abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57495648

Uitzendmomenten:
Dinsdagavond 21:30 - 22:30 op RTL 4
Zondagavond 20:30 - 21:30 op RTL 7

De Deelnemers:

Enschede:

Groningen:

Den Haag:

Breda:

Vorige topics:

Mijn Tent is Top II

Laatste post vorige topic:
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:00 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wel weer tof dat ie een 2CV heeft.....

Maar het blijft een eigenaardig figuurtje.

Mangu blijft echter wel een mooie tent. Groningen doet er goed aan om te kiezen voor het eetcafe, misschien dat dit voor de financien ook goed is. Ik vind haar wel een blij-ei hoor, jeetje...vermoeiend.
Den Haag nog steeds het soort tent waar ik graag zou gaan eten (maar er nog niet van is gekomen), en Breda loopt lekker, ze doen het goed! Gun het die jongens ook wel...

[ Bericht 31% gewijzigd door Wurdsje op 20-03-2008 11:00:12 ]
pi_57495705
Afgelopen dinsdag gemist, maar wil wel weer op de hoogte blijven
  donderdag 20 maart 2008 @ 10:53:57 #3
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_57495852
Vanavond kunnen we toch paaseieren zoeken?
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_57496070
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 10:46 schreef Koningin het volgende:
Afgelopen dinsdag gemist, maar wil wel weer op de hoogte blijven
Zondag is de herhaling!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_57496178
Terugvindtent
pi_57496271
Kwaliteit is belangrijk, maar gastvrijheid is een even belangrijk uitgangspunt. De klant moet zich op zijn plek voelen Bij Jansen. Bij Jansen is een huiskamer voor wie dat wil, een werkplek voor wie dat nodig heeft en de klant krijgt altijd een ontvangst met zorg en aandacht. Gezinnen kunnen er ook prima terecht; er is een speciale kinderhoek zodat de ouders ongestoord kunnen dineren. Op de kaart staan biologisch verantwoorde producten.

Bart-Willem
Leeftijd: 38 jaar
Geboren in: Almelo
Sportief: squash en zeilen
Vrije tijd: Uit eten

Horeca ervaring

Bart-Willem is een echte horecatijger. Hij heeft al meer dan 20 jaar werkervaring. Bovendien is het horecabestaan onlosmakelijk met zijn privéleven verbonden: hij heeft zijn vrouw Sandra er leren kennen.

Bart-Willem in het kort

Hij heeft rechten gestudeerd aan de Universiteit in Groningen, maar maakt deze studie nooit af. Het werken in de horeca is te leuk.

Bart-Willem in een paar woorden
“Ik kan goed leidinggeven, logisch denken en relativeren. Enkele karaktereigenschappen van mij zijn: eerlijk, ruimdenkend, recht voor zee, Bourgondisch, humoristisch en ondernemend.”

Sandra
Leeftijd: 36 jaar
Geboren in: Groningen
Vrije tijd: Theater

Horeca ervaring
Net als Bart-Willem heeft Sandra al 20 jaar ervaring in de horeca. Ze heeft zo ongeveer alle klusjes al geklaard: van bediening tot keukenpersoneel, van administratie tot inkoop.

Sandra in het kort
Ook Sandra heeft haar studie niet afgemaakt. Ze heeft geleerd voor sociaal pedagogische hulpverlening, maar ook hier lonkte het horecavak.

Sandra in een paar woorden
“Ik ben creatief en kan goed begeleiden, organiseren, uitvoeren en leidinggeven. Verder ben ik flexibel, geduldig, gestructureerd, zorgzaam, zelfstandig, initiatiefrijk en enthousiast.”

• Bart-Willem en Sandra hebben twee kinderen van 1 en 4 jaar: Juul en Marie
  • Sandra liep ooit rond in een rood pakje voor een luchtvaartmaatschappij
  • Bart-Willem treedt in december wel eens op als hulp-Sinterklaas
  • Bij Jansen is gevestigd in een monumentaal pand
  • De vrienden van Bart-Willem en Sandra dachten dat hun relatie na enkele maanden zou stranden, wegens de totaal verschillende karakters

Jasper en René denken met Flinstering een gat in de Bredase horecamarkt te hebben gevonden: kwalitatief en lekker eten voor een 30+publiek. Klanten kunnen er terecht voor lunch, diner of borrel. De keuken is Italiaans-Mediterraans georiënteerd. Belangrijk onderdeel van Flinstering is het licht; dat verandert telkens waardoor er steeds een andere sfeer ontstaat. De rode draad van Flinstering is kwaliteit en service.

Jasper
    Leeftijd: 31 jaar
    Geboren in: Eindhoven
    Sportief: Wielrennen
    Vrije tijd: Uit eten, fotografie en films

Horeca ervaring

Werkt al vanaf zijn studententijd in de horeca. Laatst opgedane ervaring: gastheer in een goedlopend Utrechts restaurant.

Jasper in het kort
    Jasper heeft al heel wat uren gemaakt in de horeca, maar is eigenlijk opgeleid tot journalist. Hij heeft zelfs zijn eigen schrijfbureau, maar het horecabloed kruipt waar het niet gaan kan.

Jasper in een paar woorden
    “Ik ben een enthousiaste jongen met humor. Ondernemend, gedreven en avontuurlijk. Ik ga voor uitstekend gastheerschap: geen stress, creatief zijn en goed luisteren.”

René
    Leeftijd: 32 jaar
    Geboren in: Woerden
    Sportief: Wielrennen
    Vrije tijd: Uit eten

Horeca ervaring
    Hij begint als afwasser, maar werkt ook vier jaar in een hotel in Griekenland. Bij terugkomst in Nederland werkt hij nog in vier andere horecazaken. Sinds 2006 is hij freelance kok.

René in het kort
    Horecaman in hart en nieren. Al zijn opgedane ervaring wil hij nu verwezenlijken in een eigen onderneming. Of zelfs een aantal ondernemingen.

René in een paar woorden
    “Ik heb veel inlevingsvermogen, ben stressbestendig en kan snel schakelen tussen wisselende situaties. Verder ben ik gedreven, enthousiast en open minded.”

• Jasper en René leerden elkaar kennen tijdens het werk in een Utrechts restaurant
  • Flinstering is geen bestaand woord. Jasper heeft het van een dichter in Eindhoven, die hiermee de lichtval in iemands ogen beschrijft
  • René en Jasper willen dolgraag cocktailshaken in Flinstering
  • René verzamelt kookboeken
  • René heeft een vriendin (Marije); Jasper is single
  • Jasper en René willen de beste capuccino van Breda gaan server

Max en Gina willen de Caribische keuken naar Enschede brengen. Gina staat in een open keuken terwijl Max de entrepreneur is. De kaart bestaat uit een subtiele versmelting van klassiek-Franse gerechten en de exotische Latijns-Amerikaans Caribische keuken. In het weekend is er live muziek, want entertainment speelt een belangrijke rol.

Max
    Leeftijd: 33 jaar
    Geboren in: Amsterdam
    Vrije tijd: Jazzmuziek, concepten creëren en uitwerken

Horeca ervaring
    Is hoofd barman in een Amsterdams jazzcafé geweest en heeft samen met Gina een restaurant in de Dominicaanse Republiek gehad, waar hij de rol van entrepeneur op zich nam.

Max in het kort
    Studeert marketing en rolt na zijn studie in de reclamewereld. Geeft in 2002 huis en haard op om een lange en verre reis te maken met Gina. Daar kopen ze een boot die ze opknappen: The Upper Deck. Eenmaal aangemeerd in de Dominicaanse Republiek wordt The Upper Deck een restaurant.

Max in een paar woorden
    “Ik denk creatief en commercieel tegelijk. Ik kan heel goed prioriteiten stellen en denk op de lange termijn. Verder ben ik heel veelzijdig.”

Gina
    Geboren in: Amsterdam
    Vrije tijd: Koken voor anderen, unieke recepten verzamelen, styling

Horeca ervaring
    Voor Mijn Tent is Top heeft ze een baan als chefkok in een bistro opgezegd. In het verleden heeft ze met Max vijf jaar lang een restaurant in de Dominicaanse Republiek gerund, waarbij zij in de keuken stond.

Gina in het kort
    Ze studeert voor grafisch vormgever en krijgt een vaste aanstelling op haar stageplaats aangeboden. Daar werkt ze zich op tot bedrijfsleidster. Aan het begin van deze eeuw vertrekt ze met Max naar de andere kant van de oceaan voor een lange reis.

Gina in een paar woorden
    “Ik heb een open visie en een wereldse instelling. Communicatief ben ik zeer sterk en ik ben ook erg motiverend.”

• Gina heet eigenlijk Regina, maar werd tijdens haar reis zo vaak Gina genoemd, dat dit is gebleven
  • Leerden elkaar kennen tijdens hun studie en kwamen elkaar weer tegen bij Max’ tweede bedrijf
  • Mangú is gevestigd in een oud VVV-kantoor
  • Max’ opa was eigenaar van de Huishoudbeurs

Eerlijk, oorspronkelijk, passie en verrassend. Dat zijn de vier begrippen die Choix du Chef het beste omschrijven. De keuken is Frans/Mediterraans met een knipoog naar de Hollandse keuken. Dagelijks staan er zes nieuwe, seizoensgebonden gangen op het menu waar de klant uit kan kiezen. Hij staat in de keuken, zij is gastvrouw.

Stephan
    Leeftijd: 30 jaar
    Geboren in: Weert
    Vrije tijd: Uit eten, wedstrijdkoken, vakantie (Italië), jam-sessies (onvoorbereid koken) en kookboeken.

Horeca ervaring
    Stephan is souschef geweest bij verschillende restaurants. Ook heeft hij vier jaar lang gewerkt in Frankrijk op Michelin-niveau. De afgelopen drie jaar is hij chef-kok geweest bij de Tilburgse Auberge du Bonheur.

Stephan in het kort
    Al op jonge leeftijd wordt Stephan culinair onderlegd. De geuren die hij ruikt in het restaurant waar zijn moeder werkt, inspireren hem om kok te worden. Die droom jaagt hij achterna.

Stephan in een paar woorden

“Ik ben een vakidioot. Noem een horecabeurs en ik ben er te vinden. Maar mijn gezin komt op de eerste plaats. Ik streef naar perfectie, ben recht door zee en neem geen blad voor de mond.”

Jacqueline
    Geboren in: Vlaardingen
    Vrije tijd: Uit eten, zingen

Horeca ervaring
    Jacqueline is ooit als bedieningsmedewerker begonnen maar werkte zich op tot afdelingsmanager van een horecabedrijf. Ook is ze intercedente op een horeca-afdeling geweest, waarin ze heel Tilburg en omstreken van vakkundig personeel heeft voorzien.

Jacqueline in het kort
    De liefde voor het vak is Jacqueline bijgebracht tijdens de opleiding Personeel en Arbeid. Niet alleen komt ze daar in aanraking met haar droombaan, ook loopt ze haar droomman tegen het lijf. De afgelopen jaren heeft ze zichzelf kennis bijgespijkerd. Nu vindt ze het tijd om met Stephan de krachten te bundelen.

Jacqueline in een paar woorden
    “Ik ben vrolijk en tegelijkertijd perfectionistisch. Ik ben een ster in het organiseren en begeleiden. En ik heb een ruimhartige gastvrijheid.”

• Jacqueline en Stephan hebben een dochter van 1 jaar oud: Eline
  • Stephan viel op Jacquelines slanke middeltje en lange wimpers
  • Hij won een Zilveren Champignon, een belangrijke culinaire prijs, maar greep naast een Zilveren Oester
  • Stephan paste zijn werkschema aan om samen met zijn dochter te kunnen eten
  • Hij kookte eens in het RTL 7-programma Business Class
  • Zij deed mee aan autoverbouwingsprogramma De Grote Beurt
  • Stephan en Jacqueline vinden het heerlijk om terug te gaan naar Den Haag. Ze hebben elkaar leren kennen in Zoetermeer maar hebben eigenlijk een geschiedenis in heel de regio.
  • Jacqueline zong in een rockband
  • Jacqueline en Stephan zijn niet met elkaar getrouwd

Cijfers:

Uitzendingen terugkijken:
    Hier kun je alle uitzendingen terugkijken: http://www.rtl.nl/reality/mijntentistop2/gemist/

Mijn Tent is Top wordt elke dinsdag om 21:30 uur uitgezonden op RTL 4. De herhaling is elke zondag om 20:30 uur op RTL 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door Svensational op 20-03-2008 11:20:15 ]
  • Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
    pi_57496421
    Is die Bart-Willem pas 38? Wat een oude kop dan.
    pi_57496493
    Terug vind toptent!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_57497705
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 11:13 schreef Svensational het volgende:
    .......

Enkel nog een linkje naar het vorige topic en hij zou door kunnen gaan als OP..

Edit: idd maar even de quote aangepast.. was wel heel erg groot.

[ Bericht 47% gewijzigd door Wurdsje op 20-03-2008 13:32:13 ]
    pi_57497946
    Anders quote je even zijn hele post .
    pi_57499742
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 12:18 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

Enkel nog een linkje naar het vorige topic en hij zou door kunnen gaan als OP..

Edit: idd maar even de quote aangepast.. was wel heel erg groot.
    Hij was ook bedoeld als OP, maar het maken duurde iets te lang .
    Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
    ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
    ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
      donderdag 20 maart 2008 @ 13:52:56 #12
    194524 tgs.
    unleash hell at my command
    pi_57499801
    Heb gisteren voor het eerst weer eens gekeken. Niet slecht! Maar is het nou echt allemaal al voorgekauwd zoals her en der wordt gezegd of is het "echt"
    "When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
    pi_57500486
    Ik moet nog steeds eens langs gaan in Enschede. Al staat Max me erg tegen
    pi_57502212
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 14:30 schreef loehoes het volgende:
    Ik moet nog steeds eens langs gaan in Enschede. Al staat Max me erg tegen
    Hierbij zweer ik op alles wat me lief is dat ik nooit in this lifetime bij Max ga eten!
    Max
    Go hard or go home
    pi_57504365
    Als je dat stukje van Max en Gina zo leest, lijken het zulke leuke mensen!

En dan zie je ze op tv en denk je alleen maar killkillkillkillkill!

Als ik een paar weken geleden had moeten kiezen in welk restaurant ik het liefst zou gaan eten, had ik echt voor Mangu gekozen. En als ik M&G buiten beschouwing laat, nog steeds! Het is een mooie tent, de kaart lijkt me leuk, maar het idee dat het dan zo'n prutszooi is en dat je tegen dat zure gezicht van die max aan moet kijken.... Laaaaat maar dan!

Als de camera's weg zijn ga ik zeker eens in Breda eten.
    De rest is ver weg en sowieso het omrijden niet waard.
    Als ik toevallig eens in Den Haag zou zijn zou ik daar wel willen eten. Bij Jansen zou ik snel voorbij lopen. Maar dat is meer omdat het mijn concept niet is dan dat ik vind dat ze het slecht doen.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
      donderdag 20 maart 2008 @ 19:06:55 #16
    12903 Pagan
    Volenti non fit iniuria.
    pi_57505670
    quote:
    Op woensdag 19 maart 2008 16:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En dan Max met z'n "er is nu een protocol om gasten te verwelkomen." Dude! Je hebt een veredelde cocktailbar, geen callcenter!
    Goed gesproken!!!

Modje: mag er een linkje in het oude, gesloten topic hier naar toe? Thanx!
    Old moderators never die, they just smell that way!
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
    En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
    Bullie is thuis X-Rated Epic fail
      Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 maart 2008 @ 19:32:39 #17
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_57506266
    Max is meer een anticliMax

Ik ben fan van Breda
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_57510721
    quote:
    Op donderdag 20 maart 2008 13:52 schreef tgs. het volgende:
    Heb gisteren voor het eerst weer eens gekeken. Niet slecht! Maar is het nou echt allemaal al voorgekauwd zoals her en der wordt gezegd of is het "echt"
    Echt is het. je moet natuurlijk wel alles ner een korreltje zout nemen. De regie zal de sensatie zoeken in het beeldmateriaal: de enorme botheid vna max en het vreselijk studentikoze gedrag van die bart-willem. Dat soort negatieve dingen wordt de nadruk op gelegd, dat trekt kijkers.
      donderdag 20 maart 2008 @ 23:24:06 #19
    34210 Eyeopener
    Crespinaticism!
    pi_57511715
    Mijn voorkeur gaat toch steeds meer uit naar Flinstering. Mooie zaak, leuke eigenaren en ook de menukaart die ik net even bekeken heb ziet er goed uit. Als die tent in A'dam zou zitten zou het absoluut iedere dag stijf volgeboekt zijn en zou ook ik er zeker heen gaan.

Van de andere tenten ben ik veel minder overtuigt van Den Haag dan velen, het menuloze diner is een beetje voorbij voor mij. Vijf jaar geleden hip, maar nu niet meer. Bij Jansen is leuk, maar een eetcafé, Enschede lachwekkend. Ben benieuwd wie er uit gaat, ik gok op Enschede.
      vrijdag 21 maart 2008 @ 08:39:02 #20
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57514849
    Tvp....!
      vrijdag 21 maart 2008 @ 20:41:04 #21
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57527683
    LOL, dat filmpje van Max met zijn wilelklem. De knuppel.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 11:19:58 #22
    207400 rac
    Handleiding in uitvoer
    pi_57536361
    tvp
      zaterdag 22 maart 2008 @ 19:41:07 #23
    20343 SnuggLe
    Drs. Betweter
    pi_57544803
    De cijfers zijn er weer!
    quote:
    Cijfers week 4: Van de plus naar de min…
    De restaurants draaien nu al weer een maand omzet. De eerste exit staat voor de deur. De financiën spelen een belangrijke rol hierbij. De cijfers zijn een belangrijk meetpunt voor de jury. Welk restaurant ziet een glanzende toekomst tegemoet en wie moet vechten tegen de ondergang? De cijfers geven een beeld van de stand van zaken.

Breda: Omzet omhoog, winst omlaag
    De afgelopen twee weken behaalde Flinstering nog ruim ¤ 9.000,- winst. Deze week staat er echter een min in de cijfers. Ze draaien ¤ 869,- verlies. De omzet is, net als de weken ervoor, wel gestegen met een paar duizend euro: van ¤ 27.695,- naar ¤ 34.093,-. De vaste lasten zijn gestegen vanwege het feit dat de huur per 1 maart ook in rekening wordt gebracht.

Den Haag: Omzet met een paar duizend euro omhoog
    Bij Choix du Chef zien we nog een lichte stijging in de personeelkosten. Jacqueline en Stephan werken echter hard om de kosten hiervan te onderdrukken. Helaas geldt ook voor Den Haag: vorige week stonden ze nog in de plus, nu staan ze in de min. De omzet is gestegen van

¤ 13.803,- naar ¤ 17.077,-. Tot 1 maart hoefde het koppel, net als de anderen, geen huur te betalen. Deze datum is inmiddels verstreken, waardoor de vaste lasten toenemen.

Enschede: Winst wederom gedaald
    In de cijfers van Mangú was de afgelopen weken al een daling in de winst te zien en nu staan ze dan ook in de min. Deze keldert met ¤ 9.315,- en komt uit op - ¤ 3.409,-. Ook hier geldt: de vaste lasten zijn gestegen, omdat de huur vanaf deze week mee wordt gerekend.

Groningen: Maakt als enige tent nog winst
    Bij Jansen is deze week de enige tent die winst maakt, hoewel deze ook daalt naar ¤ 3.730,-. De omzet gaat voor het eerste iets omlaag en komt op ¤ 22.948,-. In Groningen hoeven ze gezien de grote van het pand in verhouding de minste huur te betalen. Deze wordt vanaf deze week ingehouden.

De stand van zaken na 4 weken
    De winst van de meeste tenten keldert enorm. Ze komen zelfs in de min te staan. Dit geldt voor Flinstering, Choix du Chef en Mangú. Alleen Bij Jansen maakt nog winst. De kosten van de huur hebben hier een kleine bijdrage aan geleverd. Sinds 1 maart wordt deze namelijk in rekening gebracht. Vanwege deelname Mijn Tent is Top was dat voor die tijd niet het geval.

By the way, heeft Den Haag een ander telefoonnummer?
    Wil mijn reservering verplaatsen, maar ik heb al 4x gebeld vanavond, maar ze nemen niet op...

[ Bericht 4% gewijzigd door SnuggLe op 22-03-2008 21:34:56 ]
      zondag 23 maart 2008 @ 00:00:03 #24
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_57549971
    had niet verwacht dat breda verlies zou draaien
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
      zondag 23 maart 2008 @ 00:39:09 #25
    188665 Wurdsje
    High Times
    pi_57550565
    quote:
    Op vrijdag 21 maart 2008 20:41 schreef SnuggLe het volgende:
    LOL, dat filmpje van Max met zijn wilelklem. De knuppel.
    mja bevestigd maar weer wat voor sneu figuur het is..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')