Ok... Just one more question:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het POL café is geen roddelrubriek. Zullen we ons beperken tot het reilen en zeilen buiten dit forum?
Censuurquote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het POL café is geen roddelrubriek. Zullen we ons beperken tot het reilen en zeilen buiten dit forum?
quote:Massademonstratie
Bert Wagendorp
Waarom waren er zaterdag maar anderhalve man en een paardenkop bij de demonstratie Neder- land Bekent Kleur in Amsterdam? Op de lijst van het Comité van Aanbeveling stonden meer mensen dan op de Dam, een unicum.
Het was natuurlijk rotweer. De pretparken waren ook leeg en daar hoefde je dan nog niet eens te luisteren naar Hedy d’Ancona, die zei dat ze ‘zo toe was aan een massademonstratie’ en naar Frank Boeijen die zijn oude hit Zwart-Wit in het Arabisch zong. Wat trouwens op zichzelf niet eens zo gek veel uitmaakte, want in het Nijmeegs is dat lied ook onverstaanbaar – majinde kleuvejart!
Maar toch, slecht weer, Hedy en Frank hielden gezamenlijk toch geen vijftigduizend mensen thuis?
Volgens Geert Wilders bewees het échec dat Nederland zich heeft afgekeerd van het multiculturalisme.
Nu had ik juist Geerts stuk op de Forumpagina van de Volkskrant gelezen, waaruit bleek dat het gedoe met zijn filmpje – nu is de site weer uit de lucht – de volkstribuun te veel begint te worden. Volgens Geert heeft hij het niet gemunt op islamieten maar op de islam, is de islam géén godsdienst en moeten we Fitna zien als ‘de laatste waarschuwing voor het Westen’. Slaan we die in de wind, dan neemt de islam zonder pardon de wereldmacht over.
Ik haat Ajax, maar ik heb niks tegen Ajacieden, voetbal is geen sport en Zomerhitte is de laatste waarschuwing voordat alle gletsjers smelten.
Geerts stuk had vermoedelijk een plaatsje in de krant verworven op grond van het principe van hoor en wederhoor – dat hoop ik tenminste –, maar het volstrekt hysterische gehalte ervan wekte bij mij toch twijfel aan de waarde van zijn Nederland-Bekent-Kleuranalyse.
In de krant stond ook een stuk van de Engelse filosoof en econoom John Gray, geen multicultiprofeet of linksradicaal.
Gray: ‘Het islamisme is in de verste verte niet te vergelijken met de gevaren van de 20ste eeuw, het islamisme wordt intern verscheurd door conflicten en ontbeert de industriële basis die het communisme en het nazisme hadden.’ Volgens Gray is Noord-Korea een stuk gevaarlijker – mooie uitdaging voor Geert.
De oplossing voor het mysterie van de mislukte massademonstratie lag volgens mij in het stuk ‘We zijn Denemarken niet’ in het Vervolg. Daarin was sprake van een oproep tot de virtuele jihad van de Iraanse directeur van het ‘Hoofdkwartier van de Waardige Bloggers’.
Vroeger kwam je dergelijke prachtnamen alleen tegen in Bondfilms en Kuifje, nu bestaan ze echt. In Iran, waar ze dertig jaar geleden nog ouderwetse massademonstraties hielden waar Hedy d’Ancona haar vingers bij zou aflikken, hebben ze nu gewoon keihard een ‘Hoofdkwartier van de Waardige Bloggers’.
Natuurlijk! Dat hele Al Qaida is één groot internetcollectief.
Nog even, en niet alleen de jihad maar álles is virtueel.
En wat doen wij? Wij organiseren een demonstratie op de Dam met spandoeken. Totaal achterhaalde vorm waarvoor je behalve bij Hedy thuis alleen in Noord-Korea de handen nog op elkaar krijgt. In het ‘Hoofdkwartier van de Waardige Bloggers’ liggen ze nog steeds in een deuk om dat vertoon van achterlijkheid.
Wat wij nodig hebben, is ook zo’n Hoofdkwartier, en dan voor de Waardige Virtuele Massademonstraties.
Laatste reactie van mijn kant:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:34 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ok... Just one more question:
Waar praattte Zwaardvisch dan tegenzichzelf/ wie was (een van) zijn kloon dan?
Wilders en de Islam hebben in ieder geval gemeen dat hun gevaar enorm wordt overschat.quote:
Werk ze.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:46 schreef Montov het volgende:
Laatste reactie van mij: doei.
Which reminds me: ik verbaas me d'r nog altijd over dat de SP, de VVD of de PVV niet gewoon wat vrijwilligers ronselt om wat rond te posten op forums -- en dan niet plat, zoals bijvoorbeeld een Vero-Legata die in ieder stukje tekst een scientologylinkje weet te persen, maar subtiel en uitleggend. In een beetje topic hier op fok! heb je zo een paar honderd views -- en mensen gaan er wel mee aan de gang. In een zaaltje is dat nog maar afwachten.quote:
Ik ben en was tegen die demonstratie. Wilders maakt gebruik van een democratisch recht namens een volksvertegenwoordiging. Bovendien speel je hem vollledig in de kaart als je een persoonlijke demonstratie tegen een gekozen kamerlid gaat voeren. Hij heeft gelijk, hij mag zeggen dat het om een haatmanifestatie gaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wilders en de Islam hebben in ieder geval gemeen dat hun gevaar enorm wordt overschat.
Misschien heb je wel al wat trendwatchers. Je hebt niet altijd Maurice de Hond nodig om je een beeld te vormen van een onderwerp. TON zou er goed aan doen om de frontpage in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:48 schreef gronk het volgende:
[..]
Which reminds me: ik verbaas me d'r nog altijd over dat de SP, de VVD of de PVV niet gewoon wat vrijwilligers ronselt om wat rond te posten op forums -- en dan niet plat, zoals bijvoorbeeld een Vero-Legata die in ieder stukje tekst een scientologylinkje weet te persen, maar subtiel en uitleggend. In een beetje topic hier op fok! heb je zo een paar honderd views -- en mensen gaan er wel mee aan de gang. In een zaaltje is dat nog maar afwachten.
Ik vroeg ook niet naar zijn motivatie, die kun jij per definitie niet weten. Ik wil alleen graag een naam van een kloon, of een linkje oid!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Laatste reactie van mijn kant:
Geen idee waarom hij het deed. Iig bij relletjes was hij meerdere keren aanwezig.
Juridisch mag ie zoveel zeggen....quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef Aoristus het volgende:
Hij heeft gelijk, hij mag zeggen dat het om een haatmanifestatie gaat.
Dit is FOK!, mênquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik vroeg ook niet naar zijn motivatie, die kun jij per definitie niet weten. Ik wil alleen graag een naam van een kloon, of een linkje oid!
Je weet toch dat modjes niet mogen en niet willen bans bespreken en kloons openbaren..quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik vroeg ook niet naar zijn motivatie, die kun jij per definitie niet weten. Ik wil alleen graag een naam van een kloon, of een linkje oid!
Ik zie niet in waarom mensen hun tijd daaraan willen verdoen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ben en was tegen die demonstratie.
Dat zou ik dan weer niet direct willen stellen. Hij maakt een film zoals het iedere burger vrij staat een film te maken. Dat heeft m.i. niet zozeer te maken met zijn functie als kamerlid.quote:Wilders maakt gebruik van een democratisch recht namens een volksvertegenwoordiging. Bovendien speel je hem vollledig in de kaart als je een persoonlijke demonstratie tegen een gekozen kamerlid gaat voeren.
Natuurlijk mag hij dat zeggen. Net als mensen mogen zeggen dat Wilders haat zaait. Ik snap alleen de hele ophef niet zo. Er was nauwelijks ophef toen Hitchens' God is not great uitkwam en ik gok dat dat boek minstens net zo provocerend was als de film van Wilders.quote:Hij heeft gelijk, hij mag zeggen dat het om een haatmanifestatie gaat.
Als je d'r om moet vragen, dan hoef je 't niet te wetenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De media houdt de Wilderscult in stand, niet het volk. Wen maar aan deze nieuwe vorm van politiek bedrijven. Verdonk heeft de deur al geopend om iets te vinden van de rechterlijke macht door als publiek persoon aanwezig te zijn bij een bekende rechtszaak.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Juridisch mag ie zoveel zeggen....
En als zware kritiek op iemand gelijk is aan haat.. dan wordt het tijd Fok en met name sc-pol eens aan te klagen wegens haatzaaien.
Wat is dat voor mietjesgedoe tegenwoordig? Vooral lief doen over Wilders anders wordt ie vermoord ?
En onderwijl zit ie grandioos misbruik te maken van zijn slachtofferrol..... financieel en moreel heeft hij Nederland in gijzeling genomen.
Ja..doeghhhh...mijn therapeut is net op vakantie...kon je niet 2 weken wachten met deze schokquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:16 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het, het is een schok, maar ik kan het niet langer verzwijgen.
Betrokkenheid willen tonen. Sommige mensen voelen zich daar goed bij.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom mensen hun tijd daaraan willen verdoen.
Welke scheidslijn bepaalt daar dat Wilders dit als privepersoon maakt? De publiciteit komt vanwege zijn kamerlidmaatsschap. Het is vergelijkbaar met het voorbeeld wat ik net schreef over Verdonk die als publiek persoon bij een rechtszaak gaat zitten (en die daar achteraf verslag van doet). Dat is in tegenspraak met de democratische basis, namelijk de scheiding der machten.quote:Dat zou ik dan weer niet direct willen stellen. Hij maakt een film zoals het iedere burger vrij staat een film te maken. Dat heeft m.i. niet zozeer te maken met zijn functie als kamerlid.
Religie is wel wat anders dan een individu, toch?quote:Natuurlijk mag hij dat zeggen. Net als mensen mogen zeggen dat Wilders haat zaait. Ik snap alleen de hele ophef niet zo. Er was nauwelijks ophef toen Hitchens' God is not great uitkwam en ik gok dat dat boek minstens net zo provocerend was als de film van Wilders.
Allemaal bloemetje sturenquote:Rita Verdonk per ambulance afgevoerd
door Marieke van Essen
Rita Verdonk is vanochtend door ambulancepersoneel uit haar huis gehaald.
Foto: Peter van Zetten
FILMPJE Ze heeft een spier gescheurd in haar bovenbeen en moet twee dagen ter oberservatie in het hospitaal blijven.
,,Ze is erg geschrokken’’, zo laat de woordvoerster van Verdonk weten. ,,Maar ze heeft ook gezegd dat niets haar ervan zal weerhouden om op donderdag 3 april haar speech voor Trots op Nederland te houden’’.
Onmiddellijk na het ongeluk kwamen ambulance en twee politiewagens ter plaatse.
Terwijl ziekenbroeders het boegbeeld van Trots op Nederland op een brancard de ambulance intilden, stond haar echtgenoot in de deuropening. Hij zei vanochtend vroeg dat ze erge pijn heeft. Verdonk zelf, die in een Haagse regiogemeente woont, wisselde nog enkele woorden met de verplegers, alvorens de deuren van de ziekenauto dichtgingen.
Drie auto’s met beveiliging stonden in no time klaar om de rit naar het ziekenhuis te begeleiden.
De veelbesproken politica, die de eerste vrouwelijke premier van Nederland wil worden, liet dit weekeinde weten hoe dan ook door te zullen doorgaan, ook als ze de veertig zetels niet haalt.
Over de zaken waar je het fout over had kun je refereren naar al mijn posts. Geen dank.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:16 schreef Monidique het volgende:
Ik moet een bekentenis afleggen. Ik ben niet de Hyperintelligent. Ik weet niet alles. Soms maak ik fouten. Soms heb ik ongelijk. Af en toe zeg ik onlogische dingen.
Ik weet het, het is een schok, maar ik kan het niet langer verzwijgen.
Anders zoek je s op z'n postgeschiedenis Sherlock.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dan zie ik hem met verscheidene mensen discussieren. Daaruit moet ik concluderen dat iedereen zijn kloon is?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Anders zoek je s op z'n postgeschiedenis Sherlock.
Opgelost, slotje.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dan zie ik hem met verscheidene mensen discussieren. Daaruit moet ik concluderen dat iedereen zijn kloon is?
quote:
Dat geef ik toch de voorkeur aan Rock, die in ieder geval de moeite neemt om in volledige zinnen te antwoorden M.quote:
zullen we zeggen, over een half uurtje weer hier?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Eens kijken of ik de A12 overkom vanuit Arnhem naar Rotterdam.
Je kunt kiezen:quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Eens kijken of ik de A12 overkom vanuit Arnhem naar Rotterdam.
Behalve jij zijn wij allemaal klonen van Zwaardvisch.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dan zie ik hem met verscheidene mensen discussieren. Daaruit moet ik concluderen dat iedereen zijn kloon is?
Je was toe aan een nieuwe naam?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:24 schreef Picchia het volgende:
Gabry, maar ik gebruik die account niet meer.
Nee en ja, de gelegenheid bood zichzelf aan. Het is me al twee keer gevraagd. Dus de volgende zoekt het maar op.quote:
OK. Das duidelijkquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:40 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee en ja, de gelegenheid bood zichzelf aan. Het is me al twee keer gevraagd. Dus de volgende zoekt het maar op.![]()
[POLSC 1434] Sigaar rokende cowboy
[Deel 1437]The family had a lot of buffers
Nou, echhh ....neequote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:47 schreef Picchia het volgende:
EchtLiberaal.
EindeloosEchtGaafZijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
OK. Das duidelijk
Tja, een nieuwe naam is eigenlijk ook nog niet zo gek. (zeker als die versleten is)
Ik denk na over een reïncarnatie.
Jij bent dan ook een voetveeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:52 schreef Aoristus het volgende:
Echtwelkom zou ik nemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |