EN dan heb je een hele andere wedstrijd.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:45 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Maar penalty is zo'n ingrijpende beslissing als het overduidelijk was dat het geen hands was even het woord van de 4e man had al deze oneerlijkheid kunnen voorkomen.
Ja een wedstrijd zonder onterecht gegeven penalty.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:59 schreef Flaccid het volgende:
[..]
EN dan heb je een hele andere wedstrijd.
Openingspost van een topic van mij een half uur geleden ofzo. Wist niet dat er al een topic bestondquote:Naar aanleiding van de wedstrijd van gisteren en de wedstrijd van Roda JC van afgelopen weekend.
Wordt het niet eens tijd om met de tijd mee te gaan en gebruik te gaan maken van videobeelden. Het is gewoon een grof schandaal dat een club als Roda JC misschien degradeert door een foute waarneming van de scheidsrechter of grensrechter. Ze hadden een punt gepakt wat met deze stand het verschil zou kunnen betekenen tussen degradatie en een tweede kans in de play-offs.
Idem met de wedstrijd van gisteren. De rode kaart voor Abidal werd ten onrechte gegeven en Chelsea werd in de laatste seconden een penalty onthouden.
Neem een voorbeeld aan het hockey en het tennis waar een aantal keer in een wedstrijd/set een videoherhaling ingezet kan worden om beslissingen van de scheidsrechter opnieuw te beoordelen. Aan de hand van die herhaling kan bepaald worden of het een juiste beslissing was of dat de beslissing herzien moet worden.
Het zou vooral van pas komen met ballen die wel of niet over de doellijn zijn gegaan. Zou een ploeg niet de mogelijkheid moeten kunnen krijgen om zo'n moment terug te zien? Het gebeurt tenslotte in een fractie van een seconde en is vaak amper/onmogelijk waar te nemen voor een grensrechter en zeker voor de scheidsrechter.
Echter, zolang die ouwe corrupte bende rond Blatter het heft in handen blijft houden zal er weinig veranderen in het voetbal.
Discussieer hier mee over het al dan niet inzetten van een videoreferee![]()
Ze zullen het wel weer ontkennenquote:Op maandag 15 juni 2009 20:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze hebben vandaag in ieder geval 100% videobeelden gebruikt bij Egypte - Brazilie voor een cruciaal moment in de 90ste minuut.
Speler van Egypte maakt hands op de doellijn, Webb zegt dat het niets is, veel protest. Na de herhaling op TV is het ineens uit het niets een rode kaart en een strafschop.
Aan de ene kant belachelijk dat het gebeurt, aan de andere kant een voorbeeld hoe het dus ook kan.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze hebben vandaag in ieder geval 100% videobeelden gebruikt bij Egypte - Brazilie voor een cruciaal moment in de 90ste minuut.
Speler van Egypte maakt hands op de doellijn, Webb zegt dat het niets is, veel protest. Na de herhaling op TV is het ineens uit het niets een rode kaart en een strafschop.
quote:De beslissing van Howard Webb om Brazilië een strafschop te geven in de wedstrijd tegen Egypte in de strijd om de Confederations Cup (4-3) krijgt mogelijk nog een staartje. De scheidsrechter besloot in blessuretijd een penalty toe te kennen na een handsbal van Ahmed Al-Muhammadi.
Hassan Shehata, bondscoach van Egypte, heeft een protest ingediend bij de organisatie van het toernooi. Volgens Shehata is er ten onrechte gebruik gemaakt van videobeelden, aangezien Webb en zijn assistenten in eerste instantie een doelschop gaven. Pas nadat de vierde official zich gemeld had, besloot Webb (foto) een strafschop toe te kennen en Al-Muhammadi van het veld te sturen.
'Naar mijn weten is er geen regel die videobewijs toestaat', verklaarde Shehata. 'Het is duidelijk dat het een terechte strafschop is. Maar deze werd toegekend op aanraden van de vierde official, die de videobeelden had gezien. Dat is tegen de regels. We protesteren ook niet tegen de beslissing van de scheidsrechter, maar de manier waarop die is genomen.'
Genieten inderdaad, onterecht afgekeurde goals waardoor je dure punten verliest. Echt briljant!quote:Op maandag 15 juni 2009 22:55 schreef Burakius het volgende:
Nee ik wil zeker geen elektronica. Waarom ? Simpel: De fouten van de scheidsrechters HOREN JUIST BIJ VOETBAL. Dat is wat het zo leuk maakt.
Iedereen probeert ten allen tijde de regeltjes in z'n voordeel te buigen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:33 schreef VoreG het volgende:
[..]
Genieten inderdaad, onterecht afgekeurde goals waardoor je dure punten verliest. Echt briljant!
Ik begrijp die argumenten echt nooit... Het hoort bij het voetbal.. Ik dacht dat een spel/sport ten allen tijden eerlijk hoorde te verlopen of niet?
De kopstoop van Zidane was al de eerste. Dat werd ook dmv videobeelden bestraft...quote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:28 schreef Perico het volgende:
Ik zie de beslissing van Howard Webb bij Brazilie - Egypte als de eerste van een hellend vlak dat ook op het WK verder zal doorgaan. Meer slinkse beslissingen op basis van waargenomen beelden door de 4e man dus.
En zag je hoe snel dat ging? Nog geen 15 seconden, en Webb besliste toch voor penalty. Dat zou echt uitstekend werken. Ook denk ik dat die dreigende taal van de FIFA naar de KNVB pure bluf is. Een land moet het eerste zijn en ik denk niet dat de FIFA Nederland uiteindelijk in de ban doet als we hier zouden starten met video arbitrage.
Een revolutie begint nooit aan de behoudende top, altijd op straat. Te bizar voor woorden dat alle sporten met hun tijd meegaan en dat alles bij voetbal taboe is. Als een paar landen overstag gaan dan volgt de FIFA heus wel... Ze moeten misschien wel, als het op het WK uit de hand loopt met een dubieuze beslissing en er enorme rellen uitbreken...
Zullen we de videoschermen in stadions ook maar afschaffen dan? Of daar nooit meer herhalingen op vertonen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vandaag nog een artikel dat officials geen toegang meer zouden hebben tot tv schermen om verdenkingen te voorkomen.
Normaal gesproken worden overtredingen ook niet op de grote schermen in het stadion vertoond.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zullen we de videoschermen in stadions ook maar afschaffen dan? Of daar nooit meer herhalingen op vertonen?
Volgens mij mogen in Nederland geen beelden getoond worden van eventueel fout beoordeelde situaties.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:19 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zullen we de videoschermen in stadions ook maar afschaffen dan? Of daar nooit meer herhalingen op vertonen?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vandaag nog een artikel dat officials geen toegang meer zouden hebben tot tv schermen om verdenkingen te voorkomen.
quote:FIFA doet nogmaals afstand van gebruik tv-beelden
De FIFA schept duidelijkheid in het gebruik van de tv-monitor die bij de vierde officials op het tafeltje staat. Aanleiding hiervoor is het rumoer dat ontstond na de winnende treffer van Brazilië in het duel met Egypte (4-3).
"De FIFA is tegen het gebruik van televisiebeelden. Om alle schijn te vermijden, zijn daarom maatregelen genomen. Ik wil geen discussies meer", laat FIFA-preses Sepp Blatter weten. De maatregel geldt voor álle FIFA-evenementen.
In het duel tijdens de Confederations Cup greep Brazilië in het duel met Egypte de zege na een benutte strafschop van Kaká (4-3). De Zuid-Amerikanen kregen de penalty toegewezen nadat Mohamed Al Muhamadi de bal met de hand van de lijn sloeg.
Het incident ontging arbiter Webb echter. Volgens de FIFA werd hij door de grensrechter op de handsbal gewezen, maar al snel staken geruchten de kop op dat Webb zou zijn ingeseind door de vierde official. Om aan alle geruchten een eind te maken, zullen de tv-monitoren elders in het stadion geplaatst worden.
Klopt. Dubieuze beslissingen worden niet herhaald.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Volgens mij mogen in Nederland geen beelden getoond worden van eventueel fout beoordeelde situaties.
Ik zie niet in waarom de scheids nu ook eerst weer zo lang aan het wachtenw asquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kreeg de Vs nu ook weer rood door videobeelden?
Duitsland is er ooit de WK door misgelopen, das al voldoende reden om het nooit in te voerenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 01:33 schreef VoreG het volgende:
[..]
Genieten inderdaad, onterecht afgekeurde goals waardoor je dure punten verliest. Echt briljant!
Ik begrijp die argumenten echt nooit... Het hoort bij het voetbal.. Ik dacht dat een spel/sport ten allen tijden eerlijk hoorde te verlopen of niet?
Op sommige niveau's zijn de belangen groter. Zoals op een Ek,Wk,CL. Ze kunnen beginnen het daar in te voeren.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Duitsland is er ooit de WK door misgelopen, das al voldoende reden om het nooit in te voeren
Ik kan wel leven met de uitleg van de FIFA dat regel aanpassingen moeten gelden voor iedereen die voetbalt, voetbal moet gewoon overal het zelfde zijn
Dat neemt nog niet weg dat het prima te verdedigen is dat de sport bij FC Bal op het dak 9 het zelfde spel gespeeld moet worden dan bij de WK finalequote:Op donderdag 18 juni 2009 20:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Op sommige niveau's zijn de belangen groter. Zoals op een Ek,Wk,CL. Ze kunnen beginnen het daar in te voeren.
Nee, want bij FC Bal op t dak 9 mag je namelijk ook vaker wisselen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat neemt nog niet weg dat het prima te verdedigen is dat de sport bij FC Bal op het dak 9 het zelfde spel gespeeld moet worden dan bij de WK finale
Niet als ze bij de KNVB zijn aangeslotenquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee, want bij FC Bal op t dak 9 mag je namelijk ook vaker wisselen.
Er verandert niks aan het spel of de regels. De scheidsrechter neemt de beslissing. Alleen doet hij het dan tijdens CL met hulp van camerabeelden.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat neemt nog niet weg dat het prima te verdedigen is dat de sport bij FC Bal op het dak 9 het zelfde spel gespeeld moet worden dan bij de WK finale
Sws moet je de regels wel aanpassen om het mogelijk te maken en het tast de geest van het spel wel aanquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Er verandert niks aan het spel of de regels. De scheidsrechter neemt de beslissing. Alleen doet hij het dan tijdens CL met hulp van camerabeelden.
Mijn team is bij de KNVB aangesloten en wij wisselen vaker dan 3 keerquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet als ze bij de KNVB zijn aangesloten
Je moet wat met een stelletje horkenquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Mijn team is bij de KNVB aangesloten en wij wisselen vaker dan 3 keer
Nee. Alle voetbalelftallen behalve selectieteams in de standaard-klasses mogen onbeperkt wisselen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet wat met een stelletje horken
Denk dat in het regelboekje van je scheids gewoon staat dat je 3 keer mag wisselen
Artikel 35b in het amateurregelement van de KNVBquote:Op donderdag 18 juni 2009 20:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet wat met een stelletje horken
Denk dat in het regelboekje van je scheids gewoon staat dat je 3 keer mag wisselen
quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik geloof het best maar het doet verder ook niks af aan de reden
Van mij mag het allemaal zo blijven, ik vind het prima zo. Zou alleen graag zien dat de oude buitenspelregel terugkomt, maar das niet zo ingrijpend
Dan is hier dus je stelling omver geblazen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 20:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
[..]
Dan is hier dus je stelling omver geblazen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |