abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57651474
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57651856
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
Dit keer zonder signature
pi_57651946
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Dit keer zonder signature
pi_57656429
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.


Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win


or lose.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57656492
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
Het is namelijk dat ik het team/bedrijf geheim will houden om gedonder te verkomen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57657150
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]


Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win


or lose.
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?

dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
Dit keer zonder signature
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:11:52 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57657436
Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57660545
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?

dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
aha, daar is wat op bedacht.

Er zijn bepaalde protections om dat te verkomen. Als je begind heb je natuurlijk beginners protection.
Als je Een hoeveelheid schade heb opgelopen en/of hoeveelheid planeten behaal je een tijdelijke protection van X aantal uur. Als een speler in deze protecion is kan de speler niet aangevalle worden.

Deze protection kan bahaald worden woor X aantal punten (1aanval 1 punt zoiets)
Als de speler zelf aanvalt komen deze punten te vervallen en moet de speler opnieuw beginnen.
Als de speler 1 schip of meer bouwd komt de protection te vervallen.
Als de speler aanvalt als hij in een tijdelijke protection is komt de protection ook te vervallen.

Dit verkomt dat spelers helemaal in de grond worden gekickt. Maar de reistijden komen wel te vervallen.
Dus meer actie.

De regels voor de protection voorkomt ook dat de spelers oneindig in protection kan verschuilen.
Natuurlijk kan spellers niet door ally's aangevallen worden om te verkomen dat ze met hulp in protection komen.

*********
Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.

En voor de zorgende personnen.
Het is mogelijk om iemand helemaal van de kaart af te kicken in een paar dagen. (als hij zo stom is om niet op te bouwen)
De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.

thanks
Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57661744
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
. From the legends we are told now,
1200 years ago. When The federation of planets was at its highest peek, the alliance fell down with the most horrific galactic war in history. Killing thousands of planets, a dozen races and billions of creatures.

. From humanity
Almost destroyed there race in the galactic war. Few brave souls left tear home world, searching in the uncharted space at the outskirts of the galaxy. With one thing in mind, build a Utopian like Empire. And rebuild their homes

. To new goals
Now building their great Star Empire, thriving for one goal. With the will of power.
Rule the galaxy and take the throne as the most powerful star empire.


. The Terran Star Empire.


[ afbeelding ]


tot het volgende aflevering van, the story line
Die zitten al in Starcraft hoor.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:11:22 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57661845
Roelof misschien moet je even Existenz een PM sturen want ik hoorde net dat hij een beetje in dat wereldje zat? Je ideen zijn goed dus als je die voorlegd kan het wat worden?

Wie niet waagt wie niet wint
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57661886
quote:
Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
Dit keer zonder signature
pi_57661961
Ik stel voor om een ras van homo's en lesbiennes te introduceren. Dan heb je een wat bredere doelgroep. Moslims die ze af willen maken en ook de gay gamers
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_57663647
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57663740
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
ahh kom op.. doe idd keer je best! wij hebben zoveel feedback gegeven.. wij hebben eigenlijk wel conceptart verdient!
Dit keer zonder signature
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:32:44 #140
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57664170
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.


thanks
Roelof
Dus geen 3D grafies gedoe....

Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:53:53 #141
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57664533
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Onzin, dat is een lineaire interpolatie die je met wiskunde uit de 1e klas van de mavo oplost.
Kortom, a + (b - a) * (genormaliseerder tijdfactor)

Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een groep "medium-level" coders al een heel eind.

Er zit een heel groot verschil tussen een realtime 3d game maken, en een turn-based web-game.
zzz
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:56:23 #142
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57664570
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:32 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Dus geen 3D grafies gedoe....

Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
zzz
pi_57664599
quote:
Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een "medium-level" coders al een heel eind.
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.

snap je mijn uitleg een beetje?
Dit keer zonder signature
pi_57665178
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:
snap je mijn uitleg een beetje?
pi_57666216
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.

thanks
Roelof
Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:14:57 #146
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57667945
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.

snap je mijn uitleg een beetje?
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
zzz
pi_57669061
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Dit keer zonder signature
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:23:47 #148
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57669387
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:08 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
zzz
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:29:53 #149
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57670693
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
Niks Irrelevant, gewoon een informatieve vraag omdat hij er zo weinig over los laat. Plus als ik vraag in welke taal het geprogrammeerd gaat en het antwoord: "Engels" krijg is het helemaal niet irrelevant om dit soort vragen te stellen.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:54:59 #150
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57671187
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:29 schreef BereNDD het volgende:
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?
Ik kan lijsten met games opnoemen die door 1 persoon in hun vrije tijd gemaakt zijn hoor.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')