abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2008 @ 14:23:39 #76
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57453119
GizartFRL, van harte gefeliciteerd!!

Ik ben vandaag 27 weken zwanger! mijn navelpiercing zit er nog steeds in overigens, heb wel een flexibele.
pi_57454136
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 14:23 schreef KD-fotografie het volgende:
GizartFRL, van harte gefeliciteerd!!

Ik ben vandaag 27 weken zwanger! mijn navelpiercing zit er nog steeds in overigens, heb wel een flexibele.
Gefeliciteerd KD!
Gaat snel die weken, vind je niet?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 15:23:22 #78
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_57454390
nou moet zeggen dat het de laatste weken heel langzaam gaat, maar we storten ons nu helemaal op de babykamer dus dan hopen we dat het wat sneller gaat voor ons gevoel.
pi_57456987
hallo !

vanmiddag de termijnecho gehad, datum verschuift naar 4oct !
nu 11+3wkn. Voelt al als bijna 12.. en dus als mijlpaal !!
Klachten zijn weg (al week of 2 wel) behalve de vermoeidheid. Maar, daar valt mee te leven hoor!

(oh..en jeuk! Vooral op benen/voeten veel kleine rode jeukende bultjes..géén idee of er toch beestjes in mijn sokken zitten die ik niet kan zien ofzo...maar het is wel irritant omdat ik 'snachts wakker word om te gaan krabben! Lijkt me sterk dat het aan zw.schap ligt hoor, dat zou toch alleen in laatste weken zijn?
Brr, moet er niet aan denken...de verhalen van Maneki (?) hier meegelezen hebbend! )
pi_57457404
Marit, ik heb het ook in de eerste 4 maanden gehad, mijn hele rug zat onder die bultjes
Daarna was het overigens ook spontaan weer weg!
  Jubileum moderator dinsdag 18 maart 2008 @ 19:52:06 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_57459981
Marit het kan wel degelijk al vanaf het begin van de zwangerschap voorkomen en ik zou eventjes de huisarts of de vk er naar laten kijken.

Gizartfrl gefeliciteerd

Owlet het is wel mijn ervaring dat je bij de 2e veel rustiger bent. Als er krampjes zijn weet je ook dat dat weer overgaat. Slaapperikelen zijn beter te handelen, A omdat je weet wat je moet doen en B omdat je weet dat het niet eeuwig duurt.
Val je bij je 1e kindje overal in zonder uitzicht op een einde, is het bij de 2e veel overzichtelijker omdat je beter weet dat dat ook weer ophoudt.

De zwangerschap "er even bij doen" is ook iets wat ik erg herken. Ik ben dan ook bewust bij de 2e op zwangerschapsgym gegaan, puur om in ieder geval een uurtje per week bewust stil te staan bij het kindje in mijn buik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_57460214
Leuk om je ervaring te lezen, Lois
pi_57460590
Zeg k_i_m, zit je baby er nog in of ben je stiekem aan het bevallen?
  dinsdag 18 maart 2008 @ 20:25:51 #84
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57460850
Alles nog op de plek .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_57460933
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:16 schreef Leana het volgende:
Bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik kan zelf ook echt niet wachten op de 20 weken echo. Maar dat komt omdat ik dat gewoon super leuk vind.
Enne voor de gene die het wilde weten. Ja de mini is Roze, maar wordt echt nooit verkocht! Het probleem is opgelost zodra ze kunnen lopen. Dus dat wordt heel veel oefenen met onze spruiten.

Wat een schrik zul je gehad hebben Wennie? Het komt vaak wel goed hoor Gewoon lekker blijven genieten. Nu kan het nog, over een paar weken is je mooie buik verdwenen....

Liefs Leana
Gefeliciteerd!

Ik heb helaas mijn auto ( Renault 4 ) verkocht toen ik zwanger bleek te zijn ik durfde er zwanger al niet meer in te rijden!

Colin welkom

Alle LLM's succes!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_57461476
Mibos, ik had bij de 2e juist alles eerder klaar dan bij de 1e. Met 12 weken stond de kinderkamer al in elkaar en met 20 weken had ik alles al zo goed als uitgezocht, gewassen en ingeruimd. Maar met de 1e zwangerschap was ik veel meer bezig met het kindje dat in mijn buik groeide. Ik had een poster met daarop de cm's en gewicht van week 1 tot week 40 en ik stond iedere week voor die poster. Met een 2e ben je meer bezig met alles klaar hebben voor de 2e en je oudste kind die je aandacht vraagt.
pi_57463034
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:25 schreef k_i_m het volgende:
Alles nog op de plek .
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:50:06 #88
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57463047
Gefeliciteerd GizartFRL
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:54:14 #89
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57463166
Hier voelt het juist aan of het mijn 1ste zwangerschap terug is.. ik beleef alles nog dubbeler dan toen bij Luna... ook is het een héél andere zwangerschap dan toen bij haar... dus wéér alles nieuw...
pi_57464702
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 20:49 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mibos, ik had bij de 2e juist alles eerder klaar dan bij de 1e. Met 12 weken stond de kinderkamer al in elkaar en met 20 weken had ik alles al zo goed als uitgezocht, gewassen en ingeruimd. Maar met de 1e zwangerschap was ik veel meer bezig met het kindje dat in mijn buik groeide. Ik had een poster met daarop de cm's en gewicht van week 1 tot week 40 en ik stond iedere week voor die poster. Met een 2e ben je meer bezig met alles klaar hebben voor de 2e en je oudste kind die je aandacht vraagt.
Dat herken ik dus helemaaaal niet. Integendeel! Behalve braaf mijn vk-bezoekjes afleggen, heb ik nog niets aan deze zwangerschap gedaan! Krijg nu met 30 weken dan ook ineens haast omdat er nog van alles moet gebeuren, aan de andere kant ook een soort nonchalant gevoel van 'ach, het is allemaal in huis nog, dus t.z.t. ook snel genoeg gepakt'. Hoewel dat voor kaartjes en namen natuurlijk niet op gaat!
Van mijn eerste zwangerschap heb ik met volle teugen genoten, was ook een vlekkeloze zwangerschap. Ik was met de 2e zwangerschap al een stuk minder bezig omdat ik nog een kleintje had die al mijn tijd opslurpte (Randy was 15,5 maanden toen Tinka kwam) tot ik in het ziekenhuis belandde. Daarna werd het een vreemde zwangerschap omdat de angst het kindje te verliezeln me blokkeerde ervan te genieten en ik me ook nog eens 'afgesneden' van Randy voelde.
Aan deze zwangerschap moest ik in het begin wennen omdat het niet gepland was, en met die 2 guppies van net 3 en bijna 2 jaar, heb ik het druk zat. Ongemakken, vermoeidheid (en daardoor ongeduld met de kids) en angst hoe deze zwangerschap zal verlopen overheersen steeds meer. Toch neem ik als Randy en Tinka op bed liggen altijd even bewust de tijd om van mijn buik te genieten. De inhoud van die buik is daar ook al helemaal op ingesteld en laat vanaf dan volop van zich voelen en zien!
  woensdag 19 maart 2008 @ 09:25:42 #91
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57470140
Als iedereen hier in huis maar ziek of beroerd blijft, wordt 't natuurlijk nooit wat met die bevalling
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57470329
Mammietje, ik was juist in juich stemming toen ik eindelijk na 2 jaar zwanger was en dat het met 12 weken nog allemaal in orde was dus voor mij was het klaarzetten van de meubels een soort van bevestiging dat ik eindelijk blij mocht zijn dat het zo ver was. Met 18 weken wisten we het geslacht dus kon ik kleding van de oudste uit zoeken en weg geven, nieuwe kleding kopen en alles inruimen. Klaar is klaar dacht ik. Met de naam en geboortekaartje waren we ook met een week of 20 al klaar. Hierdoor had ik juist meer tijd voor de oudste en het voorbereiden van haar op de komst van een broertje.

Ieder doet het op zijn of haar eigen manier wat het alleen maar leuk maakt toch.
pi_57470334
GizartFRL van harte gefeliciteerd!!!!

Nou hier zit het behang erop in de babykamer, plafond is gewit, kozijnen nieuw in de lak.
Vandaag nog maar eens de vloer nog een keertje extra dweilen van al dat geknoei met verf en behangplaksel, en lampje ophangen, en behangversierseltjes maken.
M'n vader gaat nog een lambrisering maken rondom de verwarming als ie terug is van vakantie, en 1 april gaan we dan de meubeltjes ophalen! Als ik het zo zie wordt het gewoon een heel leuk kamertje al En lijkt zoveel groter ineens!

Dat zwangerschap erbij doen herken ik wel enigzins ook al is het de eerste; afentoe ben ik een beetje onzeker daarin van moet ik nou rustiger aan doen, of juist niet, voelde me vorige week ook gewoon een slechte mama doordat ik gewoon te lang doorging. Ik heb op het moment relatief gewoon nog weinig last en voel me gewoon goed (afgezien van wat moe en hier en daar een pijntje). Wel afentoe harde buik, of laatst weer dat lood op m'n bekken, maar dat is maar voor korte duur, en komt niet heel geregeld voor. Ik heb juist het idee dat ik nu actiever ben dan voor de zwangerschap, maar dat heb ook te maken met de nesteldrang Ook op m'n werk is het geen stapje terug, ok geen lichamelijk werk, maar zoals gister flink doorstomen achter de computer, weer lekker hectisch, en dat met verweekte hersenen
Ik geniet wel 100% en de zwangerschap en beeb staat gewoon centraal in mijn leven op het moment. Probeer alles mee te pikken wat er mee te pikken valt ervan

Ik heb iig maandag rond de tafel gezeten om m'n zwangerschapsverlof te bespreken, en ik neem 6 weken voor de uitgerekende datum m'n verlof op, om gewoon niet op het end in de knel te komen met mezelf dat het misschien dan wel een stuk zwaarder is. En er wordt eindelijk nu een contract voor me opgemaakt Danwel op detachering omdat de werkgever me anders meteen een vast contract moest aanbieden wegens de handige flexwet vs 3 ziekmeldingen (waarvan 2 in het eerste trimester van de zwangerschap), maar ik zou hier aanvankelijk maar een half jaar blijven maar ze zijn tevree met me, ik zou in de toekomst zelfs doorgeschoven worden kunnen binnen het bedrijf was het idee gezien ook mijn ict achtergrond (waar ik nu niks mee doe, en heb ook nog boekhoudpapieren, dus keuze genoeg), en het wordt ook gewoon steeds drukker op het werk en ik heb het er prima naar m'n zin.

Morgen begint iig de 100-dagen countdown voor me! een nieuwe mijlpaal

Ohw en beeb laat goed van zich voelen! Nu dusdanig dat mijn vriend gisteravond echt een speelkwartiertje had met de kleine; ze trapte en friemelde echt gericht naar z'n hand toe, en hij heeft het meerdere malen gevoeld; en zo is ie tevreden in slaap gesust (En zat ik nog met een drukke beeb in m'n buik ).

Gisteren schopte beeb ook 2 keer naar boven, echt hoog, dat het al zo hoog komt verbaasd me dan!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_57470594
Dat merkte ik gisteren ook opeens, baby was heel hoog aan het schoppen, echt net onder m'n borst voor m'n gevoel
Toen ik vanmorgen wakker werd merkte ik ook al dat baby een nieuwe houding gevonden had, bij m'n ribben en borstkas, voelde niet echt prettig
Gelukkig daarna een hoop geschop, gedraai en bewegen en ik kon weer rustig ademhalen en baby ligt weer een stuk beter
Gisteren is 't kleintje ook heel actief geweest, echt heel grappig om te voelen, je voelt nu gewoon af en toe echt iets langskomen, maar je kunt alleen niet echt merken wat

Vandaag 27 weken, babykamer moeten wij nog mee beginnen..eerst is de zolder (isoleren) aan de beurt (dit weekend) en daar zie ik al wel tegenop (tegen de troep en drukte)
Meubels komen op 22 april, dus dan moet het af zijn!
pi_57470846
Fijn he, zo'n drukke baby die ook echt lijkt te reageren op jou of je vriend kan er echt van genieten!

Hier zijn gister de meubeltjes geleverd en vriendje heeft de kast al in elkaar gezet...aangezien hij vanavond pas laat thuis is ivm werk ga ik de commode zelf proberen in elkaar te zetten, heb nl geen geduld whehe
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:08:25 #96
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57470854
Dat hoge merk ik ook steeds meer. Af en toe schuift de baby tegen mijn ribben aan ofzo en dat is behoorlijk pijnlijk. Wel grappig als de baby nu schuift zie ik mijn hele buik meedraaien. Ik kan ook zo zien waar de baby zit, laag hoog of link, rechts. Dan zit daar echt een hardere dikke bult.

Ik heb trouwens een gigantisch beurs gevoel van onder. Al een paar dagen echt alsof het een grote blauwe plek is.

Vanmiddag weer op controle, maar ik ga ervan uit dat alles goed is. Ben niet veel aangekomen en buiten wat oncomfortabele dingetjes voel ik me wel goed.
pi_57470862
Wij doen de zolder er ook bij; nog geen isolatie omdat de woningbouw een renovatie geplant heeft staan dit jaar; met isolatie en mogelijk een dakkapel; maar wel een muurtje wat inmiddels volledig staat; en nu nog afgesmeerd moet worden; behang erop; tapijt; en dan kan m'n vriend daar computeren.

Ik voelde trouwens een week geleden ofzow wel duidelijk het hoofdje rechtsonder in m'n zij liggen, dat voelde echt fijn om die kleine al zo van dichtbij te kunnen voelen aan de buitenkant (alhoewel dichterbij dan in je eigen lichaam gaat natuurlijk niet ).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 19 maart 2008 @ 10:11:29 #98
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57470903
Hehe, ik snap wat je bedoeld hoor Llewella. Soms ligt Leeloo erg aan de oppervlakte en voel ik hem/haar heel de tijd. Dat vind ik ook een fijn gevoel en dat voelt inderdaad als dichterbij aan.
pi_57473238
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 10:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Fijn he, zo'n drukke baby die ook echt lijkt te reageren op jou of je vriend kan er echt van genieten!

Hier zijn gister de meubeltjes geleverd en vriendje heeft de kast al in elkaar gezet...aangezien hij vanavond pas laat thuis is ivm werk ga ik de commode zelf proberen in elkaar te zetten, heb nl geen geduld whehe
hier lijkt het echt alsof ze dwars door mijn buik heen gaat, het doet echt pijn.
volgens mij krijg ik een peuter, gezien de lengte en hoe ze beweegt.

wat leuk bla de meubeltjes. heerlijke he als het al binnen is.
mama van 3 kids!
pi_57473833
Nu hoorde ik gisteren dat er nog een jongetje geboren was met de meest mooie naam die er is Gefeliciteerd en welkom op deze wereld!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')