Word.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:59 schreef Lushy het volgende:
Wacht maar tot je kinderen met haar krijgt, dan breekt de pleuris pas echt uit.
Wat je zegt vind ik dus ook, ik wil mezelf kunnen zijn en kan me voorstellen dat zij dat ook wil zijn. Ik laat haar hier ook vrij in, als ze naar de kerk wilt gaan of iets dergelijks moet ze dat zelf weten.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Inderdaad een aparte opmerking omdat deze ook voor haar kan gelden. Overigens ben ik van mening dat jij het bij het rechte eind hebt maar daar gaat het nu even niet om.
Heb verschillende relaties gehad waar geloof ook een issue was. Ik heb altijd mij rug recht gehouden en vastgehouden en dat wat ik geloof. Dat is m.i. ook het enige goede wat je kunt doen. Zij zal er vrede mee moeten hebben dat jij niet gelooft in datgene wat zij gelooft en andersom natuurlijk. Kan ze dit niet dan denk ik niet dat dit wat kan worden. Jij zal niet gaan geloven in god en zij zal niet afstappen van haar geloof. Je moet wel jezelf kunnen zijn in een relatie en je anders voordoen om de ander tevreden te houden is niet aan te raden.
Inderdaad zouden kinderen een issue kunnen worden (dopen en dergelijke).
Hoe zijn haar ouders?
Als jij haar vrij laat in haar laten en doen qua religie. Zul je haar duidelijk moeten maken dat jij ook vrij gelaten wil worden daarin.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:33 schreef bigore het volgende:
[..]
Wat je zegt vind ik dus ook, ik wil mezelf kunnen zijn en kan me voorstellen dat zij dat ook wil zijn. Ik laat haar hier ook vrij in, als ze naar de kerk wilt gaan of iets dergelijks moet ze dat zelf weten.
Haar ouders zijn streng gelovig
je wilt je kinderen meegeven wat belangrijk is. dus of mama's geloof of papa's logica. dat kan niet anders dan botsen worden. en wil je dat met je eigen kinderen straks hetzelfde gesprek als met haar krijgt.. rilquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:41 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Als jij haar vrij laat in haar laten en doen qua religie. Zul je haar duidelijk moeten maken dat jij ook vrij gelaten wil worden daarin.
Echter zul je wel erover moeten praten hoe het verder moet als er eventueel nog kinderen komen. Kies je ervoor om je kinderen christenlijk op te laten voeden. Het probleem zit hem niet in de schoolkeuze, maar wel; "mama! Waarom gaat papa nooit mee naar de kerk?"
Het probleem zit hem eerder in "Ik ben stout geweest omdat ik een koekje gepikt uit de koekjestrommel heb en nu ga ik naar de helquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:41 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Als jij haar vrij laat in haar laten en doen qua religie. Zul je haar duidelijk moeten maken dat jij ook vrij gelaten wil worden daarin.
Echter zul je wel erover moeten praten hoe het verder moet als er eventueel nog kinderen komen. Kies je ervoor om je kinderen christenlijk op te laten voeden. Het probleem zit hem niet in de schoolkeuze, maar wel; "mama! Waarom gaat papa nooit mee naar de kerk?"
"Terecht ! Zondige slet !"quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:55 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het probleem zit hem eerder in "Ik ben stout geweest omdat ik een koekje gepikt uit de koekjestrommel heb en nu ga ik naar de hel"
"Ik heb gelogen, ik heb helemaal geen koekje gepikt. Maar nu ga ik alsnog naar de hel omdat ik gelogen heb.quote:
Nu ben ik nieuwsgierig... welke geloof hingen jullie aan en hoe veranderden jouw denkbeelden dan?quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn ex en ik zijn elkaar door onze religie tegen gekomen. Toen ik andere denkbeelden kreeg binnen die religie dan mn ex, werd ik ineens een stuk minder interessant, heft veel geziek opgeleverd aan het eind van de relatie, en is zeker een van de factoren geweest die voor een breuk heeft gezorgd.
Als het geloof zo'n grote rol speelt in het leven van je vriendin kan dat uiteindelijk leiden tot een breuk. Praten over het geloof, samen bidden, je kinderen willen opvoeden op een manier waarin het geloof een belangrijke rol speelt zal zij heel belangrijk vinden. Dat lijkt me heel moeilijk met een partner die ongelovig is.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef bigore het volgende:
Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriendin, naar mijn weten is de relatie erg goed en houden we erg veel van elkaar.
Alleen er is 1 klein probleem, wat misschien wel een groot probleem kan worden. Zij is christen en ik niet.
Zij kan niet verkroppen dat ik geloof dat we van primaten afstammen en wil kostte wat het kost zorgen dat ik geloof in God en dat Hij ons gecreeerd heeft.
Dit soort dingen levert geheid enige vorm van splitsing op. Ik heb iig vaker dit soort verhalen gehoord; zeker rondom opvoeding van kinderen is 't een heikel punt. Als TS zegt dat de schoonouders zwaar gelovig zijn zou ik m'n hart maar vast houden, dat soort mensen gaan zich flink bemoeien met de opvoeding van kinderen. De invloed van de kerk reikt over het algemeen best ver.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:41 schreef Tomm90 het volgende:
[..]
Ja grappig, als iemand andere denkbeelden heeft, vind ik dat juist een stuk interessanter. Maar ongelovigen schijnen wel beter met onzekerheid om te kunnen gaan dan gelovigen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Toen ik andere denkbeelden kreeg binnen die religie dan mn ex, werd ik ineens een stuk minder interessant,
Dat ook. Mijn vriendin kan dan wel weer omgaan met het feit dat ik niet in God geloof.quote:Op donderdag 20 maart 2008 10:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja grappig, als iemand andere denkbeelden heeft, vind ik dat juist een stuk interessanter. Maar ongelovigen schijnen wel beter met onzekerheid om te kunnen gaan dan gelovigen.
Ja, en voor jou niet. Dus waarom legt ze zich daar niet bij neer.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:52 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik heb er geen problemen mee dat ze me probeert over te halen, want voor haar is het namelijk de waarheid.
Paganisme. En dat doet er niet toe.quote:Op donderdag 20 maart 2008 00:21 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nu ben ik nieuwsgierig... welke geloof hingen jullie aan en hoe veranderden jouw denkbeelden dan?
En hoe doen ze het met de kinderen? Gaan die met mama mee naar de kerk? Of helemaal niets? Of?quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, en voor jou niet. Dus waarom legt ze zich daar niet bij neer.
Mijn broer gelooft niet en zijn vriendin (inmiddels vrouw) wel. Is dat een probleem? Nee, ze houden zielsveel van elkaar en belangrijker nog, ze respecteren elkaars visie op die zaken.(Zelfs, zodanig, dat ze in de kerk getrouwd zijn omdat zij dat graag wilde. Mijn broer had zoiets van:"Daar kan ik wel hele discussies over beginnen, maar ik hou zoveel van haar dat ik dat er wel voor over heb.")
En dat respect mis ik bij jouw vriendin, ze wil je met alle geweld overhalen.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:02 schreef Zon het volgende:
Ik zat in precies zo'n zelfde relatie. Mijn relatie is daardoor tot een eind gekomen.
Dat is inderdaad iets waar ik wel een beetje mee zit, als ze het echt in der bol krijgt is het zo over misschien...quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:52 schreef Noodlez het volgende:
[..]
Idem. Ts, ik zou een gesprek beginnen met je vriendin en serieus kijken naar de mogelijkheid van de relatie. Het is al knap dat jullie het drie jaar hebben uitgehouden, maar in zo'n situatie als deze kan het ook zo over zijn..
Nou, ik moet wel zeggen dat mijn schoonzus niet vaak naar de kerk gaat, maar als ze op dit moment gaat, gaat het kind wel mee.quote:Op donderdag 20 maart 2008 17:37 schreef DJKoster het volgende:
[..]
En hoe doen ze het met de kinderen? Gaan die met mama mee naar de kerk? Of helemaal niets? Of?
Gewoon nieuwsgierig![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |