Ach, als je sport kijkt wil je gewoon graag bedrogen worden. Er is geen een sport waar alles eerlijk gaat, met of zonder doping. Over het algemeen wint de sterkste toch wel. Maar een verschil van ruim 3 tiende met het oude WR is zeker met het zwemmen schokkend.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:08 schreef Klopkoek het volgende:
Doping, period.
Zoals ze bij de NOS al zeiden, álle Fransen zijn zo idioot snel.
Het oostblok bestaat al 20 jaar niet meer. En de Aussies zijn minstens zo snel.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die zijn al 20 jaar de snelste van de wereld als je Amerikaanse en Oost-blok delinquenten wegdenkt.
Ach, op de trials in Australie wordt ook weer knetterhard gezwommen, met ook al meerdere WR's op de eerste dag, en je kunt er vergif op innemen dat er vanuit de VS ook zeker weer een heel aantal snelle tijden zullen komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:13 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die gedachte schoot wel door mijn hoofd... die Belg in de finale traint ook met hem en zwemt ook ineens de tegels uit het bad.... maar goed... zonder bewijs heeft ie het voordeel van de twijfel
Da's waar en als er min of meer een gelijdelijke ontwikkeling zit in de carriere van een zwemmer of zwemster dan kan dat best op natuurlijke wijze tot stand zijn gekomen... wat dat betreft is Britta Steffen een stukkie verdachter...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, op de trials in Australie wordt ook weer knetterhard gezwommen, met ook al meerdere WR's op de eerste dag, en je kunt er vergif op innemen dat er vanuit de VS ook zeker weer een heel aantal snelle tijden zullen komen.
Die nacht.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:24 schreef tong80 het volgende:
De mooiste sportprestatie die ik ooit heb gezien was de winst van Ben Johnson op de spelen van 88. Met een magistraal wereldrecord. Ik lag met adrenaline in bed. Johnson werd betrapt.
Dan moet je wel willenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:36 schreef TheVulture het volgende:
Dekker zit er altijd bij als een bang vogeltje vind ik... ze zou wat meer de coolness van De Bruijn moeten hebben
Uiteraard doping.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:39 schreef Ericr het volgende:
14 jaar, fenomenaal.
Sjöströmquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:41 schreef tong80 het volgende:
Vraagje van de verslaggever aan Dekker : 'Een bittere pil denk ik ?'
Vraagje aan Sörenstrom : 'Wanneer ga je aan de pil ?'
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:41 schreef tong80 het volgende:
Vraagje van de verslaggever aan Dekker : 'Een bittere pil denk ik ?'
Vraagje aan Sörenstrom : 'Wanneer ga je aan de pil ?'
Inderdaad doping, heb je die schouders van dat meisje wel eens gezien! Daar is Bernard niks bijquote:Uiteraard doping.
Jammer op zo'n jonge leeftijd.
Wat ik meest verdachte vond was die race 200m race van Phelps. Ik las in de krant dat hij een debiel snel WR had gezwommen dus ik inderdaad even kijken. En dan zag ik dat hij gewoon tot en met de halve finales langzamer was dan Van den Hoogenband. In de finale was VDH ongeveer even snel maar die Phelps lag constant voor (zelfs bij de 50 en 100 meter keerpuntenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach, op de trials in Australie wordt ook weer knetterhard gezwommen, met ook al meerdere WR's op de eerste dag, en je kunt er vergif op innemen dat er vanuit de VS ook zeker weer een heel aantal snelle tijden zullen komen.
Ik weet niet of je dit serieus bedoelt, maar anders:quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:42 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Uiteraard doping.
Jammer op zo'n jonge leeftijd.
Hij gaf al aan dat Dekker dit zelf ook wilde, maar op de spelen zal er duidelijk gekozen worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:42 schreef TheVulture het volgende:
Het is gewoon niet slim van Verhaeren... Dekker is een meisje dat al problemen heeft met het zwemmen van finales en nu heeft ze zoveel gezwommen dat het haar opbreekt en zal ze ongetwijfeld een hele grote mentale tik hebben gekregen... niet handig met het oog op Peking
Ik ga er niet van uit dat het doping is, dus niet serieus.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:44 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit serieus bedoelt, maar anders:
Waarom is dat gekquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat ik meest verdachte vond was die race 200m race van Phelps. Ik las in de krant dat hij een debiel snel WR had gezwommen dus ik inderdaad even kijken. En dan zag ik dat hij gewoon tot en met de halve finales langzamer was dan Van den Hoogenband. In de finale was VDH ongeveer even snel maar die Phelps lag constant voor (zelfs bij de 50 en 100 meter keerpunten). Dat was wel überverdacht net zoals al die Amerikanen niet te vertrouwen zijn en slechts wegkomen met 2 jaar schorsing ofzo als er iets mis gaat met het complot.
Inge zwom geen pakje in gesmolten boter. Tot ze een wereldrecord met een seconde verbeterde en eruit zag als een omgebouwde vent. Sandra Völker spuugde op de spelen in de baan waar Inge zwom, haar verdenkende van dope.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:46 schreef Ericr het volgende:
'Nog nooit iets laten zien op een groot toernooi', goh Inge hoe zou dat toch komen?
Tja Bernard zet een buitenaardse prestatie neer, die Zweedse is qua tijd niet echt buitenaards te noemen. Daarbij niet gezegd dat Bernard aan de doping zit, volgens mij heeft die gast gewoon een goed krachtschema.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat het doping is, dus niet serieus.
Maar erg opvallend dat als Bernard een opvallende prestatie levert, er meteen met zekerhied over doping gesproken wordt en als er een 14 jarig lief zweeds meidje iets onvoorstelbaars doet er met geen woord over gerept wordt.
qua tijd misschien niet voor de top, maar voor een 14-jarig meisje ??quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:50 schreef Ericr het volgende:
[..]
Tja Bernard zet een buitenaardse prestatie neer, die Zweedse is qua tijd niet echt buitenaards te noemen. Daarbij niet gezegd dat Bernard aan de doping zit, volgens mij heeft die gast gewoon een goed krachtschema.
Ik zie door die onzin dopingberichten het bos niet meerquote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit dat het doping is, dus niet serieus.
Maar erg opvallend dat als Bernard een opvallende prestatie levert, er meteen met zekerhied over doping gesproken wordt en als er een 14 jarig lief zweeds meidje iets onvoorstelbaars doet er met geen woord over gerept wordt.
Dekker zal waarschijnlijk 100 vlinder en 100 vrij gaan zwemmen... en de estafette... meer moet ze ook niet willen... misschien nog de 50m vrij....quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat Dekker dit zelf ook wilde, maar op de spelen zal er duidelijk gekozen worden.
Ik neem aan dat er dan alles gezet zal worden op de 100 vlinder en de estafette, misschien nog 1 nummer daarnaast.
Aan de start/keerpunten zou ik ook nog maar gaan werken, daar zijn de Nederlanders sowieso niet sterk in
Van Almsick was ook 14 toen ze voor het eerst in de prijzen zwom. Ook al was dat wel in een tijd dat doping waarschijnlijk nog redelijk gemeengoed was.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:52 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
qua tijd misschien niet voor de top, maar voor een 14-jarig meisje ??
Hoe kan het toch dat iedereen denkt dat doping vroeger gemeengoed was, terwijl ongeveer alle WR's van de afgelopen 5 jaar (de zogenaamde 'dopingvrije periode') zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Almsick was ook 14 toen ze voor het eerst in de prijzen zwom. Ook al was dat wel in een tijd dat doping waarschijnlijk nog redelijk gemeengoed was.
Omdat VDH normaal gesproken tot en met de 100 meter iedereen voorblijft.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom is dat gek![]()
Waarom zou je je leegzwemmen als je op halve kracht naar de finale kunt? Zeker met het programma wat Phelps draait.
En Egerszegi, de Bruijn, Potec,quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van Almsick was ook 14 toen ze voor het eerst in de prijzen zwom. Ook al was dat wel in een tijd dat doping waarschijnlijk nog redelijk gemeengoed was.
De jaren 80 staan toch wel bekend als een dopingtijdperk. Of moeten we maar aannemen dat die Oosduitse dames alleen in andere sporten zwaar aan de doping zaten. Van Almsick was een Ossi, die zal al vroeg zijn klaargestoomd naar Oostduits rececept.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:57 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Hoe kan het toch dat iedereen denkt dat doping vroeger gemeengoed was, terwijl ongeveer alle WR's van de afgelopen 5 jaar (de zogenaamde 'dopingvrije periode') zijn?
Er zit ook een flinke ontwikkeling in het materiaal waarmee gezwommen wordt... V Almsick heb ik ook nooit zo verdacht... heb ooit eens een docu gezien dat er een studie was gedaan en dat zij qua lichaamsbouw het ultieme zwemlichaam had, diezelfde studie zei dat ook over VDH.... V Almsick was mentaal trouwens ook helemaal niet sterk, die had er ook veel meer kunnen winnen...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:57 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Hoe kan het toch dat iedereen denkt dat doping vroeger gemeengoed was, terwijl ongeveer alle WR's van de afgelopen 5 jaar (de zogenaamde 'dopingvrije periode') zijn?
De Bruijn was 25 voor ze iets begon te winnen, dat is bijna het dubbele van Von Almsick en Sjöström...quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:59 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
En Egerszegi, de Bruijn, Potec,
Phelps, Thorpe waren er ook bijtijds bij
Dat was haar tweede leven. Eerste EK medailles waren in 91quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:02 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
De Bruijn was 25 voor ze iets begon te winnen, dat is bijna het dubbele van Von Almsick en Sjöström...
Afgelopen WK opende ze nog 26.3 toen ze in de halve finale 57.82 zwom. Nee, daar lag het niet aan denk ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:51 schreef TheVulture het volgende:
Nog even terugkomend op Dekker... ik denk ook dat ze veel te hard is vertrokken, ze zwom op het WR van De Bruijn na 50m.... en die eindigde in de 56.... dat kan Dekker nog niet aan
Die tijden zijn geweest. Phelps kan ook op de 100 meter mee met de wereldtop, zwom in Melbourne zelfs een snellere 100 meter (startzwemmer estafette) dan Van den Hoogenband op dat toernooi. De 1.46-ers die Van den Hoogenband daar zwom waren nou ook weer heel bijzonder.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat VDH normaal gesproken tot en met de 100 meter iedereen voorblijft.
Denk ook aan de technieken bij de start en keerpunten die enorme winsten opleveren.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zit ook een flinke ontwikkeling in het materiaal waarmee gezwommen wordt... V Almsick heb ik ook nooit zo verdacht... heb ooit eens een docu gezien dat er een studie was gedaan en dat zij qua lichaamsbouw het ultieme zwemlichaam had, diezelfde studie zei dat ook over VDH.... V Almsick was mentaal trouwens ook helemaal niet sterk, die had er ook veel meer kunnen winnen...
Wat maakt Phelps zo goed?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:11 schreef wimderon het volgende:
[..]
Afgelopen WK opende ze nog 26.3 toen ze in de halve finale 57.82 zwom. Nee, daar lag het niet aan denk ik.
[..]
Die tijden zijn geweest. Phelps kan ook op de 100 meter mee met de wereldtop, zwom in Melbourne zelfs een snellere 100 meter (startzwemmer estafette) dan Van den Hoogenband op dat toernooi. De 1.46-ers die Van den Hoogenband daar zwom waren nou ook weer heel bijzonder.
Daar was VDH altijd heel zwak in volgens mij.quote:[..]
Denk ook aan de technieken bij de start en keerpunten die enorme winsten opleveren.
Dank!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Voor zwemtijden is http://www.omegatiming.com/ altijd fantastisch.
Inderdaadquote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:21 schreef thijsdetweede het volgende:
Voor zwemtijden is http://www.omegatiming.com/ altijd fantastisch.
Ik word zelf zo moe van die Jeroen Grueter. Die man hoort bij SBS6 thuis. Laat iemand anders dat doen. Doe voor de grap eens Evert Ten Napel.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 20:46 schreef tong80 het volgende:
'Pieter je ligt achter maar het kan nog. Kom Pieter, je bent helemaal terug. Het wereldrecord in de halve finale van Phelps kun je hebben. Je ligt gelijk nu. Kom Pieter je haalt ze in nog 30 meter. Pieter je ligt gelijk nu. Je kunt het. Ja Pieter ligt voor nog tien meter Pieter blijft leiden. JAAAAAAAAA van den Hoogtenjband wint 3 maal op rij goud op het koningsnummer in een nieuw wereldrecord. De legende is gebhoren. Wat zijn we toch een kleinj land met grootse sportprestaties. Ik ben kapot. Hoe zal Pieter zich voelen ?'
:
Ik vind Grueter echtquote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik word zelf zo moe van die Jeroen Grueter. Die man hoort bij SBS6 thuis. Laat iemand anders dat doen. Doe voor de grap eens Evert Ten Napel.
"Wat een klasbak is dat toch ook"
Een dorpsomroeper is het, een chauvinist, kan niet goed nederlands en zet voor elke zin het woordje 'maar'.quote:
Jij bent echt een beroepszeiker; niet normaalquote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een dorpsomroeper is het, een chauvinist, kan niet goed nederlands en zet voor elke zin het woordje 'maar'.
En natuurlijk op het einde van elke voetbalwedstrijd (in dit geval een zwemwedstrijd) een stemverheffing over hoe geweldig en legendarisch dit was. "En wie anders dan..."
quote:Op zaterdag 22 maart 2008 21:25 schreef Klopkoek het volgende:
"Het stadion onploft"
"De Tongelreep is van Oranje"
"Een raszwemmertje hoor"
Denk je niet in een jaar is ie wel erg breed geworden ?quote:Op zondag 23 maart 2008 01:26 schreef Ambrosius het volgende:
Zit nu de herhalingen te kijken, wat een race van die Bernard zeg.
Hij is wel heel erg breed ja. Maar ik verdenk 'm niet meteen hoorquote:Op zondag 23 maart 2008 01:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk je niet in een jaar is ie wel erg breed geworden ?
Ik denk trouwens dat ie een revolutie heeft gebracht. Beed en smal in de onderkant. En dan zo ver mogelijk uit het water blijven met je bovenlijf.
Dat vind ik wel erg opvallend ja, hij is enorm breed geworden in een korte tijd... en ik denk dat je qua revolutie ook gelijk hebt...quote:Op zondag 23 maart 2008 01:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Denk je niet in een jaar is ie wel erg breed geworden ?
Ik denk trouwens dat ie een revolutie heeft gebracht. Beed en smal in de onderkant. En dan zo ver mogelijk uit het water blijven met je bovenlijf.
Volgens mij alleen de 4*100m estafette mannen niet, ik weet niet in hoeverre die daar nog de kans voor hebben... en die 50m afstanden worden in Peking niet gezwommen, alleen de 50m vrij... ik denk dat Lijesen wel aan de limiet heeft voldaan... Schreuder ook vanzelfsprekend met zo'n tijdquote:Op zondag 23 maart 2008 11:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongeveer iedereen heeft zich zo'n beetje geplaatst voor de OS toch?
Ja maar dat mes snijdt altijd aan twee kanten, dankzij die regel zijn andere Nederlanders juist wél in de halve finale terechtgekomen...quote:Op zondag 23 maart 2008 11:31 schreef Damzkieee het volgende:
Belachelijk dat er maar 2 van elk land naar de halve finales mogen
We hadden 4 Nederlandse vrouwen in de halve finale gehad anders.
Veldhuis weer beresnel, vanavond nog een schepje erbovenop hopelijk
Heel mooi, maar ik vraag mij het een of ander af als ik dat lijf zie, heb ik ook met die ringenkoning van nederland.ze zouden even streng moeten controleren als bij het wielrennen.quote:
"VÉÉÉLDHUISSSS, VÉÉÉÉÉÉÉÉLDHUIS...... JAAAAAAA ze doet het. Goeie GENADE, wat een MOKERSLAG!!!! Die dekselse Veldhuis doet het toch maar weer. Een ABSOLUTE Tien met een Griffel. [....] En het zal nog lang onrustig blijven in Eindhoven."quote:
Waarom gaat iemand schaken als het niet Olympisch is?quote:Op zondag 23 maart 2008 18:32 schreef tong80 het volgende:
Waarom gaat iemand de 1500 meter zwemmen als het niet Olympisch is ?
Omdat ie Astma heeft ?quote:Op zondag 23 maart 2008 18:33 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Waarom gaat iemand schaken als het niet Olympisch is?
Net als Inge Dekker. Dom om je niet te concentreren op je beste nummer.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:51 schreef thijsdetweede het volgende:
Robin is te veelzijdig, dat is net zijn probleem. Hij heeft voor dit werk al het vinzwemmen en openwater zwemmen opgegeven.
Inge is wat anders, die doet teveel op dit toernooi. Maar dat was bewust, en als test. Geen probleem op de spelen.quote:Op zondag 23 maart 2008 18:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Net als Inge Dekker. Dom om je niet te concentreren op je beste nummer.
I know, maar toch, wat een ongelofelijke stappen haalt hij toch van zijn tijden af.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:05 schreef Ericr het volgende:
Dit kan wel, heb het net gezien.
quote:Op zondag 23 maart 2008 19:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch weet ik het niet met die Bernard hoor.
Er waren er op een gegeven moment inderdaad een aantal die tot de 40 meter onder water gingen.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:22 schreef daWeasel het volgende:
Wie begon ooit eigenlijk met die onderwatertechnieken? Ik kan m voorstellen dat als je daar mee begon er er nog geen regels waren over hoe ver je mocht dat je gewoon meer dan de helft onder water zwom, zijn daar ook beelden van, moet er briljant uitzien.
ze zijn ook al anderhalf uur bezig tot tegenstelling van de commerciele na 20 min.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Studio Sport nu ook al onderbroken door reclame?
edit ik las het verkeerd je bedoeld 40 meter in lengte onderwater.quote:Op zondag 23 maart 2008 19:28 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Er waren er op een gegeven moment inderdaad een aantal die tot de 40 meter onder water gingen.
dus?quote:Op zondag 23 maart 2008 19:36 schreef maril het volgende:
[..]
ze zijn ook al anderhalf uur bezig tot tegenstelling van de commerciele na 20 min.
Ze moeten ook wat terugverdienen, tijdens schaatsen doen ze het ook, ze doen het alleeen niet zo vaak als SBS en RTL, ps tijdens voetbal op zondagavond doen ze het nietquote:
25 meter wedstrijden wel zonder ademhalen gezwommen nu ik zo terugdenk iddquote:Op zondag 23 maart 2008 19:59 schreef thijsdetweede het volgende:
1x ademhalen lijkt me best redelijk. 12 seconde per teug. Ik zat meestal op 2, maximaal 3 keer, en dan moest ik met mijn PR toch veel langer mijn adem in houden...
Hier vind ik hem wel een mooi lijf hebbenquote:Op zondag 23 maart 2008 19:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:EK zwemmen: estafetteploegen wisselslag naar eindstrijd
De Nederlandse estafetteploegen op de 4x100 meter wisselslag hebben de finale bereikt op het EK zwemmen in Eindhoven. De mannenequipe zette in de series met 3.37,41 de derde tijd neer achter Rusland (3.36,96) en Kroatië (3.37,17). Met die tijd slechtten de heren ook de olympische limiet, die op 3.37,80 stond. De vrouwen waren zesde in de heats met 4.08,19.
De Nederlandse mannen deden het uitstekend vanmorgen. Nick Driebergen op de rugslag, Thijs van Valkengoed op de schoolslag, Robin van Aggele op de vlinderslag en Mitja Zastrow op de vrije slag kwamen in de buurt van het Nederlandse record, dat sinds 2003 op 3.17,12 staat.
De vrouwen deden het een stuk minder, maar een finaleplaats werd toch makkelijk binnengesleept. Hinkelien Schreuder begon op de rugslag met een voor haar matige tijd, waardoor de vrouwen constant achter de feiten aanliepen. Jolijn Van Valkengoed deed het op de schoolslag redelijk, waarna Chantal Groot en Femke Heemskerk de situatie rechtzetten op de vlinder- en vrije slag.
De tijd van de vrouwenploeg was wel nog boven de olympische limiet van 4.06,71. Later vanavond moet die limiet absoluut gehaald worden, wil er een wisselslagploeg bij de vrouwen in Peking verschijnen. Het snelste land in de series was Groot-Brittannië met 4.02,68.
Bank uitgeschakeld op 400 vrij
Linda Bank was op de laatste dag van het EK de enige Nederlandse die individueel in het water kwam, maar veel plezier beleefde de zwemster er niet aan. Met 4.22,81 bleef Bank ruim vier seconden boven haar persoonlijke besttijd op de 400 meter vrije slag en dat leverde haar de 23e plaats op. Als snelste naar de finale gaat de Italiaan Federica Pellegrini (4.08,48), die op revanche uit is nadat ze op de halve afstand werd gediskwalificeerd in de series.
Sport1.nl
Nou en of.quote:
Kan Inge de Bruin in beton gegoten worden gedumpt ?quote:Op maandag 24 maart 2008 18:36 schreef wimderon het volgende:
Hadden ze die homo er trouwens niet de hele week neer kunnen zetten, die komt als analyst een stuk beter/prettiger/duidelijker over dan De Bruijn
Op de 50vrij is ze wel topfavoriet denk ik. Maar dat wil niet zeggen dat ze het ook gaat halen - Steffen, de aussies en de amerikanen zitten er dicht bij. Andersom zit ze ook in een clubje van een stuk of zes zwemsters waar de olympisch kampioen op de 100vrij vandaan gaat komen.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:36 schreef wimderon het volgende:
De 50 meter is voor Veldhuis de grootste kans op goud in Peking (samen met de estafette). Op de 100 meter mag ze al blij zijn met een medaille denk ik.
Hadden ze die homo er trouwens niet de hele week neer kunnen zetten, die komt als analyst een stuk beter/prettiger/duidelijker over dan De Bruijn
Misschien beter en duidelijker, maar prettiger?!?quote:Op maandag 24 maart 2008 18:36 schreef wimderon het volgende:
Inderdaad maar je weet nooitquote:Op maandag 24 maart 2008 19:25 schreef daWeasel het volgende:
Nou dan kunnen ze op de spelen net de finale halen, na Rusland, GB, Duitsland, Aus, VS
Prettiger stemgeluid dan Ingequote:Op maandag 24 maart 2008 19:04 schreef BVO het volgende:
[..]
Misschien beter en duidelijker, maar prettiger?!?.
Das toch nog vrij aardig dacht ik zo zonder bijv. VDH en met 'maar' zilver op de 100 vlinder van de vermoeide Dekker.quote:Medaillespiegel langebaan: G Z B T
1. Rusland 8 6 5 19
2. Frankrijk 5 4 3 12
3. Italië 4 4 5 13
4. NEDERLAND 4 3 3 10
5. Hongarije 3 3 2 8
6. Oostenrijk 3 2 2 7
7. Griekenland 2 2 0 4
8. Zweden 2 1 5 8
9. Duitsland 2 0 0 2
10. Spanje 1 3 4 8
11. Groot-Brittannië 1 2 0 3
Noorwegen 1 2 0 3
13. Oekraïne 1 1 1 3
14. Slovenië 1 1 0 2
Zwitserland 1 1 0 2
16. Servië 1 0 0 1
17. Kroatië 0 2 1 3
18. Roemenië 0 1 4 5
19. Polen 0 1 1 2
20. Finland 0 1 0 1
21. Denemarken 0 0 1 1
Litouwen 0 0 1 1
Slowakije 0 0 1 1
Wit-Rusland 0 0 1 1
Inderdaad. Maar die Trickett die zo dicht tegen het WR 100vlinder aanschurkt.... dat blijkt gewoon Libby Lenton te zijn. Dat verklaart een hoop natuurlijkquote:Op maandag 24 maart 2008 21:19 schreef TheVulture het volgende:
Wat gaat het trouwens in Australie ook weer bizar hard
Klopt, ze is pas net getrouwd en heet sindsdien Trickett.quote:Op maandag 24 maart 2008 21:34 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar die Trickett die zo dicht tegen het WR 100vlinder aanschurkt.... dat blijkt gewoon Libby Lenton te zijn. Dat verklaart een hoop natuurlijk
Ik ben alllergisch voor Libby Lentonquote:Op maandag 24 maart 2008 21:34 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar die Trickett die zo dicht tegen het WR 100vlinder aanschurkt.... dat blijkt gewoon Libby Lenton te zijn. Dat verklaart een hoop natuurlijk
quote:Op maandag 24 maart 2008 22:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben alllergisch voor Libby Lentonzelfs nu ze Trickett heet
Zo te zien zal de recordregen in het zwemmen nog wel even doorgaan de komende tijd.quote:SYNDEY - De Australische zwemster Stephanie Rice heeft bij de olympische kwalificatiewedstrijden in Sydney ook het wereldrecord op de 200 meter wisselslag verbeterd.
Rice tikte dinsdag aan na 2 minuten en 8,92 seconden. Ze was daarmee beduidend sneller dan de vorige recordhoudster, de Chinese Wu Yanyan, die in 1997 in Shanghai 2.09,72 klokte.
De 19-jarige Rice nam zaterdag bij de 'trials' al het wereldrecord op de 400 meter wisselslag in bezit.
quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 11:07 schreef wimderon het volgende:
Sullivan zwemt even 47.55 in de semis van de Australische trials, dit lijkt dus de nieuwe standaard te worden.
Benieuwd wat de Amerikanen, Nystrand, Magnini en Schoeman kunnen als die in vorm zijn en nieuw materiaal hebben.
Ik denk dat VDH daar te eigenwijs voor is... ik reken gewoon nergens meer op bij VDH in Peking, alles wat ie haalt is mooi meegenomen maar eigenlijk is ie gewoon een tikkeltje uitgerangeerd nu, zijn tijd is geweest... en ik hoop dat ie me nog een keer ongelofelijk verbaasd maar denk niet dat het een reële verwachting is...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:28 schreef Ericr het volgende:
Drie of vier man sub 48 moet lukken maar of deze OS al gelijk sub 48 als standaard wordt neergezet waag ik te betwijfelen. Nieuw materiaal is in ieder geval van grote invloed op de tijden, als VDH nog kans wil maken op een medaille is het tijd om een pak aan te trekken.
Inderdaad. Kort en goed: Hopelijk flikt tie een Popov'je.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat VDH daar te eigenwijs voor is... ik reken gewoon nergens meer op bij VDH in Peking, alles wat ie haalt is mooi meegenomen maar eigenlijk is ie gewoon een tikkeltje uitgerangeerd nu, zijn tijd is geweest... en ik hoop dat ie me nog een keer ongelofelijk verbaasd maar denk niet dat het een reële verwachting is...
hoezo te eigenwijs? hij zit bij een andere kledingsponsor en als dat pak niet snel genoeg is zal hij in zo'n speedo broek verschijnen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 12:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat VDH daar te eigenwijs voor is... ik reken gewoon nergens meer op bij VDH in Peking, alles wat ie haalt is mooi meegenomen maar eigenlijk is ie gewoon een tikkeltje uitgerangeerd nu, zijn tijd is geweest... en ik hoop dat ie me nog een keer ongelofelijk verbaasd maar denk niet dat het een reële verwachting is...
Tuurlijk zal hij dat doen, maar hij voelt zich niet comfortabel in een heel pak, terwijl dat juist het voordeel blijkt op te leveren. Phelps zwemt ook altijd in enkel een broek, maar volgens mij gaat die ook in een compleet pak zwemmen in Peking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 13:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hoezo te eigenwijs? hij zit bij een andere kledingsponsor en als dat pak niet snel genoeg is zal hij in zo'n speedo broek verschijnen.
van den Hoogenband heeft volgens Verhaeren ook een heel ongunstig lichaam voor een compleet pak, dat is vooral de reden van het alleen dragen van een broek ipv een heel pakquote:Op dinsdag 25 maart 2008 14:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tuurlijk zal hij dat doen, maar hij voelt zich niet comfortabel in een heel pak, terwijl dat juist het voordeel blijkt op te leveren. Phelps zwemt ook altijd in enkel een broek, maar volgens mij gaat die ook in een compleet pak zwemmen in Peking.
Maar Van den Hoogenband is niet de enige met dit probleem. Steffen staat bijvoorbeeld bij Adidas onder contract, Manaudou, Magnini, Filippi, Cseh en een hele hoop andere Europese toppers bij Arena.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |