Over het risico begin ik nu inderdaad te twijfelen of het wel zo verstandig is om een high yield fonds aan te schaffen. Er zitten naar mijn idee toch wel wat 'dubieuze' dingen tussen. Denk toch maar dat ik voor een gewoon euro obligatiefonds moet gaan.quote:Op maandag 5 mei 2008 20:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pimco is een gerenommeerd instituut.
Ik weet dat ze dergelijke high yield funds hebben maar heb me nooit in deze fondsen verdiept. Kan best goed zijn, maar maak niet de fout te denken dat de risicos laag zijn omdat het obligaties zijn! Onderzoek dus eerst even wat voor soort obligaties er in dat fonds zitten en in welke verhoudingen.
Schitterend fonds, zit er al lang in en ze doen het uitstekend. Heb ook bijgekocht op 75 euro. Een van mijn grootste posities naast de ETF's.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:39 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Wat vinden jullie van het investeren in Hal Holding ? Presteren ook niet onaardig en heeft ook veel belangen in bedrijven die niet beursgenoteerd zijn.
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=27726
Het fonds geeft iig een erg aantrekkelijk dividend per jaar ! Al is dat wel gekoppeld aan de gemiddelde koerst van december.
Waar denk je dan aan? Een straddle?quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:05 schreef ItaloDancer het volgende:![]()
![]()
![]()
MT maakt zijn status als manipulatiefonds weer eens waar. Maar als je ervan kan profiteren
Er komt verhip wat waarde terug in mijn Mei calletjes 26 ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 18:09 schreef JimmyJames het volgende:
TT gaat lekker vandaag(jammer dat ik slechts een paar calls heb gekocht).
En ze staan zowaar in de plus.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:48 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Er komt verhip wat waarde terug in mijn Mei calletjes 26 ja.
Hoop nu dat ze TA mogen overnemen en dat dat bekend wordt voor volgende week vrijdag (exp. dag).
quote:Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - TomTom krijgt op 14 mei 2008 toestemming van de Europese Commissie (EC) voor de overname van Tele Atlas. Dat schrijft persbureau Bloomberg woensdag op basis van onbekende bronnen die 'direct betrokken zijn bij de zaak'.
De toestemming zal daarmee een week voor het aflopen van de officiele deadline voor de goedkeuring, op 21 mei, vallen. Volgens Bloomberg zal de goedkeuring voor de overname door de EC 'onvoorwaardelijk' zijn.
In het genoemde boek staan geen plaatjes met de waardeontwikkeling van huizen/ vastgoed, maar er zijn vele andere bronnen die aangeven dat de waardestijging van huizen/ vastgoed op lange termijn niet of nauwelijks boven de inflatie ligt. Ik heb zowel Amerikaanse als Nederlandse statistieken hierover gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2008 17:10 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Om nog even in te haken op het waardebeleggen, waardering van aandelen en het belang van dividend vroeg ik mij het volgende af.
In mijn opzicht is het beleggen in goed gespreide aandelen trackers met weinig kosten een slimme zit voor de lange termijn. Mits natuurlijk niet te duur gekocht.
Nu zijn er natuurlijk ook vastgoed trackers van Ishare zoals de ‘iShares FTSE/EPRA European Property Index Fund (IPRP) ‘ welke o.a. investeerd in unibail-rodamco, corio en wereldhave. Zoals gebruikelijk bieden vastgoedfondsen een interessant dividend rendement van 3 a 4 procent.
Daarnaast valt het natuurlijk op dat bijvoorbeeld een wereldhaven nv. Ongeveer 30 % onder zijn all time high staat. Nog interessante is natuurlijk dat de hele sector een flinke klap heeft opgelopen door de krediet crisis, in elkgeval het vertrouwen in vastgoed fondsen dan.
Klink dus allemaal erg interessant en okay, nu het probleem.
In de diverse plaatjes gepost door SeLang komend uit het boek stock for the long run zien we dat huizen prijzen over lange tijd genomen de inflatie precies volgens.
Hoe moet ik dat dan interpreteren naar vastgoed fondsen toe die bijv. in de retail vastgoed opereren ?
Kan iemand hier een keer het licht op laten schijnen? Moeten we het vastgoed gewoon links laten liggen of valt er toch nog wat te verdienen?
Persoonlijk zou ik nooit in een 'fund of funds' investeren omdat je dan dubbele kosten betaalt. Je kunt dan net zo goed de onderliggende fondsen zelf aanschaffen en zo de jaarlijkse 'management fee' vermijden.quote:Nu zijn er natuurlijk ook vastgoed trackers van Ishare zoals de ‘iShares FTSE/EPRA European Property Index Fund (IPRP) ‘ welke o.a. investeerd in unibail-rodamco, corio en wereldhave
die posts van jou zijn echt top! Ideaal om wat meer te leren over visie en beleggen voor gevorderdenquote:Op woensdag 7 mei 2008 19:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
In het genoemde boek staan geen plaatjes met de waardeontwikkeling van huizen/ vastgoed, maar er zijn vele andere bronnen die aangeven dat de waardestijging van huizen/ vastgoed op lange termijn niet of nauwelijks boven de inflatie ligt. Ik heb zowel Amerikaanse als Nederlandse statistieken hierover gezien.
Eén plaatje heb ik toevallig nog online staan. Je ziet duidelijk dat ondanks dat er enorme bull- en bearmarkten optreden de prijsontwikkeling gecorrigeerd voor inflatie per saldo zo goed als vlak is. Je ziet ook dat de bubble van de afgelopen jaren extreem is.
[ afbeelding ]
Net als bij aandelen moet je ook bij vastgoed kijken wat het inkomen is dat de belegging genereert. Bij aandelen zijn dat de bedrijfswinsten, waarvan een deel als dividend wordt uitgekeerd en een ander deel in het bedrijf blijft en feitelijk wordt herinvesteerd. Over het algemeen leidt dat inhouden van winsten op termijn tot blijvende koerswinst omdat het winstgenererend vermogen van het bedrijf daardoor toeneemt en het aandeel dus intrinsiek meer waard wordt. Je totale beleggingsresultaat bestaat dus uit dividend + koerswinst.
Bij een onroerend goed belegging heb je huurinkomsten die gedeeltelijk in dividend worden uitgekeerd en een deel wordt mogelijk gebruikt om meer onroerend goed aan te kopen. De waardeontwikkeling van de panden zelf zal op lange termijn ongeveer de inflatie volgen, maar het totale fonds kan ook op lange termijn in waarde groeien omdat het steeds meer panden zal bezitten en de te genereren huurinkomsten daarmee toenemen.
Een onroerend goed fonds kun je dus gewoon op dezelfde manier bekijken als een aandelenfonds: welke prijs betaal je voor de winst die de onderneming genereert (uit o.a. huurinkomsten), en hoe verhoudt dat zich met het risico en tot alternatieve beleggingen. Hoeveel % het fonds onder zijn top noteert is niet echt relevant, want dat vertelt jou nog steeds niet of je een reeele prijs betaalt.
[..]
Persoonlijk zou ik nooit in een 'fund of funds' investeren omdat je dan dubbele kosten betaalt. Je kunt dan net zo goed de onderliggende fondsen zelf aanschaffen en zo de jaarlijkse 'management fee' vermijden.
Mag hopen dat het niet te veel om aandelen gaat, zo ja hoop ik dat de grootste holdings aandelen die ik nou net wilde kopen zijn.quote:Citigroup wil tot USD 400 mrd activa verkopen'
9 mei 2008, 11:56 uur
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Citigroup wil tot USD 400 miljard aan activa verkopen. Dat zeggen bronnen rondom Vikram Pandit, de bestuursvoorzitter van Citigroup, aan de Britse zakenkrant Financial Times.
De verkoop moet de kosten van de grootste bank van de Verenigde Staten terugdringen en opnieuw het pad naar winstgevendheid effenen.
Pandit zou alleen activa die 'niet-strategisch' zijn willen verkopen. Het nieuws zal bekend worden gemaakt tijdens een analistenconferentie die later op de dag op de agenda staat.
Welke onderdelen Citigroup precies van de hand wil doen, is nog niet bekend.
Hehe, ontransparantie klopt opzich wel. Alleen probeer ik het qua turbo's altijd op safe te spelen. Ja ik weet het, dat klinkt heeeul vaag. Marvel eh? Ik heb zelf een ritje mee lopen liften met Apple vanaf 140 dollar, en de daarbij gaande turbo's.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:48 schreef JimmyJames het volgende:
Ben bang dat dit roet in het eten gaat gooien:
[..]
Mag hopen dat het niet te veel om aandelen gaat, zo ja hoop ik dat de grootste holdings aandelen die ik nou net wilde kopen zijn.
Ik weet dat er geen goede aandelen zijn en alleen maar aandelen voor goede prijzen maar toch geil ik behoorlijk op Marvel (MVL) de laatste tijd![]()
@sitting_elfling
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee (hoewel mn TT calls het nu al een tijdje zeer goed doen) maar ik vind het 'veiliger' dan turbo's met hun bijkomende SL en soms ontransparantie aan de zijde van de ABN (talloze verhalen waar bied en laat gelijk zijn, en beleggers niet kunnen handelen als de SL dreigt te worden geraakt).
Turbo's zijn spannend genoegquote:Op vrijdag 9 mei 2008 15:21 schreef Fugie het volgende:
opties zijn wel een stuk spannender dan normale aandelen
Dat is identiek aan het schrijven van puts + geld op de bank zetten voor rente.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:46 schreef Mr.J het volgende:
Dat zal inhouden een basis van aandelen en daar continu calls op gaan schrijven.
quote:Staples verhoogt bod Corporate Express naar EUR 8,00 p/a
13-5-2008 7:49:34
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - Staples heeft zijn bod op Corporate Express verhoogd van EUR 7,25 per aandeel naar EUR 8,00. Dat heeft de Amerikaanse onderneming dinsdagochtend bekendgemaakt. Het bod biedt een premie van 51% ten opzichte van de slotkoers van Corporate Express op 18 februari, de dag voordat Staples zijn eerste bod voorlegde.
Bestuursvoorzitter Ron Sargent van Staples: 'Aangezien Corporate Express weigert te onderhandelen, doen wij het bod direct aan de aandeelhouders. Vandaag hebben we een zeer aantrekkelijk bod gedaan voor Corporate Express voor een onweerstaanbare prijs.'
Staples geeft aan dat het bestuur van de Nederlande handelaar in kantoorartikelen meerdere malen is uitgenodigd om een constructieve dialoog aan te gaan, zo ook nog afgelopen vrijdag. Maar Corporate Express weigerde pertinent.
De Amerikaanse onderneming zegt 'substantiele' progressie te hebben geboekt met de voorbereidingen voor de overname. Zo heeft het al goedkeuring voor de overname van de mededingingsautoriteiten in de Verenigde Staten en is de aanvraag ingediend in Europa en Canada.
Staples heeft verder gesproken met Nederlandse vakbonden en een concept biedingsbericht ter goedkeuring hebben voorgelegd aan de Autoriteit Financiele Markten (AFM). De Amerikaanse onderneming verwacht een formeel bod neer te leggen zodra de AFM het biedingsbericht heeft goedgekeurd.
De onderneming verwacht dat het bod voor alle uitstaande aandelen Corporate Express de voorwaarde zal hebben dat ten minste 75% van het aandelenkapitaal wordt aangemeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |