Wat een onzin. Atheïsten hebben net zo goed een beeld, een geloof, van hoe alles in elkaar zit. Net als religieuzen dat hebben.quote:
bron?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[ afbeelding ]
Demonisering en belediging van atheisten door christelijke cartoonmaker in 1922
Grote opstanden waren het resultaat, de cartoonist en zijn familie hebben het niet overleefd.
Helemaal niet!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:28 schreef SpecialK het volgende:
Ben ik nou gek of is 50% van de cartoons uit de OP juist als kritiek bedoeld op gelovigen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:50 schreef Pakspul het volgende:
Welke vlaggen moeten we nu in de fik steken
Er is maar 1 idioot nodig om jou neer te steken na een beledigende opmerking (of enkel alleen al het feit dat je homo bent)quote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:10 schreef SCH het volgende:
Alsof de doorsnee moslim zich beledigd voelt door die deense plaatjes.
nihilistisch theisme ofzo?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 17:10 schreef ThE_ED het volgende:
Wat voor theïsme is het eigenlijk als het je allemaal geen fuck kan boeien?
Ja, onder atheisten gelukkig nietquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:15 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er is maar 1 idioot nodig om jou neer te steken na een beledigende opmerking (of enkel alleen al het feit dat je homo bent)
En laten er nou redelijk wat idioten bestaan onder de moslims.
Zeg ik dat?quote:
Kan zitten??quote:Maar gaan we nu steeds hele groepen aanvallen omdat er 1 idioot tussen kan zitten.
Ik probeer het enkel te reflecteren naar jou belevingswereld.quote:En wat is die obsessie van jou met mijn homoseksualiteit toch lieverd, kom dan eens echt uit de kast
Projectiequote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
[..]
Kan zitten??
Dat is een grapje zeker
[..]
Ik probeer het enkel te reflecteren naar jou belevingswereld.
Maar waarom ik uberhaupt nog een discussie met je aanga is mij eigenlijk een raadsel. Je hebt al vaker aangetoond dat je blijkbaar in een soort andere realiteit leeft als de werkelijkheid.
Atheisme is wel iets. Je sluit namelijk een god uit, maar niet het hiernamaals bijvoorbeeld. Anders ben je een anti-theist. Om deze reden ben ik dan ook een atheist. Voor niks moet je bij het anti-theisme wezen.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 19:20 schreef Wacky87 het volgende:
Atheïsten zijn moeilijker te beledigen omdat het Atheïsme niks is.
De term Atheïsme bestaat slechts omdat er religie is, zodat er onderscheid gemaakt kan worden. (Over wie zegt dit het meest ?)
Als iemand zegt: ''Atheïsme kent geen enkele waarden en normen zoals mijn religie die wel kent. Dan heeft deze persoon gelijk. Alleen deze cartoonisten maken de fout door te impliceren dat atheïsten geen waarden en normen kennen.
Voor de rest zijn veel atheïsten moeilijker te kwetsen omdat ze geen ''vaste waarheid'' hebben die je onderuit kan halen.
Lood om oud ijzer. Het ene volstrekt onverdedigbare idee of het andere uitsluiten...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:14 schreef OhZoGoed het volgende:
[..]
Atheisme is wel iets. Je sluit namelijk een god uit, maar niet het hiernamaals bijvoorbeeld. Anders ben je een anti-theist. Om deze reden ben ik dan ook een atheist. Voor niks moet je bij het anti-theisme wezen.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me totáál niet aangesproken door die cartoons.
Heb ik de test nu doorstaan?.
Hoor ik verkapte plannen voor een vlag-verbrand-meet?quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan ben je een nep-Atheïst. Je moet boos worden en vlaggen verbranden!
Ik vind het nu te koud. Zullen we dat in de zomer doen? Biertje erbij...quote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:54 schreef SpecialK het volgende:
i'm on. Ik heb hier nog een aantal aanstekers van m'n moeder liggen. Als er iemand nog lampenolie heeft ofzo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |