Lees jij nog even het forum door vriend, hij kan het niet zelf maken, heeft externe programmeurs nodig, wil het groot aanpakken (reclame etc.., veel users), nee je hebt gelijk daar heb je geen geld voor nodig.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?
Ik kan lijsten met games opnoemen die door 1 persoon in hun vrije tijd gemaakt zijn hoor.
Je hoeft me geen 'vriend' te noemen hoor, we hebben nooit samen geknikkerd.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:12 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Lees jij nog even het forum door vriend, hij kan het niet zelf maken, heeft externe programmeurs nodig, wil het groot aanpakken (reclame etc.., veel users), nee je hebt gelijk daar heb je geen geld voor nodig.
Nu zou je waarschijnlijk een reactie plaatsen die lijkt op "Ja maar het kan wel als hobby, en ik kan mensen opnoemen die het ook als hobby erbij kunnen" dan zeg ik, dat staat toch totaal niet in verband met idee wat TS hier schets, hij wil het commercieel in de markt zetten. Ik kan ook genoeg voorbeelden opnoemen die geen drol met deze situatie te maken hebben maar zullen we daar een doelloos slowchat topic voor gebruiken?
Geen zorge,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 07:54 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?
Oja kameraad zuurkool?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En opeens kom jij gillen "Nou maar dat kan toch niet in je eentje ?"
Jawel, een game maken kan in je eentje.
Misschien niet die van de TS, maar daar ging het dus ook niet om want ik vroeg aan iemand anders of ie wel eens EEN game gemaakt heeft.
Dus als je een slowchat-topic op wilt zoeken, prima, misschien dat je daar wel mee kan doen zonder op te letten.
Kunnen we hier dan weer on-topic blijven zonder dat forum-ridders clueloos topics binnen komen vallen ?
Ik las hobby friturenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:49 schreef Roelof_Kremer het volgende:
en heb het al geprobeerd met hobby figuren
En de concept versie pleur in je de haardquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:05 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ben bezig met inscannen van een cocept art. Maar dat rot ding doet wat vaag.
En een sector vrij geven is een beetje saai. wat nummertjes en gegevens,... bah.
Mooi plaatje![]()
zal het vandaag posten of morgen.
Ik ga eerst ff wat chillen voordat ik dat apparaat door het raam gooi.
Als het dan nog niet werk dan doe ik het raam open en dat gooi ik het apparaat naar buiten.
Tuurlijk, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:32 schreef AQuila360 het volgende:
Maar roelof als je dan eenmaal dat spel hebt lopen enz. komen er dan ook lui om alles in de gaten te houden enz?
wat af? Het concept art wel. maar niet het spel zelf.quote:
Kan ik iets van 10.000 schepen krijgen als ik beginquote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:22 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
wat af? Het concept art wel. maar niet het spel zelf.
O en die scanner van mij die lig nu op straat in stukjes. Moet zo ff buiten vegen.
Morgen zal ik ff bij de buren scannen. Moet er tog heen voor een feesje.
Elk schip heeft ook onderhouds kosten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 22:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kan ik iets van 10.000 schepen krijgen als ik beginDan kan ik zo iedereen onderdrukken!
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:09 schreef AQuila360 het volgende:
Maar jij bent de god van dat spel tochjij kunt dat toch wel regelen?
Dan hou ik de boel in de gaten en als iemand kloot dan kicken we hem met 10.000 schepen whoppa!
Goed idee?
Het is gedoemd te mislukken dit spelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:18 schreef Cid het volgende:
[..]
Dat ontbrak er nog aan....powerhappy admins in het spel
Niet egt, was ff een nachtje in het ziekenhuis. Had wat verkeerds gegeten op de bbq van zaterdag.quote:Op maandag 31 maart 2008 00:59 schreef Ericjuh het volgende:
ik zou ook idd gaan denken dat roelof een paar problemen heeft met de game. Want anders had hij allang wat info gepost een race.
zijn de problemen ernstig? Gaat de game nog door?
Sorry, maar dat staat echt al 100 keer uitgelegt in de 2 topicsquote:Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Seneca het volgende:
Heb je al enig idee welke engine je wil gaan gebruiken? Of wil je er zelf een gaan bouwen? En wie gaat het programmeerwerk doen? Welke programmeertaal ga je gebruiken? Waar ga je het artwork vandaan halen? Etc.
Ok, misschien had ik iets te vlug gepost.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:38 schreef disjfa het volgende:
[..]
Sorry, maar dat staat echt al 100 keer uitgelegt in de 2 topicsMischien moet je eerst de topics doorlezen en dan wat posten ipv andersom
Ik lever het concept en het idee van de art. En de programerings firma gaat het allemaal uitzoeken.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:31 schreef Seneca het volgende:
Heb je al enig idee welke engine je wil gaan gebruiken? Of wil je er zelf een gaan bouwen? En wie gaat het programmeerwerk doen? Welke programmeertaal ga je gebruiken? Waar ga je het artwork vandaan halen? Etc.
Neuh, dat bedoelde je helemaaaaaaaal niet toen je hier : game in ontwikkeling #2quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:09 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ik kwam er niet doorheen gillen dat je niet in je eentje een game kan maken.
Ik denk dat ik iets meer credits heb om hier mee te praten dan jij eerlijk gezegdquote:Volgens mij kom jij hier dit topic binnenvallen met allerlei wijsneuserige opmerkingen...
Wel het verloop van een topic een beetje op een rijtje houden hé.. en niet je eigen beleving hier gaan projecteren als zijnde de realiteit.
Mafkeesje, lees nou eens goed dan.. dat was een reactie op jouw post..quote:Op maandag 31 maart 2008 17:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Neuh, dat bedoelde je helemaaaaaaaal niet toen je hier : game in ontwikkeling #2
riep dat stroom zichzelf wel betaalt etc.,
en vervolgens hier : game in ontwikkeling #2
de verkeerde vergelijking met de game van de TS ging trekken, waar het helemaal niet over ging
[..]
Ik denk dat ik iets meer credits heb om hier mee te praten dan jij eerlijk gezegd
Hahaha, deze nomineer ik bij deze voor het 'trieste opmerking van de week' award..quote:Op maandag 31 maart 2008 17:17 schreef L.Denninger het volgende:
Ik denk dat ik iets meer credits heb om hier mee te praten dan jij eerlijk gezegd
Ja, eentje die nergens op sloeg omdat jij het hebt over het spel van TS en ik niet, maar ik ga dat niet blijven uitleggen.quote:Op maandag 31 maart 2008 17:28 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Mafkeesje, lees nou eens goed dan.. dat was een reactie op jouw post..
Ik wacht op de lijst met spellen die jij dan hebt gemaakt ?quote:Hahaha, deze nomineer ik bij deze voor het 'trieste opmerking van de week' award..
Zelden zo'n trieste opmerking gelezen
hahaha
Je loopt nu echt jezelf belachelijk te maken héquote:Op maandag 31 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik wacht op de lijst met spellen die jij dan hebt gemaakt ?
kwart voor 7! de onderhandelingen over de begroting zullen wel stroef lopenquote:Op maandag 31 maart 2008 16:31 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ik lever het concept en het idee van de art. En de programerings firma gaat het allemaal uitzoeken.
Ik moet vandaag het uiteindelijke begroting binnen krijgen. Zal ff een belletje geven.
Hoezo ?quote:Op maandag 31 maart 2008 17:44 schreef disjfa het volgende:
[..]
Je loopt nu echt jezelf belachelijk te maken héMet je credits
![]()
De budget is op 5 jaar basis.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:39 schreef existenz het volgende:
Je hebt overigens ook budget nodig om de game de eerste jaren draaiende te houden he... Hij is echt niet vanaf dag 1 winstgevend. Reken minimaal op 2 jaar.....
Ik probeer het uurloon omlaag te halen. luckt aardig.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:50 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
kwart voor 7! de onderhandelingen over de begroting zullen wel stroef lopenRoelof, stuk bij been houden en gewoon zorgen dat je niet genaaid wordt! Vooral iemand met weinig programmeer ervaring!
wij? omdat wij jou zoveel feedback hebben gegeven?quote:Moet je raden wie die power happy admin wordt.
en als je seriues voor het helft van het geld een php/html cursus gaat volgen en het zelf gaat programmeren? dat is pas onderhandelenquote:Dit kost wel wat natuurlijk.
Maar tja. Ik zie wel wat de uiteindelijke prijs wordt.
Probeer natuurlijk het beste te hebben.
quote:Op maandag 31 maart 2008 19:50 schreef Ericjuh het volgende:
en als je seriues voor het helft van het geld een php/html cursus gaat volgen en het zelf gaat programmeren? dat is pas onderhandelen
Kansspelquote:Op maandag 31 maart 2008 20:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Had ff nog 1 vraagje.
onder welke sector vald deze game
En nee ict of game sector staat er niet tussen.
Moet wat invullen bij de kvk. vaag gedoe ook.
stomme vragen.
Gedacht aan latere updates? Lijkt me dat je dat dan ook moet uitbesteden.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ik probeer het uurloon omlaag te halen. luckt aardig.
Daarnaast denk ik dat hun te moelijk denken. Over een web browser gameSommige uren zijn wel (tok....tok).
Het gaat daarnaast wel lekker. Als het goed is komt er 4 functies.
Power happy admin
Admin
Guardian
player.
Moet je raden wie die power happy admin wordt.
En omdat ik niet zo geweldig ben met program komt er een over uitgebouwde power happy admin.
Zodat ik zelf makkelijk rassen ken toe voegen veranderen . En natuurlijk andere dingen.
Dit kost wel wat natuurlijk.
Maar tja. Ik zie wel wat de uiteindelijke prijs wordt.
Probeer natuurlijk het beste te hebben.
Wat doe je toch Roef!! Als jij echt was gestikt in dat kippebotje was die game er nooit meer gekomenquote:Op maandag 31 maart 2008 15:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Niet egt, was ff een nachtje in het ziekenhuis. Had wat verkeerds gegeten op de bbq van zaterdag.
Neequote:Op maandag 31 maart 2008 21:13 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Wat doe je toch Roef!! Als jij echt was gestikt in dat kippebotje hadden was die game er nooit meer gekomen![]()
Voortaan iets voorzichtiger oke?
Heb je der verteld over je game?quote:Op maandag 31 maart 2008 21:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Nee
allergie, had wat moeite met ademen.
Leuke zusters in die ziekehuis, y
Moet er maar vaker er naar toe gaan.
quote:
Ja das flauw zeg nu mag ze zeker ook een Power Happy Admin worden!quote:Op maandag 31 maart 2008 21:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Beetje, allen dat ik er een aan het opstarten ben.
Kreeg een grote kus als bijdrage
Ik hoop dat je met zo'n investering toch wel wat meer dan 1000 spelers haalt. nog geeneens 1/10 zal gaan betalen voor de game. Je zult een groot gedeelte hebben die na die tijd niet meer weerkomt. De overige zullen voor grootste gedeelte gratis gaan gamen.quote:Moet iedergeval 500 tot 1000 spelers zijn.
euhm.. nee hoor,quote:
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,146474/quote:
Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ikquote:je blijft gewoon een gevalletje "ik maak mezelf gewoon lekker belachelijk hier"..
Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties héquote:Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,146474/
Kijk eens naar 'games credited' : een simpel telsommetje, toch ?
Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,146474/
Games Credited
Killzone (2004), SCEA
Shellshock: Nam '67 (2004), Eidos Interactive Ltd.
Dus een simpel telsommetje qua credits.
[..]
Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ik.
Jji probeert zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom het Roelof niet zou lukken, maar uiteindelijk blijk je van gamedevelopment gewoon niet zo veel te weten.
Prima hoor, jij zult wel weer andere specialiteiten hebben, maar ga dan niet zo lopen miepen.
Het gaat idd al lang niet meer over Roelof en zijn gamequote:Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef disjfa het volgende:
[..]
Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties hé
Goedzo, maar care.
Jij reageerde op een post van mij, maar je begreep 't blijkbaar verkeerd (want je begon te roepen over Roelofs game terwijl ik een algemene vraag stelde) -> game in ontwikkeling #2quote:Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..
Moet dat dan gelijk gepaard gaan met die arrogantie als: "ik denk wel dat ik meer credits heb in dit topic"
Wat is je doel precies dat je die lijst hier post?
maar hoe doe je dat naast school dan? of zit je niet meer op school?quote:Ik ga ff pitten. morgen weer veel te doen.
maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:28 schreef AQuila360 het volgende:
Jawel hij zit op school maar hij heeft een presentatie vandaag!
Succes er mee Roelof! En strax is er champagne voor iedereen omdat de 1e steen is gelegd wat betreft de game!
Ik heb ook voledig toestemming van mijn docenten.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:47 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.
maar aan de andere kant. Een echte zakenman heeft ook geen tijd...
wat, welke, huu??quote:
cool gevonden.quote:
Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamerquote:Op donderdag 3 april 2008 00:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
cool gevonden.
En die host is ook niet al te wouw. Maar gratis is gratis.
Wat je niet allemaal kan doen met googlequote:Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamerZei ik ook al wat over vorige week
Het verhaal van je vorige topic voor insidegamer is nog interesanten. Waar je hulp krijgt en niets hebt gevonden blijkbaar aangezien je weer opnieuw begint
Maar verder nog een nieuwe status. Is het al geregeld met je programeurs, kan je de verhaallijn al loslaten op de wereld? Kan je vertellen wat we moegen gaan meemaken? Kunnen we marshmelows gaan bakken op een vuurtje als de game werkt? Vertel. We zitten met smacht op kleine updates die maar niet komen te wachten.
Je mist een 0?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Wat je niet allemaal kan doen met google
Maar okey.
De programmeurs zijn nu rond. Bedrag is vast gesteld.
902 uur
Voor een brdrag van. 2250 Euro.
Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.
Ag komt allemaal wel in een mooi documentje.
Komt goed.
En heb ff geen tijd om een verhaaltje met plaatjes te doen. Moet weer ingaan scannen herschrijven. enz enz.
Ben behoorlijk druk bezig met de laatste dingen te regelen.
Moet nog een inversteerder overhalen. Heb een KvK afspraak belastings dienst.
Had namelijk een goede vraag. Als het goed is ( zover ik kon lezen) valt het buiten de belasting. (meschien normale inkomsten belasting.) Maar het is niet egt een product of wel? binnenland of buitenland zaken?
Wordt de belasting vervallen, 0%tarief of normale 19%.
Weet er toevallig iemand er iets meer over?
Daarom ook de afspraak bij de belastingdienst. FF zeker weten.
thanks.
miste een 5quote:Op donderdag 3 april 2008 01:21 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je mist een 0?
Je kan het hosten in het buitenland waar geen belasting wordt betaald, volgens mij mag dat
quote:Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Maar okey.
De programmeurs zijn nu rond. Bedrag is vast gesteld.
902 uur
Voor een bedrag van. 22550 Euro.
Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.
Het programeren van het spel zelf is 110 uur.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:26 schreef disjfa het volgende:
[..]![]()
25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten
In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur
Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
Programeerwerk 110 uurquote:Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het programeren van het spel zelf is 110 uur.
3 weken? meer 1 week.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:39 schreef disjfa het volgende:
[..]
Programeerwerk 110 uurDat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.
Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.
Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor nietsquote:Op donderdag 3 april 2008 01:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
waarvoor denk je dat het bedrijf een vertaler heeft?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:48 schreef disjfa het volgende:
Voor 3 personen 1 week jaLike i said.
Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.
En niet buitenlandersDat werkt
Die begrijpen wat jij zegt
Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan
110 uur
was alleen verbaast dat iemand nog waker was?quote:Op donderdag 3 april 2008 01:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor nietsIk zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
quote:Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamerZei ik ook al wat over vorige week
Ik denk dat je je hier enorm op verkijkt.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het programeren van het spel zelf is 110 uur.
Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.quote:Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn gok ?
Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
Ik zei ook "minstens" en "een beetje" hequote:Op donderdag 3 april 2008 11:00 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
roelof kan niks zelf.. hij moet alles zelf doen. Daarnaast heeft hij geen community om mee te beginnen. Ik verwacht minimaal dat hij 2 jaar bezig is om alles op te zetten. Daarnaast gaat het veel meer dan 22000 euro kosten omdat alle wijzigingen die d'r aan gemaakt moeten worden ook geprogrammeerd moeten worden door een programmeur.quote:Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn gok ?
Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
die 900 uur is het maximale dat ik betaal. elk uur er overheen op hun koste:quote:Op donderdag 3 april 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..quote:
Of jij niet.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..
je ouders zouden je een trap onder de reet moeten geven!
Ok, de programmeurs zijn 20 uur bezig met het ontwikkelen van een login mogelijkheid, maar het beheren van de rassen (wat mij een erg complex onderdeel lijkt) doen ze in 10 uur?quote:Op donderdag 3 april 2008 16:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Login screen
Design login screen 20 hours Tering 20 uur
CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
Manage races 10 hours
Testing 25 hours
Yep..quote:Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:
oei, dat wordt moeilijk communiceren praten met je programmeurs tiepmiepen zo
Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
quote:Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:
oei, dat wordt moeilijk communiceren praten met je programmeurs tiepmiepen zo
Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Of jij niet.
Ik betaaal niet meer dan die 900 uur. van mij mogen ze er 2945782346 uur over doen. Ik betaal alleen die 900 uur en als alles goed werkt en na de beta.
Daarnaast, als er een geheel nieuwe functie komt dan wordt de programeer firma weer ingehuurt (zelfde personen) om te updaten.
Als er een bug is en er een update voor nodig is in de komende 3 jaar is het ook op hun koste.
De aanpassingen in de game zelf, plaatjes rassen enz enz. kan ik zelf met mijn power hapy admin panel.
Dus het valt wel mee. Als het spel na de 3 jaar uitelkaar valt. Ja dan is er en probleem. Denk zelf dat bij die tijd het spel goed genoeg draait om een (vaste) programmeur in te huren.
Mis ik nog iets?
Dat is meschien mijn schuld.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.
Alleen al het feit dat dit bedrijf heeft aangeboden om het support traject gratis te doen, doet mij de wenkbrauwen fronzen. Maintenance en support neemt het grootste gedeelte in beslag van ieder middelgroot of groot software project. Het zou wel heel dom zijn om je dan juist voor dat gedeelte niet te laten betalen. Ik heb het idee dat niet alleen jij, maar ook de mensen waar je mee in zee gaat, geen idee hebben van what you're getting into.
OMFG Roelof, meen je dat serieus..?quote:Op donderdag 3 april 2008 17:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En omdat ze me zo geweldig vinden en dit mijn eerste project is. hebben ze dat ook gedaan.
als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
*KUCH* BULLSHIT *KUCH![]()
![]()
![]()
Kom op, wat denk je nou zelf ?
22K is een schijntje voor een programmeur die goed genoeg is om een online game van deze proporties in elkaar te zetten.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.
Alsof ze jouw toestemming daarvoor nodig hebben.quote:Heb ook toegestemt dat ze het op hun cv kunnen zetten.
Dus ze hebben nog nooit eerder een game van deze proporties gebouwd? Ai, ai, er staat je nog wat te wachten danquote:Het is ook de eerste game project die ze hebben.
Zoals wat precies?quote:Al zijn er XP programmeurs die al aan spellen hebben gewerkt.
Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.quote:Ook zal hun naam op de site (game) vermeld worden.
Alle mede werkers met het spel ontwikkelen komen er op te staan.
Hoe is dat meer voordeel dan ik denk?quote:Ze halen meer voordeel hier uit dan je denkt.
Reclame + cv
Veel programmeurs krijgen betaald op uur of projectbasis.quote:En het is beter om de programmeurs iets te laten doen dan niets. ze kosten tog X euro per maand.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof stop er aub gewoon mee! In het begin vond iedereen het wel tof omdat we dachten dat je het toch niet meende en maar wat raak zat te lullen.
Maar nu het toch echt menens blijkt te zijn vind ik niet dat we daar nog mee door kunnen gaan!
Koop van dat geld gewoon een vette tv en een 360 en speel daar lekker games op en blijf gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die werelden en rassen want dat vind je tof en dat moet je dan ook blijven doen.
Maar dit gaat je alleen maar veel geld kosten en nix opleveren als zorgen!
Roelof doe het niet!!!!
En als zelf Aquila inziet dat het vrij kansloos is...... Tja, dan is het vrij erg!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog steeds alles gelezen!
Maar ik meende het serieusquote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog steeds alles gelezen!
knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschienquote:
referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)quote:Op donderdag 3 april 2008 18:37 schreef Seneca het volgende:
Roelof, om welk bedrijf gaat het eigenlijk die dat programmeerwerk voor je gaat doen? Dan wil ik wel eens voor je kijken of ik wat over die lui te weten kan komen qua betrouwbaarheid, etc.
En hoe denk je dat ik dat ga onthouden?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:14 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschien
Ja dat is gelukkig niet lekker ruim...quote:Op donderdag 3 april 2008 20:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)
Die heb ik al nagekeken.
Shell is er een van en die was zeker onder de indruk.
tja anders zet je het niet op je referenties.
Ik ben in concact geweest met hun referrentie van het shel bedrijf.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:32 schreef Guncta het volgende:
Lekker zo'n 'referentie', alsof jij even Shell gaat opbellen..
En Shell doet heel veel toch vanuit Manchester/Moskou en gaat volgend jaar voor een groot gedeelte verkassen richting Oost-Europa?
Als ik zo een vriend van me begrijp.
For Gods sake, leer spellen man. Je kunt mij niet wijsmaken dat bedrijven jou zo geweldig vinden als je met dit soort spelling aankomt.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ik ben in concact geweest met hun referrentie van het shel bedrijf.
Ze hebben andere maar daar heb ik nix mee. ik heb nix met de andere bedrijfen. Dus ga ik ook niet opbellen. of mailen
Ook hoofdlettergebruik zou je niet misstaan. Overigens is Shell een van origine Nederlands bedrijf, dus me dunkt dat ze een Nederlandse tak hebben jaquote:En shell heeft een nedelandse tak of niet soms. ander zie je geen shell dingen in nederland.
Misschien helpt het als je eens verteld bij welke firma je NU zit. Dan weten we ook in wat voor richting we voor je moeten zoeken.quote:Maar voormij kwam deze het beste uit de kaart.
Weet iemand nog een ander (??gerespecteerder??) Ict firma?
Nog eigelijk niemand over gehoord. wel afkrakers maar niemand steld een firma voor.
uuuuh,.. welk personeel?quote:Op donderdag 3 april 2008 21:43 schreef Seneca het volgende: Bedrijven die respectabeler en ervarener zijn dan jij zitten te springen om goed personeel.
Omg, meeste mensen respecteren iemans beperkingen waar ze nix aan kunnen doen.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:05 schreef Seneca het volgende:
[..]
For Gods sake, leer spellen man. Je kunt mij niet wijsmaken dat bedrijven jou zo geweldig vinden als je met dit soort spelling aankomt.
[..]
Ook hoofdlettergebruik zou je niet misstaan. Overigens is Shell een van origine Nederlands bedrijf, dus me dunkt dat ze een Nederlandse tak hebben ja
[..]
Misschien helpt het als je eens verteld bij welke firma je NU zit. Dan weten we ook in wat voor richting we voor je moeten zoeken.
Nu moet Ericjuh weer reagerenquote:Op donderdag 3 april 2008 22:11 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
uuuuh,.. welk personeel?
En correctie. reclame + referentie
(sorry mijn fout) tuulijk ook cv. maar dat is voor de personeel.!! (meschien) !!
Daarnaast zal elk goed bedrijf elke mogelijke betaler met een goed plan en budget aan nemen. ook al is het een student/scholier.
Nadelig voor hun is het meschien, maar dat komt omdat ze de normale algemene overeenkomst opsturen.
En die 2 mogelijkheden.
Ze kenne me maar voor paar duizend naaien. en dat is de risico met elk bedrijf.
Daanaast komt het over op mij dat ze meer weten wat ze doen dan de andere firma's waar ik mee heb gesproken.
Meestal krijg ik een klakkeloos offerte opgestuurt. Ze vragen nog niet eens hoe of wat iets is of werkt.
Bij deze wel en dat geeft een heel groot plus punt voor mij. En laat ook zien dat ze weten hoe ze moeten werken.
Eerst informaren. daana prijs vast stellen.
Roelof
Neem aan waarvoor een form is, discuseren.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:24 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nu moet Ericjuh weer reagerenJe houd die jongen wel bezig Roelof
yquote:Op donderdag 3 april 2008 22:37 schreef AQuila360 het volgende:
Lol
Ik bedoel dat je weer meschien zei
te laatquote:
Ik kan vanalles, maar dat soort grafische shit is doen mijn collega's maar lekker....quote:Op donderdag 3 april 2008 22:49 schreef AQuila360 het volgende:
Of je moet lui zoals Existenz hebben die dat voor je doen dan is het mogelijk voor 2,35 euro per uur!
En een kratje bier op vrijdagmiddag!
Exiztens heeft onder andere Habbo Hotel gemaakt ken je dat? En ook Nico land!
quote:Op donderdag 3 april 2008 22:45 schreef existenz het volgende:
Ik moet zeggen, dat als de voorwaarden die jij op noemt, inderdaad in een contract vast liggen, ik respect heb voor je onderhandeling.
Echter, dit in combinatie met het (erg) lage uurtarief, vraag ik het mij af of jij wel een bedrijf in de arm hebt genomen dat je echt een professioneel bedrijf kunt noemen. De meeste bedrijven willen niet werken onder zulke voorwaarden en de meeste bedrijven rekenen tegenwoordig toch al snel ¤40 per uur.. Nou zal ik het niet vergelijken met de grote jongens in de IT, maar dan nog is het redelijk laag dat tarief....
quote:Op donderdag 3 april 2008 22:51 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik denk dat je businessplan niet helemaal in orde is, maar je steekt er wel veel tijd en moeite in. Dan kom je er vast wel
Onder wie? Oh.. onderlandel..quote:Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Tja, mijn onderlandel talend is best goed zeg ik zelf.
waarvoor de moeite, laat maar die spellingquote:
Ok, je hebt een probleem met spelling en al die ongein..quote:Op donderdag 3 april 2008 23:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
geef toe die was messchien heel onduidelijk. al kon je het wel raden waar het over ging
Waarom willen ze JOUW referentie zo graag? You're just a nobody at this point.quote:Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Tja, mijn onderhandel talend is best goed zeg ik zelf.
Omdat het
1: Buitelandse programmeurs zijn. Met lager uur loon.
2: De prijs van 30,- naar 25,- is gegaan. (verschillede rede)
3: En het mijn eerste project is. En de firma heel graag mijn referentie willen en het geld natuurlijk.
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:07 schreef Seneca het volgende:
[..]
Waarom willen ze JOUW referentie zo graag? You're just a nobody at this point.
quote:Op donderdag 3 april 2008 23:05 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Ok, je hebt een probleem met spelling en al die ongein..
Maar onderlandel?? Spreek jij het ook zo uit? dan mag ik hopen dat je alleen via de e-mail onderlandeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |