ergens in duitslandquote:
heimweequote:Op zondag 6 april 2008 11:58 schreef junkiexp het volgende:
Na een hele week Italie met 22c en zon ben ik toch weer heel erg blij om in Rotterdam te zijn.
Ik mis die drukte van de stad, en ons huisje dan toch wel.
Waar ik ook zit, ik vind het nooit erg als het afgelopen is, weer lekker naar huis.
Ik denk dat Rottanova echt de bom gaat worden! Al is het alleen maar om van die lelijke taffeshoogstraat af te zijnquote:Op zaterdag 5 april 2008 16:31 schreef Fugie het volgende:
ik heb nu ook maar ingeschreven op de updates over RottaNova. Zag vanmiddag dat ze de boel aan het slopen waren bij de grote markt en dat nieuwbouw project lijkt me ook wel ok
laten we hopen dat het ook nog betaalbaar isquote:Op maandag 7 april 2008 13:52 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ik denk dat Rottanova echt de bom gaat worden! Al is het alleen maar om van die lelijke taffeshoogstraat af te zijn
Gezelligheid.quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:54 schreef littledrummergirl het volgende:
wat een zooi hier trws buiten op de dordtselaan, overal vuilniszakken en los rond waaiende zooi, bah
Jij hebt een auto he?quote:
Voiture parkeren op een P+R plek en verder met de metro => http://www.rotterdam.nl/smartsite450123.dwsquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En laten mijn ouders zondag en voiture langs willen komen.
zo surreëel. Zat laatst op Flickr fotos te zoeken van typisch Nederlandse huizen, krijg je allemaal japanse accounts met foto's daarvan. Wtf momentje.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:35 schreef DutchTrain het volgende:
Ik heb nog even geen heimwee. Alhoewel ik gisteren wel hier ben geweest => http://english.huistenbosch.co.jp/
En er stond geen enkel gebouw uit Rotterdam. Wel was er een stuk Gouda (markt, waag en stadhuis) en Friesland (de paardenweide) gebouwd...
Ja goede vraag. Ik moet het ook weten, moet met de auto weg zondagochtend... Maar meestal gaat het wel goed, omdat je ergens over het looptracé heen kunt: via de Zuiderparkweg/Vaanweg kun je dan de snelweg bereiken. Maar het is wel wat gepuzzel.quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe zit het met de bereikbaarheid van de D_L tijdens de marathon?
Ja, ik hoop dat wij die ooit ook krijgen, want dit is waardeloos.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier hebben we prullenbakken waar je dagelijks je huisvuil in kan dumpen
quote:Geachte heer/mevrouw,
Volgens uw proces verbaal d.d. 27 maart 2008 zou ik op 27 december 2007 huishoudelijke afvalstoffen hebben aangeboden ter hoogte van Stroveer 74, op een andere dag dan de voor deze straat voorgeschreven dagen.
Er zijn verschillende redenen op grond waarvan ik de mij opgelegde boete onterecht acht:
- Het feit dat er blijkbaar post met daarop mijn naam en adres is aangetroffen in de betreffende huisvuilzak, bewijst geenszins dat de zak door mij is achtergelaten. Eenieder die bekend is met het Heliportcomplex, weet dat het een doolhof is. Gevolg hiervan is o.a. dat post met grote regelmaat verkeerd wordt bezorgd. Ik heb al vaker ondervonden dat mijn medebewoners lang niet altijd geneigd zijn om de verkeerd bezorgde post op het juiste adres te bezorgen. Ik vermoed dan ook dat een van de andere bewoners van het complex post heeft ontvangen die eigenlijk voor mij bestemd was en dat hij/zij deze post heeft weggegooid. Ik zou u dan ook willen verzoeken mij de door u aangetroffen post te doen toekomen. Wellicht is het iets belangrijks.
- Er is één vaste plek waar ik mijn huisvuil achterlaat en dat is niet ter hoogte van Stroveer 74. In de bijlage (Afbeelding I) kunt u zien waar onze woning zich bevindt (1), waar ik mijn huisvuil altijd achterlaat (2) en waar Stroveer 74 is (3). Het zou voor mij volkomen onlogisch zijn om naar de andere kant van het plein te lopen om mijn huisvuil achter te laten. Daar ben ik simpelweg te lui voor.
- Mocht u na het lezen van bovenstaande nog altijd van mening zijn dat het mijn zak betrof, dan wijs ik u erop dat 27 december een dinsdag was en dat dinsdag wel degelijk één van de twee aangewezen dagen is voor het aanbieden van huisvuil in onze straat, al kan ik me voorstellen dat de ophaaldagen rond de Kerst gewijzigd waren, maar dit herinner ik mij niet en ik heb helaas nooit een afvalkalender van de Roteb ontvangen, dus ik kan dit ook niet nakijken.
Verder wil ik nog de volgende zaken opmerken:
- De overtreding zou hebben plaatsgevonden op 27 december. Wij ontvangen de boete drie maanden later. Dit lijkt mij rijkelijk laat en het lijkt mij niet redelijk om van mensen te verwachten dat zij zich drie maanden later nog herinneren hoe en waar zij precies hun huisvuil hebben achtergelaten. Nou weet ik dat het bij ambtenaren altijd wat langer duurt allemaal, maar drie maanden is in mijn ogen wel erg lang.
- U doet er drie maanden over om mij te berichten over mijn overtreding, maar u verwacht van mij dat ik binnen drie weken betaal, op straffe van extra invorderingskosten. Als u zelf niet in staat bent om binnen drie weken een eenvoudige administratieve handeling te verrichten, dan lijkt het mij onredelijk dat u dit wel verwacht van een burger.
- Het verbaast mij ten zeerste dat het blijkbaar mogelijk is om mensen tot een boete te veroordelen op basis van zeer indirect bewijs. Als ik zou willen, zou ik mijn buren flink dwars kunnen zitten door brieven met hun naam en adres erop in hun vuilniszakken te stoppen. Even voor de goede orde: natuurlijk ben ik zulks niet van plan. Ik wijs u enkel op een mankement in uw procedure.
- Ook de toonzetting van het proces verbaal wekt bij mij verbazing op. De tekst gaat er volledig vanuit dat ik degene ben die het huisvuil op verkeerde wijze heeft aangeboden en dat ik aangaande dit vermeende feit reeds een volledige bekentenis heb afgelegd(“het door u op onjuiste wijze aangeboden huisvuil”), terwijl voor de vermeende overtreding, zoals eerder gezegd, hooguit zeer indirect bewijs is.
Gezien bovenstaande ga ik ervan uit dat de mij opgelegde boete zal worden ingetrokken. Ik verwacht van u dat u binnen drie weken reageert op deze brief.
Dat is bij mij om de hoekquote:Op woensdag 9 april 2008 21:27 schreef HenkBenzinetank het volgende:
vandaag bij een appartement aan de Nolenstraat wezen kijken. Heerlijk stukje blijdorp (praktisch aan de statensingel), mooi appartement. Ietwat aan de prijs.. Morgen weet ik meer!
Hier ga je echt dik vrienden mee maken!quote:Op woensdag 9 april 2008 22:25 schreef Isegrim het volgende:
Mijn bezwaarschrift is klaar.
[..]
Nou weet ik dat het bij ambtenaren altijd wat langer duurt allemaal, maar drie maanden is in mijn ogen wel erg lang.
Hoewel het moeilijk is om een indruk te krijgen van de gehorigheid in de 15min dat je binnen bent, viel het wel mee geloof ik. Straks ff bellen en wat dingen nog vragen en dan knoop doorhakkenquote:Op donderdag 10 april 2008 01:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is bij mij om de hoek
Wel goed letten op de ouderdom van de woning. Veel panden zijn erg gehorig, hebben scheuren in de muren en hebben in jaren geen onderhoud gehad omdat er achter elkaar steeds jongeren in gewoond hebben.
Kijk maar eens naar de goedkope huizen aan de Noorderhavenkade bijvoorbeeld; mooi vrij uitzicht, maar eigenlijk alleen leuk wonen als je een 3e +4e verdieping aan de voorkant hebt (en niet een 2e +4e) en geen drukke buren.
Ik wil ze ook een beetje plagen.quote:Op donderdag 10 april 2008 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier ga je echt dik vrienden mee maken!
Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:16 schreef Fugie het volgende:
mijn bezwaarschrift was ook erg vriendelijk
Je moet die ambtenaren ook een beetje onder druk zetten, anders gaat het nog 1000 jaar duren.
Spannendquote:Op donderdag 10 april 2008 09:29 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Hoewel het moeilijk is om een indruk te krijgen van de gehorigheid in de 15min dat je binnen bent, viel het wel mee geloof ik. Straks ff bellen en wat dingen nog vragen en dan knoop doorhakken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |