Ik ben afgestudeerd in een behoorlijk theoretische variant van informatica, dus ja, ik weet er iets meer van. Wat ik er voor nuttigs van kan zeggen? Afgaande op die talkorigins pagina, waar de ideeen van meneer Gitt staan samengevat, is dit het meest nuttige wat ik ervan kan zeggen: het klinkt misschien alsof meneer er kaas van gegeten heeft, maar in wezen is het quatsch. Het heeft een vergelijkbare mate van onbegrip, fantasie en wishful thinking als alle andere creationisme-argumenten. Overgoten met een sausje van ingewikkeld klinkende pseudokennis en name-dropping.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jij weet er meer van?
Het is voor mij volledig nieuw materiaal dus zou het erg op prijs stellen als je er wat nuttigs van kan zeggen.
Nee want nu weet ik nog niks.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:06 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd in een behoorlijk theoretische variant van informatica, dus ja, ik weet er iets meer van. Wat ik er voor nuttigs van kan zeggen? Afgaande op die talkorigins pagina, waar de ideeen van meneer Gitt staan samengevat, is dit het meest nuttige wat ik ervan kan zeggen: het klinkt misschien alsof meneer er kaas van gegeten heeft, maar in wezen is het quatsch. Het heeft een vergelijkbare mate van onbegrip, fantasie en wishful thinking als alle andere creationisme-argumenten. Overgoten met een sausje van ingewikkeld klinkende pseudokennis en name-dropping.
Is dat ongeveer wat je wilde horen?
Introduction to formal systems and computation, Harvard Univ.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee want nu weet ik nog niks.
Voorlopig alleen een diepe zuchtquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:37 schreef Triggershot het volgende:
Atheists cry your heart out.
http://www.dumpert.nl/med(...)_over_atheisten.html
fe-no-me-naal.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:37 schreef Triggershot het volgende:
Amerikaanse arrogantie, jonge mannen die waarschijnlijk altijd gelijk willen hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:37 schreef Triggershot het volgende:
Walgelijke mannetjes. Ted Haggard's in wording...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:37 schreef Triggershot het volgende:
de jongens zijn acteursquote:Op zondag 12 april 2009 23:08 schreef hardromacore het volgende:
[..]
Amerikaanse arrogantie, jonge mannen die waarschijnlijk altijd gelijk willen hebben
Zoals in de reacties eronder te lezen is: doet erg aan The Office denken.quote:Op maandag 13 april 2009 09:41 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik vind het wel een mooie sketch eigenlijk
Zucht.quote:ChristenUnie wil scheppingsverhaal ook in openbaar onderwijs
Uitgegeven: 12 mei 2009 07:13
Laatst gewijzigd: 12 mei 2009 07:13
AMSTERDAM – Fractieleider Arie Slob van regeringspartij ChristenUnie wil dat op openbare scholen naast de evolutietheorie van Darwin ook het scheppingsverhaal wordt onderwezen. Dat zegt hij in een vraaggesprek met NU.nl.
“Alsof er geen andere theorieën en ideeën bestaan. Er zijn meer opvattingen over het begin van deze aarde dan alleen maar die ene die nu toevallig zwart op wit in de lesboeken wordt afgedrukt", aldus Slob.
De oud-docent vindt dat er breder geïnformeerd moet worden. “Dat is een boodschap aan zowel het christelijke als aan het openbare onderwijs.”
Problemen
Arie Slob doceerde Geschiedenis en Maatschappijleer aan een christelijke school. “Als docent heb ik problemen gehad met nogal wat onderwijsmethodes die net deden of er maar één overtuiging op dit punt was, aan de rest werd geen aandacht besteed.”
Slob pleit ervoor een breder perspectief te bieden aan kinderen door meerdere theorieën zoals het scheppingsverhaal te onderwijzen. “Ik vind het belangrijk dat kinderen breed weten wat er aan opvattingen leeft”, aldus het Kamerlid.
Ik pleit voor meer uitleg over wetenschappelijke methodologie en filosofie op de middelbare scholen. Daar had Slob ook erg veel aan kunnen hebben. Zoals bijvoorbeeld begrip van het wetenschappelijke concept theorie.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zucht.
Er staat trouwens niet bij in welke lessen hij dat wil, maar zoals ik het lees wel in de biologieles?
Maar daar doelt Slob natuurlijk helemaal niet op getuige zijn opmerking dat 'evolutie een van de vele theorieën' is. Niemand zal bezwaar maken tegen het idee dat je bijvoorbeeld bij Grieks en Latijn leert of de mythologieën en filosofieën van de klassieke oudheid of bij levenbeschouwing over de opvattingen van de verschillende levensbeschouwingen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 10:44 schreef koningdavid het volgende:
Slob heeft wel gelijk natuurlijk, maar het hoort thuis in godsdienstles niet bij biologie of natuurkunde.
Misschien moet je het topic nog eens lezen. Ik zie Ali en kazakx al in dit topic.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:56 schreef infp2009 het volgende:
Geen enkele creationist in dit topic te vinden
zoets weerhoud mij er niet van om in een religieus topic misvattingen over evolutie recht te trekken, ook al krijg ik dan de meerderheid over me heen. Zolang het een redelijke discussie is (dus niet direct ad hominem's ed naar me toe gesmeten krijg, en andere discussieregels ook gelden) moet dat best kunnen. En ik dnek dat de meeste mensen in dit topic zitten zich daar ook wel aan willen houden. Dus dat vind ik een slecht argumentquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:31 schreef infp2009 het volgende:
Punt is meer dat er een hele hoop mensen in dit topic aan het azen zijn op een creationist als prooi, en dat die zich daardoor hier zelden laten zien
Deze topicreeks is wat mij betreft ook meer een geldige reden om weinig boeiend creageneuzel uit serieuze topics over biologische onderwerpen te houden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:31 schreef infp2009 het volgende:
Punt is meer dat er een hele hoop mensen in dit topic aan het azen zijn op een creationist als prooi, en dat die zich daardoor hier zelden laten zien
RAmenquote:Op woensdag 22 juli 2009 11:39 schreef Bensel het volgende:
[..]
eerder denk ik dat het probleem is dat er geen steekhoudend argument is dat voor creationisme pleit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |