bronquote:Artiesten van Circus Renz Berlin zijn zaterdag in Hoogeveen, vlak voor de avondvoostelling, slaags geraakt met dierenactivisten. Een groep van ongeveer 25 jongelui demonstreerde op het Beukemaplein tegen de aanwezigheid van wilde dieren in het cirucus.
Ze hadden spandoeken met opschriften 'Alle dieren de tent uit' en 'I hate the circus' bij zich en deelden flyers uit aan het publiek. Op een gegeven moment was bij een paar clowns en andere circusmedewerkers de maat vol. Ze gingen de groep met waterpistolen, gevuld met olifantenurine, te lijf.
De politie herstelde de orde rond de circustent en nam drie waterpistolen in beslag. Voor zover bekend zijn er geen arrestaties verricht.
Die had ik ook graag gezienquote:
Ik wil filmpjes zienquote:Op zondag 16 maart 2008 11:46 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Die had ik ook graag gezien![]()
de beteuterde blikkies van die beroepsdemonstranten
KLOPTquote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef Dylanesque het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen dierenactivisten? Normaal gesproken worden degene die met pis in waterpistolen spuiten voor een stelletje tokkies uitgemaakt, maar als het tegen dierenactivisten is is het terecht?
Dat doet 'extremist' bij mij. Iemand die wil demonstreren mag dat toch gewoon doen? En dan vind ik dierenrechten een nobel gekozen onderwerp.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:20 schreef draaijer het volgende:
[..]
KLOPT
Het zit in het woord activist.. Daar krijg ik rillingen van..
Voor mij komen ze beide dicht bij elkaar in de buurt. Die gasten van de anti walvis jacht zijn ook activisten. Dat zijn in mijn ogen ook extremisten. Maar goed, dat is maar net hoe je een definitie interpreteerdquote:Op zondag 16 maart 2008 12:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dat doet 'extremist' bij mij. Iemand die wil demonstreren mag dat toch gewoon doen? En dan vind ik dierenrechten een nobel gekozen onderwerp.
Dierenactivisten zijn vaak juist extremisten. Daarom wordt het niet meer als nobel onderwerp gezien.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:23 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dat doet 'extremist' bij mij. Iemand die wil demonstreren mag dat toch gewoon doen? En dan vind ik dierenrechten een nobel gekozen onderwerp.
Dat komt door het ongevraagd lastig vallen van andere mensen. Net zoals die mongolen met klemborden in het winkelcentrum. Als er ooit nog een dag komt dat ik hoor dat er iemand een klembord in zijn reet gedouwt is, dan kan ik wel honderd keer vinden dat dat onbeschaafd is, maar ik zou er volledig achterstaanquote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef Dylanesque het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen dierenactivisten? Normaal gesproken worden degene die met pis in waterpistolen spuiten voor een stelletje tokkies uitgemaakt, maar als het tegen dierenactivisten is is het terecht?
Omdat er vele redelijk dicht tegen het extremisme aanzitten om hun doelen te bereikenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:19 schreef Dylanesque het volgende:
"Ze hadden spandoeken met opschriften 'Alle dieren de tent uit' en 'I hate the circus' bij zich en deelden flyers uit aan het publiek." Osama is er niets bij.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Omdat er vele redelijk dicht tegen het extremisme aanzitten om hun doelen te bereiken![]()
Bedreiging en geweld worden niet geschuwd.
De goede extremisten lijden onder de slechte extremisten.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Ze hadden spandoeken met opschriften 'Alle dieren de tent uit' en 'I hate the circus' bij zich en deelden flyers uit aan het publiek." Osama is er niets bij.
ik zei dus ook vele, niet allemaalquote:Op zondag 16 maart 2008 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
"Ze hadden spandoeken met opschriften 'Alle dieren de tent uit' en 'I hate the circus' bij zich en deelden flyers uit aan het publiek." Osama is er niets bij.
Ehm, je probeert het inkomen (financien) van iemand kapot te maken met je domme acties... Wat zou jij doen als ik met een groepje mensen ervoor kan zorgen dat je geen geld kan verdienen en dat terwijl je al heel weinig verdient.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies, de 'extremisten' in kwestie deelden flyers uit... Maar goed, blijkbaar wordt er tegenwoordig niet meer beoordeeld op specifieke acties, personen of gebeurtenissen, maar op de groep waarmee men geassocieerd wordt en zijn deze activisten nu verantwoordelijk voor de dood op Pim Fortuyn en de Vegan Streaker.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
En laten doodschieten door dierenactivisten.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:39 schreef gelly het volgende:
[ afbeelding ]
Extremisten mag je best met uitwerpselen bekogelen.
Ach, als je geen opvoeding hebt genoten denk je dat. Ik deel je mening nietquote:Op zondag 16 maart 2008 12:39 schreef gelly het volgende:
[ afbeelding ]
Extremisten mag je best met uitwerpselen bekogelen.
Dit is toch net weer ff iets anders dan jij wil voorkomen, hier wordt niemand bedreigt vanwege zijn mening, de clowns laten ook gewoon een ludieke actie zien.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:37 schreef gelly het volgende:
Zie ik nu de mensen die in een ander bepaalde topicreeks enorm zitten te huilen over de vrijheid van meningsuiting hier de actie van het circuspersoneel toejuichen ? Wat enorm grappig en onvoorspelbaar zeg.
Vrijheid van meningsuiting, toch? Alsof elke kernoperator nu over de zestig procent van de Nederlanders die tegen kernenergie is mag piesen...quote:Op zondag 16 maart 2008 12:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ehm, je probeert het inkomen (financien) van iemand kapot te maken met je domme acties... Wat zou jij doen als ik met een groepje mensen ervoor kan zorgen dat je geen geld kan verdienen en dat terwijl je al heel weinig verdient.
Huh, ik zie je in dit topic eerst wat anders beweren.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:41 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, als je geen opvoeding hebt genoten denk je dat. Ik deel je mening niet
Nee, het is precies hetzelfde, iemand aanvallen omdat de mening je niet aanstaat. Of dat nou met een taart is of met olifantenpis.Maar ik had ook niet verwacht dat je het zou snappen, of je enorme hypocritie zou toegeven in dit geval. Het is ook niet alsof ik verwacht dat er wat zinnigs uit figuren als jij komt. Carry on.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:42 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dit is toch net weer ff iets anders dan jij wil voorkomen
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze liever blootstellen aan deze specifieke dierenactivisten die proberen duidelijk te maken dat de gebruikte wilde dieren een beter leven kunnen hebben in een of ander reservaat dan te moeten werken, dan aan circusexploitanten die niet het geduld en de tolerantie kunnen opbrengen om deze mensen te negeren.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:36 schreef k_i_m het volgende:
Wat ik trouwens ook behoorlijk flauw vind, is het feit dat een circus voornamelijk mensen aantrekt met kleine kinderen. Leuk, als je met je kleine kinderen eerst langs zo'n stelletje activisten moet.
Mijn opmerkingen zullen rechts georienteerd zijn, maar ik heb nog wel een opvoeding genotenquote:Op zondag 16 maart 2008 12:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Huh, ik zie je in dit topic eerst wat anders beweren.
quote:Op zondag 16 maart 2008 12:45 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mijn opmerkingen zullen rechts georienteerd zijn, maar ik heb nog wel een opvoeding genoten
quote:Op zondag 16 maart 2008 11:30 schreef draaijer het volgende:
Geniaal die actie ha ha ha..
Geduld en tolerantie ?! Ben je gek geworden. Mijn geduld en tolerantie is heeeeel snel op en weg als je direct aan mijn geld komt.. Zeker als ik al niet heeel veel zou hebben.. Goed voorbeeld hoor. Chapeauquote:Op zondag 16 maart 2008 12:45 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze liever blootstellen aan deze specifieke dierenactivisten die proberen duidelijk te maken dat de gebruikte wilde dieren een beter leven kunnen hebben in een of ander reservaat dan te moeten werken, dan aan circusexploitanten die niet het geduld en de tolerantie kunnen opbrengen om deze mensen te negeren.
Ik doe mee. Nou ja, niet met de race natuurlijk.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:47 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, dubbele moraal weer duidelijk. Tijd voor Formule 1.
Over hypocriet gesproken, dierenactivisten plegen redelijk veel aanslagen op doelen die zij gerechtvaardig vinden.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het is precies hetzelfde, iemand aanvallen omdat de mening je niet aanstaat. Of dat nou met een taart is of met olifantenpis.Maar ik had ook niet verwacht dat je het zou snappen, of je enorme hypocritie zou toegeven in dit geval. Het is ook niet alsof ik verwacht dat er wat zinnigs uit figuren als jij komt. Carry on.
Als ik daar met mijn kind van een jaar of drie kom om naar de beestjes te kijken (kan ook net zo goed een dierentuin zijn of een kinderboerderij zijn) en er staat daar een snotkoker allerlei leuzen te gillen en MIJN kind flyers in de handen te duwen, dan kan ik je bij deze verzekeren dat ik daar geen begrijpende reactie op geef.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:45 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze liever blootstellen aan deze specifieke dierenactivisten die proberen duidelijk te maken dat de gebruikte wilde dieren een beter leven kunnen hebben in een of ander reservaat dan te moeten werken, dan aan circusexploitanten die niet het geduld en de tolerantie kunnen opbrengen om deze mensen te negeren.
Ah, geld. Het zal er ook eens niet over gaan. Ik zie nergens staan dat er direct aan hun geld wordt gezeten, waar jij zo bang voor bent; ze delen flyers uit aan de bezoekers. Bezoekers komen voor het circus, niet voor de activisten. Bezoekers betalen. Vervolgens heeft de actie van de activisten nu effect door de aandacht die er door dit nieuwsbericht voor is, dus eigenlijk moeten ze de natspuiters ergens bedanken.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:48 schreef draaijer het volgende:
[..]
Geduld en tolerantie ?! Ben je gek geworden. Mijn geduld en tolerantie is heeeeel snel op en weg als je direct aan mijn geld komt.. Zeker als ik al niet heeel veel zou hebben.. Goed voorbeeld hoor. Chapeau
Dit gebeuren geeft enkel weer aan hoe erg het gesteld is met de intolerantie in Nederland. Al vind ik het in dit geval nog best ludiek. Er is niemand neergestoken of neergeschoten. Dat is tegenwoordig al heel wat.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:45 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
- kinderen van 3 zullen geen flyers in hun handen gedrukt krijgen, jij misschien wel. En hoera, jij hebt de keuze om die weg te gooien of rechtsomkeert naar huis te gaan!quote:Op zondag 16 maart 2008 12:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik daar met mijn kind van een jaar of drie kom om naar de beestjes te kijken (kan ook net zo goed een dierentuin zijn of een kinderboerderij zijn) en er staat daar een snotkoker allerlei leuzen te gillen en MIJN kind flyers in de handen te duwen, dan kan ik je bij deze verzekeren dat ik daar geen begrijpende reactie op geef.
Als het mij dwars zou zitten dat die dieren daar zitten, zou ik mijn kind daar niet mee naartoe nemen. Want het in standhouden begint met het kopen van je toegangskaartjes, nietwaar? Dan kan ik later altijd zelf nog aan mijn kind uitleggen waarom IK het niet nodig vind naar het circus te gaan, maar dat gaat niet iemand anders voor mij bepalen. En al helemaal niet op een manier waarmee ze mijn kind bang maken.
Het is inderdaad gelukkig maar een onschuldig incidentje. Ik maakte me meer zorgen over hoe hatelijk de reacties op de activisten zijn..quote:Op zondag 16 maart 2008 12:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dit gebeuren geeft enkel weer aan hoe erg het gesteld is met de intolerantie in Nederland. Al vind ik het in dit geval nog best ludiek. Er is niemand neergestoken of neergeschoten. Dat is tegenwoordig al heel wat.
Denk je niet dat de actie van die mensen er meer op gericht is de ogen te openen voor 'dierenleed'?quote:Op zondag 16 maart 2008 12:56 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Als ik daar met mijn kind van een jaar of drie kom om naar de beestjes te kijken (kan ook net zo goed een dierentuin zijn of een kinderboerderij zijn) en er staat daar een snotkoker allerlei leuzen te gillen en MIJN kind flyers in de handen te duwen, dan kan ik je bij deze verzekeren dat ik daar geen begrijpende reactie op geef.
Als het mij dwars zou zitten dat die dieren daar zitten, zou ik mijn kind daar niet mee naartoe nemen. Want het in standhouden begint met het kopen van je toegangskaartjes, nietwaar? Dan kan ik later altijd zelf nog aan mijn kind uitleggen waarom IK het niet nodig vind naar het circus te gaan, maar dat gaat niet iemand anders voor mij bepalen. En al helemaal niet op een manier waarmee ze mijn kind bang maken.
Prima, als ze kunnen flyeren, kunnen ze die ook wel bij mensen in hun brievenbus gooien of een andere ludieke actie verzinnen waar geen kinderen de dupe van wordenquote:Op zondag 16 maart 2008 13:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Denk je niet dat de actie van die mensen er meer op gericht is de ogen te openen voor 'dierenleed'?
Heel veel mensen zijn zich totaal niet bewust van de informatie die ze daar aangereikt krijgen. Ignorance is bliss zong Living Colour al....
Waar haal je toch die kinderen vandaanquote:Op zondag 16 maart 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Prima, als ze kunnen flyeren, kunnen ze die ook wel bij mensen in hun brievenbus gooien of een andere ludieke actie verzinnen waar geen kinderen de dupe van worden.
Hoezo weet jij zo zeker dat hier kinderen van de dupe zijn geworden?quote:Op zondag 16 maart 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Prima, als ze kunnen flyeren, kunnen ze die ook wel bij mensen in hun brievenbus gooien of een andere ludieke actie verzinnen waar geen kinderen de dupe van worden.
Lijkt me sowieso een goed planquote:Op zondag 16 maart 2008 13:08 schreef k_i_m het volgende:
Ja eh, als je niet kan lezen hou ik ermee op hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |