abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57796431
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Maar okey.
De programmeurs zijn nu rond. Bedrag is vast gesteld.
902 uur
Voor een bedrag van. 22550 Euro.
Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.
25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57796508
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:26 schreef disjfa het volgende:

[..]

25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
Het programeren van het spel zelf is 110 uur.
Alles wat er om heen komt is de andere 800 uur. inclusief testen management, host.
Ook komt er een uitgebouwde versie van admin panal. help desk, manual, chatbox, black list.
En alles makelijk voor mij.
Geen programeur nodig voor dingen aantepassen zoals:
rassen, black list, spelers, manual, helpdesk, plaatjes,
krijg een geheel adverteer mamagement systeem.

Denk wel dat het meer is dan jouw 90 uur.
laat staan alle plaatjes en grafies werk.

Daarnaast. heb ik de prijs van 30,- naar 25,- kunnen krijgen.
Ook zijn het geen nederlande programmeurs. veel goedkoper. zelfde kwaliteit. meschien beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 01:41:46 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57796556
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57796610
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:39 schreef disjfa het volgende:

[..]

Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
3 weken? meer 1 week.
waar denk je waar het Project management geld naar toe gaat?
Het wordt nog besproken maar ik wil een beta binnen 3-4 maanden zien.

In een land waar de loon lager is, belasting. En daarnaast een buitelands project.
Denk ff na. Voor nederland is dat laag ja. maar buitenland?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57796626
Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
www.indiegamer.nl
pi_57796656
ik ga ook ff pitten.

btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
pi_57796667
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
www.indiegamer.nl
pi_57796702
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:48 schreef disjfa het volgende:
Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
waarvoor denk je dat het bedrijf een vertaler heeft?
het concept al in het engels, nedelands, en duits is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 02:10:36 ]
pi_57796757
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
was alleen verbaast dat iemand nog waker was?
nix mee bedoeld

bedankt.

En 20.000,- door het riool valt wel mee.
Als jij een team kan vinden die het allemaal voor minder kan doen + alle service. graag.
Dit is het beste bedrijf die ik kon vinden.
Heb ook een bedrijf gevonden die vergeleek mijn spel met o-game. (Dit bedrijf is mede maker van ogame)
Zette zelfde uren neer en prijs. 8.000,-
kijk zelf. mijn spel 10X meer grafies werk. complexiteit tig X meer. helpdesk, manual. admin panel. enz enz

Als jij ken hoe ogame was bij het begin. dan weet je waar ik het over heb.
ogame was vroeger o-game. en bagger grafies. Kijk hoeveel updates er al zijn geweest. Die hebben 24/7 een programmeur in dienst. om het allemaal te fixen.
Mijn spel wordt pas opgeleverd na de beta. (als alles goed is) en ik betaal 80% pas na de beta.

Dus door het riool valt wel mee
pi_57796766
maar okey ben er morgen weer, laters
pi_57797475
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Nu ben ik niet cool meer
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_57798652
Ik zal maar eerlijk zijn. Ik vind TS een verwent kut kneusje. En TS moet ff wakker worden, want zijn droom heeft lang genoeg geduurd. Voor zover TS het nog niet weet ben ik 2 topics behoorlijk sarcastisch geweest en ik kan nu al vertellen dat de 22000 euro weggegooid geld is.

natuurlijk wil TS dat niet horen en zal hij stug doorgaan met het ontwikkelen van zijn online spelletje. Ts beseft nog geeneens dat je alleen met geld en een goed idee er nog niet bent. Je kunt niet alles kopen. Ik weet zeker dat TS geen goed veldonderzoek heeft gehouden naar andere games (ja, misschien die hij zelf gespeelt heeft). Als Ts dat gedaan heeft dan zou hij d'r ook achter zijn gekomen dat online gaming (webbased) groter is dan hij verwacht.

Ik zal ts een advies geven. Doe dingen die een normale 21 jarige doet met het geld, zoals een vriendin zoeken en geld uitgeven aan bier zuipen.

owh en het is misschien ipv messchien! dat moet je zo langzamerhand toch wel weten als je persoon bent van een geflopte "investering" gaat worden.
Dit keer zonder signature
  donderdag 3 april 2008 @ 09:47:58 #238
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57798786
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hier enorm op verkijkt.
Ik kan je uit eigen (jarenlange) ervaring vertellen dat het een stuk meer zal worden.
En dan hebben we het over het programmeren - dat wil zeggen, het daadwerkelijk schrijven van code.
Vermenigvuldig het nog maar met 2 om onvoorziene bugs te fixen, en doe er nog maar wat bij om aanpassingen te maken als het eenmaal werkt maar je sommige dingen toch liever anders ziet.
zzz
pi_57799478
Linkdump:

http://tweakers.net/nieuws/52752

Overigens werk ik zelf als programmeur aan een relatief eenvoudige online applicatie, en de bedragen die ik daarvoor voorbij zien komen liggen toch echt enkele ordes van grootte hoger dan de 22.000 die ik hier zie.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 3 april 2008 @ 10:47:49 #240
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57799841
Ik hoop dat je weet waar je aan begint..
Je hebt een leuk startkapitaal om een iets zekerdere onderneming te beginnen..

Maar goed, het is jouw geld, jouw idee en jouw investering.

ik hoop dat het lukt!
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57799938
Tja, zoals iedereen die het lef heeft om zelf iets te ondernemen, geniet TS bij mij het voordeel van de twijfel. Maar zoals de meeste mensen in dit topic denk ik dat hij de hoeveelheid werk die bij een product zoals dit komt kijken schromelijk onderschat, niet in de laatste plaats omdat ik ooit zelf een game heb op proberen te zetten (overigens zonder succes).

De concurrentie op de games markt is ronduit MOORDEND, en dan moet je wel van hele goeie huize komen wil je succesvol worden. Aangezien TS alles klakkeloos uitbesteed denk ik niet dat hij veel controle heeft over de kwaliteit van het product. De meeste IT bedrijven die beweren zoiets 'wel even te zullen doen' leveren over het algemeen baggerwerk af. En dan wordt ik al heel snel skeptisch wanneer ik zo'n bedrijf hoor beweren dat het programmeerwerk 110 uur gaat duur. 110 uur? Dat is ongeveer het aantal manuren dat het mij kostte om een rudiimentaire side-scrolling racing game te ontwikkelen voor mijn studie. En dat kwam niet eens in de buurt van being a commercial product.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 3 april 2008 @ 10:58:41 #242
31101 _Led_
pi_57800047
Mijn gok ?
Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
zzz
pi_57800073
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn gok ?
Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
  donderdag 3 april 2008 @ 11:04:22 #244
31101 _Led_
pi_57800152
quote:
Op donderdag 3 april 2008 11:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
Ik zei ook "minstens" en "een beetje" he
zzz
pi_57800191
22k voor zoveel werk

No way dat het 110 uur gaat kosten doe maar factor 10

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2008 11:10:09 ]
pi_57802197
quote:
Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
Mijn gok ?
roelof kan niks zelf.. hij moet alles zelf doen. Daarnaast heeft hij geen community om mee te beginnen. Ik verwacht minimaal dat hij 2 jaar bezig is om alles op te zetten. Daarnaast gaat het veel meer dan 22000 euro kosten omdat alle wijzigingen die d'r aan gemaakt moeten worden ook geprogrammeerd moeten worden door een programmeur.

Ik zie het al helemaal voor me:

roelof gaat overdag naar school en gaat 's avonds zijn game testen. Hij ziet een bug en mailt dit naar zijn programmeurs. De volgende dag snappen de programmeurs geen hol van zijn buglijstje (onderandere door de vele spelfouten) en zullen daardoor weer mailen. Een week later is de bug pas duidelijk.

zoals ik al eerder al zei, je komt er niet alleen met geld en een idee. Daarnaast slachten de andere online games, met community, je dik af als je eenmaal online komt.

hij schat zijn spelers aantal behoorlijk laag in, waarvan de helft zal gaan betalen. Het is vervolgens ook ontzettend moeilijk om een goede balance te krijgen tussen betalers en niet betalers. Als jij als betaler de niet betaler gewoon dik owned dan zullen de niet betalers wegblijven. En omdat de niet betalers toch bij uitstek de meeste zullen zijn zullen de betalers ook snel stoppen met de game.

Kijk naar andere grote online games, zoals Wow, en bedenk voor de grap eens hoeveel geld er uitgegeven wordt om de races een goede balance te krijgen.

persoonlijk denk ik dat hij naar buitenlandse programmeurs gaat omdat nederlandse programmeurs zijn verzoek hebben afgewezen!
Dit keer zonder signature
pi_57807413
Paar dingen waar nix op slaat.
waar komt de totaal van 110 vandaan.
ag hier de totale schatting.

Login screen
Design login screen 20 hours
CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
Login / Register page programming 16 hours
Subtotal 44 hours

Panels (different access for users types)
Manage players 30 hours
Black list 4 hours
Manage races 10 hours
Edit the manual 4 hours
Manage admin and guardians 20 hours
Manage prices 10 hours
Subtotal 78 hours

Helpdesk
Manage helpdesk 20 hours
Helpdesk for the players 20 hours
Complain system 20 hours
Subtotal 60 hours

Game screen
General screen design 35 hours
Design of game interfaces (about 20 interfsaces) 160 hours
Game interfaces functionality programming 350 hours
Chat box 35 hours
Subtotal 580 hours

Database and scripts
Database designing 20 hours
Game logic programming 40 hours
Cron, server side scripts and Ajax communication 35 hours
Subtotal 95 hours

Other
Project management 20 hours
Testing 25 hours
Subtotal 45 hours

Total estimate: 902 hours

Daarnaast heeft het bedrijf een vertaler. Ik zal ook niet de enige zijn die contact heb met de firma. Dus als er een bug is kan ook iemand anders het direct naar de programmer firma sturen.
Daanaast heb ik gezet dat de meeste aanpassing ik zelf kan doen. Extra uitbouwing niet, of het bug fixen. als dat er is.
Het project wordt pas afgeleverd na de beta. En moeten dan alle bugs er uit zijn. Daanaast is er een 3 jaar onderhouds contract. Dus als er iets mis is met de spel (bug) dan fixen ze het. Geen extra kosten.
Ik zelf heb 3 nederlandse bedrijfen afgewezen omdat ze maar klakkeloos een offerte opsturen. Het bedrijf waar ik nu mee werk heeft er eerst meer vraag naar gedaan.
Ik kan zelf ook met het programma alle rassen balanceren. En/of totaal verwijderenen/of aanpassen. totaal

De rede waarom ik zo smak geld uit geef is omdat ik gelijk een hoog niveau will hebben vergeleken met andere web browser games.

Dus waar die vage dingen van daan komen weet ik niet. Meschien was ik niet duidelijk. sorry dan.
  donderdag 3 april 2008 @ 16:52:13 #248
31101 _Led_
pi_57807512
Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
zzz
pi_57807529
Maar daarnaast. Ik heb een afspraak met de belastings dienst.
Voor de belasting als ik dat moet betalen.

Weet iemand er meer over voor dat ik daar na toe gaat.
Ik hoop zelf dat het onder de 0% terief valt. (zou wel te mooi zijn)
Dan kan ik namelijk 25% van de inversteering terug vragen. En daarnaast geen belasting te betalen.

Alss iemand er meer over weet wou ik het graag horen.
pi_57807577
quote:
Op donderdag 3 april 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
die 900 uur is het maximale dat ik betaal. elk uur er overheen op hun koste:

goed geregeld:P

En graag niet zo lastige woorden gebreuken. moet het opzoeken.

iteraties:Deze vorm drukt een herhaling of ook wel een verheviging van de handeling uit
klopt dat een beetje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')