abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57543104
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:53 schreef sander89 het volgende:
Net zoals die lepel buiger, de grootste onzin is het
Het leukste eraan is dat die gast jaren terug al is ontmaskerd en iedereen gelooft het nu weer ofzo
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57545181
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:53 schreef sander89 het volgende:
Net zoals die lepel buiger, de grootste onzin is het

Maar gaat ook wel effe zondag kijken denk ik
Dat is een ilussionist .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_57545841
Xd ik heb chips en bier ingeslagen, ik wil het echt wel zien morgen xd
Ook in moeilijke tijden.
  zondag 23 maart 2008 @ 09:50:21 #104
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57553199
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 17:25 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Was het maar waar. Heel veel intelligente wetenschappers die mensen als Uri Geller (helaas) serieus namen.
Zoals? Als het 'heel veel' wetenschappers zijn die in hem geloven, kan je best een paar voorbeelden noemen.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 23 maart 2008 @ 09:56:49 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57553226
quote:
Op zaterdag 22 maart 2008 11:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Heb de HH gezien Triest die Susan.Ze is opzich wel fuck-able, maar jammer dat ze zo verdomde naïef is
Ja erg jammer.
Ze mag wel een keer bij mij langs komen. Dan zal ik haar die onzin uit het hoofd praten en meer .
Niet meer actief op Fok!
pi_57553635
quote:
Op zondag 23 maart 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja erg jammer.
Ze mag wel een keer bij mij langs komen. Dan zal ik haar die onzin uit het hoofd praten en meer .
Fuck her brains out.
pi_57553695
Of zulke gaven bestaan laat ik in het midden.

Zeker is dat mensen met werkelijk die gave, nooit aan zullke TV shows mee zullen doen.

Je wil dan liever dat zo min mogelijk mensen het weten.
  zondag 23 maart 2008 @ 15:31:51 #108
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_57558542
quote:
Op zondag 23 maart 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja erg jammer.
Als een echte Viking
Ook in moeilijke tijden.
pi_57558760
quote:
Op zondag 23 maart 2008 10:50 schreef Alcyone het volgende:
Of zulke gaven bestaan laat ik in het midden.

Zeker is dat mensen met werkelijk die gave, nooit aan zullke TV shows mee zullen doen.

Je wil dan liever dat zo min mogelijk mensen het weten.
je laat het dus niet in het midden
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 23 maart 2008 @ 16:41:04 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57560755
Wat een kontredenatie.

Ik zou willen dat iedereen het zou weten.

En daarom zou ik deelnemen aan gecontroleerde dubbelblind experimenten.

Ontvang ik ook gelijk 1Mil van Randi en sticht ik lekker een kerk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 23 maart 2008 @ 20:38:17 #111
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_57565859
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
haha is ze ooi bemaskert geweest

ik hoor een N? nee een D? nee een J? nee een K? ja een man met een K? nee een vrouw met een K... caroline ja! is dat je moeder nee je zus nee .. oh je buurvrouws zus.

ja het gaat goed met haar.
idd
blijf me verbazen dat die mensen dat zelf niet doorhebben
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 23 maart 2008 @ 21:09:36 #112
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_57566521
nog 35 minuten...

* popcorn pakt
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  zondag 23 maart 2008 @ 21:48:59 #114
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_57567379
begonnen!!
pi_57567553
Dat plantje op de achtergrond van die vrouw !
  zondag 23 maart 2008 @ 22:12:27 #117
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_57567865
Hahaha.... Is er iets met jou gezondheid geweest???
Nee, niet echt...
Oh ik krijg wel wat door....
pi_57568123
Goeie docu, ze hadden wel wat dieper mogen ingaan op die psychologische technieken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 23 maart 2008 @ 22:25:44 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57568138
quote:
Op zondag 23 maart 2008 21:57 schreef pberends het volgende:
Dat plantje op de achtergrond van die vrouw !
Dat zag ik ook! WTF! Was dat een geest die zich aandiende?
The End Times are wild
pi_57568152
Die Robbert van den Broeke.

Die ouders denken echt: "Mooi dat die jongen in ieder geval wat om handen heeft."
  zondag 23 maart 2008 @ 22:26:32 #122
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57568164
Wat ik me vooral afvraag: waarom neemt dit zo'n hoge vlucht? Waarom doen mensen hier aan mee?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57568196
Plantje ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57568243
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Plantje ?
Die vrouw had zo'n wip-plantje op de achtergrond, zo'n ding van plastic die uit zichzelf op en neer beweegt... zeer irritant .
pi_57568265
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waarom neemt dit zo'n hoge vlucht? Waarom doen mensen hier aan mee?
Omdat mensen graag willen dat er na het leven ook nog iets is.
pi_57568281
quote:
Dat zei die expert toch: er is weliswaar grote ontkerkeling in Nederland geweest, maar de grote levensvragen zijn gebleven. Daarom zoeken mensen het op in het spirituele.
pi_57568288
quote:
Mensen zijn op zoek naar de waarheid. En ze volgen niet altijd het Klopkoek-pad.
  zondag 23 maart 2008 @ 22:31:48 #128
185261 Scaurus
Memento mori
pi_57568289
quote:
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

- Albert Einstein
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zondag 23 maart 2008 @ 22:32:10 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57568305
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Omdat mensen graag willen dat er na het leven ook nog iets is.
Maar overal nemen de kerkbezoeken af... Zelfs in de VS.

Naja, is iets voor wetenschappers om over na te denken
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_57568311
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:25 schreef Disorder het volgende:
Gehakt, fucking gehakt is er van Char en cornuiten gemaakt.
Viel me op dat Char eigenlijk nooit iets zei. Ze vroeg alleen dingen . Behalve dan dat de overledende in de hemel zit.
pi_57568346
tvp
  zondag 23 maart 2008 @ 22:33:44 #132
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57568350
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:31 schreef pberends het volgende:

[..]

Dat zei die expert toch: er is weliswaar grote ontkerkeling in Nederland geweest, maar de grote levensvragen zijn gebleven. Daarom zoeken mensen het op in het spirituele.
Ahja, de Charles Taylor (niet de dictator) zienswijze op religie. Dat had ik even gemist Sorry
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57568353
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Dodecahedron het volgende:

Die ouders denken echt: "Mooi dat die jongen in ieder geval wat om handen heeft."
die ouders zijn geniaal .

Die vader denkt ook het goudmijntje ondekt te hebben.

Die ene ploert met z'n garage was helemaal hilarisch.
pi_57568376
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Dodecahedron het volgende:

Dat was toch vrij pijnlijk, je kreeg bijna gewoon medelijden met hem. Dat hield trouwens onmiddelijk op toen hij het achteraf had over een succesvolle sessie.
anonieme razernist
  zondag 23 maart 2008 @ 22:35:20 #135
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_57568400
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:31 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mensen zijn op zoek naar de waarheid. En ze volgen niet altijd het Klopkoek-pad.
Ja, het onbegrijpelijke begrijpen. De 'onttovering van de wereld' noemde iemand dat ooit. Even opzoeken wie dat was.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_57568555
Ik ben niet erg onder de indruk van de Zembla uitzending. Zembla staat er om bekend goede documentaires te maken maar deze was bar slecht. Zo hier er daar komen de zogenaamde experts aan het woord maar uiteindelijk komt daar weinig zinvols uit. Zo weinig informatie er uit de mediums lijkt te komen zo weinig komt er ook van de experts. Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
Ik vind het goed dat hij bepaalde zaken wil aantonen maar overtuigend is het ook niet.
Natuurlijk zijn er elementen terug te vinden zoals met cold reading aan te tonen is maar je zou cold reading ook kunnen weerleggen door het medium het het "slachtoffer" van elkaar te scheiden door middel van een schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Subtiele oogbeweging en aanwijzigingen waar het medium iets zou kunnen afleiden zijn dan niet waarneembaar. Waarom gebeurt dit niet?

Een ontmaskering van Char kan ik uit deze uitzending niet halen. Het is mij te vaag en algemeen.
Die prijs van 1 miljoen dollar die James Randi ter beschikking stel doet hij overigens alleen onder zijn voorwaarden, die voorwaarden zijn zo strikt dat het vrijwel onmogelijk is hieraan te voldoen. Je kunt nog makkelijker de hoofdprijs in de loterij winnen. Vandaar dat het voor hem ook eenvoudig is een dergelijke prijs uit te loven.

Ja, dat plantje op de achtergrond was mij ook opgevallen, onbedoeld erg grappig!!
pi_57568651
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Ik ben niet erg onder de indruk van de Zembla uitzending. Zembla staat er om bekend goede documentaires te maken maar deze was bar slecht. Zo hier er daar komen de zogenaamde experts aan het woord maar uiteindelijk komt daar weinig zinvols uit. Zo weinig informatie er uit de mediums lijkt te komen zo weinig komt er ook van de experts. Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
Ik vind het goed dat hij bepaalde zaken wil aantonen maar overtuigend is het ook niet.
Natuurlijk zijn er elementen terug te vinden zoals met cold reading aan te tonen is maar je zou cold reading ook kunnen weerleggen door het medium het het "slachtoffer" van elkaar te scheiden door middel van een schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Subtiele oogbeweging en aanwijzigingen waar het medium iets zou kunnen afleiden zijn dan niet waarneembaar. Waarom gebeurt dit niet?

Een ontmaskering van Char kan ik uit deze uitzending niet halen. Het is mij te vaag en algemeen.
Die prijs van 1 miljoen dollar die James Randi ter beschikking stel doet hij overigens alleen onder zijn voorwaarden, die voorwaarden zijn zo strikt dat het vrijwel onmogelijk is hieraan te voldoen. Je kunt nog makkelijker de hoofdprijs in de loterij winnen. Vandaar dat het voor hem ook eenvoudig is een dergelijke prijs uit te loven.

Ja, dat plantje op de achtergrond was mij ook opgevallen, onbedoeld erg grappig!!
Dat was jouw garage he?
  zondag 23 maart 2008 @ 22:47:08 #138
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57568747
Robbert van der Broeke, de Fransje Bauer van de helderzienden De docu had nog wel wat dieper mogen graven/langer mogen duren, maar vooral de analyses van de gesprekken en de behandeling van de symbiotische relatie tussen client en medium waren zeer interessant.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57568800
quote:
het visuele aspect is maar een deel van "cold reading".

wat op mij het meeste indruk maakte was dat zo'n Char reading in werkelijkheid véél langer duurt en het dus allemaal gemonteerd is. hier had ik nooit bij stil gestaan en dit is manipulatie van de bovenste plank natuurlijk.

en dat Van Den Broeke nu nog steeds een booming business heeft net als Uri Geller idd, allebei al eerder ontmaskerd. de mens blijft het maar geloven kut hersenen
pi_57568807
nog niet op uitzending gemist
  zondag 23 maart 2008 @ 22:51:20 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57568870
Zwakke docu. Jammer.
Niet meer actief op Fok!
pi_57568981
quote:
Op zondag 23 maart 2008 22:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat was jouw garage he?
anonieme razernist
  zondag 23 maart 2008 @ 22:57:55 #143
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57569070
quote:
Waarom gebeurt dit niet; een goede vraag die je eigenlijk eens zou moeten stellen aan zo'n medium zelf. Zij maken immers de claim paranormale gaven te bezitten. Maar vreemd genoeg lijken zij niet echt gewillig om zich te laten toetsen. Zoals jij zelf ook al redeneerde, worden de methoden van Randi dan 'te strikt' genoemd. Die lezing hoor je vaker. Maar is Randi nu de enige op aarde? Dan laat iedereen toch Randi liggen en zetten ze zelf onderzoeken op? Waarom gebeurt dit niet?
quote:
Wat je ook zou vinden van de bespreking van cold reading-technieken, de claim dat zij Dean Paul Martin Jr. heeft aangewezen, is in ieder geval ontkracht. Daar is niets algemeen aan; dat is een zeer specifieke bewezen leugen!
  zondag 23 maart 2008 @ 22:58:34 #144
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_57569088
quote:
Helaas, dit klopt toch echt niet...de test is onder voorwaarden van Randi én de applicant. Als de applicant het niet eens is met de voorwaarden, hoeft ie ook niet mee te doen. Degenen die de preliminary test hebben gedaan, waren het allen eens met de voorwaarden (die opgezet waren door Randi én zijzelf), maar hebben de test toch niet doorstaan.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_57569157
Het feit dat mensen waar op zij geen vat kan krijgen, zoals die man wiens vader zelfmoord pleegde helemaal niet uitgezonden worden is voor mij al voldoende bewijs dat het oplichterij is.
Jammer dat er (nog) geen reacties van Char, Chazia of RTL zijn.
pi_57569176
quote:
Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
James Randi heeft zowat zijn leven gewijd aan het ontmaskeren van dergelijke charlatans, als er 1 expert te vinden is, is hij het wel. Juist omdat hij een goochelaar is kan hij aantonen dat het niets meer dan een goocheltruuk is.
quote:
Ik heb even de regels gelezen, maar ik zie niks onredelijks of misleidends.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_57569200
Het viel wat tegen
  zondag 23 maart 2008 @ 23:12:45 #148
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_57569243
quote:

Hoe vaag vind je dat gelul van Char dan wel niet

Natuurlijk wist elke weldenkend mens allang dat Char gewoon een oplichter is. Het gaat allemaal om interpretatie van wat ze zegt. Ze stelt 44 vragen in 5 minuten en geeft gerustellend antwoord a 600 dollar voor 45 minuten

Die mensen die zo reading krijgen van haar zijn opzoek naar antwoorden. ze zijn wanhopig en de onderwerpen liggen vaak gevoelig daarbij komt ook kijken dat ze daadwerkelijk geloven in Char en ook meewerken met namen zeggen en informatie verschaffen. De emotie en de daadwerkelijke teksten (transcript) worden verkeerd geinterperteerd door mensen. Luisteren is namelijk een van de moeilijkste dingen die er is.

dat kan je zelf testen door iemand een verhaal te laten vertellen, vervolgens laat je een iemand noteren wat er daadwerkelijk is gezegd en ga jij het herhalen. je zal merken dat je nooit 100% goed zit en dingen verdraait of verkeerd interperteerd.

Ook dat gezeur met het helpen van de FBI enzo allemaal bullshit ik vond dat ze dat goed weerlegd hadden. 600 dollar voor een 45 minuten duurdende reading. zij moet echt schatrijk zijn geworden. En ach als je toch zulke krachten heb kom je die test gewoon doorheen. Maar niemand is zelfs door de pre-test heen gekomen dat zegt toch al genoeg.

van mij part wordt dat Astro tv en Char gewoon verboden het is nog erger als die belspelletjes. Het trekt wanhopige en domme mensen aan die tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Die vuilnisman ook die nog wel effe readings ging doen voor 45 euro per uur. Hoe kom je er bij zo gast serieus te nemen.

Valt me trouwens op dat die mediums allemaal lelijk dik en vies er uitzien op die paranormale beurs dan

Char is flink onder uitgehaald maar ik merk dat je met die paranormale zwevers moeilijk discussie kan voeren. wetenschap en concrete argumenten nemen ze niet seriues en vage beweringen in gemanipuleerde tv shows krijgt wat hun betreft alle lof. Want vergeet niet dat er ook geknipt wordt in de uitzending. net als Van den Broeke die show was helemaal geschrapt. Jammer dat ze nooit keihard met een undercover camera worden opgelicht. maar je hoorde ook dat je bij char eerst een screening krijgt. Char is slim en laat zich niet in met kritische. In de mediawereld hangt een beetje een code dat je de mediums niet afzeikt of kritisch overbent. Als iets onderuit wordt gehaald, wordt het vaak in de doofpot gestopt zoals bij van den Broeke. Ondertussen lopen die ouders helemaal binnen. Want ja het draait alsnog allemaal om geld. Het is een soort snel geld verdienen zonder echt crimineel bezig te zijn.
pi_57569280
quote:
Op zondag 23 maart 2008 23:02 schreef Urquhart het volgende:
Het viel wat tegen
Weinig nieuws voor de geoefende kijker. Maar het stukje over de zoon van Dean Martin was dan weer een aardig staaltje uitzoekwerk.
anonieme razernist
pi_57569295
Morgen ff uitzendinggemist checken dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')