Het leukste eraan is dat die gast jaren terug al is ontmaskerd en iedereen gelooft het nu weer ofzoquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:53 schreef sander89 het volgende:
Net zoals die lepel buiger, de grootste onzin is het![]()
Dat is een ilussionistquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:53 schreef sander89 het volgende:
Net zoals die lepel buiger, de grootste onzin is het![]()
Maar gaat ook wel effe zondag kijken denk ik
Zoals? Als het 'heel veel' wetenschappers zijn die in hem geloven, kan je best een paar voorbeelden noemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:25 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Was het maar waar. Heel veel intelligente wetenschappers die mensen als Uri Geller (helaas) serieus namen.
Ja erg jammer.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Heb de HH gezienTriest die Susan.Ze is opzich wel fuck-able, maar jammer dat ze zo verdomde naïef is
Fuck her brains out.quote:Op zondag 23 maart 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja erg jammer.
Ze mag wel een keer bij mij langs komen. Dan zal ik haar die onzin uit het hoofd praten en meer.
Als een echte Vikingquote:Op zondag 23 maart 2008 09:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja erg jammer.
Ze mag wel een keer bij mij langs komen. Dan zal ik haar die onzin uit het hoofd praten en meer.
je laat het dus niet in het middenquote:Op zondag 23 maart 2008 10:50 schreef Alcyone het volgende:
Of zulke gaven bestaan laat ik in het midden.
Zeker is dat mensen met werkelijk die gave, nooit aan zullke TV shows mee zullen doen.
Je wil dan liever dat zo min mogelijk mensen het weten.
iddquote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:
haha is ze ooi bemaskert geweest
ik hoor een N? nee een D? nee een J? nee een K? ja een man met een K? nee een vrouw met een K... caroline ja! is dat je moeder nee je zus nee .. oh je buurvrouws zus.
ja het gaat goed met haar.
Dat zag ik ook! WTF! Was dat een geest die zich aandiende?quote:Op zondag 23 maart 2008 21:57 schreef pberends het volgende:
Dat plantje op de achtergrond van die vrouw!
Die vrouw had zo'n wip-plantje op de achtergrond, zo'n ding van plastic die uit zichzelf op en neer beweegt... zeer irritantquote:
Omdat mensen graag willen dat er na het leven ook nog iets is.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waarom neemt dit zo'n hoge vlucht? Waarom doen mensen hier aan mee?
Dat zei die expert toch: er is weliswaar grote ontkerkeling in Nederland geweest, maar de grote levensvragen zijn gebleven. Daarom zoeken mensen het op in het spirituele.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik me vooral afvraag: waarom neemt dit zo'n hoge vlucht? Waarom doen mensen hier aan mee?
Mensen zijn op zoek naar de waarheid. En ze volgen niet altijd het Klopkoek-pad.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
Maar overal nemen de kerkbezoeken af... Zelfs in de VS.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat mensen graag willen dat er na het leven ook nog iets is.
Viel me op dat Char eigenlijk nooit iets zei. Ze vroeg alleen dingenquote:Op zondag 23 maart 2008 22:25 schreef Disorder het volgende:
Gehakt, fucking gehakt is er van Char en cornuiten gemaakt.
Ahja, de Charles Taylor (niet de dictator) zienswijze op religie. Dat had ik even gemistquote:Op zondag 23 maart 2008 22:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zei die expert toch: er is weliswaar grote ontkerkeling in Nederland geweest, maar de grote levensvragen zijn gebleven. Daarom zoeken mensen het op in het spirituele.
die ouders zijn geniaalquote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Die Robbert van den Broeke.
Die ouders denken echt: "Mooi dat die jongen in ieder geval wat om handen heeft."
Dat was toch vrij pijnlijk, je kreeg bijna gewoon medelijden met hem. Dat hield trouwens onmiddelijk op toen hij het achteraf had over een succesvolle sessie.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:26 schreef Dodecahedron het volgende:
Die Robbert van den Broeke.
Die ouders denken echt: "Mooi dat die jongen in ieder geval wat om handen heeft."
Ja, het onbegrijpelijke begrijpen. De 'onttovering van de wereld' noemde iemand dat ooit. Even opzoeken wie dat was.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:31 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Mensen zijn op zoek naar de waarheid. En ze volgen niet altijd het Klopkoek-pad.
Dat was jouw garage he?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Ik ben niet erg onder de indruk van de Zembla uitzending. Zembla staat er om bekend goede documentaires te maken maar deze was bar slecht. Zo hier er daar komen de zogenaamde experts aan het woord maar uiteindelijk komt daar weinig zinvols uit. Zo weinig informatie er uit de mediums lijkt te komen zo weinig komt er ook van de experts. Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
Ik vind het goed dat hij bepaalde zaken wil aantonen maar overtuigend is het ook niet.
Natuurlijk zijn er elementen terug te vinden zoals met cold reading aan te tonen is maar je zou cold reading ook kunnen weerleggen door het medium het het "slachtoffer" van elkaar te scheiden door middel van een schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Subtiele oogbeweging en aanwijzigingen waar het medium iets zou kunnen afleiden zijn dan niet waarneembaar. Waarom gebeurt dit niet?
Een ontmaskering van Char kan ik uit deze uitzending niet halen. Het is mij te vaag en algemeen.
Die prijs van 1 miljoen dollar die James Randi ter beschikking stel doet hij overigens alleen onder zijn voorwaarden, die voorwaarden zijn zo strikt dat het vrijwel onmogelijk is hieraan te voldoen. Je kunt nog makkelijker de hoofdprijs in de loterij winnen. Vandaar dat het voor hem ook eenvoudig is een dergelijke prijs uit te loven.
Ja, dat plantje op de achtergrond was mij ook opgevallen, onbedoeld erg grappig!!![]()
het visuele aspect is maar een deel van "cold reading".quote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Natuurlijk zijn er elementen terug te vinden zoals met cold reading aan te tonen is maar je zou cold reading ook kunnen weerleggen door het medium het het "slachtoffer" van elkaar te scheiden door middel van een schot zodat ze elkaar niet kunnen zien. Subtiele oogbeweging en aanwijzigingen waar het medium iets zou kunnen afleiden zijn dan niet waarneembaar. Waarom gebeurt dit niet?
Waarom gebeurt dit niet; een goede vraag die je eigenlijk eens zou moeten stellen aan zo'n medium zelf. Zij maken immers de claim paranormale gaven te bezitten. Maar vreemd genoeg lijken zij niet echt gewillig om zich te laten toetsen. Zoals jij zelf ook al redeneerde, worden de methoden van Randi dan 'te strikt' genoemd. Die lezing hoor je vaker. Maar is Randi nu de enige op aarde? Dan laat iedereen toch Randi liggen en zetten ze zelf onderzoeken op? Waarom gebeurt dit niet?quote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Wat je ook zou vinden van de bespreking van cold reading-technieken, de claim dat zij Dean Paul Martin Jr. heeft aangewezen, is in ieder geval ontkracht. Daar is niets algemeen aan; dat is een zeer specifieke bewezen leugen!quote:Een ontmaskering van Char kan ik uit deze uitzending niet halen. Het is mij te vaag en algemeen.
Helaas, dit klopt toch echt niet...de test is onder voorwaarden van Randi én de applicant. Als de applicant het niet eens is met de voorwaarden, hoeft ie ook niet mee te doen. Degenen die de preliminary test hebben gedaan, waren het allen eens met de voorwaarden (die opgezet waren door Randi én zijzelf), maar hebben de test toch niet doorstaan.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Die prijs van 1 miljoen dollar die James Randi ter beschikking stel doet hij overigens alleen onder zijn voorwaarden, die voorwaarden zijn zo strikt dat het vrijwel onmogelijk is hieraan te voldoen. Je kunt nog makkelijker de hoofdprijs in de loterij winnen. Vandaar dat het voor hem ook eenvoudig is een dergelijke prijs uit te loven.
James Randi heeft zowat zijn leven gewijd aan het ontmaskeren van dergelijke charlatans, als er 1 expert te vinden is, is hij het wel. Juist omdat hij een goochelaar is kan hij aantonen dat het niets meer dan een goocheltruuk is.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
Ik heb even de regels gelezen, maar ik zie niks onredelijks of misleidends.quote:Die prijs van 1 miljoen dollar die James Randi ter beschikking stel doet hij overigens alleen onder zijn voorwaarden, die voorwaarden zijn zo strikt dat het vrijwel onmogelijk is hieraan te voldoen. Je kunt nog makkelijker de hoofdprijs in de loterij winnen. Vandaar dat het voor hem ook eenvoudig is een dergelijke prijs uit te loven.
Hoe vaag vind je dat gelul van Char dan wel nietquote:Op zondag 23 maart 2008 22:40 schreef HanB het volgende:
Ik ben niet erg onder de indruk van de Zembla uitzending. Zembla staat er om bekend goede documentaires te maken maar deze was bar slecht. Zo hier er daar komen de zogenaamde experts aan het woord maar uiteindelijk komt daar weinig zinvols uit. Zo weinig informatie er uit de mediums lijkt te komen zo weinig komt er ook van de experts. Ik vraag me af of je een goochelaar als James Randi een expert mag noemen maar dit ter zijde.
Ik vind het goed dat hij bepaalde zaken wil aantonen maar overtuigend is het ook niet.
Een ontmaskering van Char kan ik uit deze uitzending niet halen. Het is mij te vaag en algemeen.
Ja, dat plantje op de achtergrond was mij ook opgevallen, onbedoeld erg grappig!!![]()
Weinig nieuws voor de geoefende kijker. Maar het stukje over de zoon van Dean Martin was dan weer een aardig staaltje uitzoekwerk.quote:Op zondag 23 maart 2008 23:02 schreef Urquhart het volgende:
Het viel wat tegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |