail.

We zitten al te denken over een veel cooler naam dan GW.

En die host is ook niet al te wouw. Maar gratis is gratis.
    pi_57795987
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    cool gevonden.

En die host is ook niet al te wouw. Maar gratis is gratis.
    Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Het verhaal van je vorige topic voor insidegamer is nog interesanten. Waar je hulp krijgt en niets hebt gevonden blijkbaar aangezien je weer opnieuw begint

Maar verder nog een nieuwe status. Is het al geregeld met je programeurs, kan je de verhaallijn al loslaten op de wereld? Kan je vertellen wat we moegen gaan meemaken? Kunnen we marshmelows gaan bakken op een vuurtje als de game werkt? Vertel. We zitten met smacht op kleine updates die maar niet komen te wachten.
    www.indiegamer.nl
    pi_57796348
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Het verhaal van je vorige topic voor insidegamer is nog interesanten. Waar je hulp krijgt en niets hebt gevonden blijkbaar aangezien je weer opnieuw begint

Maar verder nog een nieuwe status. Is het al geregeld met je programeurs, kan je de verhaallijn al loslaten op de wereld? Kan je vertellen wat we moegen gaan meemaken? Kunnen we marshmelows gaan bakken op een vuurtje als de game werkt? Vertel. We zitten met smacht op kleine updates die maar niet komen te wachten.
    Wat je niet allemaal kan doen met google

Maar okey.
    De programmeurs zijn nu rond. Bedrag is vast gesteld.
    902 uur
    Voor een bedrag van. 22550 Euro.
    Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.

Ag komt allemaal wel in een mooi documentje.

Komt goed.
    En heb ff geen tijd om een verhaaltje met plaatjes te doen. Moet weer ingaan scannen herschrijven. enz enz.
    Ben behoorlijk druk bezig met de laatste dingen te regelen.
    Moet nog een inversteerder overhalen. Heb een KvK afspraak belastings dienst.

Had namelijk een goede vraag. Als het goed is ( zover ik kon lezen) valt het buiten de belasting. (meschien normale inkomsten belasting.) Maar het is niet egt een product of wel? binnenland of buitenland zaken?
    Wordt de belasting vervallen, 0%tarief of normale 19%.
    Weet er toevallig iemand er iets meer over?
    Daarom ook de afspraak bij de belastingdienst. FF zeker weten.

Als het de 0% tarief wordt (mooiste)
    Kan ik de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek op vragen
    scheeld 25%

thanks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 01:24:57 ]
    pi_57796370
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Wat je niet allemaal kan doen met google

Maar okey.
    902 uur
    Voor een brdrag van. 2250 Euro.
    Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.

Ag komt allemaal wel in een mooi documentje.

Komt goed.
    En heb ff geen tijd om een verhaaltje met plaatjes te doen. Moet weer ingaan scannen herschrijven. enz enz.
    Ben behoorlijk druk bezig met de laatste dingen te regelen.
    Moet nog een inversteerder overhalen. Heb een KvK afspraak belastings dienst.

Had namelijk een goede vraag. Als het goed is ( zover ik kon lezen) valt het buiten de belasting. (meschien normale inkomsten belasting.) Maar het is niet egt een product of wel? binnenland of buitenland zaken?
    Wordt de belasting vervallen, 0%tarief of normale 19%.
    Weet er toevallig iemand er iets meer over?
    Daarom ook de afspraak bij de belastingdienst. FF zeker weten.

thanks.
    Je mist een 0?

Je kan het hosten in het buitenland waar geen belasting wordt betaald, volgens mij mag dat
    pi_57796406
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je mist een 0?

Je kan het hosten in het buitenland waar geen belasting wordt betaald, volgens mij mag dat
    miste een 5

Maar de inkomsten. Belasting
    Ik heb wel gedeeltelijk nederlandse klanten zogezegd.
    pi_57796431
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Maar okey.
    902 uur
    Voor een bedrag van. 22550 Euro.
    25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
    www.indiegamer.nl
    pi_57796508
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:26 schreef disjfa het volgende:

[..]

25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
    Het programeren van het spel zelf is 110 uur.
    Alles wat er om heen komt is de andere 800 uur. inclusief testen management, host.
    Ook komt er een uitgebouwde versie van admin panal. help desk, manual, chatbox, black list.
    En alles makelijk voor mij.
    Geen programeur nodig voor dingen aantepassen zoals:
    rassen, black list, spelers, manual, helpdesk, plaatjes,
    krijg een geheel adverteer mamagement systeem.

Denk wel dat het meer is dan jouw 90 uur.
    laat staan alle plaatjes en grafies werk.

Daarnaast. heb ik de prijs van 30,- naar 25,- kunnen krijgen.
    Ook zijn het geen nederlande programmeurs. veel goedkoper. zelfde kwaliteit. meschien beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 01:41:46 ]
    pi_57796556
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
    www.indiegamer.nl
    pi_57796610
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:39 schreef disjfa het volgende:

[..]

Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
    3 weken? meer 1 week.
    waar denk je waar het Project management geld naar toe gaat?
    Het wordt nog besproken maar ik wil een beta binnen 3-4 maanden zien.

In een land waar de loon lager is, belasting. En daarnaast een buitelands project.
    Denk ff na. Voor nederland is dat laag ja. maar buitenland?
    pi_57796626
    Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
    www.indiegamer.nl
    pi_57796656
    ik ga ook ff pitten.

btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
    pi_57796667
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
    Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
    www.indiegamer.nl
    pi_57796702
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:48 schreef disjfa het volgende:
    Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
    waarvoor denk je dat het bedrijf een vertaler heeft?
    het concept al in het engels, nedelands, en duits is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 02:10:36 ]
    pi_57796757
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
    was alleen verbaast dat iemand nog waker was?
    nix mee bedoeld

bedankt.

En 20.000,- door het riool valt wel mee.
    Als jij een team kan vinden die het allemaal voor minder kan doen + alle service. graag.
    Dit is het beste bedrijf die ik kon vinden.
    Heb ook een bedrijf gevonden die vergeleek mijn spel met o-game. (Dit bedrijf is mede maker van ogame)
    Zette zelfde uren neer en prijs. 8.000,-
    kijk zelf. mijn spel 10X meer grafies werk. complexiteit tig X meer. helpdesk, manual. admin panel. enz enz

Als jij ken hoe ogame was bij het begin. dan weet je waar ik het over heb.
    ogame was vroeger o-game. en bagger grafies. Kijk hoeveel updates er al zijn geweest. Die hebben 24/7 een programmeur in dienst. om het allemaal te fixen.
    Mijn spel wordt pas opgeleverd na de beta. (als alles goed is) en ik betaal 80% pas na de beta.

Dus door het riool valt wel mee
    pi_57796766
    maar okey ben er morgen weer, laters
    pi_57797475
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
    Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Nu ben ik niet cool meer
    pi_57798652
    Ik zal maar eerlijk zijn. Ik vind TS een verwent kut kneusje. En TS moet ff wakker worden, want zijn droom heeft lang genoeg geduurd. Voor zover TS het nog niet weet ben ik 2 topics behoorlijk sarcastisch geweest en ik kan nu al vertellen dat de 22000 euro weggegooid geld is.

natuurlijk wil TS dat niet horen en zal hij stug doorgaan met het ontwikkelen van zijn online spelletje. Ts beseft nog geeneens dat je alleen met geld en een goed idee er nog niet bent. Je kunt niet alles kopen. Ik weet zeker dat TS geen goed veldonderzoek heeft gehouden naar andere games (ja, misschien die hij zelf gespeelt heeft). Als Ts dat gedaan heeft dan zou hij d'r ook achter zijn gekomen dat online gaming (webbased) groter is dan hij verwacht.

Ik zal ts een advies geven. Doe dingen die een normale 21 jarige doet met het geld, zoals een vriendin zoeken en geld uitgeven aan bier zuipen.

owh en het is misschien ipv messchien! dat moet je zo langzamerhand toch wel weten als je persoon bent van een geflopte "investering" gaat worden.
      donderdag 3 april 2008 @ 09:47:58 #238
    31101 _Led_
    pi_57798786
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hier enorm op verkijkt.
    Ik kan je uit eigen (jarenlange) ervaring vertellen dat het een stuk meer zal worden.
    En dan hebben we het over het programmeren - dat wil zeggen, het daadwerkelijk schrijven van code.
    Vermenigvuldig het nog maar met 2 om onvoorziene bugs te fixen, en doe er nog maar wat bij om aanpassingen te maken als het eenmaal werkt maar je sommige dingen toch liever anders ziet.
    zzz
    pi_57799478
    Linkdump:

http://tweakers.net/nieuws/52752

Overigens werk ik zelf als programmeur aan een relatief eenvoudige online applicatie, en de bedragen die ik daarvoor voorbij zien komen liggen toch echt enkele ordes van grootte hoger dan de 22.000 die ik hier zie.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:47:49 #240
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57799841
    Ik hoop dat je weet waar je aan begint..
    Je hebt een leuk startkapitaal om een iets zekerdere onderneming te beginnen..

Maar goed, het is jouw geld, jouw idee en jouw investering.

ik hoop dat het lukt!
    That boy needs therapy..
    pi_57799938
    Tja, zoals iedereen die het lef heeft om zelf iets te ondernemen, geniet TS bij mij het voordeel van de twijfel. Maar zoals de meeste mensen in dit topic denk ik dat hij de hoeveelheid werk die bij een product zoals dit komt kijken schromelijk onderschat, niet in de laatste plaats omdat ik ooit zelf een game heb op proberen te zetten (overigens zonder succes).

De concurrentie op de games markt is ronduit MOORDEND, en dan moet je wel van hele goeie huize komen wil je succesvol worden. Aangezien TS alles klakkeloos uitbesteed denk ik niet dat hij veel controle heeft over de kwaliteit van het product. De meeste IT bedrijven die beweren zoiets 'wel even te zullen doen' leveren over het algemeen baggerwerk af. En dan wordt ik al heel snel skeptisch wanneer ik zo'n bedrijf hoor beweren dat het programmeerwerk 110 uur gaat duur. 110 uur? Dat is ongeveer het aantal manuren dat het mij kostte om een rudiimentaire side-scrolling racing game te ontwikkelen voor mijn studie. En dat kwam niet eens in de buurt van being a commercial product.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:58:41 #242
    31101 _Led_
    pi_57800047
    Mijn gok ?
    Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
    Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
    zzz
    pi_57800073
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
    Mijn gok ?
    Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
    Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
    Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
      donderdag 3 april 2008 @ 11:04:22 #244
    31101 _Led_
    pi_57800152
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 11:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
    Ik zei ook "minstens" en "een beetje" he
    zzz
    pi_57800191
    22k voor zoveel werk

No way dat het 110 uur gaat kosten doe maar factor 10

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2008 11:10:09 ]
    pi_57802197
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
    Mijn gok ?
    roelof kan niks zelf.. hij moet alles zelf doen. Daarnaast heeft hij geen community om mee te beginnen. Ik verwacht minimaal dat hij 2 jaar bezig is om alles op te zetten. Daarnaast gaat het veel meer dan 22000 euro kosten omdat alle wijzigingen die d'r aan gemaakt moeten worden ook geprogrammeerd moeten worden door een programmeur.

Ik zie het al helemaal voor me:

roelof gaat overdag naar school en gaat 's avonds zijn game testen. Hij ziet een bug en mailt dit naar zijn programmeurs. De volgende dag snappen de programmeurs geen hol van zijn buglijstje (onderandere door de vele spelfouten) en zullen daardoor weer mailen. Een week later is de bug pas duidelijk.

zoals ik al eerder al zei, je komt er niet alleen met geld en een idee. Daarnaast slachten de andere online games, met community, je dik af als je eenmaal online komt.

hij schat zijn spelers aantal behoorlijk laag in, waarvan de helft zal gaan betalen. Het is vervolgens ook ontzettend moeilijk om een goede balance te krijgen tussen betalers en niet betalers. Als jij als betaler de niet betaler gewoon dik owned dan zullen de niet betalers wegblijven. En omdat de niet betalers toch bij uitstek de meeste zullen zijn zullen de betalers ook snel stoppen met de game.

Kijk naar andere grote online games, zoals Wow, en bedenk voor de grap eens hoeveel geld er uitgegeven wordt om de races een goede balance te krijgen.

persoonlijk denk ik dat hij naar buitenlandse programmeurs gaat omdat nederlandse programmeurs zijn verzoek hebben afgewezen!
    pi_57807413
    Paar dingen waar nix op slaat.
    waar komt de totaal van 110 vandaan.
    ag hier de totale schatting.

Login screen
    Design login screen 20 hours
    CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
    Login / Register page programming 16 hours
    Subtotal 44 hours

Panels (different access for users types)
    Manage players 30 hours
    Black list 4 hours
    Manage races 10 hours
    Edit the manual 4 hours
    Manage admin and guardians 20 hours
    Manage prices 10 hours
    Subtotal 78 hours

Helpdesk
    Manage helpdesk 20 hours
    Helpdesk for the players 20 hours
    Complain system 20 hours
    Subtotal 60 hours

Game screen
    General screen design 35 hours
    Design of game interfaces (about 20 interfsaces) 160 hours
    Game interfaces functionality programming 350 hours
    Chat box 35 hours
    Subtotal 580 hours

Database and scripts
    Database designing 20 hours
    Game logic programming 40 hours
    Cron, server side scripts and Ajax communication 35 hours
    Subtotal 95 hours

Other
    Project management 20 hours
    Testing 25 hours
    Subtotal 45 hours

Total estimate: 902 hours

Daarnaast heeft het bedrijf een vertaler. Ik zal ook niet de enige zijn die contact heb met de firma. Dus als er een bug is kan ook iemand anders het direct naar de programmer firma sturen.
    Daanaast heb ik gezet dat de meeste aanpassing ik zelf kan doen. Extra uitbouwing niet, of het bug fixen. als dat er is.
    Het project wordt pas afgeleverd na de beta. En moeten dan alle bugs er uit zijn. Daanaast is er een 3 jaar onderhouds contract. Dus als er iets mis is met de spel (bug) dan fixen ze het. Geen extra kosten.
    Ik zelf heb 3 nederlandse bedrijfen afgewezen omdat ze maar klakkeloos een offerte opsturen. Het bedrijf waar ik nu mee werk heeft er eerst meer vraag naar gedaan.
    Ik kan zelf ook met het programma alle rassen balanceren. En/of totaal verwijderenen/of aanpassen. totaal

De rede waarom ik zo smak geld uit geef is omdat ik gelijk een hoog niveau will hebben vergeleken met andere web browser games.

Dus waar die vage dingen van daan komen weet ik niet. Meschien was ik niet duidelijk. sorry dan.
      donderdag 3 april 2008 @ 16:52:13 #248
    31101 _Led_
    pi_57807512
    Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
    zzz
    pi_57807529
    Maar daarnaast. Ik heb een afspraak met de belastings dienst.
    Voor de belasting als ik dat moet betalen.

Weet iemand er meer over voor dat ik daar na toe gaat.
    Ik hoop zelf dat het onder de 0% terief valt. (zou wel te mooi zijn)
    Dan kan ik namelijk 25% van de inversteering terug vragen. En daarnaast geen belasting te betalen.

Alss iemand er meer over weet wou ik het graag horen.
    pi_57807577
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
    Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
    die 900 uur is het maximale dat ik betaal. elk uur er overheen op hun koste:

goed geregeld:P

En graag niet zo lastige woorden gebreuken. moet het opzoeken.

iteraties:Deze vorm drukt een herhaling of ook wel een verheviging van de handeling uit
    klopt dat een beetje?
    pi_57807661
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 16:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..

je ouders zouden je een trap onder de reet moeten geven!
      donderdag 3 april 2008 @ 17:02:24 #252
    31101 _Led_
    pi_57807745
    oei, dat wordt moeilijk communiceren praten met je programmeurs tiepmiepen zo

Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
    zzz
    pi_57807786
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 16:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..

je ouders zouden je een trap onder de reet moeten geven!
    Of jij niet.
    Ik betaaal niet meer dan die 900 uur. van mij mogen ze er 2945782346 uur over doen. Ik betaal alleen die 900 uur en als alles goed werkt en na de beta.
    Daarnaast, als er een geheel nieuwe functie komt dan wordt de programeer firma weer ingehuurt (zelfde personen) om te updaten.
    Als er een bug is en er een update voor nodig is in de komende 3 jaar is het ook op hun koste.
    De aanpassingen in de game zelf, plaatjes rassen enz enz. kan ik zelf met mijn power hapy admin panel.
    Dus het valt wel mee. Als het spel na de 3 jaar uitelkaar valt. Ja dan is er en probleem. Denk zelf dat bij die tijd het spel goed genoeg draait om een (vaste) programmeur in te huren.

Mis ik nog iets?
      donderdag 3 april 2008 @ 17:05:42 #254
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57807808
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 16:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:

Login screen

Design login screen 20 hours Tering 20 uur
    CMS, Advertisement management (banners) 8 hours

Manage races 10 hours
    Testing 25 hours
    Ok, de programmeurs zijn 20 uur bezig met het ontwikkelen van een login mogelijkheid, maar het beheren van de rassen (wat mij een erg complex onderdeel lijkt) doen ze in 10 uur?

En zo'n uitgebreid systeem test je volgens mij niet door even 25 uurtjes te testen..
    That boy needs therapy..
      donderdag 3 april 2008 @ 17:10:31 #255
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57807887
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:

Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
    Yep..

Daarom vond ik het bijvoorbeeld ook al zo stug dat ze maar 10 uur bezig zijn voor het complete rassen beheer gedeelte
    That boy needs therapy..
    pi_57807926
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:

lastige woorden zijn worden nie ik niet ken.
    het is lastig om het op te zoeken.
    daarom is het lastig en daarom ook het woord.

Maar ik weet het nu. thanks.
    pi_57807929
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Of jij niet.
    Ik betaaal niet meer dan die 900 uur. van mij mogen ze er 2945782346 uur over doen. Ik betaal alleen die 900 uur en als alles goed werkt en na de beta.
    Daarnaast, als er een geheel nieuwe functie komt dan wordt de programeer firma weer ingehuurt (zelfde personen) om te updaten.
    Als er een bug is en er een update voor nodig is in de komende 3 jaar is het ook op hun koste.
    De aanpassingen in de game zelf, plaatjes rassen enz enz. kan ik zelf met mijn power hapy admin panel.
    Dus het valt wel mee. Als het spel na de 3 jaar uitelkaar valt. Ja dan is er en probleem. Denk zelf dat bij die tijd het spel goed genoeg draait om een (vaste) programmeur in te huren.

Mis ik nog iets?
    Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.

Alleen al het feit dat dit bedrijf heeft aangeboden om het support traject gratis te doen, doet mij de wenkbrauwen fronzen. Maintenance en support neemt het grootste gedeelte in beslag van ieder middelgroot of groot software project. Het zou wel heel dom zijn om je dan juist voor dat gedeelte niet te laten betalen. Ik heb het idee dat niet alleen jij, maar ook de mensen waar je mee in zee gaat, geen idee hebben van what you're getting into.
      donderdag 3 april 2008 @ 17:18:23 #258
    31101 _Led_
    pi_57808036
    Nou ja, dat ie geen idee heeft van de dingen die er allemaal bij komen kijken lijkt me duidelijk.

De vraag is alleen of ie dat door krijgt voor ie er veel geld in stopt.

Niet dat het niet mogelijk is om z'n game te maken hoor, alleen het plan met zijn huidige ontwikkelaars rammelt echt aan alle kanten.
    Bij mij gaan alle alarmbellen af en draait de prutser-detector op volle toeren als ik het voorstel van dat bedrijf lees.
    zzz
    pi_57808076
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.

Alleen al het feit dat dit bedrijf heeft aangeboden om het support traject gratis te doen, doet mij de wenkbrauwen fronzen. Maintenance en support neemt het grootste gedeelte in beslag van ieder middelgroot of groot software project. Het zou wel heel dom zijn om je dan juist voor dat gedeelte niet te laten betalen. Ik heb het idee dat niet alleen jij, maar ook de mensen waar je mee in zee gaat, geen idee hebben van what you're getting into.
    Dat is meschien mijn schuld.
    Ik heb de prijs naar beneden gehaald. 30,- naar 25,-
    En ik heb hun wijs gemaakt om een onderhoud overeenkomst te zetten.
    Rede heb ik gegeven. als jullie het goed maken kunnen er fouten (bugs) inzitten.
    En omdat ze me zo geweldig vinden en dit mijn eerste project is. hebben ze dat ook gedaan. En ook mij als vaste klant binnen te halen. FF doordenken.
      donderdag 3 april 2008 @ 17:21:44 #260
    31101 _Led_
    pi_57808101
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    En omdat ze me zo geweldig vinden en dit mijn eerste project is. hebben ze dat ook gedaan.
    OMFG Roelof, meen je dat serieus..?
    Kom op, wat denk je nou zelf ?
    zzz
    pi_57808193
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:21 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

*KUCH* BULLSHIT *KUCH

Kom op, wat denk je nou zelf ?
    als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.
    Heb ook toegestemt dat ze het op hun cv kunnen zetten.
    Het is ook de eerste game project die ze hebben. Al zijn er XP programmeurs die al aan spellen hebben gewerkt.
    Ook zal hun naam op de site (game) vermeld worden.
    Alle mede werkers met het spel ontwikkelen komen er op te staan.

Ze halen meer voordeel hier uit dan je denkt.

Reclame + cv

En het is beter om de programmeurs iets te laten doen dan niets. ze kosten tog X euro per maand.
      donderdag 3 april 2008 @ 18:08:01 #262
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57809115
    Roelof stop er aub gewoon mee! In het begin vond iedereen het wel tof omdat we dachten dat je het toch niet meende en maar wat raak zat te lullen.

Maar nu het toch echt menens blijkt te zijn vind ik niet dat we daar nog mee door kunnen gaan!

Koop van dat geld gewoon een vette tv en een 360 en speel daar lekker games op en blijf gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die werelden en rassen want dat vind je tof en dat moet je dan ook blijven doen.

Maar dit gaat je alleen maar veel geld kosten en nix opleveren als zorgen!

Roelof doe het niet!!!!
    pi_57809123
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.
    22K is een schijntje voor een programmeur die goed genoeg is om een online game van deze proporties in elkaar te zetten.
    quote:
    Heb ook toegestemt dat ze het op hun cv kunnen zetten.
    Alsof ze jouw toestemming daarvoor nodig hebben.
    quote:
    Het is ook de eerste game project die ze hebben.
    Dus ze hebben nog nooit eerder een game van deze proporties gebouwd? Ai, ai, er staat je nog wat te wachten dan
    quote:
    Al zijn er XP programmeurs die al aan spellen hebben gewerkt.
    Zoals wat precies?
    quote:
    Ook zal hun naam op de site (game) vermeld worden.
    Alle mede werkers met het spel ontwikkelen komen er op te staan.
    Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.
    quote:
    Ze halen meer voordeel hier uit dan je denkt.

Reclame + cv
    Hoe is dat meer voordeel dan ik denk?
    quote:
    En het is beter om de programmeurs iets te laten doen dan niets. ze kosten tog X euro per maand.
    Veel programmeurs krijgen betaald op uur of projectbasis.

Ik kan ook niet anders zeggen dan: Roelof, doe het niet! Ik heb al jaren, net als jij, de ambitie om een eigen computer game de markt op te zeggen. En ik durf toch wel te beweren dat ik als programmeur en student computer science iets meer ervaring achter m'n kiezen heb dan jij. Toch is het mij tot op heden nog steeds niet gelukt. Als ik iets heb geleerd dan is het wel dat je er in de praktijk niet komt met een schamele 20.000 euro en een paar 100 manuren. Dan onderschat je echt schromelijk hoe complex zo'n computer game wel niet is.
    pi_57809185
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
    Roelof stop er aub gewoon mee! In het begin vond iedereen het wel tof omdat we dachten dat je het toch niet meende en maar wat raak zat te lullen.

Maar nu het toch echt menens blijkt te zijn vind ik niet dat we daar nog mee door kunnen gaan!

Koop van dat geld gewoon een vette tv en een 360 en speel daar lekker games op en blijf gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die werelden en rassen want dat vind je tof en dat moet je dan ook blijven doen.

Maar dit gaat je alleen maar veel geld kosten en nix opleveren als zorgen!

Roelof doe het niet!!!!

Ik heb nog steeds alles gelezen !
      donderdag 3 april 2008 @ 18:13:07 #265
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57809225
    Roelof iedereen zegt dat je het niet moet doen en een paar daarvan hebben er ook nog veel verstand van ook nog! Dat zeggen ze echt niet om jou dwars te zitten o.i.d.

Maar omdat we nu zien dat je het serieus gaat doorzetten en daarmee veel geld gaat verliezen en je bent een tof kereltje en je enthousiasme is ook geweldig om te zien maar doe het niet.
    pi_57809230
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En als zelf Aquila inziet dat het vrij kansloos is...... Tja, dan is het vrij erg!
      donderdag 3 april 2008 @ 18:13:38 #267
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57809240
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar ik meende het serieus

Bedankt voor het compliment Exi
    pi_57809263
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 17:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Dat is meschien mijn schuld.

knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschien
    pi_57809740
    Roelof, om welk bedrijf gaat het eigenlijk die dat programmeerwerk voor je gaat doen? Dan wil ik wel eens voor je kijken of ik wat over die lui te weten kan komen qua betrouwbaarheid, etc.
      donderdag 3 april 2008 @ 18:40:47 #270
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57809803
    Als dit topic vol zit gaat roelof er 1 met een poll aanmaken met daar in de vraag:

Moet ik dit door zetten

Ja of Nee

Wil iedereen dan eerlijk advies geven aub
    pi_57811928
    Als jullie iets kennen bedenken wat ik nog niet aan heb gedacht. programmering/game dan kan ik nu nog afhaken.
    Maar zover ik het kan zien. en de voorwaarde van het programmeer firma. is alles gedekt.

Het staat namelijk in de voorwaarde van het firma. Dat als er een fout is (bug) dan door programering komt/is Dan is het gratis servis van de firma om het te fixen. Er is een verzwaarde versie gemaakt voor mij met een termijn van 3 jaar.
    Daanaast betaal ik maar een klein bedrag tot dat het geheel klaar is.
    In het geheel missen er 2 bedachte functies. die nu daatwerkelijk op papier staan.
    Alle rassen zijn mogelijk. grafies tip top.
    Dat ze niet wouw ervaren zijn met game maken moet voor zulke prof programmeurs niet egt een probleem zijn.
    In de voorwaarde staat ook dat alle tijd die langer aan besteet wodt waar hun verantwoordelijk voor zijn ook op hun koste vallen. In de voorwaarde staat ook dat het pas opgeleverd wordt als het geheel naar mijn verwachting klaar is. Als het is dat 5 maanden na hun oplevering (hun verwachting van de game) mijn verwachting nog niet is behaald dan vervalt het gehele project en ben ik maar een klein deel kwijt.

Dus als hun 30 maanden gaan prutsen om uit te zoeken hoe alles is. dan is het op hun koste. niet de mijne.
    En er is het risico dat mijn wens nooit wordt behaald. dan ben ik maar een klein deel kweit. En ken ik naar een ander firma gaan.

Heb ik nog iets gemist?

En als jullie nog niet door hebben dat ik er serieus over denk om het te gaan doen. tja lastig.
    Ik heb nog niet egt dingen gelezen wat ik van denk dat zal me tegen houden. of dat is een probleem.

Graag ook boorbeelden en zo geven.
    dingen zeggen heb ik niet zo veel aan als zekere texten. met feiten. Graag goede voorbeelden.
    (sorry ik neem niet zo snel dingen aan van mensen omdat ze het zeggen)

thanks Roelof

[ Bericht 1% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 20:31:43 ]
    pi_57812067
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:37 schreef Seneca het volgende:
    Roelof, om welk bedrijf gaat het eigenlijk die dat programmeerwerk voor je gaat doen? Dan wil ik wel eens voor je kijken of ik wat over die lui te weten kan komen qua betrouwbaarheid, etc.
    referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)

Die heb ik al nagekeken.
    Shell is er een van en die was zeker onder de indruk.

tja anders zet je het niet op je referenties.
    pi_57812101
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 18:14 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschien
    En hoe denk je dat ik dat ga onthouden?

misschien nooit

laten we zo zeggen het is vooruitgang

eerst dee ik het al muschien.
      donderdag 3 april 2008 @ 21:26:03 #274
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57814012
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 20:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)

Die heb ik al nagekeken.
    Shell is er een van en die was zeker onder de indruk.

tja anders zet je het niet op je referenties.
    Ja dat is gelukkig niet lekker ruim...
    wat hebben ze gedaan dan voor de Shell? Een Webbased MMORPG?
    That boy needs therapy..
      donderdag 3 april 2008 @ 21:32:31 #275
    185631 Guncta
    En un momento dado
    pi_57814171
    Lekker zo'n 'referentie', alsof jij even Shell gaat opbellen..
    En Shell doet heel veel toch vanuit Manchester/Moskou en gaat volgend jaar voor een groot gedeelte verkassen richting Oost-Europa?
    Als ik zo een vriend van me begrijp.
    De goeie ouwe tijd is schijt.
    Een doos met foto's en de rest is kwijt.
    Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
    Want leven is streven naar een betere tijd.
    pi_57814493
    Geen enkel zichzelf respecterend IT bedrijf zou een contract aangaan met een student/scholier zonder enige ervaring op het gebied, als dat zo contract duidelijk nadelig voor henzelf is als dat jij hier nu weergeeft.

Er zijn dus maar twee mogelijkheden:
    1. Het is geen zichzelf respecterend IT bedrijf (i.e. ze weten niet wat ze doen)
    2. Ze proberen je te naaien

WAAROM zouden ze een contract met jou aangaan Roelof, als ze:
    1. Geen ervaring hebben met het maken van games, en dus de risico's die hierbij komen kijken niet realistisch kunnen inschatten
    2. Doordat ze niet realistisch kunnen inschatten wat de risico's zijn, potentieel duizenden manuren op de bonnefooi moeten gaan werken omdat ze een maximum aantal uur met jou hebben afgesproken.

Daar weegt toch geen reclame + CV tegenop? Ik zou mezelf nooit willen committen tot een dergelijk risicovol project, al helemaal niet in de huidige IT markt. Bedrijven die respectabeler en ervarener zijn dan jij zitten te springen om goed personeel.
    pi_57815012
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 21:32 schreef Guncta het volgende:
    Lekker zo'n 'referentie', alsof jij even Shell gaat opbellen..
    En Shell doet heel veel toch vanuit Manchester/Moskou en gaat volgend jaar voor een groot gedeelte verkassen richting Oost-Europa?
    Als ik zo een vriend van me begrijp.
    Ik ben in concact geweest met hun referrentie van het shel bedrijf.
    Ze hebben andere maar daar heb ik nix mee. ik heb nix met de andere bedrijfen. Dus ga ik ook niet opbellen. of mailen

En shell heeft een nedelandse tak of niet soms. ander zie je geen shell dingen in nederland.

Maar voormij kwam deze het beste uit de kaart.

Weet iemand nog een ander (??gerespecteerder??) Ict firma?
    Nog eigelijk niemand over gehoord. wel afkrakers maar niemand steld een firma voor.
    pi_57815220
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik ben in concact geweest met hun referrentie van het shel bedrijf.
    Ze hebben andere maar daar heb ik nix mee. ik heb nix met de andere bedrijfen. Dus ga ik ook niet opbellen. of mailen
    For Gods sake, leer spellen man. Je kunt mij niet wijsmaken dat bedrijven jou zo geweldig vinden als je met dit soort spelling aankomt.
    quote:
    En shell heeft een nedelandse tak of niet soms. ander zie je geen shell dingen in nederland.
    Ook hoofdlettergebruik zou je niet misstaan. Overigens is Shell een van origine Nederlands bedrijf, dus me dunkt dat ze een Nederlandse tak hebben ja
    quote:
    Maar voormij kwam deze het beste uit de kaart.

Weet iemand nog een ander (??gerespecteerder??) Ict firma?
    Nog eigelijk niemand over gehoord. wel afkrakers maar niemand steld een firma voor.
    Misschien helpt het als je eens verteld bij welke firma je NU zit. Dan weten we ook in wat voor richting we voor je moeten zoeken.
    pi_57815466
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 21:43 schreef Seneca het volgende: Bedrijven die respectabeler en ervarener zijn dan jij zitten te springen om goed personeel.
    uuuuh,.. welk personeel?
    En correctie. reclame + referentie
    (sorry mijn fout) tuulijk ook cv. maar dat is voor de personeel. (messchien)

Daarnaast zal elk goed bedrijf elke mogelijke betaler met een goed plan en budget aan nemen. ook al is het een student/scholier.
    Nadelig voor hun is het meschien, maar dat komt omdat ze de normale algemene overeenkomst opsturen.

En die 2 mogelijkheden.
    Ze kenne me maar voor paar duizend naaien. en dat is de risico met elk bedrijf.
    Daanaast komt het over op mij dat ze meer weten wat ze doen dan de andere firma's waar ik mee heb gesproken.
    Meestal krijg ik een klakkeloos offerte opgestuurt. Ze vragen nog niet eens hoe of wat iets is of werkt.
    Bij deze wel en dat geeft een heel groot plus punt voor mij. En laat ook zien dat ze weten hoe ze moeten werken.
    Eerst informaren. daana prijs vast stellen.

Roelof

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 22:40:06 ]
    pi_57815743
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:05 schreef Seneca het volgende:

[..]

For Gods sake, leer spellen man. Je kunt mij niet wijsmaken dat bedrijven jou zo geweldig vinden als je met dit soort spelling aankomt.
    [..]

Ook hoofdlettergebruik zou je niet misstaan. Overigens is Shell een van origine Nederlands bedrijf, dus me dunkt dat ze een Nederlandse tak hebben ja
    [..]

Misschien helpt het als je eens verteld bij welke firma je NU zit. Dan weten we ook in wat voor richting we voor je moeten zoeken.
    Omg, meeste mensen respecteren iemans beperkingen waar ze nix aan kunnen doen.
    Als je over spelling wil verder gaan lees eerst de vorige topics en post. Daar staat in waarom.
    En alle officieele documenten worden gecontroleerd voor spelling en grammatica.
    Behalve msn. dat wordt lastig. Daarnaast hebbel we ook per skype contact. gesprek.

En NEE ik maak het niet bekend omdat ik geen gedonder wil hebben met de firma. Er is nu een goede deal. en ik wil niet dat daar gedonder mee komt. Wat ik ook heb verteld eerder.

Daarnaast, als je niet eens weet welke richting je moet zoeken. hoe kan je het dan vergelijken? maar een vraagje

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 22:29:31 ]
      donderdag 3 april 2008 @ 22:24:12 #281
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57815941
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

uuuuh,.. welk personeel?
    En correctie. reclame + referentie
    (sorry mijn fout) tuulijk ook cv. maar dat is voor de personeel.!! (meschien) !!

Daarnaast zal elk goed bedrijf elke mogelijke betaler met een goed plan en budget aan nemen. ook al is het een student/scholier.
    Nadelig voor hun is het meschien, maar dat komt omdat ze de normale algemene overeenkomst opsturen.

En die 2 mogelijkheden.
    Ze kenne me maar voor paar duizend naaien. en dat is de risico met elk bedrijf.
    Daanaast komt het over op mij dat ze meer weten wat ze doen dan de andere firma's waar ik mee heb gesproken.
    Meestal krijg ik een klakkeloos offerte opgestuurt. Ze vragen nog niet eens hoe of wat iets is of werkt.
    Bij deze wel en dat geeft een heel groot plus punt voor mij. En laat ook zien dat ze weten hoe ze moeten werken.
    Eerst informaren. daana prijs vast stellen.

Roelof
    Nu moet Ericjuh weer reageren Je houd die jongen wel bezig Roelof
    pi_57816072
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:24 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Nu moet Ericjuh weer reageren Je houd die jongen wel bezig Roelof
    Neem aan waarvoor een form is, discuseren.
      donderdag 3 april 2008 @ 22:37:07 #283
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57816436
    Lol

Ik bedoel dat je weer meschien zei
      donderdag 3 april 2008 @ 22:38:13 #284
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57816473
    Het topic is weer bijna vol Roelof!

Ik denk dat je dan een nieuwe aan moet maken met daar in de vraag:

Zal ik het doorzetten ja of nee en dan laat je iedereen eerlijk antwoord geven. Want dit gaat verkeerd ben ik bang
    pi_57816503
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:37 schreef AQuila360 het volgende:
    Lol

Ik bedoel dat je weer meschien zei
    y

snel ff weg halen
      donderdag 3 april 2008 @ 22:42:26 #286
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57816632
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

y

snel ff weg halen
    te laat

Maar wat denk je er van Roelof om dat ff helder te krijgen in #3
    pi_57816754
    Ik moet zeggen dat als de voorwaarden die jij op noemt inderdaad in een contract vast liggen, ik respect heb voor je onderhandeling.

Echter, dit in combinatie met het (erg) lage uurtarief, vraag ik het mij af of jij wel een bedrijf in de arm hebt genomen dat je echt een professioneel bedrijf kunt noemen. De meeste bedrijven willen niet werken onder zulke voorwaarden en de meeste bedrijven rekenen tegenwoordig toch al snel ¤40 per uur.. Nou zal ik het niet vergelijken met de grote jongens in de IT, maar dan nog is het redelijk laag dat tarief....

Ik kan moeiljk raden zo wie het zijn, dus ik ga zo geen oordeel vellen. Maar ik benieuwd hoe dit traject gaat lopen, want ik heb mijn bedenkingen.
      donderdag 3 april 2008 @ 22:49:20 #288
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57816880
    Of je moet lui zoals Existenz hebben die dat voor je doen dan is het mogelijk voor 2,35 euro per uur!
    En een kratje bier op vrijdagmiddag!

Exiztens heeft onder andere Habbo Hotel gemaakt ken je dat? En ook Nico land!
      donderdag 3 april 2008 @ 22:51:11 #289
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_57816924
    Ik denk dat je businessplan niet helemaal in orde is, maar je steekt er wel veel tijd en moeite in. Dan kom je er vast wel
    pi_57816959
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef AQuila360 het volgende:
    Of je moet lui zoals Existenz hebben die dat voor je doen dan is het mogelijk voor 2,35 euro per uur!
    En een kratje bier op vrijdagmiddag!

Exiztens heeft onder andere Habbo Hotel gemaakt ken je dat? En ook Nico land!
    Ik kan vanalles, maar dat soort grafische shit is doen mijn collega's maar lekker.... . Voor een kratje bier wil ik je wel met Worms inmaken Aquila!
    pi_57816972
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:45 schreef existenz het volgende:
    Ik moet zeggen, dat als de voorwaarden die jij op noemt, inderdaad in een contract vast liggen, ik respect heb voor je onderhandeling.

Echter, dit in combinatie met het (erg) lage uurtarief, vraag ik het mij af of jij wel een bedrijf in de arm hebt genomen dat je echt een professioneel bedrijf kunt noemen. De meeste bedrijven willen niet werken onder zulke voorwaarden en de meeste bedrijven rekenen tegenwoordig toch al snel ¤40 per uur.. Nou zal ik het niet vergelijken met de grote jongens in de IT, maar dan nog is het redelijk laag dat tarief....

Tja, mijn onderhandel talend is best goed zeg ik zelf.

Omdat het
    1: Buitelandse programmeurs zijn. Met lager uur loon.
    2: De prijs van 30,- naar 25,- is gegaan. (verschillede rede)
    3: En het mijn eerste project is. En de firma heel graag mijn referentie willen en het geld natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 23:02:53 ]
    pi_57817142
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:51 schreef Mike.Strutter het volgende:
    Ik denk dat je businessplan niet helemaal in orde is, maar je steekt er wel veel tijd en moeite in. Dan kom je er vast wel

A het ondernemings plan is nu bij de rabobank en de ing bank.
    Mijn buget is net iets te klein. daarom ook juist. Als ik geen extra inversteerder kan vinden/overhalen. Dan moet ik een kleine lening aanvragen.

Dus we zullen zien of het goed gemaakt is of niet.
    Kan een leuk referentie voor mij zijn. ( de ondernamings plan dan )
      donderdag 3 april 2008 @ 23:02:18 #293
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57817265
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Tja, mijn onderlandel talend is best goed zeg ik zelf.
    Onder wie? Oh.. onderlandel..
    That boy needs therapy..
    pi_57817343
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 23:02 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Onder wie? Oh.. onderlandel..
    waarvoor de moeite, laat maar die spelling
      donderdag 3 april 2008 @ 23:05:46 #295
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57817409
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 23:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

geef toe die was messchien heel onduidelijk. al kon je het wel raden waar het over ging
    Ok, je hebt een probleem met spelling en al die ongein..
    Maar onderlandel?? Spreek jij het ook zo uit? dan mag ik hopen dat je alleen via de e-mail onderlandeld
    That boy needs therapy..
    pi_57817473
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Tja, mijn onderhandel talend is best goed zeg ik zelf.

Omdat het
    1: Buitelandse programmeurs zijn. Met lager uur loon.
    2: De prijs van 30,- naar 25,- is gegaan. (verschillede rede)
    3: En het mijn eerste project is. En de firma heel graag mijn referentie willen en het geld natuurlijk.
    Waarom willen ze JOUW referentie zo graag? You're just a nobody at this point.
    pi_57817487
    o zag ik je nou ook iets verbeteren.
    typ foutje kan tog ook?

tja,...
    pi_57817615
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 23:07 schreef Seneca het volgende:

[..]

Waarom willen ze JOUW referentie zo graag? You're just a nobody at this point.

haha

Ik ben iemand die een spel wil gaan maken en een budget van 22000 heb.

Als hun een referentie van een spel op hun naam word hun referentie groep wat groter.
    Dan kunnen ze tegen andere mensen zeggen (die spellen willen ondtwikkelen): kijk we hebben dat eerder gedaan.

toe was wel te open
      donderdag 3 april 2008 @ 23:17:09 #299
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57817804
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 23:05 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Ok, je hebt een probleem met spelling en al die ongein..
    Maar onderlandel?? Spreek jij het ook zo uit? dan mag ik hopen dat je alleen via de e-mail onderlandeld
    onderlandelen

En Existenz ik heb nu weer een volle accu dus noem maar een tijd en plaats
    pi_57817867
    game in ontwikkeling #3 is open

graag aan de topic houden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')