Patriot Act. Fuck liberties.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 03:53 schreef StefanP het volgende:
Het zou me tegenvallen als je toch weer naar Nederland ging... je weet net als ik dat je daar nooit meer aardt. Na een paar maanden betutteling -zowel op de werkvloer en als burger- ren je gillend weg. Dat de gemiddelde Nederlander geen besef heeft van wat voor kutland hij in woont, is een ding, maar iemand die in de VS gewoond heeft die heeft door dat je niet als een rat hoeft te leven; als een slaaf van een megalomane, betuttelende overheid.
Een Gako pak heeft niets met smaak te maken, maar toch: het is een pak... De discussie gaat helemaal niet over modieus of niet. Het gaat over fatsoen en professionaliteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 11:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
tuurlijk is het gebaseerd op smaak en hypes
Je schetst een geweldige karikatuur, maar je ziet over het hoofd dat iig op dit moment de VS economische problemen heeft en in de EU de economie nog steeds goed draait. De leidende positie die de VS altijd heeft gehad staat ernstig ter discussie. En dat kan aldaar nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Dus ook al zit je nu vrij aardig in de VS... dat kan over 10-20 jaar wel eens anders zijn. En dan is die stap terug wellicht een stap te ver.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 03:53 schreef StefanP het volgende:
Standaard SP (...) verhaal.
mwah je moet het breder zien in het westen is een pak "mooi" en stijlvol in veel andere culturen kom je over als een pipoquote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een Gako pak heeft niets met smaak te maken, maar toch: het is een pak... De discussie gaat helemaal niet over modieus of niet. Het gaat over fatsoen en professionaliteit.
en niet te vergeten dat NL ook een stuk groter is dan de randstad.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je schetst een geweldige karikatuur, maar je ziet over het hoofd dat iig op dit moment de VS economische problemen heeft en in de EU de economie nog steeds goed draait. De leidende positie die de VS altijd heeft gehad staat ernstig ter discussie. En dat kan aldaar nog wel eens vervelende gevolgen hebben. Dus ook al zit je nu vrij aardig in de VS... dat kan over 10-20 jaar wel eens anders zijn. En dan is die stap terug wellicht een stap te ver.
Het is makkelijker rijk worden in de VS, daar heb je gelijk in, maar er is nog wel meer in het leven dan alleen geld.
quote:IJsland beste land om te wonen
Gepubliceerd op dinsdag 27 november 2007
IJsland is volgens de Verenigde Naties het beste land ter wereld om te leven. Het verdringt daarmee Noorwegen, dat zes keer achtereen de lijst van meest ontwikkelde landen aanvoerde, van de eerste plek.
Nederland staat op de negende plaats. Dat blijkt uit een overzicht dat VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP heeft opgesteld en dinsdag wordt gepresenteerd in de Braziliaanse hoofdstad Brasilia.
VS zakt naar plaats 12
De UNDP let niet alleen op inkomen, maar ook op welzijnszaken als gezondheidszorg en levensverwachting. IJsland, dat jarenlang tweede stond, passeert Noorwegen vanwege nieuwe cijfers over de levensverwachting en het Bruto Nationaal Product (BNP). Australië staat derde, Canada vierde en Ierland bezet een vijfde plek. Het rijkste en machtigste land ter wereld, de Verenigde Staten, is van de achtste naar de twaalfde plaats gezakt. De VS scoren hoog op de lijst van welvarende landen met armoede.
Nederland en de VS scoren daar dus ongeveer gelijk.quote:
When in Rome, do as the Romans do...quote:
oh zeker wou alleen aangeven dat het echt wel een kwestie van smaak is verder is het irrelevantquote:Op zaterdag 22 maart 2008 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
When in Rome, do as the Romans do...
We zitten nu eenmaal hier.
Het is moeilijk om cijfers te noemen zonder een sector, concrete functieomschrijving, je ervaring en de locatie in de VS (salaris verschilt nogal aangezien de cost of living per staat verschilt)... gaat het om afdelingsmanager? Of iets als productmanager? Sales manager? Aannemende dat het HBO/WO betreft bij een groot bedrijf en zo'n soort functie, dan kun je dat zelf opzoeken op b.v. http://swz.salary.com/sal(...)/swzl_newsearch.asp.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 12:00 schreef draaijer het volgende:
Zeg Stefan P. noem eens wat salaris indicaties wat je daar kan verdienen en wat je kwijt bent aan tax. Misschien is het voor mij de moeite waard. Ik werk momenteel bij een Amerikaanse sales organisatie waar ik een management positie heb.. Waar kan je op rekenen als je in de US dat soort functies kan uitoefenen. Enig idee?
Thanks. Gr. Draaijer
Dat vind jij een riant salaris?quote:Op zondag 23 maart 2008 08:54 schreef StefanP het volgende:
Zonder te zoeken gok ik toch zeker zo'n 70K dollar
StefanP ik heb vernomen dat jij tonnen binnenhaalt?quote:
Zijn voorbeeld ging natuurlijk over een sales-manager oid. Al is natuurlijk ook Stefan's salaris sterk beinvloed door de zwakke USD.quote:Op zondag 23 maart 2008 13:22 schreef DoimeN het volgende:
[..]
StefanP ik heb vernomen dat jij tonnen binnenhaalt?
Misschien wel, maar $ 70K is geen goede reden om te verkassen. Zeker niet tov anderhalf keer modaal, aangezien dat grosso modo hetzelfde is...quote:Op zondag 23 maart 2008 14:35 schreef Xith het volgende:
Maar het leven in de US blijft vele malen toch wel beter dan hier in het grijze, rijtjeshuizige Nederland, imo.
Daar in Amerika hadden ze het tenminste nog aangegeven dat telefoongesprekken afgeluisterd zouden worden.quote:
Nog erger: in Nederland beslist de overheid grotendeels of jij als chronische zieke je eigen leven mag beeindigen of niet.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:07 schreef MrSASO het volgende:
Daar in Amerika hadden ze het tenminste nog aangegeven dat telefoongesprekken afgeluisterd zouden worden.
In Nederland gebeurd het gewoon zonder de bevolking in te lichten, bijna alle telefoongesprekken in Nederland worden afgeluisterd.
Vrijheid heb je hier ook niet, je bent nog niet eens baas over je eigen geld.
En binnenkort met het rekeningrijden zal je auto 24 uur en 7 dagen per week in contact staan met een satteliet die kan zien waar je rijd, wanneer je er rijd en hoevaak je ergens rijdt.
Je mag je eigen huis nog niet eens verbouwen zonder toestemming van de gemeente, vrijheid en democratie bestaat niet in Nederland alleen een soort verkapte communisme.![]()
In de VS is volgens mij slechts in welgeteld één (1) staat euthanasie toegestaan, dus een erg sterk argument is dit niet.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
Nog erger: in Nederland beslist de overheid grotendeels of jij als chronische zieke je eigen leven mag beeindigen of niet.
Ook dan sla je de plank ernstig mis, omdat Nederland op dit punt juist liberaal is en een echte voorloper wereldwijd.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:37 schreef Scaurus het volgende:
Ik gebruikte het voorbeeld louter om te illustreren hoe ziekelijk veel invloed de Nederlandse overheid heeft over ons leven, over het wel of niet willen leven.
Op zich vind ik dat nog niet eens zo erg, sterker nog ik denk dat Nederland op dat gebied doorschiet. Artsen overtreden massaal de eed van Hippocrates zij het via palliatieve sedatie, zij het via euthanasie. Zelfdoding hoort niet in het ziekenhuis thuis en mag ook niet door een arts uitgevoerd worden in mijn ogen.quote:Op zondag 23 maart 2008 17:31 schreef Scaurus het volgende:
Nog erger: in Nederland beslist de overheid grotendeels of jij als chronische zieke je eigen leven mag beeindigen of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |