dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..quote:
Of jij niet.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
dit bedoel ik nu moet niet willen luisteren. Misschien verkeerd voorbeeld, maar kijk voor de grap eens naar Fok! hoeveel uur is daar wel niet ingestoken en het werkt nog steeds niet op en top! je 902 uur is gewoon nog steeds te laag geschat. Daarnaast heb jij de ballen verstand van wat er gebeurt. Hoe wil je in godsnaam de site updaten..
je ouders zouden je een trap onder de reet moeten geven!
Ok, de programmeurs zijn 20 uur bezig met het ontwikkelen van een login mogelijkheid, maar het beheren van de rassen (wat mij een erg complex onderdeel lijkt) doen ze in 10 uur?quote:Op donderdag 3 april 2008 16:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Login screen
Design login screen 20 hours Tering 20 uur
CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
Manage races 10 hours
Testing 25 hours
Yep..quote:Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:
oei, dat wordt moeilijk communiceren praten met je programmeurs tiepmiepen zo
Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
quote:Op donderdag 3 april 2008 17:02 schreef L.Denninger het volgende:
oei, dat wordt moeilijk communiceren praten met je programmeurs tiepmiepen zo
Met "meerdere iteraties" bedoel ik dat dingen gemaakt zullen worden, je ze niet goed vindt / vind dat het anders moet, dingen aangepast worden, je het opnieuw probeert, je er weer toch niet helemaal tevreden mee bent, het nog een keer aanpast aan nieuwe / andere wensen, om hopelijk uiteindelijk uit te komen bij iets dat je bevalt maar misschien anders is dan je in het begin had gedacht.
Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Of jij niet.
Ik betaaal niet meer dan die 900 uur. van mij mogen ze er 2945782346 uur over doen. Ik betaal alleen die 900 uur en als alles goed werkt en na de beta.
Daarnaast, als er een geheel nieuwe functie komt dan wordt de programeer firma weer ingehuurt (zelfde personen) om te updaten.
Als er een bug is en er een update voor nodig is in de komende 3 jaar is het ook op hun koste.
De aanpassingen in de game zelf, plaatjes rassen enz enz. kan ik zelf met mijn power hapy admin panel.
Dus het valt wel mee. Als het spel na de 3 jaar uitelkaar valt. Ja dan is er en probleem. Denk zelf dat bij die tijd het spel goed genoeg draait om een (vaste) programmeur in te huren.
Mis ik nog iets?
Dat is meschien mijn schuld.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:12 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb je al eens stilgestaan bij de gedachte dat als een bedrijf zo'n onrealistische schatting maakt van de hoeveelheid werk die moet gebeuren, dat ze dan waarschijnlijk niet in staat zijn om met een dergelijjk complexiteitsniveau om te gaan? En als dat het geval is, dan zullen ze ook in 2945782346 uur niet in staat zijn om het probleem voor je te fixen. Sterker nog, omdat ze de complexiteit niet aankunnen, zullen ze waarschijnlijk voor iedere bug die ze oplossen 3 andere introduceren. Denk daar maar eens over na.
Alleen al het feit dat dit bedrijf heeft aangeboden om het support traject gratis te doen, doet mij de wenkbrauwen fronzen. Maintenance en support neemt het grootste gedeelte in beslag van ieder middelgroot of groot software project. Het zou wel heel dom zijn om je dan juist voor dat gedeelte niet te laten betalen. Ik heb het idee dat niet alleen jij, maar ook de mensen waar je mee in zee gaat, geen idee hebben van what you're getting into.
OMFG Roelof, meen je dat serieus..?quote:Op donderdag 3 april 2008 17:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En omdat ze me zo geweldig vinden en dit mijn eerste project is. hebben ze dat ook gedaan.
als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
*KUCH* BULLSHIT *KUCH![]()
![]()
![]()
Kom op, wat denk je nou zelf ?
22K is een schijntje voor een programmeur die goed genoeg is om een online game van deze proporties in elkaar te zetten.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:26 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
als ze 22K kunnen verdienen is alles geweldig.
Alsof ze jouw toestemming daarvoor nodig hebben.quote:Heb ook toegestemt dat ze het op hun cv kunnen zetten.
Dus ze hebben nog nooit eerder een game van deze proporties gebouwd? Ai, ai, er staat je nog wat te wachten danquote:Het is ook de eerste game project die ze hebben.
Zoals wat precies?quote:Al zijn er XP programmeurs die al aan spellen hebben gewerkt.
Lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend.quote:Ook zal hun naam op de site (game) vermeld worden.
Alle mede werkers met het spel ontwikkelen komen er op te staan.
Hoe is dat meer voordeel dan ik denk?quote:Ze halen meer voordeel hier uit dan je denkt.
Reclame + cv
Veel programmeurs krijgen betaald op uur of projectbasis.quote:En het is beter om de programmeurs iets te laten doen dan niets. ze kosten tog X euro per maand.
quote:Op donderdag 3 april 2008 18:08 schreef AQuila360 het volgende:
Roelof stop er aub gewoon mee! In het begin vond iedereen het wel tof omdat we dachten dat je het toch niet meende en maar wat raak zat te lullen.
Maar nu het toch echt menens blijkt te zijn vind ik niet dat we daar nog mee door kunnen gaan!
Koop van dat geld gewoon een vette tv en een 360 en speel daar lekker games op en blijf gewoon doorgaan met het bedenken en uitwerken van die werelden en rassen want dat vind je tof en dat moet je dan ook blijven doen.
Maar dit gaat je alleen maar veel geld kosten en nix opleveren als zorgen!
Roelof doe het niet!!!!
En als zelf Aquila inziet dat het vrij kansloos is...... Tja, dan is het vrij erg!quote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog steeds alles gelezen!
Maar ik meende het serieusquote:Op donderdag 3 april 2008 18:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
![]()
Ik heb nog steeds alles gelezen!
knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschienquote:
referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)quote:Op donderdag 3 april 2008 18:37 schreef Seneca het volgende:
Roelof, om welk bedrijf gaat het eigenlijk die dat programmeerwerk voor je gaat doen? Dan wil ik wel eens voor je kijken of ik wat over die lui te weten kan komen qua betrouwbaarheid, etc.
En hoe denk je dat ik dat ga onthouden?quote:Op donderdag 3 april 2008 18:14 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
knurftje! hoevaak moet ik het nog zeggen... het is MISSCHIEN ipv meschien
Ja dat is gelukkig niet lekker ruim...quote:Op donderdag 3 april 2008 20:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
referenties. (sorry eerst hed ik het over cv)
Die heb ik al nagekeken.
Shell is er een van en die was zeker onder de indruk.
tja anders zet je het niet op je referenties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |