bron: http://www.voetbalprimeur(...)ederland_keepen.htmlquote:Gomes wil graag voor Nederland keepen
PSV-keeper Heurelho Gomes zou graag uitkomen voor Nederland. De goalie lijkt niet meer in aanmerking te komen voor het Braziliaanse team en ziet Oranje als een goed alternatief.
Gomes keept al enkele seizoenen de sterren van de hemel bij PSV, maar de Braziliaanse bondscoach Dunga weigert om hem op te roepen. Ondanks felle kritiek van Braziliaanse journalisten houdt de keuzeheer vast aan Diego Alves (Alméria), Doni (AS Roma), Helton (FC Porto) en Julio César (Internazionale).
Gomes stond op 10 oktober 2006 voor het laatst onder de lat bij het Braziliaanse team. In totaal speelde hij tien interlands, maar na enkele pittige uitspraken over het selectiebeleid van Dunga lijkt zijn internationale carrière voorlopig voorbij.
Daarom zou Gomes graag voor Nederland uitkomen. "Als ik niet voor mijn eigen land kan spelen, ook al zijn het vriendschappelijke wedstrijden, dan zou ik voor Oranje willen keepen", zegt de goalie tegen Sportweek.
Het lijkt overigens zeer onwaarschijnlijk dat de Oranje-wens van Gomes in vervulling gaat. De doelman speelde met het Braziliaanse team op de Gold Cup en mag zodoende niet meer voor een ander land uitkomen.
Dat is waar.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:20 schreef Urquhart het volgende:
Liever een echte Nederlandse keeper.
Inderdaad, en zo slecht hebben we het momenteel ook niet met Van der Sar. En we hebben aardig wat jonge keepers die kunnen uitgroeien tot toppers.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:20 schreef Urquhart het volgende:
Dat ook, maar toch zou ik hem als opvolger van van der Sar een heule goeie vindenquote:Op maandag 17 maart 2008 10:20 schreef Urquhart het volgende:
\quote:Op maandag 17 maart 2008 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat ook, maar toch zou ik hem als opvolger van van der Sar een heule goeie vinden
Makkelijk is overdreven, Maarten Stekelenburg is dit seizoen ook uitstekend bezig.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
Tsja tussen Stekelenburg en Gomes is het natuurlijk makkelijk kiezen![]()
Helemaal mee eens. Irriteert mij ook mateloos wanneer dit in Spanje (Marcos Senna, Pernia) of Italië (Camoranesi, waarschijnlijk Amauri) gebeurt. Ik denk niet dat één van de opvolgers van Sar zo goed wordt als Gomes, maar pech dan. Gelukkig kan het ook helemaal niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:33 schreef Urquhart het volgende:
[..]
\
Tuurlijk, als je Gomes als opvolger hebt dan mag je je handjes dichtknijpen. Maar dit soort acties gooien het hele principe van interlandvoetbal overboord, daarom ben ik tegen.
Zelfde gedachte hier. Het is een Braziliaan, geen Nederlander. Beetje hetzelfde als Kalou toen, die wilde graag in een nationaal elftal voetballen, maakte niet uit welke. Straks gaat Gomes misschien weg naar Italië ofzo en dan zit je...quote:Op maandag 17 maart 2008 10:38 schreef -Vaduz- het volgende:
Het kan niet eens meer en anders ben ik nog tegen.
Inderdaad. En de bron lijkt me ook niet al te betrouwbaar.quote:
Hij heeft het wel gezegd hoor. Maargoed, het KAN niet eens en dat wist hij ook. Die beste man zegt het waarschijnlijk enkel als pr. Beetje goodwill kweken enzo.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:48 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Inderdaad. En de bron lijkt me ook niet al te betrouwbaar.
ik denk hetzelfde als Sibon een paar weken geleden.quote:Op maandag 17 maart 2008 10:49 schreef Saekerhett het volgende:
Wat zei die Sjaak Polak ook alweer over Gomes?
Echt een man van principes ben je niet?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:58 schreef TerroRobbie het volgende:
Normaal ben ik tegen dit soort geintjes. Maar voor Gomes zou ik wel een uitzondering maken.
Als een van swerelds beste keepers je team wil komen versterken en je niet echt veel vertrouwen hebt in andere kandidaten dan moet je wel eens van je principes afstappen ja.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:00 schreef M0NTANA het volgende:
Echt een man van principes ben je niet?
Alhoewel Gomes heel wat beter over komt dan Kalou die het, zoals het leek, alleen voor de werkvergunning wilde doen.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zelfde gedachte hier. Het is een Braziliaan, geen Nederlander. Beetje hetzelfde als Kalou toen, die wilde graag in een nationaal elftal voetballen, maakte niet uit welke. Straks gaat Gomes misschien weg naar Italië ofzo en dan zit je...
Bij Kalou was het in theorie nog mogelijk. Bij Gomes gewono pertinent niet. Hij kan zeggen wat 'ie wil, het gebeurt toch niet.quote:Op maandag 17 maart 2008 12:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Alhoewel Gomes heel wat beter over komt dan Kalou die het, zoals het leek, alleen voor de werkvergunning wilde doen.
quote:Op maandag 17 maart 2008 13:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
Kan niet, mag niet en wil ik niet.
Hoewel het wel een goede kerel is hoor.
Als we dan naar de selectie van Ajax kijken zijn we zo klaar.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:29 schreef _Mike_ het volgende:
Jeeuuuhhhh laat alle goeie buitenlandse spelers naturaliseren.
Gold Cup.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:49 schreef LuukBes het volgende:
Iedereen roept kan niet. Kunnen diegene de 5 of 6 interlands die Gomes heeft staan voor Brazil even opnoemen? Want het gaat om het type wedstrijd dat ie gespeeld heeft en op welke leeftijd (want de jeugdinterlands zijn niet altijd bindend tot een bepaalde leeftijd) Vriendschappelijke oefeninterlands zijn niet bindend (Yilderim)
Als het kan, meteen doen als Sar opvolger. Simpelweg omdat het de beste keeper van de wereld is. Kom niet aan met Steek, Velthuisen of Vorm, deze is 3 klasses beter ook al zijn dat beloftes.
Gomes speelde 5 wedstrijden in de Gold Cup van 2003.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:49 schreef LuukBes het volgende:
Iedereen roept kan niet. Kunnen diegene de 5 of 6 interlands die Gomes heeft staan voor Brazil even opnoemen? Want het gaat om het type wedstrijd dat ie gespeeld heeft en op welke leeftijd (want de jeugdinterlands zijn niet altijd bindend tot een bepaalde leeftijd) Vriendschappelijke oefeninterlands zijn niet bindend (Yilderim)
Als het kan, meteen doen als Sar opvolger. Simpelweg omdat het de beste keeper van de wereld is. Kom niet aan met Steek, Velthuisen of Vorm, deze is 3 klasses beter ook al zijn dat beloftes.
Altijd grappig mensen die zomaar dingen roepenquote:Op maandag 17 maart 2008 13:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die kerel praat nog voor geen woord Nederlands
http://www.psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=5632quote:Op maandag 17 maart 2008 13:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Die kerel praat nog voor geen woord Nederlands
Jij wordt liever kampioen met 11 genaturaliseerde spelers dan tweede met 11 echt Nederlandse spelers?quote:Op maandag 17 maart 2008 12:20 schreef venomsnake het volgende:
Liever vandaag dan morgen..
Zal mij een worst zijn uit welk land hij komt, zodra hij een Nederlands paspoort heeft is het een Nederlander.
Misschien wel de beste keeper van de wereld.
Maar goed, gaat toch niet gebeuren. Helaas.
Die regels zijn toch ook veranderd sinds Yildirim geswitched is? Meerdere vriendschappelijke A-interlands is ook bindend volgens mij.quote:Op maandag 17 maart 2008 13:49 schreef LuukBes het volgende:
Ach, een wereldkeeper als Gomes zie ik graag in actie. Zou leuk zijn als ie voor Nederland kan keepen.quote:Op maandag 17 maart 2008 14:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij wordt liever kampioen met 11 genaturaliseerde spelers dan tweede met 11 echt Nederlandse spelers?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |