Dat is heel zuur inderdaad. Twee jaar geleden werd er bij Roda-Groningen een doelpunt van Roda niet gegeven, terwijl de bal ongeveer 1 meter over de doellijn was. Dat heeft ons destijds Europa Cup gekost, ik kan er nog boos over worden.quote:Op zondag 18 januari 2009 03:13 schreef Blawh het volgende:
1 camera en je wint een 6 puntenwedstrijd.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:38 schreef tong80 het volgende:
Schandalig dat de FIFA zo conservatief is.
Dit zeg ik niet als Ajacied maar als voetballiefhebber.
Tuurlijk samen met Liechtenstijn een aparte bond beginnen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:41 schreef Wilskracht het volgende:
[..]
Hooe conservatief is de Uefa we kunnen toch als europa uit de fifa stappen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk samen met Liechtenstijn een aparte bond beginnen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:51 schreef tong80 het volgende:
Wat is het probleem om camera's in te schakelen ?
Bij tennis is het zelfs al het gavl dat je een hawk eue kunt aanvragen.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:54 schreef Wilskracht het volgende:
De KNVB mag van de fifa dit niet en als de knvb toch met camera's gaat werken dat Nederland niet mee mag doen aan een WK voetbal.
[..]
Dit probleem is dus op te lossen om met de uefa af te spreken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Ik noemde dan ook de FIFA
allemaal heel goed maar wat als van Basten in deze situatie zijn 2x al had opgebruikt, dan was het probleem er nog.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:59 schreef xJapser het volgende:
Als je een tijdsrestrictie geeft van max 2-4 minuten en een maximaal aantal van 2 challenges per duel per coach?
Je hebt over de fifa . Die neem ik niet serieus.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:01 schreef Blawh het volgende:
Ze willen nog eerst een test doen met 2 man op de doellijn.Ze zijn echt zo retetraag met doorvoeren daar, die camera's zijn er niet voor 2020 vrees ik.
Dan geef je de scheids ook 2 challenges om zich te corrigeren.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:04 schreef Dos37 het volgende:
[..]
allemaal heel goed maar wat als van Basten in deze situatie zijn 2x al had opgebruikt, dan was het probleem er nog.
Het lijkt mij leuk als Frankrijk camera' in gaat voeren. Dan moet Platini de Franse ploegen uit de europacup gooien.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:11 schreef tong80 het volgende:
Ik had hoop toen Platini voorziiter werd.
Maar blijkt net zo conservatief te zijn als de rest
Fucking onbegrijpelijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:23 schreef Flaccid het volgende:
Voetbal is op dit gebied nog zó onprofessioneel...
Of American Football. Check de superbowl maar eens.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:32 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Fucking onbegrijpelijk.
Tennis...... zo moet en hoort en kan het ook
Dat wordt ook overdreven. Als nu een foute beslissing wordt gemaakt staan de spelers twee minuten voor de scheidsrechter en/of grensrechter te schreeuwen. En tegenwoordig loopt de coach ook nog even het veld in. In diezelfde tijd kan makkelijk gekeken worden of een situatie buitenspel was, of een bal over de lijn was, et cetera.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:27 schreef Damzkieee het volgende:
Enige nadeel kan zijn dat voetbal een sport is die continue door kan gaan, en dat Amerikaanse sporten (en ook tennis) sowieso momentensporten zijn die vaak stilliggen. Er zijn dus meer momenten waarop je kunt intervenieren.
Ow, op die fiets. Dat is lastig ja. Dit probleem doet zich echter alleen voor als een speler buitenspel stond en onterecht niet wordt terug gefloten. Nu kunnen daar twee situaties op volgen: de speler die buitenspel staat scoort, of de kans wordt teniet gedaan en het spel gaat verder. Ook al was de grensrechter mis, ik zie nog niet in waarom de verdedigende partij in deze per se z'n gelijk zou moeten halen. Als een doelpunt op de situatie volgt doet het probleem zich niet voor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:33 schreef Damzkieee het volgende:
Ik bedoel meer dat het moment van stilleggen lastig te kiezen is. Enige wat zou kunnen bij buitenspel is de aanval uit te laten spelen, dan kan het voorkomen dat je 3 minuten later alsnog vanalles terug moet draaien. Of gek genoeg: dat de tegenpartij in de counter scoort, en het achteraf buitenspel aan de andere kant bleek te zijn.
Sensoren, dan hoeft het spel niet eens stilgelegd te worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:34 schreef Damzkieee het volgende:
Bal over de lijn is het gemakkelijkste, en dat kan nu al toegepast worden. Maar dan dus ook pas als het spel stil ligt.
Ja, zoals bij ijshockey dus. Een groot rood licht en een enorme hoornquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:57 schreef Blawh het volgende:
[..]
Sensoren, dan hoeft het spel niet eens stilgelegd te worden.
Waardoor het juist heel veel met technische hulpmiddelen te maken heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat moment van gisteren heeft natuurlijk niets met technische hulpmiddelen te maken, maar gewoon complete blindheid en achterlijkheid van de grensrechter.
Als je dat als grensrechter niet meer kan zien, dan ligt het gewoon aan je kwaliteiten en capaciteiten hoor. Niet of een robot dat wel of niet kan zien.quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waardoor het juist heel veel met technische hulpmiddelen te maken heeft.
Niemand kan 100 minuten volledig geconcentreerd en foutloos werken. Niemand!quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als je dat als grensrechter niet meer kan zien, dan ligt het gewoon aan je kwaliteiten en capaciteiten hoor. Niet of een robot dat wel of niet kan zien.
Waarom niet? In andere sporten heeft het zich bewezen..quote:Technische hulpmiddelen moet je alleen rondom de goal doen - bal over de lijn of achter de lijn, rondom situaties in het veld wordt het een grote stillegshow, want een beperkte mogelijkheid voor een coach om 2 of 3 keer een fragment aan te vragen heeft ook geen zin.
Dat zijn dingen waar goed over nagedacht moet worden, een mogelijkheid zou kunnen zijn om grensrechters eens minder strak te laten vlaggen. De regel is al dat bij twijfel doorgespeeld moet worden. Nou, ik ben geen psycholoog, maar ik kan me niet voorstellen dat de grensrechter van gisteren niet twijfelde bij z'n call. Laten ze zich daar eerst eens aan houden.quote:Komt er een lange bal, is het wel of net geen buitenspel, grens vlagt, scheids fluit, blijkt het geen buitenspel te zijn nadat de trainer een review heeft aangevraagd. En dan? Iedereen volgens het TV beeld opstellen hoe die stond en verder voetballen? Een vrije trap mee ipv tegen? De hele situatie is dan toch al dood
Daarom werken ze ook twee keer driekwartier en hebben ze een kwartier pauze tussendoor - zoals ze ook op de uni voorschrijvenquote:Op woensdag 4 februari 2009 10:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Niemand kan 100 minuten volledig geconcentreerd en foutloos werken. Niemand!
In die andere sporten heb je gedefinieerde plekken waar het spel hervat moet worden, op welke manier en bij wat voor situaties. Krijg je op het voetbalveld dan ook een blauwe lijn op elke speelhelft? Of gaan we allemaal op de helft van de tegenstander beginnen? Of krijgen we twee cirkels op elke helft waar een soort van face-off komt? Of drie keer is een penalty?quote:[..]
Waarom niet? In andere sporten heeft het zich bewezen..
True. Als ze dat al eens zouden doen, scheelt het al de meerderheid van de frustraties. Tuurlijk kan je er een keer naast zitten, maar hoe deze droeftoeter zijn vlag in de lucht stak, ging echt nergens over. Gewoon door laten spelen bij twijfel, moet je maar beter stappen als verdediger zijnde.quote:[..]
Dat zijn dingen waar goed over nagedacht moet worden, een mogelijkheid zou kunnen zijn om grensrechters eens minder strak te laten vlaggen. De regel is al dat bij twijfel doorgespeeld moet worden. Nou, ik ben geen psycholoog, maar ik kan me niet voorstellen dat de grensrechter van gisteren niet twijfelde bij z'n call. Laten ze zich daar eerst eens aan houden.
Er is ooit toch een onderzoekje geweest tussen naar de afschaffing van buitenspel. Een testwedstrijd tussen ik meen Ajax en AZ. En wat bleek dat de ploegen veel verdedigender gingen spelen, laatste linie bijna in de 16. De spelers bevonden zich zelden in de "buitenspelpositie" en de wedstrijd eindigde in een saaie 1-0.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:02 schreef pfaf het volgende:
De buitenspelregel zou sowieso eens onder de loep genomen mogen worden. Zoals Thijs al zei is hij per definitie niet goed te beoordelen. Ten tweede vraag ik me het af welk nut het dient. Als rechtschapen liberaal pleit ik uiteraard voor afschaffing van overbodige regels.
Ow. Ik dacht dat die destijds verboden was. Dat is inderdaad een risico, maar het is toch onmogelijk dat beide teams verdedigender gaan spelen, dwz: met de kont in de eigen zestien hangen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:14 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Er is ooit toch een onderzoekje geweest tussen naar de afschaffing van buitenspel. Een testwedstrijd tussen ik meen Ajax en AZ. En wat bleek dat de ploegen veel verdedigender gingen spelen, laatste linie bijna in de 16. De spelers bevonden zich zelden in de "buitenspelpositie" en de wedstrijd eindigde in een saaie 1-0.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |