Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer opquote:Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.
quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Het is namelijk dat ik het team/bedrijf geheim will houden om gedonder te verkomen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win
or lose.
aha, daar is wat op bedacht.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?
dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
Die zitten al in Starcraft hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
. From the legends we are told now,
1200 years ago. When The federation of planets was at its highest peek, the alliance fell down with the most horrific galactic war in history. Killing thousands of planets, a dozen races and billions of creatures.
. From humanity
Almost destroyed there race in the galactic war. Few brave souls left tear home world, searching in the uncharted space at the outskirts of the galaxy. With one thing in mind, build a Utopian like Empire. And rebuild their homes
. To new goals
Now building their great Star Empire, thriving for one goal. With the will of power.
Rule the galaxy and take the throne as the most powerful star empire.
. The Terran Star Empire.
[ afbeelding ]
tot het volgende aflevering van, the story line
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!quote:Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
art,quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
ahh kom op.. doe idd keer je best! wij hebben zoveel feedback gegeven.. wij hebben eigenlijk wel conceptart verdient!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
Dus geen 3D grafies gedoe....quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.
thanks
Roelof
Onzin, dat is een lineaire interpolatie die je met wiskunde uit de 1e klas van de mavo oplost.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Irrelevant.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:32 schreef BereNDD het volgende:
[..]
Dus geen 3D grafies gedoe....
Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.quote:Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een "medium-level" coders al een heel eind.
Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.
thanks
Roelof
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.
snap je mijn uitleg een beetje?
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 10:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoegquote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:08 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Niks Irrelevant, gewoon een informatieve vraag omdat hij er zo weinig over los laat. Plus als ik vraag in welke taal het geprogrammeerd gaat en het antwoord: "Engels" krijg is het helemaal niet irrelevant om dit soort vragen te stellen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,quote:Op vrijdag 28 maart 2008 11:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:29 schreef BereNDD het volgende:
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |