Pat McKwaak kan er misschien op het proces gaan getuigenquote:Op woensdag 19 maart 2008 21:39 schreef Wombcat het volgende:
Nog steeds ploegloos. En volgens mij ook nog steeds van plan om Rabobank voor de rechter te slepen.
[Wielrennen] Campina Ronde van het Groene Hartquote:Op zondag 23 maart 2008 15:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Niemand Ronde van het Groen Hart aan het kijken? Zal geen pretje zijn geweest in die regen en sneeuw, het is nu gelukkig wat beter weer. Eigenlijk zouden ze het gehele peleton, op 6 man na, moeten diskwalificeren.
EDIT Ik zie dat er een apart "stormloop" topic is voor deze koers.
Dat startveldquote:Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen trouwens nog een wielerhoogmis op tv. Helemaal live van in de voormiddag al op Duitsland (WDR) ...
[ afbeelding ]
Het zegt iets over de teloorgang van het Duitse wielrennen , denk ik. Of tenminste hoe alles wat daar een beetje een klinkende naam had het voorbije jaar in elkaar geklapt is ...quote:
Mwa.. ik ga er wel voor zittenquote:Op zondag 23 maart 2008 23:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen trouwens nog een wielerhoogmis op tv. Helemaal live van in de voormiddag al op Duitsland (WDR) ...
[ afbeelding ]
Noem er eens drie danquote:Op maandag 24 maart 2008 00:55 schreef -skippybal- het volgende:
heel wat fijns van daarbuiten.
Inderdaad: Der deutsche Frühjahrsklassiker «Rund um Köln», der heute sein 100jähriges Bestehen feiert, ist abgesagt worden. Ein Schnee-Chaos in Nordrhein-Westfalen machte die Durchführung des Rennens unmöglich.quote:Op maandag 24 maart 2008 12:48 schreef DutchSL het volgende:
De koers is overigens afgelast wegens sneeuw op de wegen rondom Keulen.
Ook daar nog witte bergenquote:
Sneu voor de Duitsersquote:Op maandag 24 maart 2008 13:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Inderdaad: Der deutsche Frühjahrsklassiker «Rund um Köln», der heute sein 100jähriges Bestehen feiert, ist abgesagt worden. Ein Schnee-Chaos in Nordrhein-Westfalen machte die Durchführung des Rennens unmöglich.
De honderdste verjaardag wordt geen groot feest zo...
Ja dat hadden ze, daarom ronduit sneu dat het weer niet meewerktequote:Op maandag 24 maart 2008 18:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hadden ze trouwens al geen problemen bij die Rund um Koln om het budget rond te krijgen ? Dan zou het wel eens bij 99 jaar kunnen blijven ...
Al gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 15:33 schreef Leatherface het volgende:
Weet iemand nog een livestream van Castilla y Leon?
Welke dan? De beide vlaamse pro-continentale ploegen zijn al uitgenodigd.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Toch merkwaardig van de ASO. Euskaltel is echt geen toevoeging voor Parijs Roubaix. Daar was om het even welke Vlaamse continental ploeg beter geweest.
Die zijn niet pro-continental, en komen daarmee normaal gesproken hiervoor niet in aanmerking.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Daaronder heb je nog wat ploegen met kasseienvreters. Maar idd, of die zich hebben aangemeld om in aanmerking te komen is de vraag.
"Normaal gesproken" volgens de nieuwe UCI regels ja. Vroeger kwamen zo'n ploegen wel in aanmerking. En men zou dat eigenlijk nog altijd moeten doen, zeker bij eendagskoersen. Puur op sportieve basis selecteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die zijn niet pro-continental, en komen daarmee normaal gesproken hiervoor niet in aanmerking.
Mooi resultaatquote:
JM Leblanc heeft er niks of weinig meer te zeggen, en Preudhomme zal dat wel niet overgenomen hebben vriendschappen van een anderquote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Valt mij trouwens wel op bij de selectie van ASO dat Mitsubishi-Jartazi daar nergens bij zit. Vreemd, ik dacht dat Jef en JM Leblanc zo'n dikke vrienden waren.
En waar moet VDB nu in godsnaam dé comeback van de wielergeschiedenis gaan maken ...
Dan komen ze niet verder dan het "schokkende" Francesco Del Ponte verhaal.quote:Op woensdag 26 maart 2008 00:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens blijf ik mij afvragen wat VDB dan méér verkeerd heeft gedaan dan een David Millar, dan verschillende renners bij Caisse d'Epargne, ...
Ik verwacht een onwaarschijnlijke comeback van Bobbie.quote:Op woensdag 26 maart 2008 14:49 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen is de kopgroep uiteengespat en inmiddels zijn ze op de paterberg.
o.a. Devolder, Muravyev, V. Avermaet, Breschel voorop, Weylandt en Cancellara op komst vanuit het peloton.
Kopgroep nu: Muravyev, Van Avermaet, Breschel, Schaer, Scheirlinckx, Willems, Elmiger en Devolder, daarachter 7 man (o.a. nuyens en Chavanel), daarachter weer 7 man.
Cancellara al in groep 2 die nu vooran komt aansluiten. Verder ook o.a. Meersman, Hulsmans en Cretskens in die groep.
Chavanel wint vooral door een sterke Nuyens, die voor de verandering eens een aanvallende koers reed.quote:Op woensdag 26 maart 2008 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, Chavanel. Uiteraard wel verdiend, maar jammer dat de groten zo weinig interesse toonden. Hier en daar eens testen, maar verder namen ze geen risico's.
Nou ja, het is ook "maar" Dwars door Vlaanderen.
Ja, dat ze daar in Italië eens mee beginnen zeg.quote:Op woensdag 26 maart 2008 17:11 schreef franklop het volgende:
die manier van uitslagen geven bevalt me wel, zie gelijk top 10 op moment finishen
Je zou zelfs al verder kunnen denken. Top-10 in de Tour moet gemakkelijk kunnen als dit zo doorgaat. Tuurlijk, je hebt de constante Evans, maar daarachter? Valverde en Menchov zijn al meermaals door het ijs gezakt in de Tour, Sastre is wel constant, maar de jaren gaan toch ook tellen. En dan nog, wat heb je verder? Moreau? Soler? Rogers? Cunego? Schleck?quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:34 schreef Leatherface het volgende:
Dekker ziet er ggoed uit, met het oog op de heuvelklassiekers.
Dekker maakt absolute een zeer veelbelovende progressie in het rondewerk.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je zou zelfs al verder kunnen denken. Top-10 in de Tour moet gemakkelijk kunnen als dit zo doorgaat. Tuurlijk, je hebt de constante Evans, maar daarachter? Valverde en Menchov zijn al meermaals door het ijs gezakt in de Tour, Sastre is wel constant, maar de jaren gaan toch ook tellen. En dan nog, wat heb je verder? Moreau? Soler? Rogers? Cunego? Schleck?
Tja, eens zal hij het een keer moeten proberen. Zo lang Menchov niet in het geel rijdt zou ik zeggen: laat Dekker zijn eigen kansen gaan. Wat hij in rondes van een week laat zien waar hij zich op richt is gewoon goed en wat hij vorig jaar liet zien in dienst van Rasmussen was indrukwekkend.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:45 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dekker maakt absolute een zeer veelbelovende progressie in het rondewerk.
Maar hij moet nog wel bewijzen dat ie nu al in staat is om 3 weken zeer constant te presteren in een grote ronde. Hij reed voorbeeldig in dienst van Rasmussen verleden jaar, maar kan hij het ook als hij min of meer voor eigen rekening mag rijden?
Mogelijk toch Rogers, zonder die val vorig jaar kon die mee met Rasmussen en had hij misschien wel een podium gehaald.quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:42 schreef wimderon het volgende:
Je zou zelfs al verder kunnen denken. Top-10 in de Tour moet gemakkelijk kunnen als dit zo doorgaat. Tuurlijk, je hebt de constante Evans, maar daarachter? Valverde en Menchov zijn al meermaals door het ijs gezakt in de Tour, Sastre is wel constant, maar de jaren gaan toch ook tellen. En dan nog, wat heb je verder? Moreau? Soler? Rogers? Cunego? Schleck?
Rogers heeft ook nog geen echt goede grote ronde gereden, komt toch tekort in het echte hooggebergte. Pereiro geloof ik niet echt in. Die eindigt doorgaans rond plek 10 met dank aan een lange ontsnapping.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mogelijk toch Rogers, zonder die val vorig jaar kon die mee met Rasmussen en had hij misschien wel een podium gehaald.
Maar als er steeds minder favorieten kunnen of mogen meedoen, kan Pereiro misschien voor zijn tweede gaan.
Was eind vorig jaar ook al goed. Begin dit jaar wat minder, maar nu weer een stap gemaakt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:44 schreef PrinceSL het volgende:
What the Hek is er aan de hand met die Bauke Mollema? Die jongen is 21, en gaat als een pijl als ik de uitslagen mag geloven?
Dat zal er nooit uit gaan, hij had de Tour vorig jaar al kunnen winnen door nog afwachtender te rijden.quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:59 schreef -skippybal- het volgende:
Hopelijk gaat dat ook in z'n koppie om zodat 'ie een wat minder afwachtende coureur wordt.
Is er toch niet een kans dat de ASO toch overstag gaat en Astana alsnog inviteert? (al dan niet daartoe gedwongen in de rechtbank)quote:Op donderdag 27 maart 2008 16:56 schreef Ereinion het volgende:
Als je dit weer ziet, blijft het toch heel erg balen dat Contador niet naar de Tour gaat. Er zal denk ik weinig aan Evans te doen zijn nu.
ASO blijft erbij Astana niet uit te nodigen. Pas in 2009 zijn ze weer welkom als ze een jaar zonder dopingproblemen doorkomen. En de UCI kan via de rechter ook niks afdwingen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is er toch niet een kans dat de ASO toch overstag gaat en Astana alsnog inviteert? (al dan niet daartoe gedwongen in de rechtbank)
Maar als Astana dan de naam verandert vlak voor de Tour?quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ASO blijft erbij Astana niet uit te nodigen. Pas in 2009 zijn ze weer welkom als ze een jaar zonder dopingproblemen doorkomen. En de UCI kan via de rechter ook niks afdwingen.
Volgens mij heeft Dekker het tot nu toe prima gedaan als hij als kopman uitgespeeld werd.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Menchov als officiële kopman en Dekker als schaduwkopman lijkt me een goede zet voor de Tour. En dan ergens in de bergen kijken of de een in dienst van de ander moet gaan rijden. Dekker nu al officiëel kopman maken is teveel druk op 'm leggen.
Hopelijk niet, die jokers moeten maar een jaar wachten. Ja, ook Contador dan maar.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:28 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is er toch niet een kans dat de ASO toch overstag gaat en Astana alsnog inviteert? (al dan niet daartoe gedwongen in de rechtbank)
En in dat team zitten nog wel een paar potentiele dopinggevalletjesquote:Op donderdag 27 maart 2008 18:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ASO blijft erbij Astana niet uit te nodigen. Pas in 2009 zijn ze weer welkom als ze een jaar zonder dopingproblemen doorkomen. En de UCI kan via de rechter ook niks afdwingen.
Maar om 'm nu al bij voorbaat als kopman voor de tour aan te wijzen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Dekker het tot nu toe prima gedaan als hij als kopman uitgespeeld werd.
[..]
Rogers was twee jaar terug toch 10de in de Tour. Als knecht. En voor oa Rasmussen en Leipheimer dat jaar ...quote:Op donderdag 27 maart 2008 17:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Rogers heeft ook nog geen echt goede grote ronde gereden, komt toch tekort in het echte hooggebergte. Pereiro geloof ik niet echt in. Die eindigt doorgaans rond plek 10 met dank aan een lange ontsnapping.
Juist.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Het punt is niet alleen het effect op Dekker zelf maar ook de pers. Op het moment dat Rabo 'm als kopman uitspeelt duikt de hele pers op 'm en heeft ie geen rust meer. Laat Menchov in de eerste week die drukte opvangen, hij is het gewend.
De Tour is gewoon duidelijk zijn koers niet.quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
Menchov heeft in het verleden ook al bewezen in de Tour erg goed met druk te kunnen omgaan.
Hij heeft twee Vuelta's gewonnen en legio andere Spaanse koersen.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daarom vind ik ook dat hij beter kan stoppen met proberen. Het is en blijft een redelijke klimmer en hij is vrij snel, dus hij kan zich beter focussen op ritwinst. De ene dag wat sneller afhaken om de volgende dag toe te slaan. Anders maakt hij zichzelf elke dag zwakker door krampachtig te blijven aanklampen en blijft hij met lege handen achter.
Dekker is een verstandige jongen die niet op z'n mondje gevallen is en die 'druk' waarschijnlijk prima aankan. Hij draait ook al een tijdje mee en het zal er toch een keer van moeten komen. Maar goed, laat hem dit jaar dan nog maar als schaduwkopman starten, een beetje zoals Contador vorig jaar bij Leipheimer. Ik zou hem in ieder geval aboluut niet voor Menchov laten knechten, tenzij die het geel pakt. Laat dat werk maar over aan de Moerenhout's, Niermannen en Ten Dam's.quote:Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Het punt is niet alleen het effect op Dekker zelf maar ook de pers. Op het moment dat Rabo 'm als kopman uitspeelt duikt de hele pers op 'm en heeft ie geen rust meer. Laat Menchov in de eerste week die drukte opvangen, hij is het gewend.
Klacht:quote:Trucks geselen Koppenberg voor aanleg vip-terrein
Tijdens de aanleg van de vip-terreinen van de Ronde van Vlaanderen op de Koppenberg werden de afspraken meteen geschonden. Vrachtwagens, geladen met zand, reden deze week af en aan. Na een klacht van een buurtbewoner greep burgemeester Marnic De Meulemeester (Open VLD) in.
Zoals dat de voorbije jaren tijdens de doortocht van de Ronde van Vlaanderen op de Koppenberg in Melden het geval was, voorzien ook nu weer de bouwfirma's Willy Naessens uit Elsegem en Van De Walle uit Aalter in vip-tenten voor hun personeel en relaties. Amper een week nadat het Oudenaardse stadsbestuur en de Ronde-organisatoren tijdens een coördinatievergadering strikte maatregelen voor dit vip-gebeuren afkondigden werden de afspraken in de wind geslagen.
'Deze week voerden tientonners zand aan voor de aanleg van het vip-terrein van Willy Naessens', getuigt Roger De Clercq, die aan de voet van de Koppenberg woont. 'De chauffeurs negeerden het verbod voor zwaar vervoer en reden doodleuk op en af de Koppenberg. Toen ik hen daarop attent maakte, stuurden zij mij wandelen. Daarom heb ik meteen de politie en de burgemeester verwittigd. Gelukkig werd het wegdek niet beschadigd.'
'Tijdens de coördinatievergadering, waarop ook de inwoners van Melden en de aangelanden van de Koppenberg waren uitgenodigd, werd duidelijk afgesproken dat zwaar vervoer niet over de Koppenberg mocht', gaat Roger De Clercq verder. 'De firma's die op de top van de Koppenberg een vip-gebeuren organiseren, zijn ingelicht dat alle zwaar vervoer via de N60 moet. Wat baten afspraken als er geen controle is. Op Pasen reed nog een autobus met toeristen de Koppenberg naar beneden, wat bovendien levensgevaarlijk is.'
De Oudenaardse burgemeester Marnic De Meulemeester stuurde de politie ter plaatse die op haar beurt de aanvoer van zand via de Koppenberg een halt toeriep.
'De inwoners van Melden, die als belastingbetalers mee hebben betaald voor de renovatie van de Koppenberg, willen een efficiënt verbod voor zwaar vervoer', onderstreept Roger De Clercq. 'Waarom geen technische maatregelen nemen, bijvoorbeeld door het plaatsen van paaltjes zoals dat aan de Muur in Geraardsbergen het geval is? Onze zorg gaat ook naar een vlekkeloze ontvangst van de Ronde van Vlaanderen. De vip-toestanden getuigen van weinig respect voor het wielergebeuren en de Koppenberg. Het gaat de betrokken bedrijven alleen maar om het uitdelen van pleziertjes.'
quote:Fabian Cancellara, de renner in vorm,
heeft woensdag het parcours van de Ron-
de van Vlaanderen verkend met zijn team
CSC. De Muur is niet zo simpel, zag de
kersverse winnaar van Milaan-Sanremo.
Cancellara koos het verkeerde traject,
slipte weg over de gevallen bladeren en
moest voet aan de grond zetten op een
van de scherprechters van de wedstrijd.
Hoe komen ze erop om via de koppenberg te rijden als er een andere weg is inderdaad, zal wel iets typisch Belgisch zijn (?)quote:Op vrijdag 28 maart 2008 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
Hoe komt zo'n truck eigenlijk de Koppenberg op
Dekker zit al de hele week voorin.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:34 schreef icebliss het volgende:
Wat deed Dekker überhaupt zover voorin het pelotonWel knap gereden. Klopt toch Ventoso in een sprint hier.
Hij wordt hier toch 2e, precies als Boogerd dus!quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:45 schreef DutchSL het volgende:
Opeens denk ik terug aan de gast die hier een paar weken terug beweerde dat Dekker kwa sprints net zo kansloos is in de lklassiekers als Boogerd was.
Precies, dat werd Boogerd ook eens in de AGR (ik bedoeld toen die in Maastricht finishte, Boogerd werd natuurlijk heel vaak 2e in de AGR). Werd 'ie geklopt door Zabel. En die was toch wel van een andere orde dan Koldo Gil, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:51 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hij wordt hier toch 2e, precies als Boogerd dus!
Koldo Fernandez hè, de sprinter van Euskaltel, niet Koldo Gil.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, dat werd Boogerd ook eens in de AGR (ik bedoeld toen die in Maastricht finishte, Boogerd werd natuurlijk heel vaak 2e in de AGR). Werd 'ie geklopt door Zabel. En die was toch wel van een andere orde dan Koldo Gil, zou ik zeggen.
Haha inderdaad, Dekker is aardig snelquote:Op vrijdag 28 maart 2008 16:45 schreef DutchSL het volgende:
Opeens denk ik terug aan de gast die hier een paar weken terug beweerde dat Dekker kwa sprints net zo kansloos is in de lklassiekers als Boogerd was.
tussen aardig snel en koersen winnen in de sprint zit ook een verschilquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha inderdaad, Dekker is aardig snel
Dat is zoquote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tussen aardig snel en koersen winnen in de sprint zit ook een verschil
vaak gaat het ene ook ten koste van het andere. Niet dat ik Dekker wil onderuithalen maar om meteen te zeggen dat hij meer in zijn mars moet hebben dan Boogerd in die klassiekers gaat nu ook nog te ver. Eerst bewijzen dat hij top 5 kan rijden of meer in die koersen.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
Sprinten moet je vaak doen om het te leren. Daar is Dekker goed mee bezig.
Heb je zeker gelijk in. Maar de voortekenen zijn in ieder geval gunstig voor Dekker. Hij kan koersen van 250 kilometer aan, hij is redelijk snel na een zware koers (hoewel hij natuurlijk niet met Valverde of Bettini naar de streep moet) en hij kan zeker een solo van een paar kilometer aan (iets wat Boogerd nooit kon). De regelmatigheid van Boogerd zal hij natuurlijk nooit krijgen, maar wie wel?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vaak gaat het ene ook ten koste van het andere. Niet dat ik Dekker wil onderuithalen maar om meteen te zeggen dat hij meer in zijn mars moet hebben dan Boogerd in die klassiekers gaat nu ook nog te ver. Eerst bewijzen dat hij top 5 kan rijden of meer in die koersen.
Foutje.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 17:33 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Koldo Fernandez hè, de sprinter van Euskaltel, niet Koldo Gil.
Misschien kan Dekker wel een soort van Cancellara-achtig oeuvre opbouwen in koersen als de Gold Race en LBL, of zie ik het dan te zonnig in?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Boogerd heeft ook sprints bergop in klassiekers gewonnen tegen Rebellin, Di Luca, Bettini,... jammer genoeg was dat steeds voor de 2e of 3e plaats, maar dat zie ik Dekker niet doen (al zullen zijn tegenstanders dan Sanchez, Cunego, Ricco en Schumacher heten).
Dekker zie ik daarentegen wel wegrijden en wegblijven.
Eens ja, dit jaar lijkt me het geschikte jaar om dat te tonenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:19 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vaak gaat het ene ook ten koste van het andere. Niet dat ik Dekker wil onderuithalen maar om meteen te zeggen dat hij meer in zijn mars moet hebben dan Boogerd in die klassiekers gaat nu ook nog te ver. Eerst bewijzen dat hij top 5 kan rijden of meer in die koersen.
quote:Wereld kampioen Paolo Bettini heeft samen met zijn technische staf besloten om de plannen voor de Ardense klassiekers te wijzigen.
“Ik zal niet koersen in de E3 Prijs Vlaanderen en de Ronde Van Vlaanderen” – vertelt Bettini -, die op het moment samen met zijn teamgenoten (Grabovskyy, Scarselli, Tonti en Viganò) en onder leiding van sport directeur Davide Bramati aan het trainen is in Toscane.
“Het is een moeilijke beslissing voor mij en iedereen weet ook hoeveel deze klassiekers voor mij betekenen. Ik heb gepraat met mijn team manager Patrick Lefevere en hij steunt mij in deze beslissing. In dit soort wedstrijden moet je je 100% inzetten. Maar op dit moment kan ik deze garantie niet geven en daarom sta ik mijn plaats af aan iemand die beter kan presteren in het team.”
Bettini’s beslissing is ook gebonden aan zijn verlangen om deel te kunnen nemen aan de Ardense week. Deze week voorziet de Amstel Gold Race, Flèche Wallone en Liège-Bastogne-Liège, die meer geschikt zijn voor de Wereld kampioen.
“Ik geef Vlaanderen op met het doel om meer te kunnen aanvallen in de Ardense klassiekers. Volgende zondag zal ik deelnemen aan de Brabantse Pijl en daarna zal ik koersen in de Vuelta al Pais Vasco (van 7 tot 12 april). Deze laatste wedstrijd zal mij in juiste conditie brengen voor de Ardennen, zoals in 2002 waar ik mijn tweede Liège-Bastogne-Liège”.
Dat lijkt me verdomde goed voor de moraalquote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, 190 km in de aanval en 10 seconden over houden
Ik moest spontaan aan dit nummer denken :quote:Op zaterdag 29 maart 2008 21:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, 190 km in de aanval en 10 seconden over houden
Ik moest denken aan Dag Otto Lauritzen die zoiets eens flikte in de Vuelta. Geloof dat 'ie met 5 km te gaan nog een minuut of zo had, met een km een seconde of 30 en hij hield er een stuk of 4 over.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moest spontaan aan dit nummer denken :
Off-topic, maar welquote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik moest spontaan aan dit nummer denken :
quote:De muur van Geraardsbergen
Als de natte wind in je botten dringt
En de hamer zingt langs je oor:
‘Hier nog een lel dan op je nek!’
De keienstraat door je benen slaat
En het pijnbeest knaagt aan je knie,
Het einde loert in de drek.
Ja, dan komt de muur en hij bijt meteen,
Het zuur snijdt door je heen, gemeen, een, twee, nee.
Hij trekt je adem en je snot vanonder uit je rauwe strot.
Waarom, o God, waarom?
Als de dunne schijt langs je dijen glijdt
En de hele zooi rijdt van je weg.
Nooit kom ik verder dan de goot.
En je wordt klein en het is allemaal schijn
En je zou meer moeten zijn dan een dweil.
Waarom, moeder, ben ik al dood?
Ja, dit is de muur en hij is diep en vuil,
Een spleet, gat, knekelkuil. Hoe kom ik eruit?
Hij hangt aan mijn rug als een blok beton,
Knijpt de godvers uit mijn droge tong.
Ah hond, ja hond, nu moet je gaan.
Wordt het stof of wordt het goud?
Wordt het gras of wordt het steen?
Wordt het nacht of licht?
Ah, ik neem die bult alleen.
Ja, dit is de muur en ik vreet hem op,
Schop mijn drog over de top en jank, jank, jank niet meer.
Het gaat alweer naar benee, ik jaag met de besten mee,
o nee, mij krijgen ze niet.
Het gaat alweer naar benee, ik jaag met de besten mee,
O nee, mij krijgen ze niet.
www.alexroeka.nl
hij is alleen morgen geen cent meer waard vrees ikquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:03 schreef rubbereend het volgende:wat een solo en hij houdt precies genoeg over
Ach dat hoeft ook niet natuurlijk. Dit is wel een dag naar de kloten waardquote:Op zaterdag 29 maart 2008 23:14 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hij is alleen morgen geen cent meer waard vrees ik
dat krijg je ervan als hij zelf ook aanvalt in dit soort koersenquote:Op zondag 30 maart 2008 00:14 schreef Leatherface het volgende:
Evans wint het eindklassement van de Settimana Internazionale Coppi e Bartali.
Hij wint opeens opmerkelijk veel voor iemand die voorheen eigenlijk weinig won.
Voorheen de Pro Tour gewonnen als kampioen van de regelmaat, maar Evans lijkt nu zowaar een soort van veelvraat te worden.
Maar toch is hij nu juist succesvol door niet aan te vallen.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:17 schreef Bartoli het volgende:
[..]
dat krijg je ervan als hij zelf ook aanvalt in dit soort koersen
ik vraag me af of dat zijn ondergang in de Tour wel was. Besides ik kon het moeilijk een echte aanval noemen want echt weg geraakte hij niet.quote:Op zondag 30 maart 2008 00:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar toch is hij nu juist succesvol door niet aan te vallen.
De Tourzege glipte hem nipt door de vingers omdat hij zich 1 keer liet verleiden tot aanvallen en daarmee dus van zijn gameplan afweek.
In dit soort koersjes kan hij het risico van aanvallen wel nemen, maar denk je dat hij dat aandurft in de Tour?
Ik lees deze onzin steeds vaker, waar komt dit toch vandaan. Heeft hij anderhalve meter op kop gereden ergens dat dit op een serieuze aanval leek?quote:Op zondag 30 maart 2008 00:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
De Tourzege glipte hem nipt door de vingers omdat hij zich 1 keer liet verleiden tot aanvallen en daarmee dus van zijn gameplan afweek.
Wat een onzin. Evans heeft toen gewoon dom gereden door continu op die aanvallen te reageren, waardoor hij in de eindfase stilstond en voorbijgereden werd door Leipheimer en Sastre die wel hun eigen tempo kozen.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:54 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik lees deze onzin steeds vaker, waar komt dit toch vandaan. Heeft hij anderhalve meter op kop gereden ergens dat dit op een serieuze aanval leek?
Hij is gewoon vakkundig gesloopt door Contador en Rasmussen die maar continu bleven aanvallen, en toen Evans gelost was ook nog elkaar bleven aanvallen waardoor het nooit stil viel en de Australier niet kon terugkeren. Dat en niets anders koste Evans de Tour zege (die anders ook alleen maar behaald zou zijn doordat Contador lek reed in de eerste bergrit toen Rasmussen het geel pakte)
Dit jaar, zonder Contador om hem te slopen met herhaaldelijke aanvallen zal die wel de Tour winnen en zich misschien zelfs de luxe tot "aanvallen" kunnen veroorloven.
Hij moest idd wel, anders waren Rasmussen en Contador gevlogen.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:47 schreef DutchSL het volgende:
Het is ook logisch dat hij op de aanvallen reageerde, anders waren Rasmussen en Contador al veel eerder gaan vliegen dan ze nu deden en, nu was het steeds hollen-stilstaan. Bovendien reageerden die anderen ook telkens dus wat is jouw voorstel, bewust het hele groepje laten lopen en opgeveegd worden Kloden?
Het enige wat er valt te zeggen is dat Evans steeds direct in het wiel meesprong, waar Leipheimer en co op eigen tempo steeds terug kwamen. Maarja, ook dat is wel logisch omdat Evans meer dan de rest absoluut nog voor de Tourzege ging en die twee dus geen meter ruimte mocht geven.
Je geeft zelf aan wat het verschil is. Evans heeft de Tour niet verloren door die aanvallen, maar door daar steeds als een dolle op te reageren. Dat heeft hem zomaar een minuut gekost.quote:Op zondag 30 maart 2008 03:47 schreef DutchSL het volgende:
Eerst zeg je dat ik onzin zeg, daarna zeg je precies hetzelfde als mij ..
Evans is gesloopt door de aanvallen van Contador en Rasmussen.
Evans is ingestort door te reageren op de aanvallen van Contador en Rasmussen.
Wat is het verschil?
En hij is niet voorbij gereden door Leipheimer, Sastre en Soler, hij moest er af bij dezelfde aanval (reageerde wel explosiever waar die nog heel even in het wiel van Rasmussen meeging die even wachte met reageren op Contador) waarna die drie samen kwamen. Daarna werd hij gelost door Leipheimer die overigens wél zelf had aangevallen (ik geloof zelfs als eerste van de dag) en Soler die het twee keer geprobeerd had en dus zowieso al sterker leken die dag, en Sastre die er ook wat langer bij bleef.
Het is ook logisch dat hij op de aanvallen reageerde, anders waren Rasmussen en Contador al veel eerder gaan vliegen dan ze nu deden en, nu was het steeds hollen-stilstaan. Bovendien reageerden die anderen ook telkens dus wat is jouw voorstel, bewust het hele groepje laten lopen en opgeveegd worden Kloden?
Het enige wat er valt te zeggen is dat Evans steeds direct in het wiel meesprong, waar Leipheimer en co op eigen tempo steeds terug kwamen. Maarja, ook dat is wel logisch omdat Evans meer dan de rest absoluut nog voor de Tourzege ging en die twee dus geen meter ruimte mocht geven.
Ja.quote:Op zondag 30 maart 2008 01:54 schreef DutchSL het volgende:
Ik lees deze onzin steeds vaker, waar komt dit toch vandaan. Heeft hij anderhalve meter op kop gereden ergens dat dit op een serieuze aanval leek?
quote:Radio 1 - 21:04 - 22:04 - Radio atelier (NPS)
Documentaireprogramma. -De stenenslagen. Elk jaar trekken in Vlaanderen en Noord-Frankrijk op twee zondagen achter elkaar hele volksmassa's naar oude wegen, bestraat met keien. Het zijn gepassioneerde processies naar de wielerklassiekers Ronde van Vlaanderen en Parijs - Roubaix. De Vlaamse fotografen Stefan Vanfleteren en Marc Steculorom maakten reportages over die wegen, de karige dorpen en velden waar ze doorheen lopen en al dat volk. Het was de inspiratie voor deze documentaire die Jeroen Wielaert in april 2007 maakte rond en tijdens de wedstrijden. Op de radio mee over de stenen, met veel suspens en de keiharde kernvragen: Wat beweegt al dat volk? Waarom zijn de fotografen er zelf zo mee bezig? Met het commentaar van Jan Siebelink en Wilfried de Jong, de ervaringsverhalen van renners Mark Wauters, Leon van Bon, Bram de Groot en Servais Knaven. Presentatie: Vincent Bijlo. Een programma van Rogeria Burgers.
fotos Dolmans Classicquote:Op zondag 30 maart 2008 20:04 schreef Bartoli het volgende:
Sharon van Essen heeft vandaag de 2e editie van de dolmans classic gewonnen. Ze was de beste in een sprint met 2. Saskia Elemans was 2e. Op een sec. of 20/30 werd Chantal Blaak 3e. Blaak, Helmink en ook Verstraeten maakte deel uit van een vroege vlucht samen met Van Essen en Elemans.
Marianne Vos, gisteren nog wereldkampioen puntenkoers, is vandaag ook gestart en werd 4e, weliswaar op een minuut of 3 a 4 maar goed. Vos wilde persé een koers rijden met het oog op Vlaanderen volgende week.
straks de fotos
quote:Steegmans doet oproep: "Blijf van ons af"
ma 31/03/08 - Een nieuw "fenomeen" is opgedoken langs de Vlaamse wegen: reclamestickers kleven op voorbijrijdende renners. Het werkt de renners danig op de heupen. "Het wordt echt gevaarlijk."
In de E3-prijs werd Gert Steegmans op de Taaienberg gehinderd toen plots een vip een sticker op zijn helm wilde plakken.
"Nooit eerder heb ik zoveel klappen geïncasseerd", zegt Steegmans in Gazet van Antwerpen. "De mensen worden elk jaar brutaler."
"Mijn oproep is duidelijk: "Blijf van ons af". Ik begrijp de euforie wel. En contact met de renners is de charme van de sport, maar het wordt gevaarlijk."
Gert Steegmans rekent erop dat de "echte supporters" zullen optreden tegen de storende factoren.
"Misschien moeten de echte fans hun verantwoordelijkheid nemen en zulke acties meteen veroordelen. Met woord en daad."
"Want als dit blijft duren, moet de politie ingrijpen. En als ze de hellingen publieksvrij moeten maken, is de gewone fan het slachtoffer", zegt Steegmans.
Quick-Step-manager Patrick Lefevere is niet mals. "Zo'n scenario vreesde ik al lang. En ik ben niet verbaasd dat ze een vip-badge droegen. Er zijn bijna meer invités dan fans achter het hek."
Grotendeels mee eens, alleen dat laatste... als ze gewoon op een parking staan, mogen ze daar blijven staan wat mij betreft.quote:Op maandag 31 maart 2008 12:23 schreef -skippybal- het volgende:
Weer een leuk berichtje over de fijne 'vips'...
[..]!
Die figuren met die gare bedrijven van hun moeten ze een dikke vette boete geven. Net als die lui die hun hele wagenpark van crappy Transits langs het parcours zetten om 'mooi in beeld te komen' en zo gigantische valpartijen veroorzaken
Inderdaad, dat is gewoon link, gewoon op de weg blijven fietsen..quote:Op maandag 31 maart 2008 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, alleen dat laatste... als ze gewoon op een parking staan, mogen ze daar blijven staan wat mij betreft.
Wat ze wel mogen doen, is elke renner die op een voetpad rijdt (of andere experimentjes om toch vooraan te raken omdat ze zaten te slapen), uit koers nemen. Pas dat 3 koersen consequent toe en ze zullen het niet meer doen.
Als ze op een parkeerplaats staan, staan ze natuurlijk ook niet in de wegquote:Op maandag 31 maart 2008 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens, alleen dat laatste... als ze gewoon op een parking staan, mogen ze daar blijven staan wat mij betreft.
En dan gaat iedere renner zeggen dat ze wel moesten uitwijken en werkt de regel niet meerquote:Wat ze wel mogen doen, is elke renner die op een voetpad rijdt (of andere experimentjes om toch vooraan te raken omdat ze zaten te slapen), uit koers nemen. Pas dat 3 koersen consequent toe en ze zullen het niet meer doen.
Ik hoop iig. elke keer dat er iemand gewoon op een voetpad staat te kijken en geen millimeter vooruit of achteruit mag stappen omdat ze langs alle kanten voorbij schieten eens achteruit deinst met een paar tandloze renners tot gevolg. Veel te veel renners denken dat ze handiger zijn dan eigenlijk het geval is, daar heb ik weinig medelijden mee.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:16 schreef -skippybal- het volgende:
En dan gaat iedere renner zeggen dat ze wel moesten uitwijken en werkt de regel niet meer
Die regel zou Kuiper de AGR hebben gekost. En ook ARmstrong was niet vies van wat crosswerk.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze door omstandigheden het parcours moeten verlaten (en een voetpad is geen parcours), dan moeten ze daar terug opkomen op de plaats waar ze 't verlieten, dat lijkt me erg simpel toe te passen.
Inderdaad.. in de E3 reden bijvoorbeeld een paar van die mafkezen over een stoep en moesten nog allerlei slalomcapriolen uithalen om niet te verongelukken tegen een bloembak.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weet je, ik stoor me vooral aan die fases waar publiek op een plaats staat waar ze mogen staan en dat er daar dan een half peloton langs achteren wil passeren. Als daar ooit eens een kind panikeert en op het voetpad tussen die renners loopt, dan kunnen er echt vreselijke dingen gebeuren.
Ik vind niet dat een organisatie dan maar 200 kilometer nadar moet zetten, maar dat de renners maar wat discipline moeten hebben, dit soort uitstapjes komt steeds vaker voor omdat er toch niemand is die er wat over zegt.
ben het met SoK eens. De renners moeten niet denken dat alles van hun is zoals o.a stoepen en fietspaden met nog een middenberm ertussen. Hoe denk je dat de meeste valpartijen komen vaak met ernstige gevolgen? juist ja daardoor. Het is hun eigen schuld moeten ze idd maar op de weg blijven rijden. Kan me nog Parijs Brussel van één jaar geleden herinneren. Een wat oudere mevrouw geloof ik die net uit de winkel komt met winkelwagen enzo, komt dus net de koers langs en dan wat renners die afsnijden via de stoep en dat vrouwtje bijna omver rijdenquote:Op maandag 31 maart 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Weet je, ik stoor me vooral aan die fases waar publiek op een plaats staat waar ze mogen staan en dat er daar dan een half peloton langs achteren wil passeren. Als daar ooit eens een kind panikeert en op het voetpad tussen die renners loopt, dan kunnen er echt vreselijke dingen gebeuren.
Ik vind niet dat een organisatie dan maar 200 kilometer nadar moet zetten, maar dat de renners maar wat discipline moeten hebben, dit soort uitstapjes komt steeds vaker voor omdat er toch niemand is die er wat over zegt.
Idd. Dat is levensgevaarlijk.quote:Op maandag 31 maart 2008 16:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er waren er afgelopen jaar zelfs een paar in de Ronde van Spanje? (in elk geval in een koers ergens live op Sporza) die op een grote snelweg waar men het rechtervak voor de koers had afgebakend door links overal kegeltjes te zetten toch links gingen rijden , opeens stonden daar dranghekkens ipv kegeltjes en maakte hun kant van de snelweg een bocht naar links terwijl de rest rechtdoor liep ...quote:Op maandag 31 maart 2008 23:46 schreef Tommeke het volgende:
Was er een paar jaar geleden in Parijs-Roubaix ook niet een stel wat achter het publiek langs reed en dat ze toen achter de hekken belandden en de weg niet meer opkonden?
Volgens mij met oa Van Bon.
quote:Gepubliceerd: vandaag 10:02
Update: vandaag 10:09
Dopingzondaar Frank Vandenbroucke duikt opnieuw op in een drugsonderzoek. De 33-jarige wielrenner zou begin dit jaar cocaïne hebben gekocht. Dat meldden verschillende Belgische media woensdag.
Vandenbroucke zou bij een dealer in het Vlaamse Wielsbeke enkele grammen cocaïne hebben gekocht. Het Laatste Nieuws baseert zich op bronnen die bevestigen dat er voldoende bewijzen zijn dat Vandenbroucke drugs zou hebben gekocht.
De zaak kwam aan het licht toen eind februari een drugsbende werd opgerold. De bende drugsdealers beschikte over een groot klantenbestand. Na intensief speurwerk stuitte de rechercheurs op de naam Frank Vandenbroucke. Het Openbaar Ministerie wil de renner horen. Vandenbroucke keert woensdag terug naar België na een trainingsstage in Italië.
Al eerder kwam de wielrenner met verdovende middelen in aanraking. De renner van de Mitsubishi-ploeg zei destijds dat hij verslaafd was aan slaappillen en amfetamines. Volgens zijn moeder leed Vandenbroucke in zijn jeugd aan een cocaïneverslaving.
Typisch iets voor Steegmans...quote:Gert Steegmans haalt een aprilgrap uit
wo 02/04/08 - Gert Steegmans heeft nog eens bewezen dat hij een speciaal gevoel voor humor heeft. De renner van Quick-Step nam iedereen bij de neus met een aprilvis.
Twee dagen lang vertelde de renner dat hij een ijzeren pinnetje in zijn lichaam had laten steken om zijn rug te ontlasten. Steegmans was immers serieus ten val gekomen in Dwars door Vlaanderen.
Maar wat bleek dinsdagavond? Het verhaal van het ijzeren pinnetje was verzonnen. De renner van Quick-Step nam iedereen bij de neus met een aprilvis, schrijft Het Nieuwsblad
quote:Vijfjarige jongen komt om op parcours Driedaagse De Panne
Op het traject van de wielerwedstrijd Driedaagse van De Panne is deze namiddag langs de Provinciebaan in Ledegem een jongen van vijf om het leven gekomen bij een ongeval. Dat bevestigt de politie van de zone Grensleie.
De knaap stond in het gezelschap van enkele familieleden langs de kant van de weg om te supporteren voor de renners die korte tijd nadien zouden voorbijrijden. Om nog onbekende reden dwarste de jongen plots de rijweg. Daar werd hij gegrepen door een vrachtwagen. Voor de knaap kwam alle hulp te laat, hij overleed ter plaatse.
De familie werd opgevangen door de dienst slachtofferhulp van de politiezone Grensleie. De doortocht van de Driedaagse van De Panne kwam niet in het gedrang door het ongeval. (belga/ka)
Mooie grapquote:Op woensdag 2 april 2008 12:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Typisch iets voor Steegmans...
Ik hoorde het Wuyts gisteren ook nog zeggen: 'Steegmans zit ook ver van achteren, maar niet vergeten dat die met een ijzeren pin rondrijdt.'
Goede prestatie inderdaad.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:49 schreef Mr_DG het volgende:
Posthuma die Devolder 15 seconden op zn broek geeft.
Idd, goed gereden van de Nederlanders, en helemaal van Posthuma, hulde!quote:Op donderdag 3 april 2008 17:17 schreef DutchSL het volgende:
Fantastisch resultaat van Posthuma. Ook Flens en Terpstra heel goed!
quote:Op donderdag 3 april 2008 16:46 schreef Leatherface het volgende:
Posthuma wint het eindklassement en de tijdrit.
Leuk, nadat ie vorig jaar nog net verslagen werd door Ballan.
fotos rit 3aquote:Op vrijdag 4 april 2008 14:32 schreef Bartoli het volgende:
en alejet lijkt me sterkt dat die start als hij al twijfelt over Gent-Wevelgem. Maar ik ben morgen van de partij de fotos zullen hier wel weer verschijnen. straks eerst nog de fotos van de slotdag van de panne hier plaatsen.
Hij rijdt mee, lag aan een belofte van vorig jaar ofzo. Maar Hagen is inderdaad een complete renner, maar op een of andere manier denk ik niet dat hij bij het laatste beslissende groepje gaat zitten. Voorgevoel, vandaar.quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:32 schreef Bartoli het volgende:
en alejet lijkt me sterkt dat die start als hij al twijfelt over Gent-Wevelgem. Maar ik ben morgen van de partij de fotos zullen hier wel weer verschijnen. straks eerst nog de fotos van de slotdag van de panne hier plaatsen.
Dat zal vast maar als hij "echt" ziek, zwak en misselijk is zal hij heus niet starten. want starten en na 10 km afstappen heeft ook geen zin. Tenzij jij meer weet natuurlijkquote:Op vrijdag 4 april 2008 20:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hij rijdt mee, lag aan een belofte van vorig jaar ofzo. Maar Hagen is inderdaad een complete renner, maar op een of andere manier denk ik niet dat hij bij het laatste beslissende groepje gaat zitten. Voorgevoel, vandaar.
Het enige dat ik weet, is dat het schijnt dat hij vandaag in het limburgse heuvellandschap heeft getraind als voorbereiding op morgen. Dus ik ben benieuwd. Voor de limburgers onder ons: Op L1 radio vanaf 14.00 regelmatig een nieuwsflits vanuit de Hel van het Mergelland en om 18.00 op tv L1 een samenvatting.quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dat zal vast maar als hij "echt" ziek, zwak en misselijk is zal hij heus niet starten. want starten en na 10 km afstappen heeft ook geen zin. Tenzij jij meer weet natuurlijk
volgens Lobee op de prik komt de NOS met een samenvatting. iig mooi dat Alejet dan van start gaat als hij gesignaleerd schijnt te zijn. Dan komt die misschien ook nog aan de start van Gent-Wevelgemquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Het enige dat ik weet, is dat het schijnt dat hij vandaag in het limburgse heuvellandschap heeft getraind als voorbereiding op morgen. Dus ik ben benieuwd. Voor de limburgers onder ons: Op L1 radio vanaf 14.00 regelmatig een nieuwsflits vanuit de Hel van het Mergelland en om 18.00 op tv L1 een samenvatting.
Voor mensen zoals ik uit de rest van het land, waarschijnlijk geeft studio sport ook nog een samenvatting van een minuut.
gezondheidquote:Op zaterdag 5 april 2008 04:22 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik volg vandaag een andere rit, Maastricht-Bastenaken-Hoei-Maastricht. Kan de profs dus niet zien.
Geweldige prestatie van het tweetal van High Roadquote:Duitser Martin wint natte Hel van het Mergelland
Auteur : Tim van der Horst . 5 april 2008 17:30 . 1 Reactie
De Hel van het Mergelland (1.1) heeft haar naam dit jaar eer aan gedaan. In een beestachtige koers reden de High Road-renners Tony Martin en Adam Hansen al vroeg weg en de nog overgebleven andere renners zagen de twee niet meer terug. Aan de streep kreeg de 22-jarige neoprof Martin de zege van zijn ploeggenoot.
Alessandro Petacchi (Milram ) was de grote trekpleister van de 35e editie van de Hel van het Mergelland. De topsprinter had echter geen zin in een natte wedstrijd en stapte al na vijftig kilometer uit koers. Toen waren de High Road-coureurs Martin en Hansen er al met tweeën vandoor gegaan. De voorsprong van de vluchters liep alleen maar op. Het peloton was ondertussen al in drie groepen uiteen gespat, terwijl de één na de andere coureur opgaf.
De afdalingen van de heuvels in het Limburgse land waren spekglad, waardoor het een hellentocht werd. Achter Martin en Hansen ontstond een groep van vier achtervolgens: Bobbie Traksel (P3 Transfer ), Johnny Hoogerland (Van Vliet ), Lieuwe Westra (KrolStonE ) en de Belg Pieter Jacobs (Silence-Lotto ). Zij kwamen tot op vier minuten van de leiders, maar die waren al zeker van de zege. In het eerste pelotonnetje achter de achtervolgers deed Rabobank - dat met vier man aanwezig was daar - het werk, maar ook die kwamen niet dichter.
De organisatie besloot om één van de twee plaatselijke rondes van zes kilometer te schrappen om te zorgen dat de leiders niet tussen de andere renners terechtkwamen. De High Road-teammaats vierden de zege in de plaatselijke ronde al uitgebreid en uiteindelijk kwamen de twee ook naast elkaar over de streep in Eijsden. Martin mocht de zege hebben van Hansen. Jacobs won de sprint van de achtervolgers voor Hoogerland en Westra. Traksel kreeg in de slotfase nog materiaalpech en eindigde als zesde.
bron: Sport1
Het is me niet meteen duidelijk wat er op en top Nederlands is aan Cycle-Collstrop en hoe het Nederlandse wielrennen wordt opgewaardeerd door de werelduurrecordhouder achter derny's Pronk (samen met Giling de enige Nederlander bij Collstrop) te laten meedoen aan de AGR.quote:Geen Amstel Gold Race
Van Der Schueren maakte zaterdag ook nog duidelijk dat hij furieus is omdat Cycle-Collstrop niet mag deelnemen aan de Amstel Gold Race. "Wij hebben onlangs een Nederlandse licentie gekregen en zijn dus een op en top Nederlands team. Volgens mij hebben ze maar één klassieker in dat land en daarin krijgen wij dan nog geen startrecht. Begrijp dat maar eens? Ik heb Theun Van Vliet nog in mijn ploeg gehad. Nu slaat hij als organisator de deur dicht. Is het zo dat men het Nederlandse wielrennen wil opwaarderen door ploegen van hun eigen land te weigeren? Blijkbaar hebben ze liever dat de Amerikanen van Slipstream er het vertrek nemen. Ik zal die dag maar naar Standard tegen Anderlecht gaan kijken."
Ik wist niet eens dat die een nederlandse licentie hadden. Misschien wist Teun van Vliet dat ook niet?quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me niet meteen duidelijk wat er op en top Nederlands is aan Cycle-Collstrop en hoe het Nederlandse wielrennen wordt opgewaardeerd door de werelduurrecordhouder achter derny's Pronk (samen met Giling de enige Nederlander bij Collstrop) te laten meedoen aan de AGR.
Maak jij nou net als Van der Schueren dezelfde foutquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat die een nederlandse licentie hadden. Misschien wist Teun van Vliet dat ook niet?
Denk ook wel dat Slipstream sportief wat meer waarde heeft.
Hilarius is in de war met Leo van Vliet. Zal Leo leuk vindenquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is Teun Van Vliet momenteel zelfs niet héél erg ziek ofzo ?
Hej, het is al laatquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maak jij nou net als Van der Schueren dezelfde foutDe koersdirecteur van de AGR heet Leo van Vliet en niet Teun.
Van de bekende klimmen zitten er niet veel in. Tot aan Bastenaken drie smeerlappen. Tussen Visé en Cheratte omhoog naar St. Rémy, de Côte de Trassenster en vanuit Lierneux naar de Baraque Fraiture. Dan een heel lange klim richting Nassogne. Vlak voor het eind van Flône omhoog naar Jehay. Voor de rest vooral veel vals plat. Een van de rijders met GPS rapporteerde 3200 hoogtemeters. Het heeft me veel moeite gekost dit zo laag te houdenquote:Op zaterdag 5 april 2008 09:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
gezondheid, wat voor ambetante klimmen hebben ze daar in gestopt? de muur van huy en al die klimmen van LBL ofzo ?
Collstrop is net zo Nederlands als Mitsubishi-Jartazi Ests isquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is me niet meteen duidelijk wat er op en top Nederlands is aan Cycle-Collstrop en hoe het Nederlandse wielrennen wordt opgewaardeerd door de werelduurrecordhouder achter derny's Pronk (samen met Giling de enige Nederlander bij Collstrop) te laten meedoen aan de AGR.
Dat was nog de licentie van Unibet die ze overnamen toch ?quote:Op zondag 6 april 2008 10:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Collstrop is net zo Nederlands als Mitsubishi-Jartazi Ests is![]()
Collstrop had voorheen toch een Zweedse licentie?
Hij moet idd niet zeuren, zo Nederlands is dat team niet en Slipstream heeft idd meer toevoeging.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat die een nederlandse licentie hadden. Misschien wist Teun van Vliet dat ook niet?
Denk ook wel dat Slipstream sportief wat meer waarde heeft.
Top leuke foto's,. Ik las op de prik al dat je de koers volgde en dat af en toe doorgaf. Zware wedstrijd door het weer.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:45 schreef Bartoli het volgende:
de fotos van de hel vh mergelland
[ afbeelding ]
veel viel er niet echt door te geven aangezien het ook uitgezonden werd via L1 Radio. Dus dan maar af en toe wat aanvullende info gegevenquote:Op zondag 6 april 2008 17:49 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Top leuke foto's,. Ik las op de prik al dat je de koers volgde en dat af en toe doorgaf. Zware wedstrijd door het weer.
Toen reed hij een dikke 200 kilometer prominent mee vooraan en reed volgens mij uiteindelijk top-50 na een zwaar veldritseizoen (itt Franzoi en Gadret die toch geen volledig veldprogramma draaien).quote:Op maandag 7 april 2008 17:51 schreef Wombcat het volgende:
Hij is al eens gestart in P-R, maar dat werd het niet echt.
Van de ene boerenbank naar de anderequote:Op maandag 7 april 2008 16:52 schreef wimderon het volgende:
Nys wellicht naar Landbouwkrediet, al ontkent hij zelf nog een akkoord te hebben.
Als dat door gaat: Nys in De Ronde en P.R.
Bron: NOSquote:Marianne Vos heeft in België de Grote
Prijs Dottignies gewonnen.Vos (DSB) was
na 100 km koers Kirsten Wild (AA Drink)
en Grete Treier uit Estland de baas in
de sprint.Vos veroverde vorig weekend
nog de wereldtitel op de puntenkoers.
en als ze niet 2 man in steun krijgt op de OS (2 ploegmaten wellicht dus neem aan Visser en Bosman) dan overweegt ze niet te starten in de wegwedstrijd.quote:
quote:Op maandag 7 april 2008 20:43 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en als ze niet 2 man in steun krijgt op de OS (2 ploegmaten wellicht dus neem aan Visser en Bosman) dan overweegt ze niet te starten in de wegwedstrijd.
Volgens mij mogen er maar 3 dames starten in de wegwedstrijd. En aangezien Vos DE topfavoriet is voor goud, lijkt me het niet zo gek om die andere 2 dames op haar af te stemmen, in plaats van 2 dames met een vrije rol mee te sturen. De andere landen zullen vaak genoeg aanvallen om Vos te verzwakken en als je dan 2 teammaten hebt die denken van: 'Ja, ik ga niet rijden, dan gooi ik mijn eigen glazen in. ' Dan win je per definitie niet.quote:Op dinsdag 8 april 2008 00:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]wat is dat nou
Lijkt me dat ze met een goed samengestelde ploeg ook gewoon kampioen moet kunnen worden. Mits iedereen voor haar wil rijden. Maar dat is de taak van de bondscoach.
Maar dit soort eisen stellen ben ik een beetje naar van
Deels wel mee eens en deels niet. want die rensters die wel voor haar willen werken zijn wellicht niet sterk genoeg om op dat parcours uit de voeten te kunnen op Bosman na. Logisch zou me lijken een selectie Vos, Bosman en Bruins (of Beltman).quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen er maar 3 dames starten in de wegwedstrijd. En aangezien Vos DE topfavoriet is voor goud, lijkt me het niet zo gek om die andere 2 dames op haar af te stemmen, in plaats van 2 dames met een vrije rol mee te sturen. De andere landen zullen vaak genoeg aanvallen om Vos te verzwakken en als je dan 2 teammaten hebt die denken van: 'Ja, ik ga niet rijden, dan gooi ik mijn eigen glazen in. ' Dan win je per definitie niet.
Dus ik ben het wel met hjaar eens.
Rensters uit andere ploegen kunnen net zo goed voor Vos rijden, daar moet de bondscoach dan gewoon op selecteren. Lijkt me dat je gewoon de sterkst mogelijke ploeg moet maken om Vos te ondersteunen. Niet persé ploeggenoten.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens mij mogen er maar 3 dames starten in de wegwedstrijd. En aangezien Vos DE topfavoriet is voor goud, lijkt me het niet zo gek om die andere 2 dames op haar af te stemmen, in plaats van 2 dames met een vrije rol mee te sturen. De andere landen zullen vaak genoeg aanvallen om Vos te verzwakken en als je dan 2 teammaten hebt die denken van: 'Ja, ik ga niet rijden, dan gooi ik mijn eigen glazen in. ' Dan win je per definitie niet.
Dus ik ben het wel met hjaar eens.
Dat is precies wat ik wil zeggen. Maar de bondscoach moet niet Melchers bijv. een vrije rol gaan geven, want dan gaat er iets niet goed.quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Rensters uit andere ploegen kunnen net zo goed voor Vos rijden, daar moet de bondscoach dan gewoon op selecteren. Lijkt me dat je gewoon de sterkst mogelijke ploeg moet maken om Vos te ondersteunen. Niet persé ploeggenoten.
Dat Vos eist dat ze kopvrouw is en dat de ploeg op haar afgestemd wordt lijkt me terecht.
dat was dus wat ik ook in mijn eerste post zei, ik ben vooral tegen op haar eis om persé 2 ploeggenoten mee te hebbenquote:Op dinsdag 8 april 2008 16:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik wil zeggen. Maar de bondscoach moet niet Melchers bijv. een vrije rol gaan geven, want dan gaat er iets niet goed.
Die eis heeft ze toch helemaal niet gesteld? Alleen dat ze twee renners mee wil die zich voor haar wegcijferen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat was dus wat ik ook in mijn eerste post zei, ik ben vooral tegen op haar eis om persé 2 ploeggenoten mee te hebben
precies ik voegde er alleen aan toe dat het waarschijnlijk is dat het logische zou zijn om 2 ploegmaten dan te selecteren. Zo iets soortgelijk is toch ook vaker met Van Moorsel gebeurd waarna ik meen Beltman 1x geslachtofferd werd omdat Van Moorsel persé iemand anders wilde.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:16 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Die eis heeft ze toch helemaal niet gesteld? Alleen dat ze twee renners mee wil die zich voor haar wegcijferen.
Ik heb ze ook gezien. Ik trok met mijn omafiets sneller op dan zij bij het stoplicht.quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:38 schreef -MyLove- het volgende:
Weet iemand welk team in de buurt van Nijmegen rond rijdt met blauw met witte shirts?
quote:Smukulis wint Ronde van Vlaanderen voor beloften
De Letlander Gatis Smukulis heeft zaterdag de 64e editie van de Ronde van Vlaanderen voor beloften gewonnen. In een wedstrijd over 160 kilometer met start en aankomst in Oudenaarde rondde hij een vlucht van 140 kilometer succesvol af.
Jerome Baugnies werd op anderhalve minuut tweede. Jan Ghyselinck vervolledigde het podium.
Gatis Smukulis, die dinsdag 21 wordt, trok al na 20 kilometer in de aanval. Hij kreeg wat verderop het gezelschap van Sep Vanmarcke en de Zuid-Afrikaan Jacques Janse Van Rensburg. Na 45 kilometer sloten bij dit trio nog eens vier man aan. Dat was niet naar de zin van Smukulis, die opnieuw versnelde en Van Rensburg in steun kreeg. De Rus Dmitriy Sokolov en de Spanjaard Salvador Guardiola Tora gingen nog in de tegenaanval, maar konden niet meer aansluiten.
De twee leiders mochten de drie plaatselijke ronden, van elk zestien kilometer met daarin de beklimming van de Edelare, Eikenberg en Boigneberg, aanvatten met een voorsprong van een kleine drie minuten op Sep Vanmarcke en de Litouwer Evaldas Siskevicius. Bij de beklimming van de Eikenberg moest Janse Van Rensburg zijn metgezel laten rijden. Smukulis kwam niet meer in de problemen. Achter hem was de strijd voor de dichtste ereplaats nog wel spannend. Jerome Baugnies ging in de slotkilometers nog in zijn eentje op zoek naar Smukulis, maar zou de Letlander niet meer vervoegen.
quote:Vermeltfoort wint in Drenthe
HOOGEVEEN - Coen Vermeltfoort heeft in Hoogeveen de Profronde van Drenthe gewonnen. De renner van het Rabobank Continental Team reed op de laatste beklimming weg van zijn medevluchter Bobbie Traksel en soleerde naar de winst.
Achter hem werd Traksel naar een verkeerde weg gestuurd, waardoor hij niet meer meedeed voor de podiumplaatsen. Stefan van Dijk kwam als tweede over de meet, Fulco van Gulik sprintte naar de derde plaats. (ANP)
Voor Traksel was het wel heel zielig, om zo zijn leiderstrui in de Europe Tour te moeten verliezen.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |