Ik snap niet dat er meteen zo gemeen en lullig gerageerd moet worden.quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zegt op zich een hoop, denk ik.....
quote:Op woensdag 19 maart 2008 21:47 schreef Nijna het volgende:
Reinhilde, van harte met je gepieste plus!!!
In dat geval wil ik graag het volgende deel openen!quote:Op donderdag 20 maart 2008 07:59 schreef Reinhilde het volgende:... en ik bedacht me dat het ook wel leuk was dat ik zwanger ben geworden in dit deel, daar ik deze heb geopend
Dit zeggende doe je dat dus juist niet...quote:Op donderdag 20 maart 2008 08:39 schreef Koningin het volgende:
Ik ga me wijs uit de discussie van Ingrid houden...
Dat diezelfde schuldsanering het een goed idee vindt, verbaast mij dan nog het meest eigenlijk. (op kosten van??)quote:Op donderdag 20 maart 2008 09:46 schreef Ireth het volgende:
(het feit dat Ingrid en Djeez in de schuldsanering zitten is een teken dat ze op de goede weg zitten, ze zijn er nog lang niet, maar ze werken er wel aan. Verbazing over een 2e kindje willen had ik dus niet, echter had ik dat wél bij het feit dat ze schijnbaar overlegd hebben mét diezelfde schuldsanering of ze een 2e kindje in elkaar mogen kleien!Wat als er een onverwachte zwangerschap zou optreden bij mensen in de schuldsanering? Mag de schuldsanering daar dan ook over (mee) beslissen?
Ingrid en Djeez: dat jullie wensen (alle!) maar snel waarheid mogen worden!
)
Ja, door een steeds iets langere cyclus is mijn NOD iets opgeschoven en ik wil echt niet te vroeg testen dus neem ik het zekere voor het onzekere. Wordt spannend volgende week. Maar hoewel ik vorige week en begin deze week vanalles voelde, is dat nu eigenlijk helemaal weg. Ik heb er dus een hard hoofd in. Maar goed, lekker een aantal dagen vrij met de paas en dan is het zo voorbijquote:Op donderdag 20 maart 2008 09:30 schreef Fruppel het volgende:
Goedemorgen Happy!
Wat vervelend dat je je zo ziekig voelt,beterschap!
We gaan gelijk op met onze NOD trouwens, ik moet ook nog 6 dagen wachten!
Om er nog even 1 uit te pikken. Niet dat we uitleg verschuldigd zijn, maar goed.quote:Op woensdag 19 maart 2008 20:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af of alle schulden afgelost zijn, alle financiele problemen voorbij, depressie opgelost en alle relatieproblemen voorgoed voorbij waren.
If so: hartstikke leuk!
If not: dezelfde reactie als EG.
Het zou even lekker zijn als je verboden wordt om een kind te krijgen als je in de schuldsanering zitquote:Op donderdag 20 maart 2008 09:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat diezelfde schuldsanering het een goed idee vindt, verbaast mij dan nog het meest eigenlijk. (op kosten van??)
Dank je Vivi. Ik heb idd vertrouwen in mezelf, de relatie, etc!quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het zou even lekker zijn als je verboden wordt om een kind te krijgen als je in de schuldsanering zit. Straks moet er nog gedwongen gesteriliseerd worden?
Daarbij; op kosten van wat? Ze betalen gewoon elke maand af hoor, die sanering betaald niet vóór ze.
En als alles goed gaat wordt het restant na 3 jaar kwijtgescholden, maar dat heeft geen reet te maken met een extra kind krijgen.
Ingrid, ik vind dat je een stuk sterker overkomt de laatste tijd; als jij vertrouwen in jezelf hebt dat je eraan toe bent en jullie relatie zit weer lekker op de rit, veel geluk ermee Met een kleine kanttekening dat ik een kind nemen om je relatie een nieuwe "boost" te geven wél heel fout zou vinden....maar dat geld niet specifiek voor jou, maar gewoon in het algemeen![]()
Echt, de brutaliteit van sommigen.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het zou even lekker zijn als je verboden wordt om een kind te krijgen als je in de schuldsanering zit.
Straks moet er nog gedwongen gesteriliseerd worden?
quote:Daarbij; op kosten van wat? Ze betalen gewoon elke maand af hoor, die sanering betaald niet vóór ze. Het enige verschil is dat ze nu geen deurwaarders en extra kosten meer krijgen, dus meer rust in de tent; wat wrs ook mee helpt in het beter voelen...stress om geldzorgen kan nml. behoorlijk depressief maken.
En als alles goed gaat wordt het restant na 3 jaar kwijtgescholden, maar dat heeft geen reet te maken met een extra kind krijgen.
Het maakt zoals ik al eerder zei, niks uit, de aflossing wordt er niet meer of minder door.quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, het is lekker slim wilde je zeggen![]()
Of ze nu 1 of 5 kinderen hebben, ze lossen net zo veel af. En het welzijn van een bank zou ik nu ook niet echt laten prevaleren boven mijn kinderwens eerlijk gezegd.quote:Schuldsanering gaat ten koste van de schuldeisers. Dus ja: dat kost hen geld....
Iets meer verduidelijking?quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:00 schreef Igraine het volgende:
Het slagingspercentage van schuldsanering is trouwens erg laag, maar dat is een andere discussie.
quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:00 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het maakt zoals ik al eerder zei, niks uit, de aflossing wordt er niet meer of minder door.
quote:Of ze nu 1 of 5 kinderen hebben, ze lossen net zo veel af. En het welzijn van een bank zou ik nu ook niet echt laten prevaleren boven mijn kinderwens eerlijk gezegd.
Exacte cijfers kan ik nu niet zo uit m'n mouw schudden maar het ligt ergens rond de 20% geloof ik. Dat is dan zowel het minnelijke traject als de WSNP. De rest is na die drie (of 4 of 5) jaar dus niet schuldenvrij en heeft geen schone lei, of het wordt zelfs tussentijds beëindigd.quote:
Pff..puh-leasequote:Op donderdag 20 maart 2008 15:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar je kosten gaan wel omhoog....
[..]
Het gaat er dan ook niet om wat je er zelf als moeder van vindt. Het gaat erom wat moreel juist is....
quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik ben zelf hoofdschuldige, maar zullen we deze discussie buiten dit topic houden?
quote:Op donderdag 20 maart 2008 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:
k ben zelf hoofdschuldige, maar zullen we deze discussie buiten dit topic houden?
offtopic/quote:Op donderdag 20 maart 2008 14:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dank je Vivi. Ik heb idd vertrouwen in mezelf, de relatie, etc!
Nee joh, ik ga geen kind nemen voor de relatie. Dat is echt geen goede reden!
De wens was er al heel lang, maar het was telkens niet de goede tijd. En nu wel. Lastig uit te leggen, tis een gevoel. Een goed gevoel.
We betalen idd zelf af five. En krijgen weekgeld om van te leven. Voor de boodschappen, luiers, kleding, verjaardag, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |