Wat een site, www.godhatesfags.com. Hun ideeën zij zó bizar en abject dat ik het zelfs mogelijk acht dat het crypto-atheïsten zijn. Met andere woorden: atheïsten die zich als gelovigen voordoen, zich belachelijk gedragen, om zodoende het geloof belachelijk te maken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:34 schreef BrandX het volgende:
ik heb die site van hen eens bekeken, en het is zo hylarisch dat ik de neiging krijg luidkeels te lachen, maar helaas is het gewoon echt en dus zo triest dat het eerder om te janken is. Wat zijn die gestoord zeg. onvoorstelbaar!
Het is inderdaad moeilijk voor te stellen dat er echt mensen zijn die zo denken, maar ik ben bang dat het toch echt wel de realiteit isquote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een site, www.godhatesfags.com. Hun ideeën zij zó bizar en abject dat ik het zelfs mogelijk acht dat het crypto-atheïsten zijn. Met andere woorden: atheïsten die zich als gelovigen voordoen, zich belachelijk gedragen, om zodoende het geloof belachelijk te maken.
Same here.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb al fragmenten gezien van de docu, maar nog nooit alles.
Staat ook op liveleak.com.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:20 schreef Iblis het volgende:
Er is onlangs nog een documentaire over Phelps en consorten uitgekomen, namelijk Fall From Grace. Die heb ik echter nog nergens gezien.
Dat lijkt me echter een promo, het filmpje is niet zo lang.quote:
Vanavond ff kijkenquote:Op zaterdag 15 maart 2008 09:43 schreef schatje het volgende:
Voor de mensen die niet kunnen wachten, geplukt van liveleak.com:
Part 1 of 6
Part 2 of 6
Part 3 of 6
Part 4 of 6
Part 5 of 6
Part 6 of 6
Gelovigen maken zichzelf belachelijk genoeg hoor.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een site, www.godhatesfags.com. Hun ideeën zij zó bizar en abject dat ik het zelfs mogelijk acht dat het crypto-atheïsten zijn. Met andere woorden: atheïsten die zich als gelovigen voordoen, zich belachelijk gedragen, om zodoende het geloof belachelijk te maken.
[ afbeelding ]
A.k.a. Kamiel de crypto-atheïst.
Heb je hem weer met zijn tomeloze kritiekquote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelovigen maken zichzelf belachelijk genoeg hoor.
Nee, duurt maar 1:39quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:11 schreef Tournesol het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=mT_WHiHaXdw
is dit hem?
In dit topic naar boven scrollen, die is het zekerquote:
Ik heb ook geen tv, maar heb ik ook niet nodig om filmpjes van het internet te kunnen bekijken.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:28 schreef Tournesol het volgende:
Kan.. maar ik heb momenteel geen tv.
Het is dan geen 'met de borden langs de weg staan', maar met dit soort idioterie begint discriminatie als dit wel. Het staat immers in 'het boek', dus waarom er aan twijfelen?quote:Hij moet het op lange termijn zien wat bijvoorbeeld homo gevoelsn uiten kan hebben op de maatschappij. Van ontwrichte gezinnen tot een heel samenleving naar de klote. Maar goed ik hoef daar niet eens over na te denken wist je dat. Allah heeft het verboden zo simpel is het.
Het kan ook niet es genuanceerd, hé? Da's weer een sterk staaltje over 1 kam scheren van jequote:Op zaterdag 15 maart 2008 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelovigen maken zichzelf belachelijk genoeg hoor.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 21:01 schreef PietjePuk007 het volgende:
Net gezien, had wel wat meer reacties verwacht hier.
Erg zielig voor de kiddo's die geindoctrineerd opgroeien, geen vrienden (mogen) hebben en daar door een "doomed" leven hebben zonder dat ze er iets aan kunnen doen.
Volgens mij is Theroux zelf een jood en joden hebben geen reden om zich in Jezus te verdiepen natuurlijkquote:Op zaterdag 15 maart 2008 20:50 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind de interviewer trouwens wel vrij naieve vragen stellen en doordrammen op bepaalde punten. Laat dat mokkeltje lekker ongetrouwd blijven, zegOok vind ik het wel grappig dat hij Jezus als 'zachtaardig' afschildert, terwijl Jezus in bepaalde opzichten erg radicaal was.
Heb de eerste drie delen via liveleak gezien. Laten we blij zijn dat de jongere generatie zich niet voortplant, dan sterft het zooitje vanzelf uit. Wat een dieptrieste bedoening. "Fags eat fecies, that's a fact honey!"quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:49 schreef Viking84 het volgende:
En @ VonHinten: Ik denk niet dat de docu op uitzendinggemist.nl komt te staan, aangezien het geen productie van Nederlandse bodem is. Ik heb hem zelf opgenomen. De kwaliteit is wel beroerd, maar ja
.
Dat zal in elke hechte kleine gemeenschap gebeuren.quote:Op zondag 16 maart 2008 11:39 schreef VonHinten het volgende:
Wat me vooral opvalt is het feit dat op elke 'lastige' of 'zondige' vraag die de reporter (vanuit zijn pikzwarte hart) stelt, hij een antwoord op schreeuwerige toon krijgt. Alsof de mensen met het geven van het antwoord zichzelf nogmaals moeten overtuigen dat het echt zo is.
Wat een kolder? Of je nou linkjes geeft naar liveleak of naar een torrent, de inhoud is toch niet ineens anders?quote:Op zondag 16 maart 2008 14:11 schreef Triggershot het volgende:
Mensen aanbieden van torrents valt nog altijd onder warez/ongewenst.
Er blijft auteursrecht op zitten, en wat dat betreft is Fok!’s houding wel voorstelbaar. Overigens is de melding dát er torrents zijn natuurlijk feitelijk al genoeg.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:59 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat een kolder? Of je nou linkjes geeft naar liveleak of naar een torrent, de inhoud is toch niet ineens anders?Als het nou gaat om een film die verder niet geshared wordt okee maar dit is gewoon een docu die ook via diverse andere kanalen te zien is.
Theroux is geen Jood hoor. Wel iemand met een ingewikkelde achtergrond. Geboren in Singapore uit een vader van Frans-Canadese/Italiaanse katholieke afkomst en een Britse moeder.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij is Theroux zelf een jood en joden hebben geen reden om zich in Jezus te verdiepen natuurlijk.
.
De God van de liefde vind je met name in de 20e en 21e eeuw. De theologische traditie waaruit Phelps stamt is domweg de calvinistische. De oorspronklijke Protestantste geloofsbelijdenis, de Heidelberger Catechismus, bestaat uit een aantal vragen met vastgestelde antwoorden, b.v.:quote:Op maandag 17 maart 2008 00:37 schreef Hukkie het volgende:
Begrijp die mensen ook niet, lijkt alsof ze voornamelijk bezig zijn met het veroordelen van anderen. Waar is de god van de liefde gebleven? Verder tvp, heb al een stukje gezien, morgenavond verder kijken.
God stelt ook wel degelijk eisen. En God is een God die zijn woord houdt, maar hij is soms ook toornig, en hij is rechtvaardig. Misschien zou je wel moeten zeggen streng doch rechtvaardig. Het oorspronkelijke Protestantisme is echter niet zo eenvoudig.quote:Vr.10. Wil God zulke ongehoorzaamheid en afval ongestraft laten?
Antw. Neen Hij, geenzins; maar Hij vertoornt Zich schrikkelijk beide over de aangeboren en werkelijke zonden, en wil die door een rechtvaardig oordeel tijdelijk en eeuwiglijk straffen; gelijk Hij gesproken heeft: Vervloekt is een iegelijk, die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.
Ik vraag me altijd af hoe ze bij zo'n geloofsgemeenschap zouden omgaan met de situatie als iemand uit de groep zélf getroffen zou worden door een ernstige ziekte. Zou dit aanleiding zijn tot bezinning en ze aan het denken zetten of zou ze dit juist nog extra motiveren voor hun overtuiging en hun opvattingen nog verder laten radicaliseren?quote:Op maandag 17 maart 2008 00:21 schreef Iblis het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om als kind in zo’n familie op te groeien. Je krijgt alleen maar haat, haat, haat en nog eens haat over je heen. Zowel van binnen als van buiten de familie. Je krijgt te horen dat mensen die door een ziekte als AIDS of kanker worden getroffen, of een auto-ongeluk krijgen naar de hel gaan – en dat je vader en opa erom zullen lachen. Als je een bijna-ongeluk krijgt moet dat een aanslag zijn op je psyche.
Verder valt je bij demonstraties natuurlijk niets dan scheldpartijen, boze mensen, tirades en soms ook fysiek geweld te wachten. Als klein kindje ervaar je aan den lijve haat van bijna iedereen. Op school ben je een paria, je bent geoastraciseerd voordat je goed en wel begonnen bent.
En toch, die meisjes zijn op een bepaalde manier best optimistisch. Het zijn geen verbitterde tot vleesgeworden stukken haat zoals opa Phelps, maar ze zijn op een bepaalde manier echt begaan met hun kerk en waar ze voor staan. Alleen, ze zijn zo verknipt als wat. Van kindsbeen af zo geïndoctrineerd worden is onmenselijk. Maar toch. En ergens voel je ook wel die twijfel, twijfel die ze uit alle macht willen en moeten onderdrukken.
Wat een verschrikkelijk loyaliteitsconflict moet dat zijn.
Klagen doen we in WFL-FB Hollander, vooral klachten mbt moderatie, in FOK!s beleid wordt er duidelijk onderscheid gemaakt tussen het plaatsten van medialinks en torrentlinks.quote:Op zondag 16 maart 2008 19:59 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Wat een kolder? Of je nou linkjes geeft naar liveleak of naar een torrent, de inhoud is toch niet ineens anders?Als het nou gaat om een film die verder niet geshared wordt okee maar dit is gewoon een docu die ook via diverse andere kanalen te zien is.
Ik denk dat zo iemand uitgestoten wordt. Zeker als het een van de jongeren betreft. Dat dat het ‘lijfsbehoud’ van de rest zal zijn. Je ziet in die meisjes al de angst dat ze naar de hel gaan. Voor hen is dat een ontstellend reëel begrip dat ze van angst vervult op het moment dat ze eraan denken. Dat baseer ik een beetje op getuigenissen van anderen die als kind zo streng zijn opgevoed. Je ziet ook dat die kleindochter niet wil, en ook niet kan praten over alle momenten dat ze ‘foute’ gedachten had.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe ze bij zo'n geloofsgemeenschap zouden omgaan met de situatie als iemand uit de groep zélf getroffen zou worden door een ernstige ziekte. Zou dit aanleiding zijn tot bezinning en ze aan het denken zetten of zou ze dit juist nog extra motiveren voor hun overtuiging en hun opvattingen nog verder laten radicaliseren?
Ik denk dus dat de twijfel verschrikkelijk is. Verschrikkelijk en continu. Geen mens is volmaakt, en juist doordat zij straf en zonde en overtreding zo sterk associëren is de angst voor straf natuurlijk gigantisch.quote:Aangezien ze alle ellende op deze wereld afdoen als een straf van god, ontkomen ze zelf ook niet aan de straf van god, dus vanwaar die heilige overtuiging dat zij de enige juiste interpretatie en overtuiging van het geloof volgen zoals god het heeft bedoelt, of verwachten ze nu te moeten lijden en het leven dienstbaar te moeten stellen aan het woord van god en dat ze beloond worden in het hiernamaals, als een soort martelaren dus. wel heel creatief hoe ze ellende en tegenslag bij de ene groep dan kunnen toeschrijven aan de straf van god en bij zichzelf als een beproeving van god ofzo, maar wil je dat zo uitleggen dan moet je op zich al een kronkel in je hoofd hebben. Wel makkelijk, hoef je nooit aan jezelf te twijfelen.
Ja inderdaad! Ik ben quasi christen, maar toch zat ik achter mijn tv te hopen dat er daar iemand spontaan kanker zou krijgen. Alleen maar om te zien hoe ze dat zouden beargumenteren.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[quote]Ik vraag me altijd af hoe ze bij zo'n geloofsgemeenschap zouden omgaan met de situatie als iemand uit de groep zélf getroffen zou worden door een ernstige ziekte. Zou dit aanleiding zijn tot bezinning en ze aan het denken zetten of zou ze dit juist nog extra motiveren voor hun overtuiging en hun opvattingen nog verder laten radicaliseren?
Maar wat erg is dit zeg! Dat die mensen bij een begrafenis gaan staan te demonsteren, wanstaltig!quote:Aangezien ze alle ellende op deze wereld afdoen als een straf van god, ontkomen ze zelf ook niet aan de straf van god, dus vanwaar die heilige overtuiging dat zij de enige juiste interpretatie en overtuiging van het geloof volgen zoals god het heeft bedoelt, of verwachten ze nu te moeten lijden en het leven dienstbaar te moeten stellen aan het woord van god en dat ze beloond worden in het hiernamaals, als een soort martelaren dus. wel heel creatief hoe ze ellende en tegenslag bij de ene groep dan kunnen toeschrijven aan de straf van god en bij zichzelf als een beproeving van god ofzo, maar wil je dat zo uitleggen dan moet je op zich al een kronkel in je hoofd hebben. Wel makkelijk, hoef je nooit aan jezelf te twijfelen.
Whehe, die links op die pagina!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 08:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
A.k.a. Kamiel de crypto-atheïst.
Ik kan me tot op zekere hoogte verplaatsen in de mensen die binnen de sekte zijn opgegroeid, ook omdat ze in de buitenwereld zoveel weerstand oproepen (volledig terecht overigens). Maar ik begrijp niet dat iemand van buiten als die Steve zich aansluit bij zo'n club. Wat is er gebeurd? Een vorm van hersenspoeling? Louis lijkt er geen last van te hebben.quote:Op maandag 17 maart 2008 00:21 schreef Iblis het volgende:
Het lijkt me verschrikkelijk om als kind in zo’n familie op te groeien. Je krijgt alleen maar haat, haat, haat en nog eens haat over je heen. Zowel van binnen als van buiten de familie. Je krijgt te horen dat mensen die door een ziekte als AIDS of kanker worden getroffen, of een auto-ongeluk krijgen naar de hel gaan – en dat je vader en opa erom zullen lachen. Als je een bijna-ongeluk krijgt moet dat een aanslag zijn op je psyche.
Verder valt je bij demonstraties natuurlijk niets dan scheldpartijen, boze mensen, tirades en soms ook fysiek geweld te wachten. Als klein kindje ervaar je aan den lijve haat van bijna iedereen. Op school ben je een paria, je bent geoastraciseerd voordat je goed en wel begonnen bent.
En toch, die meisjes zijn op een bepaalde manier best optimistisch. Het zijn geen verbitterde tot vleesgeworden stukken haat zoals opa Phelps, maar ze zijn op een bepaalde manier echt begaan met hun kerk en waar ze voor staan. Alleen, ze zijn zo verknipt als wat. Van kindsbeen af zo geïndoctrineerd worden is onmenselijk. Maar toch. En ergens voel je ook wel die twijfel, twijfel die ze uit alle macht willen en moeten onderdrukken.
Wat een verschrikkelijk loyaliteitsconflict moet dat zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |