abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 22:43:39 #151
203994 xavera
Good For You.
pi_57945579
Ben ongeveer 2 weken geleden begonnen met mijn rijbewijs, tot nu toe gaat alles (heul) goed. Ik had voordat ik begon al vrij veel ervaring met autorijden (bijbaantje bij garage/dealer) en heb daar al 4 maand geoefend met koppeling/schakelen en inparkeren. Ik ben nu dus bezig, heb 6 uur achter de rug en al vrij veel gedaan. Achteruit inparkeren, fileparkeren en nog enkele dingen:) . Over 2 weken staat mijn theorie en dan duurt het hopelijk allemaal niet zo lang Ik zal hier wel af en toe postje gooien over hoe het gaat etc.
  woensdag 9 april 2008 @ 22:49:03 #152
98700 cygnusx
Manisch Positief
pi_57945734
quote:
Op woensdag 9 april 2008 14:31 schreef Nashje het volgende:
Je moet sowieso niet discussieren met een examinator. Je moet in goede aarde vallen bij hem door aardig te doen, dus alles accepteren wat ie zegt en beetje meelullen. Werkt altijd goed.

Als je met zo iemand in discussie staat sta je al met 1-0 achter.
ik ga ook altijd pas in discussie zodra ik gezakt ben.

... Moet wel zeggen dat het volgensmij geen drol helpt.. maar goed..
Jesus loves you, the rest of us think you`re an idiot.
pi_57945851
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:49 schreef cygnusx het volgende:

[..]

ik ga ook altijd pas in discussie zodra ik gezakt ben.

... Moet wel zeggen dat het volgensmij geen drol helpt.. maar goed..
Tuurlijk helpt het niet, zo iemand kan het zich ook niet permitteren om terug te gaan krabbelen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_57946046
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:04 schreef MikeLowrey het volgende:
Tering theorie 12 fout Verdomme kreeg allemaal vragen die ik in mijn boek (ANWB) niet kon vinden.. Zoals gemiddelde reactiesnelheid?? Hoe de fuck kan ik dat weten?

Iemand een idee waar ik een proefexamen kan maken die beetje op die van het CBR lijkt?
Dat viel me ook al op bij dat boek van de ANWB. Als je echt alleen maar het theorieboek gebruikt is de kans groot dat je een hoop details mist (zoals op welke plaats je een noodhamer moet bewaren -als ze dat hadden vermeld had ik waarschijnlijk wèl in een keer m'n theorie gehaald ).

Gek genoeg wordt er in hun eigen boek met oefenexamens weer wel naar dat soort dingen gevraagd (reactiesnelheid ben ik ook wel eens daarin tegengekomen), dus die dingen staan blijkbaar los van elkaar. Op zich vond ik dat wel een handige aanvulling, maar nu heb ik ook een cd-rom van Vekabest en volgens mij heb ik na vijf examens daarvan al meer geleerd dan van het oefenboek van de ANWB.
pi_57948025
cygnusx: succes! hopelijk haal je het deze keer, ik moet over 3 a 4 weken ook herexamen ook de 4e keer..
pi_57948590
4e keer is toch staatsexamen? Maar allebei succes
  donderdag 10 april 2008 @ 01:53:59 #157
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57949193
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:03 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dat viel me ook al op bij dat boek van de ANWB. Als je echt alleen maar het theorieboek gebruikt is de kans groot dat je een hoop details mist (zoals op welke plaats je een noodhamer moet bewaren -als ze dat hadden vermeld had ik waarschijnlijk wèl in een keer m'n theorie gehaald ).

Gek genoeg wordt er in hun eigen boek met oefenexamens weer wel naar dat soort dingen gevraagd (reactiesnelheid ben ik ook wel eens daarin tegengekomen), dus die dingen staan blijkbaar los van elkaar. Op zich vond ik dat wel een handige aanvulling, maar nu heb ik ook een cd-rom van Vekabest en volgens mij heb ik na vijf examens daarvan al meer geleerd dan van het oefenboek van de ANWB.
Die van de noodhamer lijkt me eerlijk gezegd een beetje voor de hand liggend... Reactietijd echter niet, alleen dan de 2 seconden regel.

Oefenexamens zijn de beste manier ja. Had eerst de eerste 150 pagina's van zo'n boek doorgelezen, op het einde wist ik nog niet wat ik nou allemaal gelezen had, dus toen maar op theorie-leren.nl begonnen, dan weet je tenminste wat voor een vragen je kan verwachten.
pi_57949764
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:53 schreef Irritatie100 het volgende:
4e keer is toch staatsexamen? Maar allebei succes
Vanaf 5e keer is staatsexamen.
Geen referral hier.
pi_57951111
quote:
Op donderdag 10 april 2008 07:07 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Vanaf 5e keer is staatsexamen.
Ah, ik dacht altijd 4e keer. Voor mij komt het namelijk ook akelig dichtbij
  donderdag 10 april 2008 @ 15:18:58 #160
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_57958507
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:04 schreef MikeLowrey het volgende:
Tering theorie 12 fout Verdomme kreeg allemaal vragen die ik in mijn boek (ANWB) niet kon vinden.. Zoals gemiddelde reactiesnelheid?? Hoe de fuck kan ik dat weten?

Iemand een idee waar ik een proefexamen kan maken die beetje op die van het CBR lijkt?
Jij moet echt Vekabest hebben. En dan gewoon het boek met de 20 examens erin. Of de cd-rom, waar wel een torrent van te vinden is. Mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag theorie examen gedaan. Ze had een paar dagen lang oefenexamens gemaakt, elk examen 2x om te zien of ze het begreep en ze heeft het theorieboek 1x voor ongeveer driekwart doorgelezen. Resultaat: 2 fout.
Ze had het minste aantal fout van alle geslaagden en er zaten inderdaad kandidaten bij met meer dan 8 fout die met een ANWB boek rondliepen. Ze zei dat de meeste vragen echt gewoon uit het Vekabest boek komen en dat het daardoor erg makkelijk was.

Ik moet op 13 mei en ga ook gewoon dezelfde theorieboeken gebruiken. Ik had al een beetje geoefend met de examens en zit nu op zo'n 8 fout per examen. Komt wel goed dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sh0g op 10-04-2008 15:25:45 ]
pi_57959101
mijn herexamen is wel heel erg snel weer gepland zeg! 9 april gezakt en 23 april weer herexamen
theorieboek van vekabest is idd erg goed! heb het paar dagen geleerd en maar 1 foutje =p en wel over hoe je iemand moet helpen als diegene bewusteloos op de grond ligt. de plaatjes en vragen lijken aardig op de boeken van vekabest. al met al een aanrader. (ik had mijn boeken van mijn rij-instructeur geleend, maar nooit terug gegeven moest hij maar niet ineens stoppen met lessen geven.. )
pi_57959460
Ik had ook Vekabest, 1 foutje maar had me ook wel erg uitgesloofd met leren Heb expres ook al die stomme details zitten leren, maar kreeg tijdens het examen alleen hele simpele vragen over voorrang verlenen ed.

Zat btw ook hele gave muziek bij die Vekabest filmpjes tijdens de theorie-lessen
pi_57960177
Hier ook Vekabest gehad en in een keer geslaagd met 3 foutjes. Vekabest owned dus.
Tok.
pi_57960318
Morgen TTT, zenuwachtig !
pi_57960677
Ik heb net mijn eerste ritje achter de rug alleen in de auto na het behalen van m'n rijbewijs

Ben 27-3 geslaagd, gister mijn rijbewijs op kunnen halen, en meteen een autootje voor de deur (net thuis afgeleverd).

Wel eng/spannend Dit autootje is een beetje boel gevoelig in zijn 1, dus erg wennen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 10 april 2008 @ 17:11:56 #166
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_57960854
Dat in z'n 1 heb ik ook, ik wordt er echt gek van Gelukkig verdwijnt die auto hier binnenkort
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 17:28:23 #167
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57961180
Het orrientatiepunt van Groningen ligt een straat verderop voor mij ! Gaan ze er net verbouwen (supermarkt) dus dat gaat een probleem worden
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 10 april 2008 @ 17:56:26 #168
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57961708
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:28 schreef Renesite het volgende:
Het orrientatiepunt van Groningen ligt een straat verderop voor mij ! Gaan ze er net verbouwen (supermarkt) dus dat gaat een probleem worden
Hoogkerk supermarkt?
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 18:53:32 #169
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57962886
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:56 schreef Grulez het volgende:

[..]

Hoogkerk supermarkt?

Vond het er de laatste tijd al kei druk met die verdammte leswagens !
pi_57964149
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:53 schreef Renesite het volgende:

met die verdammte leswagens !
Jij hebt het ook moeten leren. Nog niet eens zo lang geleden.......
pi_57964252
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Hey, jij bent ook een orientatiepunt voor Rotterdam Noord
pi_57964352
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:55 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hey, jij bent ook een orientatiepunt voor Rotterdam Noord
Je spreekt in raadselen....
pi_57964682
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:59 schreef vannelle het volgende:
[..]

Je spreekt in raadselen....
Vannelle fabriek langs de A20 is een orientatiepunt voor Rotterdam Noord
  donderdag 10 april 2008 @ 20:21:16 #174
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_57964831
Vandaag m'n TTT dus gehad, was wel apart....

Ik heb wel mijn vrijstellingen, maar de beste man vond wel dat ik veel te hard en gevaarlijk reed op kruisingen en rotondes. Hij zei dat ie een paar keer op het punt stond van ingrijpen maar dat het zelfs voor hem te snel ging (al lijkt dat me nogal overdreven).

Het grappige was dat ie in dat zelfde gesprekje achteraf nog tussendoor aan m'n instructeur vroeg of hij nog punten had, en dat die aangaf dat ik bij rotondes waarbij ik rechtsaf ging makkelijk in z'n 3 had kunnen blijven. Waarop de examinator vrij cynisch stelde dat ik me beter op het rustiger dan op het vlotter nemen van kruisingen en rotondes kan richten.

Maar goed, het klopt ook wel enigszins. Maar als ik van een voorrangsweg rechtsaf ga en een drempel op moet, dan bn ik bang dat ik mensen ga irriteren als ik bijna stil ga staan. En dat heb ik met meer situaties. Maar goed, ik denk dat dat wel makkelijk aan te passen is.
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 20:42:45 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57965244
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Op goede momenten staan er 2 in de buurt straatje te keren, 2 parkeervakje achteruit op die parkeerplaats en bij de doorgaande weg in mijn buurt staan er 2 te wachten om te PROBEREN de weg op te rijden. Met geluk slaat hij ook nog 2 keer af omdat het een hellende uitrit is !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')