Maakt niet uit. Ik weet de risico's.quote:Op zondag 16 maart 2008 23:36 schreef DS4 het volgende:
Niet dat ik agressie goed wil praten (integendeel: bedreigen en agressie hoort niet), maar je mag ook wel in zien dat als je andermans inkomen probeert af te nemen (en zonder dieren is de aantrekkingskracht van een circus kleiner en dat kan een faillissement inhouden) dat als daad van agressie wordt gezien.
Als iemand mijn bedrijven kapot probeert te maken zal ik ook niet rustig blijven.
Alleen deze zin geeft al aan dat je niet weet over wie je het hebt.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:12 schreef Aoristus het volgende:
Er is absoluut geen discussie met die lui mogelijk, want we moeten allemaal maar dezelfde mening hebben, namelijk een slecht onderbouwde pro-dierenwelzijnmening..
Klopt dus niet. Als je wat info had gelezen, had je kunnen weten dat men daar wel wil, maar afwachtend is van den haag. Cohen heeft wel een brief naar den haag geschreven.quote:In Amsterdam mag er verdrietig genoeg geen dierencircus meer komen, want dat zou zo zielig zijn. (dankuwel groenlinks).
Ben benieuwd naar je argumenten waarom dat dan zo is? Het circus is nl. gericht op amusement en niet educativiteit zoals de meeste ook aangeven.quote:Nou, als er een concept is waarbij kinderen van jongsafaan leren respect op te brengen voor zeldzame dieren, dan is dat het wel door het circus.
Ik erken dat er plezier te beleven valt hoor, maar het is zeker niet nodig dieren te gebruiken. We merken bij ludieke acties dat kinderen nepolifanten enzo ook erg leuk vinden.quote:Iets minder laagdrempelig is dan bijvoorbeeld een menagerie zoals Artis, maar daar hoor je nooit wat over van die types. Blijkbaar is het zo moeilijk te snappen dat mensen plezier kunnen beleven aan een samenwerking tussen mensen en dieren.
Ben je weleens bij een circus geweest? Heb je de auto's weleens gezien van de directeuren/managers?quote:Laten we wel wezen, het circus is een onderneming dat veel risico's draagt. De verwachting is niet dat die mensen rijk worden, maar als collectief kunnen ze toch datgene bieden waar ze zich met hart en ziel in storten. Dan zal zo'n milieugast (die zijn kat vast ook veganistische tofubrokken voorschotelt) wel even bepalen hoe een kleine ondernemer zijn leven moet inrichten.
Ik dacht dat ik in het ander topic wel al over wilders heb gehad.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:17 schreef JohnDope het volgende:
De enige die hier inconsequent zijn in dit topic, zijn TechXP en zijn kameraden. En zelfs hem had ik nog niet eens over Wilders gehoord.
Zo, zo dat is geen kattepis.quote:Ze gingen de groep met waterpistolen, gevuld met olifantenurine, te lijf.
Als ik me niet vergis, is dit een DUSconclusiequote:Op maandag 17 maart 2008 01:19 schreef TechXP het volgende:
[..]
Alleen deze zin geeft al aan dat je niet weet over wie je het hebt.
Want daar ligt het gelijk natuuriljkquote:Klopt dus niet. Als je wat info had gelezen, had je kunnen weten dat men daar wel wil, maar afwachtend is van den haag. Cohen heeft wel een brief naar den haag geschreven.
Amusement is laagdrempelig. Als die beesten het niet leuk vonden om door een fikkende hoepel te springen, dan deden ze dat niet. Dat betekent dat er een vorm van samenwerking mogelijk is op basis van jarenlang geduld en respect over en weer.quote:Ben benieuwd naar je argumenten waarom dat dan zo is? Het circus is nl. gericht op amusement en niet educativiteit zoals de meeste ook aangeven.
Wie ben jij om iemands broodwinning in te vullen. Bemoei je lekker met je eigen zaken. De wereld werkt gelukkig niet zo dat het gelijk alleen maar jouw kant op kan rollen. Accepteer dat en ga verder met je leven in plaats van dat je kleine zelfstandigen die hun ambacht allang bewezen hebben gaat pesten. Je weet niet waar je het over hebt.quote:Ik erken dat er plezier te beleven valt hoor, maar het is zeker niet nodig dieren te gebruiken. We merken bij ludieke acties dat kinderen nepolifanten enzo ook erg leuk vinden.
Wat probeer je hier nu te bereiken? Als ik naar het circus mocht gaan, dan ben ik niet geinteresseerd in de parkeerplaats. Suggereer dan ook geen flauwekul alsjeblieft. Snoep verstandig, kauw op een stuk komkommer!quote:Ben je weleens bij een circus geweest? Heb je de auto's weleens gezien van de directeuren/managers?
Ok.. niet bij elk circus, maar ik heb ze gezien met dure BMW's. De mensen die ze in huren die verdienen wel minder idd, maar het circus als bedrijf doet het voor de groten wel goed. Hoewel velen altijd wel qua totaal op een randje kunnen leven.
Voor de goede orde: claim jij nu bewezen succesvol zijn omdat de prijzen gaan naar acts zonder dieren? Want dat lijkt mij onzinnig.quote:Op maandag 17 maart 2008 01:04 schreef TechXP het volgende:
Verder klopt het niet dat een circus zonder dieren niet kan. De praktijk wijst uit dat het gewoon succesvol kan zijn. De meeste acts die steeds de prijzen winnen zoals recent in monte carlo en internationaal circus festival in enschede waren niet voor niets acts zonder dieren.
Hoe kun je dat nu weten? Het is ook onlogisch. Mensen die liever failliet gaan dan de bedrijfsvoering wijzigen zijn zeldzaam...quote:Het probleem is alleen dat het circus zelfs wanneer het publiek massaal nee zal zeggen en wegblijft vanwege de dieren, gewoon stellig blijft volhouden en niet zou willen veranderen.
Ik denk dat de realistische groep de groep is die zegt dat voor veel circussen dieren een groot deel van de aantrekkingskracht vormen en daarmee dus een groot deel van de omzet.quote:Binnen de circuswereld heb je dus een grote groep die zegt dat een circus zonder dieren niet kan, maar je hebt ook wat meer realistisch ingestelde personen die zeggen dat het wel kan.
Dus als er nu mensen zijn die de publieke opinie zo bespelen dat dierenactivisten straks mishandeld worden moeten ze niet zeuren, want dat hadden ze al lang kunnen zien aankomen...quote:Dus als de publieke opinie beslist dat een circus geen dieren zou moeten hebben, dan is het helaas dat sommige wellicht banen enzo verliezen, maar dat hadden ze al lang kunnen zien aankomen.
Huhquote:Op maandag 17 maart 2008 10:39 schreef freud het volgende:
Mja, ik baal ervan dat men vanuit een morele ivoren toren maar aangeeft dat ze alles mogen maken omdat ze menen het ethische voordeel te hebben. Die clubs en die partij voor de dieren zijn best gevaarlijke mensen... Maar omdat ze politiek correct knuffelbaar zijn, mogen ze gewoon meer maken. Goh, klinkt als bekende trend...
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dierenactivisten zijn vaak juist extremisten. Daarom wordt het niet meer als nobel onderwerp gezien.
O, ik dacht dat het hier ging om mensen die met een spandoek stonden te protesteren (wat een grondwettelijk recht is) en die door mensen onder de olifantenurine werden gespoten (volgens mij geen grondwettelijk recht). My bad.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef freud het volgende:
Dus als een partij voor de dieren kan regelen dat de namen van beheerders van de dierproef laboratoria/afdelingen openbaar worden, zodat de families lastiggevallen kunnen worden door dierenactivisten, dan is dat niet verontrustend? Ook al roept men dat het moet mogen omdat de dieren 'gemarteld' worden?
Mja, het is goed dat er mensen zijn die het regelmatig aankaarten. Die dieren kunnen het zelf niet, dus een gezond verstand is wenselijk, maar imo schiet men steeds verder door in antropomorf gedrag. Relativeren is iets wat ik steeds vaker ga missen. What's next? Protesteren tegen het aanlijnen van honden? Hekken weg rond de wei?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:42 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Daar heeft Volkert vd G wel voor gezorgd.
Ben ik het helemaal mee eens hoor.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:47 schreef freud het volgende:
[..]
Mja, het is goed dat er mensen zijn die het regelmatig aankaarten. Die dieren kunnen het zelf niet, dus een gezond verstand is wenselijk, maar imo schiet men steeds verder door in antropomorf gedrag. Relativeren is iets wat ik steeds vaker ga missen. What's next? Protesteren tegen het aanlijnen van honden? Hekken weg rond de wei?
Een fijn idee he. Eigenlijk zouden zulke mensen geen recht mogen hebben op anti-biotica. Je kan nog beter op Geert Wilbers stemmen dan op de partij voor de dieren.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef freud het volgende:
Dus als een partij voor de dieren kan regelen dat de namen van beheerders van de dierproef laboratoria/afdelingen openbaar worden, zodat de families lastiggevallen kunnen worden door dierenactivisten, dan is dat niet verontrustend? Ook al roept men dat het moet mogen omdat de dieren 'gemarteld' worden?
Laat ik het er op houden dat ik ook de verhalen ken vauit de biotech industrie over het gedrag van die clubs, en de bescherming vanuit de politiek.
Een fijn idee he. Eigenlijk zouden zulke mensen geen recht mogen hebben op anti-biotica. Je kan nog beter op Geert Wilbers stemmen dan op de partij voor de dieren, als je dan toch een one-issue partij zoekt.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef freud het volgende:
Laat ik het er op houden dat ik ook de verhalen ken vauit de biotech industrie over het gedrag van die clubs, en de bescherming vanuit de politiek.
Welke verhalen? Van wie? En wat zei de andere partij in die kwestie?quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef freud het volgende:
tis toch niet te hopen dat je dit meent....quote:Op maandag 17 maart 2008 17:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Een fijn idee he. Eigenlijk zouden zulke mensen geen recht mogen hebben op anti-biotica.
Dat valt op zich zelf te bezien, maar los daarvan een vraag:quote:Je kan nog beter op Geert Wilbers stemmen dan op de partij voor de dieren.
Waarom niet? Als men zo stellig het gebruik van dieren voor de wetenschap afwijst en zelfs de mensen die daar mee te maken hebben in gevaar brengt, dan mag je best een signaal afgeven. Zonder dierproeven heb je namelijk geen antibiotica.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Welke verhalen? Van wie? En wat zei de andere partij in die kwestie?
Hoor en wederhoor.....
[..]
tis toch niet te hopen dat je dit meent....
Er werd meer gescharreld bedoel je?quote:Dat valt op zich zelf te bezien, maar los daarvan een vraag:
Vond je het ook niet opvallen dat andere politieke partijen ineens ook dierbeschermende ideeen hadden toen de PvdD in de kamer verscheen? Ik wel namelijk....
Dat is niet juist.... Mensen kunnen ook op vrijwillige basis zich aanmelden om medicijnen te testen. Dat gebeurt ook al.quote:Op maandag 17 maart 2008 18:21 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waarom niet? Als men zo stellig het gebruik van dieren voor de wetenschap afwijst en zelfs de mensen die daar mee te maken hebben in gevaar brengt, dan mag je best een signaal afgeven. Zonder dierproeven heb je namelijk geen antibiotica.
Nee, ik bedoel dat andere partijen ineens ook vonden dat de straffen voor het doden, verwaarlozen of mishandelen van dieren zwaarder moeten worden.quote:[..]
Er werd meer gescharreld bedoel je?
Als we om een walvisjager heen varen, en foto's maken van de brute slachting onder het mom van onderzoek al extremisme gaan noemen, dan is het tijd voor een aanpassing van de definitie extremist.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:26 schreef draaijer het volgende:
[..]
Voor mij komen ze beide dicht bij elkaar in de buurt. Die gasten van de anti walvis jacht zijn ook activisten. Dat zijn in mijn ogen ook extremisten. Maar goed, dat is maar net hoe je een definitie interpreteerd
Maar dan nog, zelfs voor shampoo vind ik het een prettig idee dat mijn ogen niet uit mijn kop branden als je onverhoopt wat in je ogen smeert. Dat kost een konijntje, of misschien wel 10, 20 of 50, je hebt wel de garantie dat het produkt goed is.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is niet juist.... Mensen kunnen ook op vrijwillige basis zich aanmelden om medicijnen te testen. Dat gebeurt ook al.
Da's nogal arbitrair he. Mensen die het circus weg proberen te treiteren vind ik gewoon onbeschoft.quote:Nee, ik bedoel dat andere partijen ineens ook vonden dat de straffen voor het doden, verwaarlozen of mishandelen van dieren zwaarder moeten worden.
Daarom is het ook vrijwillig en tegen een aanzienlijke vergoeding. Dierenproeven is dus lang niet altijd nodig.quote:Op maandag 17 maart 2008 19:14 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Maar dan nog, zelfs voor shampoo vind ik het een prettig idee dat mijn ogen niet uit mijn kop branden als je onverhoopt wat in je ogen smeert. Dat kost een konijntje, of misschien wel 10, 20 of 50, je hebt wel de garantie dat het produkt goed is.
Ik bedoelde meer in zijn algemeenheid en niet zozeer geent op het circusgedoe wat mijn inziens ook wel erg opgeblazen is.quote:Da's nogal arbitrair he. Mensen die het circus weg proberen te treiteren vind ik gewoon onbeschoft.
Wanneer wel volgens jou?quote:Op maandag 17 maart 2008 19:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daarom is het ook vrijwillig en tegen een aanzienlijke vergoeding. Dierenproeven is dus lang niet altijd nodig.
algemene dierenmishandelingquote:Ik bedoelde meer in zijn algemeenheid en niet zozeer geent op het circusgedoe wat mijn inziens ook wel erg opgeblazen is.
Moeilijk te bepalen, maar wat mij betreft hoeven konijnen voor shampoo niet te lijden hoor, mijn inziens is dat onnodig. Dan houd ik mijn ogen wel dicht bij het wassen van mijn haarquote:
quote:algemene dierenmishandeling
Wat een fatalistische gedachte man. Je wordt liever blind dan dat een paar konijntjes heel tragisch maar voor het goede doel om het leven komen. Dapper hoor, waarom smijt je jezelf niet meteen van de brugquote:Op maandag 17 maart 2008 19:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Moeilijk te bepalen, maar wat mij betreft hoeven konijnen voor shampoo niet te lijden hoor, mijn inziens is dat onnodig. Dan houd ik mijn ogen wel dicht bij het wassen van mijn haar![]()
Heel zielig allemaal. Plak een leuker scharreletiketje op je vlees en je betaalt een extra goedgevoelswaarde. Ik kan geen enkel concreet punt noemen waar de PvdD het verschil heeft gemaakt, maar ik herinner me maar al te goed dat er een discussie losbarstte over de vraag of er een kat in de 2e kamer kon rondlopen tegen de muizenplaag. Daar is de kamer toch helemaal niet voor joh.quote:Doe je het erom? Was ik zo onduidelijk?
![]()
Nogmaals: Ik vond het opvallend dat andere politieke partijen, sinds de PvdD in de kamer, zit ineens ook een agenda bleken te hebben inzake dierenwelzijn, waaronder het zwaarder straffen van de plegers van de - door mij - eerder genoemde zaken als verwaarlozing, mishandeling en het moedwillig doden van dieren zonder doel.
Nou het was voor mij een eye-opener hoor. Toen ik van dat verbod op de vissenkom hoorde heb ik meteen actie ondernomen en de vissenkom de deur uit gedaan. Jammer genoeg overleed mijn goudvis enkele minuten later, maar wel in absolute vrijheid!quote:Op maandag 17 maart 2008 21:39 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan geen enkel concreet punt noemen waar de PvdD het verschil heeft gemaakt
Jij vind shampoo een goed doel?quote:Op maandag 17 maart 2008 21:39 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat een fatalistische gedachte man. Je wordt liever blind dan dat een paar konijntjes heel tragisch maar voor het goede doel om het leven komen. Dapper hoor, waarom smijt je jezelf niet meteen van de brug![]()
[..]
Je mist weer volledig het punt. Jammer.... en ik dacht nog wel dat het niets aan duidelijkheid te wensen over liet.quote:Heel zielig allemaal. Plak een leuker scharreletiketje op je vlees en je betaalt een extra goedgevoelswaarde. Ik kan geen enkel concreet punt noemen waar de PvdD het verschil heeft gemaakt, maar ik herinner me maar al te goed dat er een discussie losbarstte over de vraag of er een kat in de 2e kamer kon rondlopen tegen de muizenplaag. Daar is de kamer toch helemaal niet voor joh.
Een veilig produkt vereist de noodzaak. Ik zou niet graag op de stoel van de wetenschapper zitten, maar je geeft wel aan waar het irritatiepunt van milieufreaks ligt. Ze weten het altijd ongefundeerd beter.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Jij vind shampoo een goed doel?![]()
Het verschil tussen jou en mij is in elk geval dat ik het niet nodig vindt dat dieren onnodig lijden. Jij blijkbaar wel. Verschil van inzicht, dat mag. Maar ga aub niet dierenleed bagetalliseren omdat je anders misschien tranen in je ogen krijgt van het prikken van de shampoo. Dan ben je mijn inzien gewoon lomp. Enneh blind word je niet zomaar hoor van wat prikkende oogjes...
Ja doei, wat is dat verschil dan dat de PvdD voor mekaar heeft gekregen. Wees eens realistisch man!quote:Je mist weer volledig het punt. Jammer.... en ik dacht nog wel dat het niets aan duidelijkheid te wensen over liet.
Onzin.quote:Op maandag 17 maart 2008 08:13 schreef Aoristus het volgende: Amusement is laagdrempelig. Als die beesten het niet leuk vonden om door een fikkende hoepel te springen, dan deden ze dat niet. Dat betekent dat er een vorm van samenwerking mogelijk is op basis van jarenlang geduld en respect over en weer.
Ik doe gewoon mijn burgerrecht uiten.quote:Wie ben jij om iemands broodwinning in te vullen. Bemoei je lekker met je eigen zaken. De wereld werkt gelukkig niet zo dat het gelijk alleen maar jouw kant op kan rollen. Accepteer dat en ga verder met je leven in plaats van dat je kleine zelfstandigen die hun ambacht allang bewezen hebben gaat pesten. Je weet niet waar je het over hebt.
Misschien even teruglezen waarom ik dat zeg?quote:Wat probeer je hier nu te bereiken? Als ik naar het circus mocht gaan, dan ben ik niet geinteresseerd in de parkeerplaats. Suggereer dan ook geen flauwekul alsjeblieft. Snoep verstandig, kauw op een stuk komkommer!
Het geeft aan dat het publiek niet perse dus waarde hecht aan alleen dierenacts.quote:Op maandag 17 maart 2008 08:17 schreef DS4 het volgende:
Voor de goede orde: claim jij nu bewezen succesvol zijn omdat de prijzen gaan naar acts zonder dieren? Want dat lijkt mij onzinnig.
Er zijn genoeg circussen zonder dieren succesvol. Een circus is een show vol acts. Of het nou dierenacts zijn of niet maakt niet uit. Het gaat er om dat je het publiek kan boeien, dat je kan zorgen dat ze anderen aansporen om er heen te gaan.quote:Misschien doel je toch wel op circussen die zonder dieren succesvol zijn, maar ook hier geldt dat je zo'n zakelijk succes niet zomaar kan vertalen naar een Circus Renz.
Ik weet 100% zeker dat het geod gaat. Tuurlijk heb je circussen die failliet gaan etc, maar dat heb je altijd gehad in een sector waar competitie is. Vele circussen staan ook maar net overeind.quote:Wat jij wil is dat ze zonder dieren verder gaan en feitelijk zal het jou jeuken of dat gaat leiden tot een faillissement. Of heb ik nu ongelijk en hebben de dierenactivisten een zak geld klaar om het circus financieel te ondersteunen als de bedrijfsvoering zonder dieren toch niet goed blijkt te gaan?
Begrijpen betekent niet dat je zoiets moet accepteren en ok moet bevinden.quote:Daarmee grijp je diep in iemands leven. En daarmee lok je dus geweld uit. Geweld waarvan ik vind dat het niet tolerabel is, maar waarbij ik ook vind dat je zelf de aanstichter bent. Als Wilders een dienst in een Moskee zou verstoren en iemand geeft hem een klap voor zijn bek kan ik dat nl. ook bijzonder goed begrijpen.
Geloof me maar dat bij een groep deze instelling is. Ik ben niet voor niets al jaren bezig met acties tegen circussen en heb genoeg mensen van het circus gesproken.quote:Hoe kun je dat nu weten? Het is ook onlogisch. Mensen die liever failliet gaan dan de bedrijfsvoering wijzigen zijn zeldzaam...
Dat is net als de horeca die hier zegt dat ze enorme verliezen gaan maken met het rookverbod, terwijl in andere landen al dikwijls is aangetoond dat het niet uitmaakt of zelfs profiteren ervan.quote:Ik denk dat de realistische groep de groep is die zegt dat voor veel circussen dieren een groot deel van de aantrekkingskracht vormen en daarmee dus een groot deel van de omzet.
We hebben vroeger ook mensen gehouden in dierentuinen en circussen... in de dierentuinen werden pygmeeen ter vertoning neergezet naast de apen. Ze waren geen mensen, want ze waren anders e.d.quote:Maar het is eigenlijk niet relevant! Het is andermans bedrijfsvoering en die heeft daarin zijn keuze. Dat er een klein groepje mensen is die ineens af wil van het gebruik van dieren (wat de mens al doet zo lang als wij weten dat de mens bestaat...), doet daar niets aan af. Het zou nog wat anders worden indien er objectief goede argumenten voor zijn, maar die zijn er (echt waar!) niet.
Dat is geweld. Dat is nooit goed te keuren.quote:Dus als er nu mensen zijn die de publieke opinie zo bespelen dat dierenactivisten straks mishandeld worden moeten ze niet zeuren, want dat hadden ze al lang kunnen zien aankomen...
Er is een heel netwerk voor als dieren uit het circus herplaatst moet worden.quote:Op maandag 17 maart 2008 08:59 schreef Aoristus het volgende:
En daarbij, je hoort die lui nooit over een uitrenweide voor afgedankte circusdieren. Nee, ze moeten weg uit het circus en daar blijft het bij.
Dat er een olifantenjacht wordt geopend in Afrika omdat ze alles kaalvreten, dat lijkt me een veel beter punt. Ga daar maar greenpeacen, dan leer je vanzelf wel een keer wat verantwoordelijkheid dragen betekent.
Nou ben benieuw naar je verhalen. In de media doen ze altijd zo overdreven over gewelddadige activisten. Alsof het dagelijks gebeurd. Maar een enkele keer per jaar zijn er wat dingen die niet toelaatbaar zijn volgens de wet. In al die docu's op tv over activisten die slagerijen in de brandsteken enzo moeten ze altijd beelden uit het archief halen van 10 jaar geleden.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:36 schreef freud het volgende:
Op straat vind je vooral dierenrechtenactivisme. Pleiten tegen onverdoofde slachtingen terwijl je tegen alle slachtingen bent is een beetje raar hequote:Op maandag 17 maart 2008 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
de dierenactivisten kunnen zich beter richten op de talloze onverdoofde slachtingen die er in nederland elk jaar gedaan worden. maar ik ben bang dat zij bang zijn om halalslachten aan te pakken. tenzij het van albert heijn komt.
Dit topic gaat over demonstranten die onder de urine worden gegooid. Maar toch weer zo draaien dat zíj fout zijnquote:Op maandag 17 maart 2008 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
beetje laf als je wel mensen kan bedreigen en mishandelen.
Dank jequote:Op maandag 17 maart 2008 16:44 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Ik las de topic titel wist gewoon dat het een TechXP topic zou worden
Dierproeven geeft geen enkele garantie hoor. Alexander Fleming die de peneciline heeft uigevonden had op konijnen getest. Maar daar gebeurde niets mee. Dus hij had het weggezet. Toen die uiteindelijk op een mens uitprobeerde werkte het gewoon. Hij heeft later gezegd dat als dierproeven een verplichting waren geweest dat de peneciline dan nooit op de markt was gekomen en dat als die ratten had gebruikt het zeker zo zou zijn, omdat ratten doodgaan er door. En konijnen die scheiden het gewoon direct weer uit via de urine. En dat is nog maar 1 voorbeeldje.quote:Op maandag 17 maart 2008 21:39 schreef Aoristus het volgende:
Wat een fatalistische gedachte man. Je wordt liever blind dan dat een paar konijntjes heel tragisch maar voor het goede doel om het leven komen. Dapper hoor, waarom smijt je jezelf niet meteen van de brug![]()
Misschien dan al eens al die moties en de stemmingen doornemen? De pvdd heeft wel veel aandacht gecreeerd en dingen naar buiten gebracht die anders niet naar buiten kwamen of waar dan over gesproken zou wordne. Ook hebben ze via de rechter openheid gekregen bij diverse universiteiten qua dierproeven.quote:Ik kan geen enkel concreet punt noemen waar de PvdD het verschil heeft gemaakt,
Hoeveel oscars gaan er richting de pornoindustrie?quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:17 schreef TechXP het volgende:
Het geeft aan dat het publiek niet perse dus waarde hecht aan alleen dierenacts.
Ik begin iets te vermoeden: doe eens voorbeelden.quote:Er zijn genoeg circussen zonder dieren succesvol. Een circus is een show vol acts.
Dat is onzin. De combinatie kan elkaar weldegelijk versterken.quote:Dus een circus is niet afhankelijk van dierenacts. Als ze zeggen dat het zo is, dan zeggen ze dat de andere acts waardeloos zijn.
Je bent nu weer andermans geld aan het uitgeven...quote:Ik weet 100% zeker dat het geod gaat. Tuurlijk heb je circussen die failliet gaan etc, maar dat heb je altijd gehad in een sector waar competitie is. Vele circussen staan ook maar net overeind.
Ik ben wel voor dat circussen ook eventueel financieel ondersteunt kunnen worden in culturele projecten e.d. net als andere kunstvormen dat kunnen verkrijgen.
Ik vind jou geen objectieve bron... Het spijt mij wel.quote:Geloof me maar dat bij een groep deze instelling is. Ik ben niet voor niets al jaren bezig met acties tegen circussen en heb genoeg mensen van het circus gesproken.
Waar zijn de circusvoorbeelden?quote:Dat is net als de horeca die hier zegt dat ze enorme verliezen gaan maken met het rookverbod, terwijl in andere landen al dikwijls is aangetoond dat het niet uitmaakt of zelfs profiteren ervan.
Mensen en dieren moet je niet met elkaar vergelijken...quote:We hebben vroeger ook mensen gehouden in dierentuinen en circussen... in de dierentuinen werden pygmeeen ter vertoning neergezet naast de apen. Ze waren geen mensen, want ze waren anders e.d.
Toch komt er een bepaald besef dat het niet ok is enzo. Dat is nu zo met circusdieren.
Binnen grenzen...quote:En ik en anderen hebben het recht de mening te uiten en protestacties te houden bij circussen.
Andermans bedrijf ten gronde richten is ook geweld. Niet fysiek, maar niet zelden schadelijker.quote:Dat is geweld. Dat is nooit goed te keuren.
Is dus een ander verhaal.
Geen, omdat die bij voorbaat uitgesloten worden. Maar die sector heeft zelf een prijs bedacht daarvoor.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:02 schreef DS4 het volgende:
Hoeveel oscars gaan er richting de pornoindustrie?
Je wilt natuurlijk horen dat ik cirque du soleil zeg, maar je hebt er nog zoveel meer.. dat afrika afrika,quote:Ik begin iets te vermoeden: doe eens voorbeelden.
Niet helemaal mee eens. De opzet is erg individueel. Dus ik vind dat het een beetje raar is om dan te zegen dat zonder dieren het geen circus is, waarmee je toch echt de andere artiesten enorm degradeerd..quote:Dat is onzin. De combinatie kan elkaar weldegelijk versterken.
Nee, het is een persoonlijke mening. Maar zonder geldsteun kunnen ze het ook redden. Kwestie van creatief zijn zoals je moet verwachten van een circus.quote:Je bent nu weer andermans geld aan het uitgeven...
Dat mag, maar moet je niet tegen roepen dat het niet zo is, maar moet je je zelf daar meer in verdiepen.quote:Ik vind jou geen objectieve bron... Het spijt mij wel.
Engeland bijvoorbeeld. Bijna geen dier meer daar in de circussen. Veel diervrije circussen. Goed voorbeeld.quote:Waar zijn de circusvoorbeelden?
Dat maakte niet uit voor het voorbeeld. Toen waren die pygmeeen geen dieren volgens 'ons'.quote:Mensen en dieren moet je niet met elkaar vergelijken...
En dat gebeurd ook. Er word niet verder gegaan dan tot waar gandhi, martin luther king e.d. gaat.quote:Binnen grenzen...
quote:Andermans bedrijf ten gronde richten is ook geweld. Niet fysiek, maar niet zelden schadelijker.
??quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:13 schreef Aoristus het volgende:
@Techxp, je hebt hoektanden, probeer die af en toe te slijpen
zeker, zodat je daar op kunt bieden als je er een wilt neerknallenquote:Op donderdag 20 maart 2008 16:18 schreef TechXP het volgende:
[..]
Er is een heel netwerk voor als dieren uit het circus herplaatst moet worden.
Ik vind het ook niet leuk hoe sommige mensen met dieren omgaan, maar ik vind het nog triester en gevaarlijker dat dierenactivisten over lijken gaan wat betreft hun acties.quote:Op donderdag 20 maart 2008 16:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dit topic gaat over demonstranten die onder de urine worden gegooid. Maar toch weer zo draaien dat zíj fout zijn
Ik vind het gewoon knap, op een perverse, sippe manier
V.
Het is een enorm groot deel van de filmindustrie en toch gaan er geen oscars naartoe. Je koppelt dus onterecht de prijzen aan publieke belangstelling. Ander voorbeeld: Kluun zal ook geen literatuurprijzen winnen, maar verkoopt wel veel boeken.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:47 schreef TechXP het volgende:
Maar ben benieuwd wat je met deze vraag wilt zeggen?
Ik had liever een voorbeeld gehad waarmee ik overtuigd was geraakt dat je een punt had. Cirque du Soleil is natuurlijk een totaal andere markt dan Circus Renz. Als je dat niet wenst te begrijpen, dan houdt het snel op.quote:Je wilt natuurlijk horen dat ik cirque du soleil zeg
Er zijn marktsegmenten. In een klein dorp met een Albert Heijn is geen ruimte voor een tweede Albert Heijn, maar een Lidl kan er vaak prima naast.quote:maar er zijn ook circussen met hoogstens een hondenact en die het ook goed doen.
Heb jij marketingdiploma's? Ik nl. wel. Ik zou me er eens in verdiepen als ik jou was, voordat je het gaat aanhalen als argument.quote:Het is puur marketing wat je nodig hebt voor een circus naast de goede acts.
De gespeelde verontwaardiging slaat hier werkelijk als kut op Dirk...quote:Dus ik vind dat het een beetje raar is om dan te zegen dat zonder dieren het geen circus is, waarmee je toch echt de andere artiesten enorm degradeerd..
Dat vind ik eigenlijk schandalig.
Wat jij doet is het volgende: jij legt JOUW norm op aan de ondernemer. Die moet daar dan maar omheen ondernemen. Gaat hij dan failliet zeg jij "jammer dan". Dat is lekker vrijblijvend... Maar ook vrij idioot. JOUW mening, JOUW inzet. En dan heb ik het niet over boe-roepen.quote:Nee, het is een persoonlijke mening. Maar zonder geldsteun kunnen ze het ook redden. Kwestie van creatief zijn zoals je moet verwachten van een circus.
Ik denk dat ik aardig e.e.a. kan inschatten, op basis van mijn bezoeken aan zowel circus, maar ook aan een Cirque du Soleil. Echt werkelijk niet hetzelfde publiek. Integendeel. En dat is ook niet gek, want het zijn volledig andere voorstellingen.quote:Dat mag, maar moet je niet tegen roepen dat het niet zo is, maar moet je je zelf daar meer in verdiepen.
Dit noem jij een voorbeeld? Je mag wel iets concreter worden hoor. Hoe was het percentage 100 jaar gelden, hoe heeft zich dat ontwikkeld, hoe komt dat, enz. enz. Wat was het bezoekersaantal over alle circussen, hoe heeft dat zich ontwikkeld, wat zijn de bezettingsgraden? Gewoon wat vragen.quote:Engeland bijvoorbeeld. Bijna geen dier meer daar in de circussen. Veel diervrije circussen. Goed voorbeeld.
Natuurlijk maakt dat wel uit, want het zijn MENSEN. Die zijn wezenlijk anders dan dieren.quote:Dat maakte niet uit voor het voorbeeld.
De vergelijking gaat op zoveel fronten mank dat het lachwekkend is. En diep triest tegelijkertijd.quote:En dat gebeurd ook. Er word niet verder gegaan dan tot waar gandhi, martin luther king e.d. gaat.
Zonder meer geweld.quote:Nee geen geweld.
Nee, dat is dan een stoornis bij jou die zal moeten worden behandeld. Dat we het even zuiver houden...quote:Anders kan je ook in dezelfde lijn doorgaan door te zeggen dat hun bedrijfsvoering mij psychisch kwelt en dat ik daardoor geweld word aangedaan.
hahaha.. nee, dat word wel zeer goed gecontroleerd. Als je bij rare niet ok dierenopvang de dieren plaatst, dan kan dat gebeuren, maar de dierenopvang die ok zijn zijn bekend. En welke niet ok zijn ook.quote:Op donderdag 20 maart 2008 20:59 schreef Aoristus het volgende:
zeker, zodat je daar op kunt bieden als je er een wilt neerknallen
Schei toch uit man, als je vlees eet dan sluit je een compromis met de bioindustrie, eet je soja, dan sluit je een compromis met de boskap in het amazone gebied. Laten we niet doen alsof de ene mens beter is dan de ander.quote:Op donderdag 20 maart 2008 23:34 schreef TechXP het volgende:
[..]
hahaha.. nee, dat word wel zeer goed gecontroleerd. Als je bij rare niet ok dierenopvang de dieren plaatst, dan kan dat gebeuren, maar de dierenopvang die ok zijn zijn bekend. En welke niet ok zijn ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |