Ze kunnen het in iedergeval niet voor je terughalen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef ApolloCreed het volgende:
Probleem:
Vanmiddag wilde ik een fiks bedrag van mijn normale rekening naar mijn spaarrekening overmaken.
Bij het intikken van het rekeningnummer ben ik een cijfer vergeten. Nu is het bedrag dus overgeboekt naar een rekening van een volkomen vreemde.Hoewel ik als begunstigde mijn naam ingetypt hebt is het geld al van mijn rekening afgeboekt. Ik fiets dus naar de Rabobankbalie in Groningen, waar een slome werknemer mij verteld dat als ik over een paar dagen terugkom met een printje van de overdracht, dan zal de bank kijken wat het kan doen. 'Kijken wat het kan doen' stelde mij dus totaal niet gerust.
Wie kan mij helpen , geruststellen, of weet hier meer van?
Dat kunnen ze zeker wel! Als jij dat binnen 4 dagen aangeeft. Zijn ze ook verplicht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze kunnen het in iedergeval niet voor je terughalen.
Bron?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:54 schreef mariskasl het volgende:
[..]
Dat kunnen ze zeker wel! Als jij dat binnen 4 dagen aangeeft. Zijn ze ook verplicht.
Kijk maar even op rabobank.nl, en bij de verschillende overboekingen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Bron?
Ik dacht ook dat het alleen kon als er een automatische incasso was gedaan en niet als je zelf geld overboekt.
Ook daar staat niksquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef mariskasl het volgende:
[..]
Kijk maar even op rabobank.nl, en bij de verschillende overboekingen.
Zware onzin: de bank kan namelijk onmogelijk zeker weten of jij een fout hebt gemaakt of niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:53 schreef mariskasl het volgende:
grrrrrrrrrrrrrrrrrr klote rabobank...... Je moet de rabobank bellen en zeggen dat ze het terug boeken, dat zijn ze namelijk wettelijk verplicht. Geen genoegen nemen met dan kijk ik wel..... Het is toch joh geld, kom op zeg!
Sukkel. Dat zijn dus machtigingen, dat zijn geen overboekingen die je zelf uitvoert.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:04 schreef mariskasl het volgende:
Ok, hier de verschillende vormen. Ik kijk nog even voor je verder.
http://www.rabobank.nl/pa(...)rugboekingstermijnen
Weet even niet zo snel hoe ik een link moet maken.Oh doet het al
TS kan bewijzen dat het rekening nummer lijkt op het rekening nummer van zn spaarrekening. Dan is het toch logisch wanneer je meteen aangeeft dat je het fout hebt gedaan dat je je geld terug krijgt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zware onzin: de bank kan namelijk onmogelijk zeker weten of jij een fout hebt gemaakt of niet.
Dan zou ik dus via Marktplaats een laptop kunnen kopen en betalen (eventueel met een fout gespelde naam), wachten tot hij toegezonden is en dan naar de bank gaan en schreeuwen "ik heb het geld verkeerd overgemaakt".
En dan de verkoper van de laptop zijn geld én laptop kwijt zeker... Jaja...
Kom nu maar op met het linkje naar die "4 dagen" termijn van jou.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:08 schreef mariskasl het volgende:
[..]
TS kan bewijzen dat het rekening nummer lijkt op het rekening nummer van zn spaarrekening. Dan is het toch logisch wanneer je meteen aangeeft dat je het fout hebt gedaan dat je je geld terug krijgt.
En dat verhaal over die laptop en ik heb het verkeerd overgemaakt, is dus ook gebeurd bij mij......dus het kan wel ja
Een cijfer vergeten? Dan heb je 8 cijfers ingetikt en da's geen bankrekeningnummer, die hebben 9 cijfers. Ik weet niet of girorekeningen 8 cijfers hebben, maar als dat het geval is, krijg je volgens mij gewoon je geld retour, omdat je betaling niet door de naam/nummer controle komt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef ApolloCreed het volgende:
Probleem:
Vanmiddag wilde ik een fiks bedrag van mijn normale rekening naar mijn spaarrekening overmaken.
Bij het intikken van het rekeningnummer ben ik een cijfer vergeten. Nu is het bedrag dus overgeboekt naar een rekening van een volkomen vreemde.Hoewel ik als begunstigde mijn naam ingetypt hebt is het geld al van mijn rekening afgeboekt. Ik fiets dus naar de Rabobankbalie in Groningen, waar een slome werknemer mij verteld dat als ik over een paar dagen terugkom met een printje van de overdracht, dan zal de bank kijken wat het kan doen. 'Kijken wat het kan doen' stelde mij dus totaal niet gerust.
Wie kan mij helpen , geruststellen, of weet hier meer van?
Dit is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:00 schreef mariskasl het volgende:
Alle overboeking, ook diegene die JEZELF doet, kunnen ALTIJD worden teruggevorderd.
Spaarrekening van TS is 10 cijfers, betaalrekening van de ontvanger (klant bij dezelfde bank in dezelfde regio trouwens) is 9 cijfers.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef EvL. het volgende:
[..]
Een cijfer vergeten? Dan heb je 8 cijfers ingetikt en da's geen bankrekeningnummer, die hebben 9 cijfers.
Dan nog, is de elfproef daar niet voor?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef EvL. het volgende:
[..]
Ik denk echter dat je gewoon een verkeerd cijfer in hebt getoetst?
Een verkeerd nummer kan toch gewoon door de elfproef komen? Ik ben wiskundig niet zo geweldig onderlegd, maar waarom zou het niet kunnen? Al is de kans dat het gebeurt allicht zeer klein.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan nog, is de elfproef daar niet voor?
Alleen bij Gironummers wordt dit altijd gecontroleerd omdat die nummers niet (of niet altijd, of niet bewust) aan de elfproef voldoen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:50 schreef Palomar het volgende:
Hoeft de naam bij het overmaken dan helemaal niet overeen te komen ofzo?
De elfproef is zo opgezet dat je van een geldig bankrekeningnummer nooit met één fout een ander geldig nummer kunt maken. Je moet altijd minstens twéé cijfers fout invoeren, en hij beschermt daarbij ook nog tegen het omdraaien van cijfers (wat bij intikken nog wel eens voor kan komen).quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Een verkeerd nummer kan toch gewoon door de elfproef komen? Ik ben wiskundig niet zo geweldig onderlegd, maar waarom zou het niet kunnen? Al is de kans dat het gebeurt allicht zeer klein.
En dat geldt ook voor spaarrekening naar betaalrekening? Bij een spaarrekening van 10 cijfers een nummer vergeten kan nooit resultateren in een nummer van een betaalrekening van 9 cijfers die door de elfproef komt?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
De elfproef is zo opgezet dat je van een geldig bankrekeningnummer nooit met één fout een ander geldig nummer kunt maken. Je moet altijd minstens twéé cijfers fout invoeren, en hij beschermt daarbij ook nog tegen het omdraaien van cijfers (wat bij intikken nog wel eens voor kan komen).
Bullshit alleen incasso's kun je zelf terugvorderenquote:Op donderdag 20 maart 2008 19:00 schreef mariskasl het volgende:
Alle overboeking, ook diegene die JEZELF doet, kunnen ALTIJD worden teruggevorderd. Het code woord is alleen "ONTERECHT" . Mits je het binnen vier dagen aangeeft.
ja precies, spaarrekening heb je toch altijd in je adresboek staan?quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:41 schreef smeag0l het volgende:
Daarom dus altijd je adresboek gebruiken voor dit soort dingen.
Dan heb je echt mazzel gehad, vaak gebeurt het helemaal nietquote:Op donderdag 20 maart 2008 20:05 schreef Sender_ het volgende:
Heb zelf ook pas zoiets gehad en geld naar een verkeerde rekening overgemaakt.
Die mensen zullen wij blij zijn geweest.
Ik ben toen naar de rabobank gegaan, en hun hebben het verzoek neergelegd bij die rekeninghouder om dat geld terug te boeken.
Ik had het binnen 2 weken terug.
Klopt, heb ik bij de Friesland Bank ook.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:57 schreef Mike.Strutter het volgende:
Gebruik ik soms een andere internetbankieren?
Ik heb een aparte optie "eigen rekening" dan kan ik alleen mijn eigen rekeningen selecteren en dan komen er geen andere rekeningen bij kijken. Echter is dat wel alleen het geval als je beide rekeningen bij de Rabobank hebt.
Die geldt inderdaad alleen voor 9- en 10-cijferige rekeningnummers in Nederland, volgens Wiki.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Arcee het volgende:
Of geldt die niet voor rekeningnummers van 8 cijfers? Aannemende dat TS een rekeningnummer heeft van 9 cijfers.
Nee, dat zie je goed.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Van 10 naar 9 kan niet door de elfproef komen omdat het ontbrekende getal vermenigvuldigd met de positie in het nummer 11 moet zijn, en dat is niet mogelijk als je maar 10 cijfers hebt? Of zie ik dat verkeerd?
Nee, dat is niet logisch. De bank is er namelijk geen partij in.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:08 schreef mariskasl het volgende:
TS kan bewijzen dat het rekening nummer lijkt op het rekening nummer van zn spaarrekening. Dan is het toch logisch wanneer je meteen aangeeft dat je het fout hebt gedaan dat je je geld terug krijgt.
Het hangt af van het type spaarrekening. Het zijn vaak (niet altijd) spaarrekeningen voor de langere termijn die 10 cijfers hebben. De Rabobank heeft ook spaarrekeningen van 9 cijfers, maar die vallen waarschijnlijk in de categorie internetspaarrekening.quote:Op donderdag 20 maart 2008 21:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zijn er überhaupt spaarrekeningen met 9 cijfers? Bij de Rabobank in ieder geval niet, zo is me net verteld.
Nederlandse rekeningnummers van 8 cijfers bestaan niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:58 schreef Arcee het volgende:
Of geldt die niet voor rekeningnummers van 8 cijfers?
Nee, internetsparen is ook 10-cijferig.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het hangt af van het type spaarrekening. Het zijn vaak (niet altijd) spaarrekeningen voor de langere termijn die 10 cijfers hebben. De Rabobank heeft ook spaarrekeningen van 9 cijfers, maar die vallen waarschijnlijk in de categorie internetspaarrekening.
Dat nummer bestaat dus niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:39 schreef ApolloCreed het volgende:
Mijn spaarrekening heeft 10 cijfers
De rekening naar wie het geld word toegestuurd heeft er 9.
Stel dat het rekeningnummer 34.76.23.213 is, ofzo, waar je nu naar over gemaakt hebt. Als je dan de elfproef doet, krijg je:quote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:57 schreef ApolloCreed het volgende:
Maar dan zou ik toch een melding krijgen dat het rekeningnummer ongeldig is, lijkt me.
Daarbij komt dat het geld al afgeschreven en goedgekeurd is.
[q]
Ik weet niet op welk moment in de afhandeling die proef gedaan wordt. Noch weet ik wat bedoeld wordt met goedgekeurd, misschien wel alleen dat je inderdaad genoeg bestedingsruimte hebt om de overschrijving te doen. Afschrijving gebeurt vrijwel direct.
[q]
Maar, ik snap die elfproef niet precies, wat kan ik uit de uitkomst afleiden?
Hm, ik deed het dan ook fout. Je moet rechts beginnen. Dus in mijn voorbeeld wordt het 9*3, 8*4, 7*7 et cetera.quote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Hm, ik deed het dan ook fout. Je moet rechts beginnen. Dus in mijn voorbeeld wordt het 9*3, 8*4, 7*7 et cetera.
Ik heb zowel mijn rekeningnummer, spaarrekeningnummer en het 'verkeerde' nummer gecheckt en ze kloppen alledriequote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan vraag ik me serieus af welk rekeningnummer jouw rekening heeft en welk rekeningnummer je ingevoerd hebt, volgens mij kan het toch echt niet dat ze allebei aan de elfproef voldoen.
Goede acties!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb een keer gehad dat iemand per ongeluk geld op mijn rekening had gestort. Geld terug gestuurd met als mededeling: "Niet zo handig hè?"
Kreeg ik ¤5,- terug gestort met de mededeling: "Bedankt"![]()
Maar je zal maar iemand treffen die het niet terug wil storten.
Het is natuurlijk geen kwestie van willen, maar een kwestie van moeten. Al is het lastig als iemand niet meewerkt, maar in principe ben je verplicht om het terug te storten.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar je zal maar iemand treffen die het niet terug wil storten.
Natuurlijk maar voor je dan je geld terug hebt ben je wel weer een tijdje verder. En dan moet je nog maar hopen dat het niet iemand met schulden is waarbij jij als een van de zoveel ergens in het lijstje van schuldeisers terecht komt.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen kwestie van willen, maar een kwestie van moeten. Al is het lastig als iemand niet meewerkt, maar in principe ben je verplicht om het terug te storten.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb een keer gehad dat iemand per ongeluk geld op mijn rekening had gestort. Geld terug gestuurd met als mededeling: "Niet zo handig hè?"
Kreeg ik ¤5,- terug gestort met de mededeling: "Bedankt"![]()
Maar je zal maar iemand treffen die het niet terug wil storten.
de som van de laatste 3 getallen is 9.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dus de som van de laatste 3 getallen (dus echt die getallen, niet vermenigvuldigd) + 28 is deelbaar door 11?
Idem, snap ook niet dat TS dat niet doet. Wellicht vanaf nuquote:Op vrijdag 21 maart 2008 12:59 schreef brambor het volgende:
Bij rabobank internetbankieren zit toch een link waar je binnen je eigen rekening kan overboeken? Daar hoef je helemaal geen nummer in te voeren, alleen de juiste rekening aan te klikken. Zo doe ik het tenminste altijd
Ik snap 't ook niet helemaal meer, maar het was vast briljant, op het moment zelf.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 19:16 schreef ApolloCreed het volgende:
[..]
de som van de laatste 3 getallen is 9.
9+28 = 37 / 11 = 3.36
Ik snap trouwens niet helemaal welke kant je hiermee op wil?
Een automatische incasso kun je storneren, maar een normale overboeking niet. Overgemaakt is overgemaakt, kan je bank niets aan doen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:17 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb van de week geld overgemaakt naar iemand rekening na een aankoop.
Die pipo zegt dat hij niks binnen heeft gekregen en nu wil ik dus snel het geld terug laten storten omdat ik het wel degelijk juis heb overgemaakt maar hij zegt dus van niet.
Is dat zo?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 14:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het is natuurlijk geen kwestie van willen, maar een kwestie van moeten. Al is het lastig als iemand niet meewerkt, maar in principe ben je verplicht om het terug te storten.
ah dankjequote:Op donderdag 10 april 2008 20:18 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Een automatische incasso kun je storneren, maar een normale overboeking niet. Overgemaakt is overgemaakt, kan je bank niets aan doen.
Lijkt mij dat je het in dat geval inderdaad over oplichting hebt, al is het moeilijk aantonen dat je niets ontvangen hebt. Lijkt me jouw woord tegen dat van de verkoper.quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:22 schreef the_legend_killer het volgende:
maar hoe zit het bij mijn 2de vraag ?
Enig idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |