abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57497250
Ik vroeg me af he, omdat ik op het nieuws zag dat de belasting op erfenissen omlaag gaat,

Stel je laatst levende ouder gaat dood en jij bent de enige erfgenaam en je beheert de rekening van je ouder.
Kan je dan snel nog even gaan pinnen zodat je de successierechten kan omzeilen?

Of bv. even snel via internet bankieren even de rekening leeghalen en alles op jouw rekening storten.

Heeft de belastingdienst toegang tot medische gegevens waarin staat "pa/ma van TS overleden om 13:00"
terwijl om 13:05 geld is overgestort naar rekening TS?

Gaat de belastingdienst dan moeilijk doen?
pi_57497279
Wat is dit nou weer voor kuttopic..?? Ga je je pa of ma opruimen?
pi_57497309
Het zou opzich wel kunnen.
Als je nou weet dat je pa of ma stervende is, moet je dat soort dingen natuurlijk van te voren regelen.

Ik vind het sowieso belachelijk, successierechten. De persoon in kwestie heeft al jaren betaald aan de belasting, en dan moet er over dat geld NOG een keer belasting betaald worden.
pi_57497311
Jij bent wel van de kwaliteitstopics he?
pi_57497318
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:58 schreef Dezzzperado het volgende:
Heeft de belastingdienst toegang tot medische gegevens waarin staat "pa/ma van TS overleden om 13:00"
terwijl om 13:05 geld is overgestort naar rekening TS?
Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:01:25 #6
203115 Devious69
Je bent een doos, kan je open?
pi_57497322
Zit je hier de hele dag al mee in je hoofd?
Maar ik kan je verwarring begrijpen xDD
If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before.
pi_57497329
Alsof je daar op zo'n moment aan denkt
pi_57497337
ne okuyon, bokmu var?
pi_57497344
Heb je binnen 5 minuten antwoord nodig?
pi_57497346
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:00 schreef vrouwtje het volgende:
Het zou opzich wel kunnen.
Als je nou weet dat je pa of ma stervende is, moet je dat soort dingen natuurlijk van te voren regelen.

Ik vind het sowieso belachelijk, successierechten. De persoon in kwestie heeft al jaren betaald aan de belasting, en dan moet er over dat geld NOG een keer belasting betaald worden.

uiteraard, als je ouder nog maar 3 maanden te leven heeft o.i.d. kan je dat van te voren wel regelen.
Maar stel je ouder is nog springlevend maar loopt per ongeluk onder de bus of trein....

Dan heeft m'n truukje wellicht wel zin.
pi_57497363
Reken maar dat de belastingdienst vragen gaat stellen...
Als er veel geld is dan weet de belastingdienst dat. Als het dan ineens is overgemaakt op de dag dat je ouder overlijdt, dan zullen ze heus niet zeggen "Wat toevallig! Nou ja, kan gebeuren!"
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:06:57 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57497384
grote transacties worden zowiezo al in de gaten gehouden en zodra je boven de 4000,- zit, zit je boven het schenkingsrecht en wordt er alsnog belasting geheven
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:07:00 #13
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57497386
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:04 schreef OA het volgende:
Reken maar dat de belastingdienst vragen gaat stellen...
Als er veel geld is dan weet de belastingdienst dat. Als het dan ineens is overgemaakt op de dag dat je ouder overlijdt, dan zullen ze heus niet zeggen "Wat toevallig! Nou ja, kan gebeuren!"
Dat! En van tevoren regelen heeft ook weinig zin aangezien een ouder maar een beperkt bedrag per jaar mag 'schenken' aan het kind.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_57497394
alsof op schenkingen geen hoge belasting zit...
pi_57497406
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat voor harteloze figuur ben jij, dat jij, 5 minuten nadat 1 van je ouders is overleden, je hun geld naar jouw rekening gaat overmaken?
iemand met een praktische insteek. Diegene die overleden is, heeft er niks meer aan, en zag denk ik liever dat hun hard verdiende geld naar iemand ging die het kan geb ruiken, in plaats van belasting, waarna het toch weer verkwanseld word aan nutteloze projecten, of om een raamambtenaar te betalen. Dat vind ik vele malen schunniger, eigenlijk
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:08:19 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_57497412
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Lutser. Het is harteloos van onze overheid dat ze 68% belasting willen hebben over de erfenis
pi_57497413
je ouders kunnen toch zo ie zo maar 1 keer in hun leven een "gift" geven van 20.000 euro aan hun kiddo's zonder belasting te betalen... daarna moet dat wel...

dus denkt dat het maar beperkt opgaat de redenatie van TS
I'm not the man you think I am!
pi_57497415
Nou ik weet niet bij wat voor geldbdrag je het hele idee in gedachten had, maar dacht jij dat paps en mams jouw even ineens 10.000,-- euro konden geven zonder er belasting over te betalen dan terwijl ze leven zelfs?
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
  Donald Duck held donderdag 20 maart 2008 @ 12:10:11 #19
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57497452
Gewoon het geld verspreid over een bepaalde periode uit een automaat trekken en contant houden. Dan kunnen ze echt niks vinden en je niks maken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:11:02 #20
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_57497471
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:08 schreef l3laster het volgende:
je ouders kunnen toch zo ie zo maar 1 keer in hun leven een "gift" geven van 20.000 euro aan hun kiddo's zonder belasting te betalen... daarna moet dat wel...

dus denkt dat het maar beperkt opgaat de redenatie van TS
belasting op giften is ook best aardig. Je mocht iemand maximaal 8000 euro belasting vrij schenken? Ik weet het bedrag niet meer precies.
pi_57497474
Kan je niet zeggen dat je ouder nog voor z'n dood nog effe snel een leuke advertentie van me op marktplaats zag en wel 20.000 overhad voor m'n gsm en het snel effe overmaakte?
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon het geld verspreid over een bepaalde periode uit een automaat trekken en contant houden. Dan kunnen ze echt niks vinden en je niks maken
wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?

edit, je ouders mogen toch ook geld aan je lenen, belastingsvrij.
hoef je dan ook nooit meer terug te betalen want ze zijn toch dood.

dit lijkt me een goeie oplossing.
  donderdag 20 maart 2008 @ 12:12:15 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_57497507
Tijdig beginnen met estate-planning, dan heb je die problemen niet.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_57497549
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:11 schreef Dezzzperado het volgende:
Kan je niet zeggen dat je ouder nog voor z'n dood nog effe snel een leuke advertentie van me op marktplaats zag en wel 20.000 overhad voor m'n gsm en het snel effe overmaakte?
[..]

wordt de rekening na een paar dagen niet geblokkeerd als je ouder overleden is ?
Ja, ze zijn gek dus daar trappen ze in.
pi_57497553
TS is ziek.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_57497570
Belasting vrije bedrag ligt onder de 5000,-- voor de duidelijkheid. En het gaat je niet lukken om die succesie rechten zomaar te ontduiken. Beste is dat je pa+ma even een paar weken voor tijd naar spanje emigreert dacht ik, dan krijg je al je geld zonder belasting betaling.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')