Ah weer OT nieuwsquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/198350/index.html!
. 'Het gevecht om de vrijheid is nog maar net begonnen.'
Wat zijn de maatstaven voor een 'illegale' oorlog danquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dat was een illegale oorlog, aanval op Irak in 1990 door de gealieerden daarentegen weer niet.
Ga toch weg man, ook Rusland en China vegen hun reet af met de regelementen van de VN, kijk maar naar de hele ophef rond mensenrechten in Chinaquote:Mja, zo is dat met de VS, de VN als orgaan gebruiken daar waar het uitkomt en om landen als China en Rusland in check te houden zodat hun invloedsferen niet groeit, ook dat is een argument TEGEN de VS en de oorlog in Irak.
Het is heel simpel; aan beiden zijden zijn er geen regels. Dat beiden partijen dan huilie gaan doen over de acties van de tegenpartij, swah. Maar ga je nou alsjeblieft niet verschuilen achter dit argument, tis namelijk een detail in een grotere discussie, waarbij de vraag "Wanneer is een oorlog illegaal" centraal staat.quote:een wedervraag is geen antwoord, jij claimt dat er geen regels zijn tijdens oorlog en zo reageer je dus met name wanneer we het over Irak- Amerika oorlog hebben, dan vraag ik je als er 'geen regels' zijn, waarom de VS dan een beroep deed op verdrag van Geneve om op te komen voor haar gevangen genomen soldaten, in plaats van mij tot 2 keer wel/niet naief uit te maken siert het je meer om inhoudelijk te reageren.
Nee, wat ik zeg is dat de VN niet bepaald of een oorlog al dan niet illegaal is of niet. Sterker nog, ik durf keihard de bewering te stellen dat elke oorlog , whatsoever, ten allen tijde, illegaal is.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Legaliteit van oorlogen? Heel de Wereld verenigde zich tegen Irak omdat ze 'illegaal' Koeweit waren binnengevallen, de VN was toen een gunstig instituut voor de VS en haar bondgenoten, nu de VN acties van de VS verwerpt is het irrelevant of het een legaal/illegaal oorlog is?
[..]
quote:Terrorisme goed praten nog wel, waar?
De VS heeft met terrorisme en haar wapens de inval goed geprobeerd te praten, niet ik, wel bij de les blijven he.
Dit is gewoon een verkapte vorm van goedpraten. Oke, jij zal het waarschijnlijk wel weer ontkennen met de listigheid van een slang, maar hey.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Actie-Reactie is je zeker niet bekend?
Conform internationale afgesprokken wetten die ook de VS heeft getekend wellicht?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zijn de maatstaven voor een 'illegale' oorlog danAls het de arabische landen wel goed uitkomt?
quote:Ga toch weg man,
Ja, wat China aan mensenrechten doen in landen dat zij als zich eigen acht en al decennia bezet is hetzelfde als dat VS een oorlog begint minder dan 5 jaar geleden en vervolgens ook nog alle regels aan haar laars lapt en een beroep op doet waar het uitkomt.quote:ook Rusland en China vegen hun reet af met de regelementen van de VN, kijk maar naar de hele ophef rond mensenrechten in China![]()
Ga nou niet doen alsof Amerika de grote boosdoener is voor jou in alle wereldoptiek.
Hier geef ik boven dus al een antwoord op, een oorlog is illegaal wanneer het niet volgens de internationaal afspraken gebeurt, iets tegen de regels is dus illegaal, hoef ik jou niet uit te leggen lijkt me zo, noch heb ik de term bedacht, sterker nog, wij Nederlanders hebben helemaal niets te zoeken in Irak, we zijn daar gewoon een stelletje illegalen met wapens, wat zouden ze in de VS of in Nederland liep met een groepje bewapende mannen en een regio bezet hield? Ik heb nog geluk als ik een headshot krijg.quote:Het is heel simpel; aan beiden zijden zijn er geen regels. Dat beiden partijen dan huilie gaan doen over de acties van de tegenpartij, swah. Maar ga je nou alsjeblieft niet verschuilen achter dit argument, tis namelijk een detail in een grotere discussie, waarbij de vraag "Wanneer is een oorlog illegaal" centraal staat.
Met geen enkel woord heb ik gerept over de Arabische wereld, dat maak jij er van enkel omdat je mijn achtergrond weet wat je erbij betrekt dat is een zwaktebod, sterker nog, zelden zit er een Arabische land in de veiligheidsraad.quote:Mijn stelling: Een oorlog is voor jou, Triggershot, illegaal, als het gericht is tegen Arabische landen en uitgevoerd word door een Westers land.
Met datgene wat je eruit opmaakt zit je ook fout.quote:Iets anders kan ik namelijk niet opmaken uit jouw posts.
Wat ga je doen als ik me nu beledigd voel op je afloop trap je de grond in en spuug op je?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat de VN niet bepaald of een oorlog al dan niet illegaal is of niet. Sterker nog, ik durf keihard de bewering te stellen dat elke oorlog , whatsoever, ten allen tijde, illegaal is.
[..]
[..]
Dit is gewoon een verkapte vorm van goedpraten. Oke, jij zal het waarschijnlijk wel weer ontkennen met de listigheid van een slang, maar hey.
Ik bekritiseer niemand. Ik deelde iets mede!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:04 schreef Triggershot het volgende:
Sufjes achter je pc 1000 betogers bekritiseren, nee dat is indrukwekkend.
wie heeft het over jouquote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:08 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Ik bekritiseer niemand. Ik deelde iets mede!
de hele VN is nou juist opgericht om dit soort dingen te voorkomen middels onderlinge afspraken, de verdragen van Den Haag uit de 19de en begin 20ste eeuw bleken onvoldoende om wo1 en 2 te voorkomenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, wat ik zeg is dat de VN niet bepaald of een oorlog al dan niet illegaal is of niet. Sterker nog, ik durf keihard de bewering te stellen dat elke oorlog , whatsoever, ten allen tijde, illegaal is.
tuurlijk jonge, het is dan ook heel normaal om andermans land over te nemen, lukraak wat grenzen te trekken, grote stukken land toe te wijzen aan buitenlanders omdat het zo in een oeroud sprookjesboek voorspelt is .. vindt de plaatselijke bevolking heel normaal zoiets ..quote:Dit is gewoon een verkapte vorm van goedpraten. Oke, jij zal het waarschijnlijk wel weer ontkennen met de listigheid van een slang, maar hey.
De Verenigde Naties (VN) is een internationale organisatie, opgericht in 1945 na de Tweede Wereldoorlog. Het is een intergouvernementele organisatie die samenwerkt op het gebied van het internationale recht, mondiale veiligheid, behoud van humanitaire rechten, ontwikkeling van de wereldeconomie en het onderzoek naar maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:18 schreef moussie het volgende:
[..]
de hele VN is nou juist opgericht om dit soort dingen te voorkomen middels onderlinge afspraken, de verdragen van Den Haag uit de 19de en begin 20ste eeuw bleken onvoldoende om wo1 en 2 te voorkomen
Dus je keurt terrorisme goed? Geef het gewoon toe, dan spreek je iig uit wat iedereen hier al lang weet over jou....quote:tuurlijk jonge, het is dan ook heel normaal om andermans land over te nemen, lukraak wat grenzen te trekken, grote stukken land toe te wijzen aan buitenlanders omdat het zo in een oeroud sprookjesboek voorspelt is .. vindt de plaatselijke bevolking heel normaal zoiets ..
Ja, want Amerika gaat iedereen uit het land verjagen en eigen inwoners daar plaatsen........?quote:en kan je nagaan hoe oorlogzuchtig ze zijn, ze hadden nog niet eens legers en/of wapentuig om zich tegen ons te kunnen verzetten .. dus dan krijg je zoiets als wat er nu gebeurt, gewone burgers die vechten voor hun grondgebied met elk tot hun beschikking staand middel .. en zo afschuwelijk als een zelfmoordaanslag ook mag zijn, het is toch niets anders dan vechten met sticks and stones tegen een state of the art bewapend leger
met je achterlijke acties erachter komen dat eigenlijk heel veel mensen het met wilders eens zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 15:04 schreef Triggershot het volgende:
Sufjes achter je pc 1000 betogers bekritiseren, nee dat is indrukwekkend.
Iedereen weet onderhand dat Wilders een redelijke aanhang heeft. Gelukkig nog lang niet de meerderheid. Hopelijk zijn we in Nederland ook verstandig genoeg om niet massaal achter hem aan te lopen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:02 schreef raytwente het volgende:
[..]
met je achterlijke acties erachter komen dat eigenlijk heel veel mensen het met wilders eens zijn.
priceless.
Och, of nu de bom barst of over 50 jaar, de bom zal een keer barsten. Het gaat een keer fout.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iedereen weet onderhand dat Wilders een redelijke aanhang heeft. Gelukkig nog lang niet de meerderheid. Hopelijk zijn we in Nederland ook verstandig genoeg om niet massaal achter hem aan te lopen.
En op miraculeuze wijze zal de bom dan barsten. Hoe onverwachts.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och, of nu de bom barst of over 50 jaar, de bom zal een keer barsten. Het gaat een keer fout.
Jij kabbelt liever op de huidige weg voort?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Iedereen weet onderhand dat Wilders een redelijke aanhang heeft. Gelukkig nog lang niet de meerderheid. Hopelijk zijn we in Nederland ook verstandig genoeg om niet massaal achter hem aan te lopen.
Tja, als we vooral allemaal Wilders gaan stemmen, alle moslims zien als geloofsfundi's en vooral in 'wij' en 'zij' termen blijven denken wel ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Och, of nu de bom barst of over 50 jaar, de bom zal een keer barsten. Het gaat een keer fout.
Ik ben gelukkig hoor. Jij?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jij kabbelt liever op de huidige weg voort?
De dialoog aangaan? Met wie?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, als we vooral allemaal Wilders gaan stemmen, alle moslims zien als geloofsfundi's en vooral in 'wij' en 'zij' termen blijven denken wel ja.![]()
Oh ja, en vooral de dialoog niet aangaan met elkaar, en iedere andersdenkende de grond in trappen (je ziet het steeds terugkeren in deze topics)
Vooralsnog zal het nog lang niet zover zijn, en moet er wel wat meer gebeuren voor 'de bom barst'.
Jammer dat sommige mensen er zo over door blijven drammen dat het fout gaat. Het lijkt wel of ze dat wel leuk vinden ofzo.
Ach kom op zeg, Wilders is door verschillende moslims uitgenodigd voor een gesprek en dat heeft ie tot nog toe geweigerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De dialoog aangaan? Met wie?Sorry hoor, maar als er geen ruimte is voor discussie, zoals bij de islam, dan valt er weinig te dialogen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |