abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58006739
Van Wiki:
quote:
Free Cone Day is an annual event held in late April or early May, in which Ben & Jerry's scoop shops give out free ice cream cones all day. This year's event, taking place on Tuesday, April 29, 2008, marks the company's 30th annual Free Cone Day.
Is het ook weer in Nederland? Op dezelfde dag? (Alvast een voorzichtige )
pi_58007330
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:06 schreef Asile het volgende:
Van Wiki:
[..]

Is het ook weer in Nederland? Op dezelfde dag? (Alvast een voorzichtige )
Hebben wij B&J shops dan?
pi_58008511
Nee maar shop-in-shop zoals Jamin &zo doen er ook aan mee. Heb vandaag trouwens toch maar een bak Baked Alaska gekocht. Was namelijk nog in de Bonus EN 35% korting
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:48:04 #104
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58008636
Wat een smaken !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58008669
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:41 schreef W1ZZ het volgende:
Nee maar shop-in-shop zoals Jamin &zo doen er ook aan mee. Heb vandaag trouwens toch maar een bak Baked Alaska gekocht. Was namelijk nog in de Bonus EN 35% korting
Er zijn ook echte Ben & Jerry's shops. In ieder geval twee in Amsterdam
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:52:30 #106
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_58008724
M'n ouders hebben vandaag een pot New York Super Fudge Chunk meegenomen! Ik heb echt al in geen eeuwen Ben&Jerry's gehad, dus dit was wel een aangename verrassing
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:55:25 #107
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58008774
Mijn favoriet is Chunky Munkt
heerlijke combinatie
je oogst wat je zaait
pi_58008812
Ik had Baked Alaska gehaald van de week

Was wel lekker, alleen de marsmellow slierten vielen me tegen. Het lijk wel gewoon vanille-ijs met af en toe wat witte chocolade, heb van dat marsmellow weinig gemerkt. Volgende keer dus maar weer andere smaak, was een beetje saai.
pi_58008935
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:49 schreef Asile het volgende:

[..]

Er zijn ook echte Ben & Jerry's shops. In ieder geval twee in Amsterdam
Ja je hebt ook gelijk trouwens, in R'dam heb je er ook een. Hoewel die in de winter ineens een kledingoutlet was geworden
pi_58019627
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:57 schreef devv05 het volgende:
Was wel lekker, alleen de marsmellow slierten vielen me tegen. Het lijk wel gewoon vanille-ijs met af en toe wat witte chocolade, heb van dat marsmellow weinig gemerkt. Volgende keer dus maar weer andere smaak, was een beetje saai.
Idd, wel lekker maar saai. ik kon de marshmallows ook niet ontdekken dus voor mij was het gewoon precies een witte magnum.
pi_58020351
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:28 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Idd, wel lekker maar saai. ik kon de marshmallows ook niet ontdekken dus voor mij was het gewoon precies een witte magnum.
I ditto that. Behalve dan dat over de witte magnum, want die witte chocolade smaakt lekkerder
(gelukkig ligt er nog ananas en strawberry cheesecake in de vriezer )
pi_58024040
Damn, alweer een bak baked alaska op
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_58026597
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:28 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Had ik dus ook.
Ik heb geklaagd bij B&J en een tegoedbon gekregen. Maar uit alle reacties hier begin ik te vermoeden dat in het recept echt zo weinig marshmellow is voorzien. Niet goed voor de zaken, lijkt me, als ze zoveel klanten teleurstellen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_58026851
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:43 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Had ik dus ook.
Ik heb geklaagd bij B&J en een tegoedbon gekregen. Maar uit alle reacties hier begin ik te vermoeden dat in het recept echt zo weinig marshmellow is voorzien. Niet goed voor de zaken, lijkt me, als ze zoveel klanten teleurstellen.
Eigenlijk zou je een bak ijs moeten laten smelten om er achter te komen hoeveel marshmellow er in zit..
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58033108
Ik heb vanavond maar peace of cake aangebroken als toetje, en toen besefte ik me weer wat het verschil is tussen baked alaska en écht lekkere b&j. Jum! Zullen we een mail sturen dat baked alaska niet zo in de smaak valt?
pi_58033271
Ik ga morgen wel een mailtje schrijven met een opbouwende uiteenzetting over waarom Baked Alaska volkomenkut is.
pi_58036238
Kan je er ook inzetten dat inmiddels de beste smaken van de markt zijn? Ik koop het nog zelden omdat alles waar ik dol op was al weg is of de receptuur dusdanig aangepast dat het een verslechtering is geworden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_58036749
Moet je me wel vertellen wat dan volgens jou de beste smaken zijn, he! :>
pi_58037029
Het is lekker, maar de prijs is absurd. Vergeleken met ander goed ijs dat minder dan de helft kost kan ik eigenlijk niets anders concluderen dan dat B&J het niet waard is. Maar niettemin, het is wel lekker hoor! Dat valt niet te onkennen
pi_58039640
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:56 schreef santax het volgende:
Het is lekker, maar de prijs is absurd. Vergeleken met ander goed ijs dat minder dan de helft kost kan ik eigenlijk niets anders concluderen dan dat B&J het niet waard is. Maar niettemin, het is wel lekker hoor! Dat valt niet te onkennen
Nou ja, als je het vergelijkt met die Hertog roomijs enzo scheelt dat idd in prijs, maar de kwaliteit van de hertog ijs samen met de creativiteit in smaak valt echt in het niet ivm BJ.

Degene die wel het op kan nemen tegen BnJs zijn de AH BJ-copy huismerken (vanile-aardbei kwarktaart bijv.), die zijn een euro goedkoper...
pi_58040677
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:56 schreef santax het volgende:
Yup, 5 euro voor 500 gram is echt belachelijk duur inderdaad. Kan mij niet voorstellen dat het zoveel kost om te maken. Maar het is gewoon té lekker!
pi_58047441
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:22 schreef Haijo het volgende:

[..]

Yup, 5 euro voor 500 gram is echt belachelijk duur inderdaad. Kan mij niet voorstellen dat het zoveel kost om te maken. Maar het is gewoon té lekker!
Nee, maar waar de prijs hem wel in kan zitten:

"Meer dan de helft van een beker Ben & Jerry’s bestaat uit melk en room, dus het zal niemand verrassen dat het ons wél iets kan schelen waar die vandaan komen. En daarom kennen we onze koeien en boeren bijna persoonlijk dankzij ons duurzaam zuivelprogramma.
Dat betekent dat onze kuddes zo gehouden worden dat zowel de koeien als het milieu optimaal behandeld worden."

"In 2006 brachten we ‘s werelds eerste fairtradevanille-ijs op de markt. Ons vanille-ijs smaakt niet alleen fantastisch, het maakt ook echt een verschil in het leven van de boeren die vanille en suiker produceren in India en Paraguay. Dankzij de extra prijs die wij voor deze ingrediënten betalen, kunnen die boeren belangrijke stappen vooruit zetten en voorzien in de basisbehoeften van hun gezin en hun gemeenschap, zoals gezondheidszorg, onderwijs en veilige huisvesting.
We zijn trots dat we onderdeel uitmaken van een wereldwijde beweging die de markt voor fairtrade-ingrediënten en –producten mee heeft doen groeien. Daarom zijn we een langetermijnpartnerschap aangegaan met de Fairtrade Foundation. Omdat het nog niet mogelijk is al onze smaken een gegarandeerde fairtradestatus te geven, werken we aan die smaken waar we dat wel bij kunnen."

"Onze brownies komen uit bakkerij Greyston in New York, die probeert daklozen op te leiden en te adviseren. [...] Ook onze Stichting heeft een hoge vlucht genomen: momenteel ondersteunen ze de gemeenschap door te zorgen voor kinderopvang, huisvesting, gezondheidszorg, werkopleiding en nog veel meer voor mensen met een laag inkomen in het zuidwesten van Yonkers, New York."

"Reduce
In 2002 hebben we onszelf op een ecodieet gezet. Onze fabrieken worden continu efficiënter gemaakt, waarbij we gebruik maken van nieuwe technologieën en van de mogelijkheid om onze uitstoot te compenseren.
Twee jaar later werd onze fabriek in Hellendoorn de eerste Nederlandse fabriek die in het productieproces voor 100% van haar gas- en elektriciteitbehoefte omschakelde op 100% hernieuwbare energiebronnen (wind, zon, biomassa of water). We betalen wat meer voor deze energie, maar daarmee helpen we de aarde te redden en dat is het meer dan waard.
Re-use
Het is droevig, maar waar: ook bij het maken van ons ijs gaat er wel eens wat verloren, dus begonnen we dat in 1987 te leveren aan een varkensboerderij in Stowe, Vermont. Bij alle smaken knorren de varkens van genot, behalve bij Mint Cookie (eigenlijk zijn ze dol op de koekjes, maar ze houden gewoon niet van de muntsmaak).
Vandaag de dag maken we ook de varkens in de boerderij naast onze Nederlandse fabriek blij met ons ijsafval. Ze hebben de smaak van onze bevroren misbaksels zelfs zo goed te pakken, dat ze niets anders meer willen eten! We zijn nu aan het bekijken hoe we nog meer afvalmazen kunnen dichten door ons ijsafval in energie om te zetten door middel van een vergistingsinstallatie die biogas produceert.
Recycle
Elk jaar leren we hoe we meer van ons vast afval kunnen recyclen. In 1998 recycleden we 53%, waardoor we $66.000 bespaarden! De groene richtlijnen in onze kantoren bepalen dat we recyclen, spaarlampen inzetten en waar mogelijk 100% hernieuwbare energie gebruiken."

"Bevroren producten zijn moeilijk om te verpakken. Al hebben we onze ijsbekers zo milieuvriendelijk mogelijk gemaakt (ze bestaan voor 90% uit herbruikbaar papier), om ze lekvrij te maken, moeten we ze – helaas maar waar – bedekken met een polyethyleenlaag, waardoor ze moeilijk op de normale manier te recyclen zijn.
Het goede nieuws is dat we constant aan verbeteringen aan onze verpakking werken, zoals de veiligheidssluiting van polyester – een grote verbetering ten opzichte van de pvc’s – en we gebruiken inkt op waterbasis om de ijsbekers te bedrukken.
In onze winkels zijn we daar waar mogelijk overgestapt op drinkbekertjes die voor 100% van maïszetmeel zijn gemaakt en die volledig gecomposteerd kunnen worden in commerciële of industriële installaties."

"angezien ons ijs bivakkeert in diepvriezers die werken op gassen die in belangrijke mate bijdragen aan de afbraak van de ozonlaag, hebben we een campagne opgestart om een alternatief te vinden.
Dus zijn we rond de tafel gaan zitten met professor akoestiek Steven Garrett en onderzoeksassistenten van het Applied Research Laboratory van de Penn State University, waar we mee een project hebben gefinancierd om een milieuvriendelijke en compacte diepvriezer te ontwikkelen die koelt op basis van thermoakoestische technologie. Dat betekent dat de koeling gebeurt door middel van geluidsgolven.
In 2003 slaagde het team erin het eerste prototype koeleenheid te ontwikkelen en hoewel we erg enthousiast zijn over deze vooruitgang, zal het nog wel even duren, voordat zo'n diepvriezer bij jou in de keuken staat."

Ik moet ook zeggen dat ik het anders er nooit voor over had gehad.
  maandag 14 april 2008 @ 18:56:24 #123
3185 Adelante
To let it go now
pi_58047803
Met de stijgende voedselprijzen kan het overigens over een paar jaar standaard zijn hoor, dan betaal je voor een bak hertog zes euro
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_58054320
Zou ik geen probleem vinden. We hebben toch geld zat. Alleen zou ik het beter vinden als we nú al 6 euro voor een bak hertog betaalden, ten gunste van de burgers in 3e wereldlanden die door de stijgende voedselprijzen niet eens meer rijst kunnen kopen.

Ik zal pas gaan klagen over voedselprijzen hier als ik niet meer genoeg basiszaken als meel, rijst, aardappels en groenten kan kopen om mijn honger te stillen.

Maargoed, dit wordt een beetje enorm off-topic Terug naar B&J dus.
Ik heb ze vandaag smaaksuggesties gemaild
  maandag 14 april 2008 @ 22:15:13 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58054370
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:13 schreef Nietzz het volgende:

Ik heb ze vandaag smaaksuggesties gemaild
welke?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58055248
Hehe

Uhmm nou (eigenlijk vond ik ze uiteindelijk helemaal niet zo tof als dat ik dacht dat ze gingen worden, werd paar keer onderbroken en toen wist ik niet meer wat ik nou eigenlijk allemaal had bedacht ):

Stormy Weather
'Storm in a bowl... of ice!'
Swirled white chocolate ice cream and blueberry-ice cream, with mint XdropXs

The World's Sweetest
Nougat tasted ice-cream with chunks of chocolate fudge and swirls of turkish delight.

The Dutch Treat
A bowl of caramel-ice with chuncks of dutch 'stroopwafels' (thin wafels, normally with caramel in between, but that's why the ice is caramel ), with coffee-flavoured chocolate mills.

Twisted Pie Frenzy
Whipped cream-tasted ice with big chunks of cherry, cake and frosting!

That's the way the cooky Crumbles!
Chocolate ice cream with crumbles of raisin cookies and oatmeal cookies (and chocolate-chip cookies?)

Or maybe....
Apple ice-cream with cinnamon swirls, chocolate-covered raisins and layers of pie-crumbles

Apple pie ice cream with coffee beans, chunks of cinnamon flavoured apples and swirls of caramel

Toffee ice-cream with chunks of nougat and pieces of cherry

Hebben jullie trouwens op hun website die flavour graveyard bekeken? "Apple pie ice cream with peaces of apple and chunks of rich pie crust"(Oh my, apple pie!) Waarom hebben ze díe eruit gedaan? Of oatmeal cookie chunk, of Monkey Wrench, of Butter Almond Toffee.. of deze dan: "Chocolate and Vanilla ice cream mixed with candy and white chunks and peanut butter cups" :p

Tis gewoon gemeen!
pi_58055369
Euhm mag ik voor optie 3 gaan, anders, nl: Dat ik het niet te eten vind?

*hard wegrent....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58064918
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 09:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Heel netjes. Dat terwijl ik geen verpakking heb en ook aangegeven heb dat ik geen waardecheque hoef. Dat had ik niet verwacht.
Ik heb na mijn klacht (ook over Baked Alaska) letterlijk hetzelfde excuusmailtje gekregen
pi_58068413
Hier zijn ze nog steeds in de aanbieding
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_58069940
Hmm, vind Baked Alaska toch lekker alhoewel de marshmellow niet te proeven was. Alleen jammer dat er zo'n luchtbel in zat. :/
pi_58094004
Na de Cookie Dough teleurstelling heb ik toch maar een bak New York Super Fudge Chunk genomen. Nou, ik ben verslaafd .
pi_58094301
Dat is inderdaad de beste chocolade ijs ooit.
  woensdag 16 april 2008 @ 21:06:08 #133
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58096930
Ik heb het laatst gegeten, het was moddervet en mierzoet. Ik vond er niet gek veel aan.
pi_58203612
Mierzoet? Dat valt toch echt reuze mee?
pi_58205238
Weet iemand of de Free Cone Day dit jaar in Groningen weer bij de Notenbar in de Stoeldraaierstraat is? Daar was het vorig jaar maar ik heb er dit jaar nog geen B&J's apparaat zien staan.
  maandag 21 april 2008 @ 18:51:28 #136
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_58207721
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:28 schreef Etcetera het volgende:
ja idd maak dan foto's ofzo ik kan ook wel roepen dat ik ergens werk
Mag niet
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_58267279
Zo, m'n Free Pint Waarecheque is binnen

pi_58267349
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:28 schreef Etcetera het volgende:
ja idd maak dan foto's ofzo ik kan ook wel roepen dat ik ergens werk
En het is echt geen wlly wonka daar hoor, alles wordt lekker automatisch in grote stalen buizen in papieren potjes geperst...
  woensdag 23 april 2008 @ 23:29:20 #139
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58267898
quote:
Op maandag 21 april 2008 15:01 schreef Nuna het volgende:
Mierzoet? Dat valt toch echt reuze mee?
Nee, ik vind het echt zo zoet dat ik het idee heb dat me de glazuur van de tanden springt.
pi_58270547
Zo, gisteren een bak Cookie Dough geslacht van de AH bonus actie. Nu komt het voorlopig niet meer in huis .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_58276616
Die low-fat is echt heel niet lekker Heel erg waterig
pi_58276820
quote:
Op woensdag 23 april 2008 23:00 schreef W1ZZ het volgende:
Zo, m'n Free Pint Waarecheque is binnen

[ link | afbeelding ]
oeh hebben

hoe ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_58277002
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:57 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Die low-fat is echt heel niet lekker Heel erg waterig
De aardbeienvariant vind ik erg lekker hoor. Maar die chocolade low fat is niet te eten inderdaad.
pi_58277049
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:16 schreef Kuukske het volgende:

[..]

De aardbeienvariant vind ik erg lekker hoor. Maar die chocolade low fat is niet te eten inderdaad.
Oh, ik had de brownies inderdaad Wist niet dat er van die aarbeien ook eentje was
pi_58277774
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:18 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Oh, ik had de brownies inderdaad Wist niet dat er van die aarbeien ook eentje was
Ja met cheesecake .
pi_58277956
Jamaican Me Crazy, zo lekker
Die mango berry nogwat sorbet is ook zooo lekker
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_58286701
Net een schaatje cookie dough gegeten. nou dat smaakte heel nie slecht heur!
pi_58293662
Van de Week is ff wagen dan , zie ze regelmatig staan maar tis zo duur :S

is dit echt zo anders als BV goed ( duur ijs)

En welke smaken raden jullie aan
en welke zijn er allemaal
  vrijdag 25 april 2008 @ 02:37:37 #149
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_58293743
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 02:28 schreef Revenge2005 het volgende:
Van de Week is ff wagen dan , zie ze regelmatig staan maar tis zo duur :S

is dit echt zo anders als BV goed ( duur ijs)

En welke smaken raden jullie aan
en welke zijn er allemaal
Aanraden is behoorlijk persoonlijk
Mare hier vind je de smaken : http://www.benjerry.nl/?nid=30000
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 25 april 2008 @ 12:44:59 #150
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_58300361
Ok ik denk dat ik Socialice toch wel de lekkerste vind. nu.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')