Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef Dezzzperado het volgende:
Heeft de belastingdienst toegang tot medische gegevens waarin staat "pa/ma van TS overleden om 13:00"
terwijl om 13:05 geld is overgestort naar rekening TS?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:00 schreef vrouwtje het volgende:
Het zou opzich wel kunnen.
Als je nou weet dat je pa of ma stervende is, moet je dat soort dingen natuurlijk van te voren regelen.
Ik vind het sowieso belachelijk, successierechten. De persoon in kwestie heeft al jaren betaald aan de belasting, en dan moet er over dat geld NOG een keer belasting betaald worden.
Dat! En van tevoren regelen heeft ook weinig zin aangezien een ouder maar een beperkt bedrag per jaar mag 'schenken' aan het kind.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:04 schreef OA het volgende:
Reken maar dat de belastingdienst vragen gaat stellen...
Als er veel geld is dan weet de belastingdienst dat. Als het dan ineens is overgemaakt op de dag dat je ouder overlijdt, dan zullen ze heus niet zeggen "Wat toevallig!Nou ja, kan gebeuren!"
iemand met een praktische insteek. Diegene die overleden is, heeft er niks meer aan, en zag denk ik liever dat hun hard verdiende geld naar iemand ging die het kan geb ruiken, in plaats van belasting, waarna het toch weer verkwanseld word aan nutteloze projecten, of om een raamambtenaar te betalen. Dat vind ik vele malen schunniger, eigenlijkquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
Lutser. Het is harteloos van onze overheid dat ze 68% belasting willen hebben over de erfenisquote:Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
belasting op giften is ook best aardig. Je mocht iemand maximaal 8000 euro belasting vrij schenken? Ik weet het bedrag niet meer precies.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:08 schreef l3laster het volgende:
je ouders kunnen toch zo ie zo maar 1 keer in hun leven een "gift" geven van 20.000 euro aan hun kiddo's zonder belasting te betalen... daarna moet dat wel...
dus denkt dat het maar beperkt opgaat de redenatie van TS
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon het geld verspreid over een bepaalde periode uit een automaat trekken en contant houden. Dan kunnen ze echt niks vinden en je niks maken
Ja, ze zijn gek dus daar trappen ze in.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:11 schreef Dezzzperado het volgende:
Kan je niet zeggen dat je ouder nog voor z'n dood nog effe snel een leuke advertentie van me op marktplaats zag en wel 20.000 overhad voor m'n gsm en het snel effe overmaakte?
[..]
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |