Door die klote belgen hebben we nu dus gewoon een splijtzwam in onze samenleving!quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie ook de achterliggende discussies. En dat de conclussie was dat Patat correcter was, maar dat (serieus) de Belgen dat niet zouden snappen, en de nederlanders het andersom wel begrijpen. En dat vanwege een groter draagvlak niet voor patat gekozen is.
Patat is Nederlands, friet is vlaams.
Ben je vergeten dat Belgie ooit Nederland was?quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Door die klote belgen hebben we nu dus gewoon een splijtzwam in onze samenleving!
In dit plaatje staat het dus gewoon:quote:
het is gemaakt van patatquote:Op woensdag 19 maart 2008 20:42 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Het is Patat, vmbo tuig.
En waar komt friet vandaan denk jequote:Op woensdag 19 maart 2008 20:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zie ook de achterliggende discussies. En dat de conclussie was dat Patat correcter was, maar dat (serieus) de Belgen dat niet zouden snappen, en de nederlanders het andersom wel begrijpen. En dat vanwege een groter draagvlak niet voor patat gekozen is.
Patat is Nederlands, friet is vlaams.
Het is Piet friet. Henk patat?quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:09 schreef Jovatov het volgende:
Het is Henk Patat, niet Frank Friet.
Je koopt een patatje pinda, patatje met of patatje oorlog. Ooit van een friet oorlog gehoord?
Friet is voor Fransen als in Franse frietjes, dit is Nederland en wij eten patat.
Patat dus.
Oh en, belgische maynaise
Frika del zonder N is een Deutsche gehaktbal die al wat ouder is dan onze frikandel. Wat overigens is uitgevonden als een "zachte knakworst".quote:Op woensdag 19 maart 2008 14:51 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Betekend dit dat je jezelf erbij neerlegt?![]()
Ik heb in mijn studententijd een bijbaantje gehad bij de Sligro op de versafdeling en daar zat ook de diepvries afdeling bij. Daar kwam altijd een chauffeur zijn producten afleveren van "Piet de Wit". Op die wagens staat ook het internetadres www.frikadel.nl.
Ik heb toen aan die kerel gevraagd of het frikadel of frikandel was. Hij vertelde me dat Piet de Wit de frikadel heeft uitgevonden en dat andere mensen het succes zagen van deze snack en hem daarom ook na gingen maken alleen dan als frikandel. Kijk maar op de site van Mora (daar zit ook Ad van Geloven bij aangesloten, grote snackfabrikant), daar heet het namelijk een frikandel.
Dit is het verhaal wat ik te horen heb gekregen, als je het mij vraagt klinkt het allemaal best logisch en heeft dit niets te maken met boven of onder de rivieren wonen.
Nee, joh,quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:19 schreef Sport_Life het volgende:
Het is geen PATAT en ook geen FRIET het is VIES.
Ja! Dat hebben ze niet he, in brabant!quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:33 schreef Herr_Munk het volgende:
Pindasaus.... nog zoiets idioots van boven de rivieren.
quote:Op woensdag 19 maart 2008 22:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja! Dat hebben ze niet he, in brabant!
Net als goed OV! En spraakles!
De bussen die in mijn "native" regio, amersfoort, rond reden tot begin jaren 90 ("midnet"), zijn deels aan centraal Afrika verkocht. En een deel rijdt in de regio Bredaquote:Op woensdag 19 maart 2008 22:40 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
![]()
Klopt wel ja, gebrek aan goed OV. Die treinen daar stammen nog uit de 2e wereldoorlog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |